Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

"VEHHABİLER’IN OSMANLI İMPARATORLUĞU’NA KARŞI AYAKLANMASI

M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
ecdadcılık gütmek ne ibn abdulvahhab ın tarafını tutma mazereti ile, ne de osmanlıcılık mazereti ile doğru değil. muasır alim, mütefekkir, mücahidlerinden toplanacak sözler de osmanlı için delil olmayacaktır. tarih hakkında bilgisi olan insanların makalelerine bakalım velev ki osmanlı kafir olup da şeyh usame, seyyid kutub tekfir etmese de tekfir etmemekten ötürü onlar küfre girecek değillerdir. aynı şekilde tekfir eden kimseler de belli delilleri görüp onun ışığında tekfir ediyorsa direk "harici" yaftası yapıştırmamak lazım.

Bu meseleye objektif bakmak kimi cevrelerce cok zor.

1. Engel: Ecdad olmasi.
2. Engel: Cihad etmis olmalari ve fetihler gerceklestirmis olmalari.
3. Engel: Deger verilen ve sözü dinlenen sahislarin Osmanliyi övmeleri veya tekfir etmemeleri.

Bu engel veya gerekceler ise taassubun bir neticesi ve gercegi tahamül edememenin bir ürünüdür.

Osmanli sirf, Necd ulemasi tekfir ettigi icin küfre girmemiski. Necd ulemasi olmasaydi, osmanlinin küfür ve sirkleri ortaliktan kaybolacak miydi?

Sirf Necd ulemasi Osmanliyi tekfir ettigi icin, Osmanliyi tekfir etmek, Necd ulemasina körü körüne baglanmak anlamina gelir. Ayni sekilde, sirf bazi sahislara deger veriliyor diye, onlarin Osmanliyi tekfir etmemeleri Osmanliyi müslüman yapmiyor.

Bazen, bir kisiye bir sahsin küfrü kapali olabilir veya küfrünü bilmiyor olabilir veya tevhidi ve sirki tanimadigi icin -ki bu küfürdür- küfrünü ve sirkini tesbit edemiyor olabilir. Bu sebeple bu kisi o sahsi tekfir etmiyor olabilir. Ama bu o sahsin tekfir edilmesine mani degildir.

Ben sahsen bu konularin bu sekilde acilmasindan yana degilim. Isimler üzerinden konusuldugu zaman, karsi tarafin damari üzerine basildigi icin hakkin kabulü zorlasir. Kisi eger hakki biliyorsa, sirki ve küfrü biliyorsa, o zaman eger dinin de samimiyse ve bazi kisileri devsiyormiyorsa yahudilerin yaptigi gibi, o zaman bu ister Osmanli olsun veya baskasi olsun - bunlarla olan muamelesini bilir.

Yok. O osmanliyi övdü, bu tekfir etmedi, o hilafet devleti dedi, "Sen kimsin de tekfir ediyorsun" demek nasil körü körüne taklid ve taasub ise. Necd ulemasi tekfir etti, "Sen tekfir etmiyorsan, sende kafirsin", demekte ayni sekilde Necd ulemasini körü körüne takliddir. Bir insan birinin acik sirk veya küfrünü taniyorsa eger ve buna ragmen tekfir etmiyorsa, o zaman kafir olur. Ama ne küfrü, nede sirki bilinmiyor ise, kisiyi küfürle itham etmek asiriya kacmaktir.

Islam dininin temeli, ne "o tekfir etti, bu tekfir etmedi"dir, ne cihaddir, ne namazdir, ne de zühddür. Elbette bunlarda baska manada birer temeldirler. Ama demek istedigim, kendisi olmadan, üzerine bina edilen seylerin kabul edilmiyecegi Tevhid'dir.

Tevhid'in marifeti, sirkin marifeti, tagutlardan ve müsriklerden beri olma, eger yoksa bir insanda, istedigi kadar, ihlasli bir sekilde, 100 kere hac yapsin, ayaklari sisene kadar namaz kilsin, cok oruc tutup ac kalsin, cihad edip kolu kopsun. Tevhid olmadan bunlarin hic biri kabul edilmez.

