Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Tekfir Vakıası

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
maxsimilyan70 Çevrimdışı

maxsimilyan70

Üye
İslam-TR Üyesi
AFGANDAKİ PİSLİKLERİN HEPSİ SENİN DEDİĞİN GAYRİMÜSLİM TAİFESİNDEN HEPSİ HAFTA SONLARI AYİNLERİNİ YAPIYOR VE KİTAPLARINA İNANIYORLAR AKİDENİ DÜZELT VE ONDAN SONRA YAZI YAZ.......

Dostum sen beni anlamamışsın ki?
Ben bu ülkedeki gayri-müslimlerden söz ediyorum hani şu kendilerini müslüman zanneden aldatılmış zavallı insanlar yokmu, onlardan?
 
maxsimilyan70 Çevrimdışı

maxsimilyan70

Üye
İslam-TR Üyesi
tekfir vakıası

Uzun yıllardır geleneksel din anlayışının tesirinde kaldıktan sonra, apaçık bir tevhidi akideyle karşılaşan müslümanlar, güneşi unutturan hücre hapsinden, bir anda günyüzüne çikanlarılan mahkumlar gibi' aydınlık şaşkınlığına girmişlerdir. Tevhidi akideyle karşılaşmaları ve bu akideye iman etmeleri, hiç şüphesiz ki bu müslümanların dünyasını ve dünyaya bakışlarını değiştir miştir. Tevhidi düşüncenin yansımasıyla, asırlardır karanlıkta kalan bazı yönelişler aydınlanmış ve kimlerin ne yaptıkları, ne durumda oldukları açıklık kazanmıştır. Çünkü tevhidin bilinmesi, şirkin ve şirki yönelişlerin de bilinmesini sağlamıştı.
Peki ne yapılacaktı?
Tevhide iman eden müslümanlar, içinde yaşadık ları çevreye ve hergün karşılaştıkları insanlara nasıl davranacaklardı?
Tabi ki bu gibi soruların cevabı, sadece Ve sadece aşağıdaki sorunun cevaplanmasıyla mümkündü.
Bizlere tevhidi ve tevhidin esaslarını açıklayan İlahî vahiy, bizleri bu önemli konuda hangi usule, hangi yola, hangi metoda davet etmektedir?
Fakat bu önemli soru bazı kesimlerce hiç dikkate alınmadı. Kur'an'ı Kerim'in fiillere ve faillere yaklaşım konusundaki usulünü ve ehl-i kitab'a yaklaşım merhale lerini dikkate almak bir yana, bunların varlığını dahi bilmeyen bazi müslümanlar; fiilleri faillere, failleri fiillere nisbet ederek, en kısa yoldan sonuca gitmişlerdi!. Şu, şu fiiller şirk olduğuna göre, bu fiilleri işleyen her fail müşriktir. Dolayısıyla insanların kınamasından hiç çekinmeden, bu faillerin müşrik olduğu açıklanmalıdır.
Ve açıkladılar da!.
Anneler, babalar, abiler ablalar, dayılar amcalar.. hemen tekfir ediliverdi. Bu tekfir kasırgasına kapılanlar dan biraz insaflı olanlar, tabi ki tebliğe de yer veriyor*lardı.
Bunlar karşı tarafı hemen tekfir etmiyorlardı. Resulullah (s.a.v.)'in onüç yılda anlattığı gerçekleri, onüç dakika gibi uzun bir zamanda uzun uzadıya anlatıyorlar, sonra tekfir ediyorlardı!.
Tevhidi bilgi ile muvahhid olduklarını zanneden bu insanlar, bu gerçekleri yaşamadan, bu gerçekleri yansıtmadan, bu gerçeklere yani İslam'a davet etmeden, zaten İslam'da olmayan insanları İslam'dan tekfir ediyorlardı!.
Peki sonuç ne oldu? demeyiniz.
Çünkü sonuç malumunuz!. Onları İslam'dan, ken dilerini de insanlardan tecrit etmiş oldular..


Mehmed Alagaş
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
"islamda tekfir yokdur" diye mi inanıyorsun?