Bu konuda eger ittifak hasil olursa, ümmetin bircok sorunu cözülmüs olur. Ama bircoklari bu hakikatin neticesini agir bulduklari icin, bu hakikati kabul etmiyorlar. Iste en büyük sorunda burda basliyor.

Osmanli konusunu iyice arastirmak isteyenler biraz daha derinlere girmeleri gerekir. Selcukluyu, Seyh Edebaliyi, Ertugrul Gaziyi, Osman Gaziyi, Ahmed Yeseviyi, Alperenleri, Ahi tarikatini, Osmanlida ki diger tarikatlari, isyanlari, ittifaklari, savaslari, kanunnameleri, cezalari, diger padisahlari, Aksemseddini ve saire iyi anlamak gerekir, konuya vakif olmak icin. Elbette burdada bazi engel ve sorunlar ortaya cikabilir. Her tarih kaynagina güven olmaz. Ama biraz azim ile saglikli bir sonuca varilabilir Allah'in izni ile.

Agzinda "harici" kelimesini sakiz yapanlarin ise ne kadar cahil olduklarini kendilerine bildirmek isterim. Birilerine "harici" demeden önce, haricilerin özelliklerini ve üzerinde ittfak ettikleri özellikleri arastirin.

Allah'in kendilerine dokunulmazlik vermedigi kisilere dokunulmazlik verenlere dogrusu sasiyorum.

Allah SvT hepimize hidayet versin ve bizleri ihlasli kullarindan eylesin. Amin.
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Seyh Nasır el-Fahdın bu konu hakkında kitabı var. Kitabın ismi ise: Osmanlı İmparatorluğu ve Seyh Muhammed bin Abdulvahhabın davetinin ona karsı durusu.

Seyh Nasır el-Fahd diyorki: Her kim Osmanlı hakkında arastırırsa, iki sey gözüne çarpacaktır: 1. Sirki yayması ve 2. Tevhide karsı savası.

Şeyh Nasır el Fahd kim peki Küresel Cihad haraketine verdiği destek sebebiyle Suud zindanlarında şuan

"Şeyhimiz Nasır el-Fahd'ı serbest bırakın!" | Orta Doğu | Press Medya


Bahsettigin kitap Osmanli hakkinda orjinal malumatlar veriyor. Zira Necid ulemasi o zamani yasamislar.
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Evet akhi Osmanlıyı tekfir etmediler diye kimse tekfir edilmez ama Osmanlıyla ilgili neden çok farklı görüş var Makdisinin bir görüşü varmı Osmanlıyla?
kardeş şunun bunun görüşlerini araştırmak bir şey katmayacaktır bence sana. tarihi kaynaklara ulaşabildiğin kadar ulaşmaya bak. şunu da belirtmek gerekir(biraz adil düşünülmesi için ekliyorum):eek:smanlı hakkında tarihi bilgiler tam manasıyla netleşmiş değildir. türk devleti pek çok belgeyi gizlemektedir ki bu belgeler açık olsa belki daha net hüküm verilebilir. tarihte yaşanmış olan şeylerden ötürü fanatikleşmek doğrudan sapmaya sebep olabilir. şahsen kesin bilgilere sahip olmadığımızdan osmanlı hakkında hüsnü zan etmekteyim fakat bir başkası da tarihi delilleri yeterli görüp yöneticileri vs tekfir ediyorsa ona bir şey demem.
 