Tekfir vardır fakat usuluyle olur. Aşırıya kaçarak , tekfir usulune dikkat etmeden önüne geleni tekfir etmek bir arızadır.
Fakat yine muslumanım diyenlerde görülen bir arıza da ; aşırı tekfirin yanlışlığından kaçayım derken , "bir kişi müslümanım demişse muslumandır ve onu ne yaparsa yapsın İslam milletinden çıkarmaz anlayışıyla, "isterse Allah yolunda kafirlerle cihad eden mucahidlerden nefret etse", "puta dikilip helale haram kanun koyacağını bilerek seçimlerde yeryüzü Rabbi seçsede bir zarar gelmez ", "kesinlikle bir daha kafir olmaz" sakatlığıyla ne yaparsa yapsın müslümandır diyen irca ehli "murcie"ler vardır.

İnşeallah bunlarla ilgili bir açıklayıcı yazı kopyalarsınız diye bekliyoruz
 
maxsimilyan70 Çevrimdışı

maxsimilyan70

Üye
İslam-TR Üyesi
"islamda tekfir yokdur" diye mi inanıyorsun?

Bu yazından anladığın(ız), bumu?

Orda Henüz islamla tanışmamış insanların tekfir edilmesini doğru bulmuyor.

Kafir, kefere yani kendisine gelen hakikati inkar eden demektir lugat manası
Yani bir kişi müslüman olmasada, kafir olmıyan bir gayri-müslim ise o tekfir edilemez.

Çünki tekfirin gerçekleşmesi için muhatab kafir olması gerekir. Kafir olması içinde hakikatin kendisine gelmesi, açıklanması iyice idrak ettikten sonra reddetmesi gerekir..
 
maxsimilyan70 Çevrimdışı

maxsimilyan70

Üye
İslam-TR Üyesi
Burda amel-iman meselesi tartışılmıyor bu bir yanada. Dediğini anlamadım Mehmed Alagaş mı, ameli imandan saymıyor?
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Kafir, kefere yani kendisine gelen hakikati inkar eden demektir lugat manası
Yani bir kişi müslüman olmasada, kafir olmıyan bir gayri-müslim ise o tekfir edilemez.

Çünki tekfirin gerçekleşmesi için muhatab kafir olması gerekir. Kafir olması içinde hakikatin kendisine gelmesi, açıklanması iyice idrak ettikten sonra reddetmesi gerekir..


Mürciye kalemşör, pis mürciye akideni burada akıtamazsın. Allah'ın kafir dediğine mürciye akidenle gelip burada kafir diyemem diyorsun.

Senin pis akidenle meseleye bakacak olsaydık mekkenin müşriklerine ak sakallı hacı amca derdik.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Gayri muslumler asli kafirlerdir. Onlar musluman olmadılar ki tekfir edilsinler. Onlar zaten KAFİRDİRLER. Kafiri tekfir etmeyen ise kendisi gümler.

Dediğin gayri muslum uzayda mı yaşıyor ki hakikatin gelmemiş , islamı duymamış olsun.
Allahın kafir dediği tüm sınıfa sen nasıl kota koyarsın! Bu küfürden acil dön ve tövbe et.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Küfründen dönmediği müddetçe forumda yazamayacaktır.

3 mesaj hakkı verilmiştir. Asli kafir olanlara kafir diyeyem deme küfründen dönmediği müddetçe bu forumda yazamacaktır (inşAllah).
 
Y Çevrimdışı

Yavuz_Selim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Mürciye kalemşör, pis mürciye akideni burada akıtamazsın. Allah'ın kafir dediğine mürciye akidenle gelip burada kafir diyemem diyorsun.

Senin pis akidenle meseleye bakacak olsaydık mekkenin müşriklerine ak sakallı hacı amca derdik.

Üslubumuza biraz daha dikkat etsek daha iyi olmaz mı ?

Bu siteye tekfir yanlısı birisi yazınca bu kişiye tekfirci-harici diyorsunuz , tekfir yanlısı olmayan başka birisi yazınca da bu kişiye mürciye diyorsunuz....