K Çevrimdışı

Khaled21

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş şunun bunun görüşlerini araştırmak bir şey katmayacaktır bence sana. tarihi kaynaklara ulaşabildiğin kadar ulaşmaya bak. şunu da belirtmek gerekir(biraz adil düşünülmesi için ekliyorum):eek:smanlı hakkında tarihi bilgiler tam manasıyla netleşmiş değildir. türk devleti pek çok belgeyi gizlemektedir ki bu belgeler açık olsa belki daha net hüküm verilebilir. tarihte yaşanmış olan şeylerden ötürü fanatikleşmek doğrudan sapmaya sebep olabilir. şahsen kesin bilgilere sahip olmadığımızdan osmanlı hakkında hüsnü zan etmekteyim fakat bir başkası da tarihi delilleri yeterli görüp yöneticileri vs tekfir ediyorsa ona bir şey demem.
Akhi ortada çok farklı görüşler olması canımı sıkıyor açıkcası neden böyle neden böyle bölünmeler var?
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Akhi ortada çok farklı görüşler olması canımı sıkıyor açıkcası neden böyle neden böyle bölünmeler var?
bilgi kirliliği sebep olmuş olabilir. osmanlı hakkında sen de çok bir şey bilmiyorsun, bizler de. bu iş biraz tarihi araştırmalara kalıyor, yani dolayısıyla tekfir edeni haricilikle tekfir etmeyeni mürcielik ile suçlamamak lazım.
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Cahil olan devletle - kişiyi ayıramaz. Devlet şirk işlemiş mi oluyor yöneticisi veya halkı şirk amelinde bulunuyorsa? Siz hiç devletin küfrü diye saçma bir kavram duydunuz mu? Devlet nasıl kafir olur? ortada etten kemikten bir varlık mı varda bu terimleri devlet gibi 'cansız' bir kurum için kullanıyorsun?

Devlet ya meşrudur yada meşru değildir. Meşru olan devlette Allahın yasaları uygulanır. Meşru olmayan devlette insan eseri yasalar uygulanır. Bunu ibn Teymiyyede söylüyor.
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Cahil olan devletle - kişiyi ayıramaz. Devlet şirk işlemiş mi oluyor yöneticisi veya halkı şirk amelinde bulunuyorsa? Siz hiç devletin küfrü diye saçma bir kavram duydunuz mu? Devlet nasıl kafir olur? ortada etten kemikten bir varlık mı varda bu terimleri devlet gibi 'cansız' bir kurum için kullanıyorsun?

Devlet ya meşrudur yada meşru değildir. Meşru olan devlette Allahın yasaları uygulanır. Meşru olmayan devlette insan eseri yasalar uygulanır. Bunu ibn Teymiyyede söylüyor.

Allah SvT واسأل القرية "Ve köye sor!" diyor. Senin mantigina göre Allah SvT sacma bir söz söylemis oldu (hasa). Zira senin mantigina göre köy cansiz oldugu icin kendisine soru sorulmaz.

Elestirmek istiyorsan elestir. Ama elestirirken adaleti elden birakma. Yoksa böyle sacmalarsin.

Burda elbette "Osmanli devletinin küfrü" ifadesi ile, o devleti idare eden, ayakta tutan insanlar, akidevi, fiili ve kavli küfürleri/sirkleri kastediliyor. Ve alinti yaptigin yerde bu acik bir sekilde anlasiliyor. Zira deniliyor ki: ما هم عليه من الشرك "... hangi sirk üzere bulunduklarini, ..." Yani? Yani, "Osmanlilarin hangi sirk üzere bulunduklarini, ..."

Allah SvT "Ve köye sor!" diyor, ve lakin, bundan murâd "Ve köy ahâlisine sor!"dur.

Allah SvT bize hidayet ve ihlas versin. Amin.
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned

Necid ulemasina ve muvahhidlere cehalet suclamasinda bulunuyor yani, SAKALLI adli cehaleti mürekkep üye.

Arapca biliyor diye havalara girenin sonu budur. Ayrica cifte standart görmek isteyene SAKALLI güzel bir örnektir.

Alimleri elestiren bazi kisilere cok sert cikti. Ama gel görelim ki, kendisi alimlere cehalet ithaminda bulunuyor.
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Necid ulemasina ve muvahhidlere cehalet suclamasinda bulunuyor yani, SAKALLI adli cehaleti mürekkep üye.

Arapca biliyor diye havalara girenin sonu budur. Ayrica cifte standart görmek isteyene SAKALLI güzel bir örnektir.

Alimleri elestiren bazi kisilere cok sert cikti. Ama gel görelim ki, kendisi alimlere cehalet ithaminda bulunuyor.

Onların alim olduğunu kim demiş? Sen mi? Onlar davetçi idi kardeş ilim adamı değil.
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
sakallı yunus emrenin resmini koymuşsun amma velakin,ebu suud efendinin yunus emreyle alakalı fetvalarına bir göz at bence,bu konuda da 200 sene olmuş geçmiş gitmiş artık,Allah (s.w.t) ebu leheb hakkında ayet indirmiştir.bu kesin ve lanetlenmiş bir insandır,fakat osmanlıya belli bir zümrenin suçlamaları,700 sene hüküm sürdüğü esnada gelmiş geçmiş binlerce islam bilginlerinin görüşleriyle çelişiyor,sebebi ise haçlı seferleriyle başlayıp hilafetin ilgasına kadar geçen sürede saklı
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Onların alim olduğunu kim demiş? Sen mi? Onlar davetçi idi kardeş ilim adamı değil.

Eger gercekten samimiysen, bu soruyu kendin cevaplarsin. Muhammed ibnu Abdilvahhab, ogullarinin ve torunlarinin eserlerini oku.

Sonra alim mi, cahil mi, davetci mi anlarsin.

Ayrica her alim davetcidir. Davetci olmasi, alim olmasina engel teskil etmez.

Ayrica alimin tarifi nedir? Alim olmanin sartlari nedir? Kimin alim olup kimin olmadigini kim belirliyor?
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah SvTواسأل القرية "Ve köye sor!" diyor. Senin mantigina göre Allah SvT sacma bir söz söylemis oldu (hasa). Zira senin mantigina göre köy cansiz oldugu icin kendisine soru sorulmaz.

Elestirmek istiyorsan elestir. Ama elestirirken adaleti elden birakma. Yoksa böyle sacmalarsin.

Burda elbette "Osmanli devletinin küfrü" ifadesi ile, o devleti idare eden, ayakta tutan insanlar, akidevi, fiili ve kavli küfürleri/sirkleri kastediliyor. Ve alinti yaptigin yerde bu acik bir sekilde anlasiliyor. Zira deniliyor ki: ما هم عليه من الشرك "... hangi sirk üzere bulunduklarini, ..." Yani? Yani, "Osmanlilarin hangi sirk üzere bulunduklarini, ..."

Allah SvT "Ve köye sor!" diyor, ve lakin, bundan murâd "Ve köy ahâlisine sor!"dur.

Allah SvT bize hidayet ve ihlas versin. Amin.


Aferin kendini haklı çıkarmak için Allahın ayetini kullanıyorsun. Gittiğin yol yol değil kardeş.
Ve ne dediklerini iyi anlamamışsın bak son faslda ne diyor:
يتضح مما سبق أن أئمة الدعوة كانوا يرون كفر الدولة العثمانية وأنها دار حرب،
Tercüme: Daha önce geçenden anlaşılıyor ki davet önderleri Osmanlı devletini küfür olarak görüyorlardı ve o devleti DARUL-HARB olarak görüyorlardı.
akabinde onlarla bu konuda aynı görüşte olmayanlar için üç şık veriyorlar bende ilk şıkkı kullanıyorum.
يتضح مما سبق أن أئمة الدعوة كانوا يرون كفر الدولة العثمانية وأنها دار حرب، وهذا أمر ظاهر - أعني كفر الدولة العثمانية - ولا أعتقد أن أحداً قرأ أو سمع ما هم عليه من الشرك أو قرأ ما قاله أئمة الدعوة في موقفهم من هذه الدولة ويبقى عنده شك في أمرها وإلا لزمه أحد ثلاثة أمور:


1) أن يرمي أئمة الدعوة بالجهل.


2) أن يكون التوحيد عنده أمراً ثانوياً.


3) وإلا كان مكابراً.