Ne yapalım biz şimdi tekfir yanlısı mı olalım ? veya tekfir karşıtı mı olalım ?
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Üslubumuza biraz daha dikkat etsek daha iyi olmaz mı ?

Bu siteye tekfir yanlısı birisi yazınca bu kişiye tekfirci-harici diyorsunuz , tekfir yanlısı olmayan başka birisi yazınca da bu kişiye mürciye diyorsunuz....


Evet mesele çok basit, uslüne göre davranmayıp müslümanları tekfir edenlere tekfirci, aklı,mantığı ve duygusallığı ile asli kafir olanlara demogoji yapıp tekfir edilmez-em diyenlerde mürciyedir.Biz ise ehli sünnetin yolu olan vasat'ız.

Bu iki gruba karşı yumuşak olup onlara benzemekten korkarım.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Üslubumuza biraz daha dikkat etsek daha iyi olmaz mı ?

Bu siteye tekfir yanlısı birisi yazınca bu kişiye tekfirci-harici diyorsunuz , tekfir yanlısı olmayan başka birisi yazınca da bu kişiye mürciye diyorsunuz....

Ne yapalım biz şimdi tekfir yanlısı mı olalım ? veya tekfir karşıtı mı olalım ?

Ben ne demek istediğini anlayamadım . Biraz açarmısın ? ne diyelim istiyorsun?
 
maxsimilyan70 Çevrimdışı

maxsimilyan70

Üye
İslam-TR Üyesi
Kaliteli müslümanlar, bazı şeyleri anlıyamıyorsunuz. Siz sadece Allahın müşrik olan kimseye demiş olduğu 'pis' sıfatını bana takabilirsiniz. Mürciede diyebilirsiniz. Formel kelamın tesiri altında kalarak alakası olmıyan fırkaların görüşlerini bir müslümana nispet edebilirsiniz.

Ama tek yaptığınız toptancı olmak, kalıpçı olmak,parçacı olmak.

Her gayri-müslim, kafir değildir demekle. Ve kendisine hakikatın ulaşmadığı, tebliğ etmediğiniz kimseleri tekfir edemessiniz dememle mürcie olacaksam evet en ala mürcie benim.

Fakad şunu unutmayın ki, kuran tek bir ayetten ibaret değil ve tek muhatabıda yok. Ve var olan şeyler sadece gördüğünüz şeylerden ibaret değil.

Önce kafir ne demek onu bilelim inşaAllah.
’’kufr’’ ;’’Ke-Fe-Ra’’ fiili kökünden mastar olup,’bir şeyi örtmek’’ demektir. Bu yüzden imamlar onu hakkı örtmek,gizlemek yalanlamak olarak tarif ederler.
Allah teala kuranı kerimde henüz müslüman olmamış davet gelmemiş yahud henüz davet geldiği kimselere hitap ederken 'Ey insanlar' diye hitap eder. Dikkat edin kafir değiller ki, Ey kafirler diye hitap etsin henüz müslüman değiller ki, Ey müslümanlar diye hitab etsin.

İşte bu yüzden gayri-müslim kavramının içerisinde sadece kafirler yoktur. kafir olmıyan gayri-müslimlerde var.

örneklendirmek gerekirse:

.’’insanlar içerisinde kufre şartlanmış olanlar var ya! Senin onları uyarman ya da uyarmaman onlarca birdir(artık iman etmezler).allah onların kalplerine ve kulaklarına muhur basmış ve gözlerine de perdeyi çekmiştir.artık bürük bir azap vardır!’’(bakara:6,7)
’ellezine keferû’ daki geçmiş zaman yapısıyla çeviriye’’saplanmış’’ veya’’ şartlanmış’’ olarak yansıtılmıştır.burada da görüldüğü gibi kurana göre kafir ,kendisine açık ve net olarak gelen vahyin çağrısını açık ve net olarak inkar eden kimseye denir.

Devam edelim:

De ki; «Ey insanlar, ben Allah'ın hepinize gönderilmiş elçisiyim. O ki, göklerin ve yerin egemenliği tekelindedir, O kendisinden başka ilâh yoktur, diriltir ve öldürür. Geliniz Allah'a ve O'nun o okuma yazması olmayan (ümmi) peygamberine, Allah'a ve O'nun sözlerine inanan Peygamberine inanınız, O'na uyunuz ki, doğru yolu bulasınız.» (araf/158)

Bakın buradaki muhatablar ne kafir kimseler ne de müslim... peki size göre her gayri-müslim kafir ise bunlar kim?

Size daha dehşetini bildireyim mi?

Bu ayet belkide marjinalleştikçe, merjinalleşen kimselere dokunacak...


“... Elçi’ye indirileni işittiklerinde, gözlerinin yaşla dolduğunu görürsün, çünkü ondaki hakikati tanırlar: “Ey Rabbimiz!” derler, “Biz inanıyoruz. Öyleyse bizi hakikate şahit olanlarla aynı sayfaya yaz!” (5:82-83)..

İşte bu ayet daha müslüman olmamış, kimselerden övgüyle bahsediyor. Çünki hakikati bilmiyorlardı. hemen duyduklarında ise kabul ettiler..
İşte bugun toplumumuzdan bazı kimselere hakikati tebliğ edince diyecekler ki, Ya rabbi biz bunu duyduk kabul ettik...

O halde...

Kuran kedilerine okuduğunda derler ki: Biz buna imaaan ettik. Şüphesiz bu haktır. Doğrusu biz daha öncede müslümanlardandık derler (kasas52-53)

Ne dersiniz daha önce hakikatten habersiz fakad hakikati duyunca hemen iman ettik diyenlerin kendilerine hakikat gelmeden öncede müslüman görmeleri sizce nedir, yoksa onlarda mı yanlış söylüyor... iyi ama allah şahid onlara :)


Bu arada 3 tane mesaj hakkı verdiydiniz. Biri gitti... ikiside sizin olsun :)
 
Y Çevrimdışı

Yavuz_Selim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Aynı Mehmed Alagaş Ameli imandan saymaz ve saymadığı içinde kişinin İmanını ikrar etmesi onun için yeterlidir

Böyle bir görüşün Mehmed Alagaş'a ait olduğunu zannetmiyorum. Bu bahsettiğin şey için Mehmed Alagaş'ın her hangi bir kitabından kaynak gösterebilir misin ?

Ayrıca bildiğimiz kadarıyla İmam Ebu Hanife ameli imandan saymamıştır. Ama diğer 3 büyük mezhep imamı bu görüşün aksini savunmuşlardır , yani onlar ameli imandan saymışlar ve imanın artıp azalabileceğini belirtmişlerdir.

Bu yüzden Ebu Hanife'ye de mürcie diyenler olmuştur.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bakın buradaki muhatablar ne kafir kimseler ne de müslim... peki size göre her gayri-müslim kafir ise bunlar kim?

Size daha dehşetini bildireyim mi?

Bu ayet belkide marjinalleştikçe, merjinalleşen kimselere dokunacak...


“... Elçi’ye indirileni işittiklerinde, gözlerinin yaşla dolduğunu görürsün, çünkü ondaki hakikati tanırlar: “Ey Rabbimiz!” derler, “Biz inanıyoruz. Öyleyse bizi hakikate şahit olanlarla aynı sayfaya yaz!” (5:82-83)..

İşte bu ayet daha müslüman olmamış, kimselerden övgüyle bahsediyor. Çünki hakikati bilmiyorlardı. hemen duyduklarında ise kabul ettiler..
İşte bugun toplumumuzdan bazı kimselere hakikati tebliğ edince diyecekler ki, Ya rabbi biz bunu duyduk kabul ettik...

O halde...