Adamın kendisi vermiş bana ona cahil deme hakkını sen ne konuşuyon hala?
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
sakallı yunus emrenin resmini koymuşsun amma velakin,ebu suud efendinin yunus emreyle alakalı fetvalarına bir göz at bence,bu konuda da 200 sene olmuş geçmiş gitmiş artık,Allah (s.w.t) ebu leheb hakkında ayet indirmiştir.bu kesin ve lanetlenmiş bir insandır,fakat osmanlıya belli bir zümrenin suçlamaları,700 sene hüküm sürdüğü esnada gelmiş geçmiş binlerce islam bilginlerinin görüşleriyle çelişiyor,sebebi ise haçlı seferleriyle başlayıp hilafetin ilgasına kadar geçen sürede saklı


Ahhhh bu forumda amma çok kişi bilgisizce laf atıyor konuşuyor... Resimdeki kişinin ibn hazm olduğu söyleniyor. Yunus emre dediğin şahış sadece bıyıklı. Yunus emre gibilerle ilgim alakam olmaz. Beni bu forumda daha önce yazarken gördüysen anlarsın zaten.
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Aferin kendini haklı çıkarmak için Allahın ayetini kullanıyorsun. Gittiğin yol yol değil kardeş.
Ve ne dediklerini iyi anlamamışsın bak son faslda ne diyor:
يتضح مما سبق أن أئمة الدعوة كانوا يرون كفر الدولة العثمانية وأنها دار حرب،
Tercüme: Daha önce geçenden anlaşılıyor ki davet önderleri Osmanlı devletini küfür olarak görüyorlardı ve o devleti DARUL-HARB olarak görüyorlardı.
akabinde onlarla bu konuda aynı görüşte olmayanlar için üç şık veriyorlar bende ilk şıkkı kullanıyorum.
يتضح مما سبق أن أئمة الدعوة كانوا يرون كفر الدولة العثمانية وأنها دار حرب، وهذا أمر ظاهر - أعني كفر الدولة العثمانية - ولا أعتقد أن أحداً قرأ أو سمع ما هم عليه من الشرك أو قرأ ما قاله أئمة الدعوة في موقفهم من هذه الدولة ويبقى عنده شك في أمرها وإلا لزمه أحد ثلاثة أمور:

1) أن يرمي أئمة الدعوة بالجهل.
2) أن يكون التوحيد عنده أمراً ثانوياً.
3) وإلا كان مكابراً.

Adamın kendisi vermiş bana ona cahil deme hakkını sen ne konuşuyon hala?

Senin sacmaligini ve tevhid ehline olan kör düsmanligini gösteriyorum. Elestireyim derken sacmaliyorsun.

Orda gecen ibare "Osmanli devletini küfür olarak görüyorlardi" diye tercüme edilmez, "Osmanli devletinin küfrünü görüyorlardi" diye tercüme edilir. Zira كفر الدولة العثمانية mudâf ve mudâfun ileyhtir. "Küfür" mudâf, "Osmanli Devleti" mudâfun ileyhtir. Yani "Osmanli devletinin küfrü".

Yazar ordaki 3 sikki müsbet icin kullanmamis, menfi icin kullanmis.

Allahu-l Muste'an.
 
Mukim Çevrimdışı

Mukim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Senin sacmaligini ve tevhid ehline olan kör düsmanligini gösteriyorum. Elestireyim derken sacmaliyorsun.

Orda gecen ibare "Osmanli devletini küfür olarak görüyorlardi" diye tercüme edilmez, "Osmanli devletinin küfrünü görüyorlardi" diye tercüme edilir. Zira كفر الدولة العثمانية mudâf ve mudâfun ileyhtir. "Küfür" mudâf, "Osmanli Devleti" mudâfun ileyhtir. Yani "Osmanli devletinin küfrü".

Yazar ordaki 3 sikki müsbet icin kullanmamis, menfi icin kullanmis.

Allahu-l Muste'an.

Bak arapçada benden daha bilgiliymişsin ki dediklerimi tasdik ettin.
 
Üst Ana Sayfa Alt