Kuran kedilerine okuduğunda derler ki: Biz buna imaaan ettik. Şüphesiz bu haktır. Doğrusu biz daha öncede müslümanlardandık derler (kasas52-53)

Ne dersiniz daha önce hakikatten habersiz fakad hakikati duyunca hemen iman ettik diyenlerin kendilerine hakikat gelmeden öncede müslüman görmeleri sizce nedir, yoksa onlarda mı yanlış söylüyor... iyi ama allah şahid onlara :)


Bu arada 3 tane mesaj hakkı verdiydiniz. Biri gitti... ikiside sizin olsun :)



Nefsinin fısıldamalarına kapılmış cahil, hiç araştırmaz mısın ehli sunnet alimleri, gayrı muslim dediklerine ne isim veriyor? Senin gibi dalaletçe onlara gayrı muslim demeyen bir tane ehli sunnet alim saysana!

Ayeti aklı olan ehli sunnet olanlar anlar. Madem sahih anlayamıyorsun bari ehli sunnet mufessirlerini dinle.
Şimdi sapıtmana sebeb olan ayete gelelim: (Kurusa bakma numarasını yazıp metnini koyamadığın ayeti ben koyuyorum.)

“İman edenlere karşı düşmanlık yönünden insanların en şiddetlisi olarak Yahudileri ve Allah'a ortak koşanları bulursun. Ve yine iman edenlere sevgi bakımından en yakın olarak da: "Biz Hıristiyanlarız" diyenleri bulursun. Çünkü onların içlerinde keşişler ve rahipler vardır. Ve onlar büyüklük taslamazlar." (Maide 82)
"Peygamber'e indirilen (Kur'ân)i dinledikleri zaman, onun hak olduğunu öğrendiklerinden dolayı gözlerinin yaşla dolup taştığını görürsün. Onlar: " Ey Rabb'imiz iman ettik, bizi de şahidlerden yaz" derler” (Maide 83)

Ayetin öncesini ve sonrasını (siyak-sibak) saklayarak bunların Hırıstiyan ve yahudiler hakkında olmadığını örteceğini mi sandın? Allahın ayetlertini nefsin için kullanmaya çalışmakla ne büyük curum işlediğinin de farkına da varamazsın sen.

Gördüğün gibi bu ayetlerin bahsettiği ehli kitap olanlar Hırıstiyan ve yahudilerdir. Bunların içerisinde muslumanlara en yakın olanların "Biz Hırıstiyanız diyen Rahip ve keşiş olanlardır."
Bunlar ne kadar yakın olsalarda Allah c.c. Allah üçün üçüncüsüdür diyen Hırıstiyanlar ve Uzeyir Allahın oğludur diyen yahudiler için muşrik kafirlerdir demiştir. Ve Rasulullah (s.a.v.)in geldiği dönemde tüm ehli kitap kitaplarını tahrif etmiş , hak yoldan sapmış muşrikler idiler. İçlerinde İslama ne kadar yakın olsalar da onlar Hırıstiyan ismini almış ve kafirlerdi.
İşte bu ayetin kapsamına girebilecek (Allahu alem) olan biri de Habeş kralı necaşi Asheme idi. Bu sebeble Rasulullah (s.a.v.) zayıf muslumanları Habeşistana hicrete yollarken, "Oranın idarecisi adil bir Hırıstiyandır" sıfatını vermiş fakat ona musluman dememiş, Hırıstiyan kafirlikten kurtulamamıştır.
Ne zaman ki İslamın davetine icab etmiş ondan sonra "musluman kardeşimiz" sıfatını almıştır.
Gayrı muslum dediklerinizde; ya Hırıstiyan , ya yahudi , ya laik , ya budist, ya hindu, ya ate, ya mecusu ya kimi bilmem ne beladır. İslama bakışı ne olursa olsun bunlar kafirdir. Ta ki kelime i şehadeti getirip namaz kılıp zekat verinceye kadar bu sıfattan kurtulamaz.

Gelelim kasas ayetlerine:
- Ondan (Kur'ân'dan) önce kendilerine kitap verdiklerimiz, ona da iman ederler.
- Onlara (Kur'ân) okunduğu zaman "O'na iman ettik. Çünkü o, Rabbimizden gelmiş hakikattir. Esasen biz daha önce de müslüman idik" derler. (kasas 52 -53)

Kardeşim hala bunu günümüzdeki dinden habersiz hırıstiyan ve yahudi olmayan gayrı muslimlere delil diye mi getiriyorsun? Sen gerçekten saf mısın yoksa mallığa mı vuruyorsun?
Altını çizdiğim yeri fehmedemiyor musun? madem kendini biliyorsun neden eline bir tefir aalıp kimden bahsetmiş ehli sunnet alimleri demiyorsun?

Elmalılı hocanın maide 51-54 tefsirini izleyelim :

52-54- Bundan, yani Kur'ân'dan önce kitap verdiklerimiz, yahudilerden içlerinde Ebu Rifaa bulunan 10 kişi iman etmiş, kendilerine eziyet edilmişti.
İncil ehlinden kırk kişi Resulullah'a peygamberliğinden önce iman etmişlerdi; 32'si Cafer b. Ebu Talib ile beraber Habeşistan'dan gelmiş, 8'de Bahîra, Ebrehe, Eşref, Amir, Eymen, İdris, Nâfi' ve Temim Şam'dan gelmişlerdi. Bu âyetin indirilmesine sebep bunlar olmuş ise de âyetin mânâsının gelişine göre kitap ehlinden bütün iman edenleri içine almaktadır. Buna onlar, haklarında sözü uladıklarımız değil de onlar iman ediyorlar iki kere, biri önceden İslâmları biri de sonradan İslâm oluşları üzerine kötülüğü iyilikle savarlar, günahları ibadet ve taat ile giderirler, çünkü "Muhakkak ki iyilikler, kötülükleri giderir." (Hûd, 11/114) âyeti açıktır.

Peygamber efendimiz, Muaz (r.a)'a demiştir ki, "Kötülüğün arkasından bir iyilik yap, onu mahveder." Bununla beraber, ezayı, yumuşaklıkla; kötülüğü, iyilikle; şerri, hayır ile; bilgisizliği ilim ile; öfkeyi, yutmakla; şirki "Allah'tan başka ilâh olmadığına şehadet etmekle" diye de tefsir etmişlerdir.
 
laylay Çevrimdışı

laylay

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
:)....google da bile tekfir konusunda en büyük arşive sahibiz...ama hala bakmadan konular açılıyor...zaman geçsede bazı zihniyetler değişmiyor galiba
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Dünyanın en son teknolojisine sahip olan ülkeler nasıl olurda haktan habersiz olurlar anlamış değilim

Hak dini islam kabul etmeyen bir toplum nasıl iflah olur

Bugün şayet Hz.İsa (a.s) ve Hz.Musa (a.s) dirilip gelse İslam dinine tabi olur...
 
laylay Çevrimdışı

laylay

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
hmm değişik bir açıdan bakarsak..tek Allaha inanan her insan müslümandır...çünkü tevhidi kabul etmiştir..islam ona ulaşmasa bile benim düşüncem tabii (İslam ona ulaşır ve kabul etmezze o ayrı tabiiki )
çünkü bir kavme islam ulaşmasa bile Tevhid gerçeği ulaşacak bu kesin..yoksa yargılamada çifte standart olur...buda olmayacağına göre..fazla yorum yapmayada gerek yok
 
S Çevrimdışı

suyunrenqi06

Üye
İslam-TR Üyesi
MAŞALLAH ALLAH ARTIRSIN İNŞALLAH ABİ
Nefsinin fısıldamalarına kapılmış cahil, hiç araştırmaz mısın ehli sunnet alimleri, gayrı muslim dediklerine ne isim veriyor? Senin gibi dalaletçe onlara gayrı muslim demeyen bir tane ehli sunnet alim saysana!

Ayeti aklı olan ehli sunnet olanlar anlar. Madem sahih anlayamıyorsun bari ehli sunnet mufessirlerini dinle.
Şimdi sapıtmana sebeb olan ayete gelelim: (Kurusa bakma numarasını yazıp metnini koyamadığın ayeti ben koyuyorum.)

“İman edenlere karşı düşmanlık yönünden insanların en şiddetlisi olarak Yahudileri ve Allah'a ortak koşanları bulursun. Ve yine iman edenlere sevgi bakımından en yakın olarak da: "Biz Hıristiyanlarız" diyenleri bulursun. Çünkü onların içlerinde keşişler ve rahipler vardır. Ve onlar büyüklük taslamazlar." (Maide 82)
"Peygamber'e indirilen (Kur'ân)i dinledikleri zaman, onun hak olduğunu öğrendiklerinden dolayı gözlerinin yaşla dolup taştığını görürsün. Onlar: " Ey Rabb'imiz iman ettik, bizi de şahidlerden yaz" derler” (Maide 83)

Ayetin öncesini ve sonrasını (siyak-sibak) saklayarak bunların Hırıstiyan ve yahudiler hakkında olmadığını örteceğini mi sandın? Allahın ayetlertini nefsin için kullanmaya çalışmakla ne büyük curum işlediğinin de farkına da varamazsın sen.

Gördüğün gibi bu ayetlerin bahsettiği ehli kitap olanlar Hırıstiyan ve yahudilerdir. Bunların içerisinde muslumanlara en yakın olanların "Biz Hırıstiyanız diyen Rahip ve keşiş olanlardır."
Bunlar ne kadar yakın olsalarda Allah c.c. Allah üçün üçüncüsüdür diyen Hırıstiyanlar ve Uzeyir Allahın oğludur diyen yahudiler için muşrik kafirlerdir demiştir. Ve Rasulullah (s.a.v.)in geldiği dönemde tüm ehli kitap kitaplarını tahrif etmiş , hak yoldan sapmış muşrikler idiler. İçlerinde İslama ne kadar yakın olsalar da onlar Hırıstiyan ismini almış ve kafirlerdi.
İşte bu ayetin kapsamına girebilecek (Allahu alem) olan biri de Habeş kralı necaşi Asheme idi. Bu sebeble Rasulullah (s.a.v.) zayıf muslumanları Habeşistana hicrete yollarken, "Oranın idarecisi adil bir Hırıstiyandır" sıfatını vermiş fakat ona musluman dememiş, Hırıstiyan kafirlikten kurtulamamıştır.
Ne zaman ki İslamın davetine icab etmiş ondan sonra "musluman kardeşimiz" sıfatını almıştır.
Gayrı muslum dediklerinizde; ya Hırıstiyan , ya yahudi , ya laik , ya budist, ya hindu, ya ate, ya mecusu ya kimi bilmem ne beladır. İslama bakışı ne olursa olsun bunlar kafirdir. Ta ki kelime i şehadeti getirip namaz kılıp zekat verinceye kadar bu sıfattan kurtulamaz.

Gelelim kasas ayetlerine:
- Ondan (Kur'ân'dan) önce kendilerine kitap verdiklerimiz, ona da iman ederler.
- Onlara (Kur'ân) okunduğu zaman "O'na iman ettik. Çünkü o, Rabbimizden gelmiş hakikattir. Esasen biz daha önce de müslüman idik" derler. (kasas 52 -53)

Kardeşim hala bunu günümüzdeki dinden habersiz hırıstiyan ve yahudi olmayan gayrı muslimlere delil diye mi getiriyorsun? Sen gerçekten saf mısın yoksa mallığa mı vuruyorsun?
Altını çizdiğim yeri fehmedemiyor musun? madem kendini biliyorsun neden eline bir tefir aalıp kimden bahsetmiş ehli sunnet alimleri demiyorsun?

Elmalılı hocanın maide 51-54 tefsirini izleyelim :

52-54- Bundan, yani Kur'ân'dan önce kitap verdiklerimiz, yahudilerden içlerinde Ebu Rifaa bulunan 10 kişi iman etmiş, kendilerine eziyet edilmişti.
İncil ehlinden kırk kişi Resulullah'a peygamberliğinden önce iman etmişlerdi; 32'si Cafer b. Ebu Talib ile beraber Habeşistan'dan gelmiş, 8'de Bahîra, Ebrehe, Eşref, Amir, Eymen, İdris, Nâfi' ve Temim Şam'dan gelmişlerdi. Bu âyetin indirilmesine sebep bunlar olmuş ise de âyetin mânâsının gelişine göre kitap ehlinden bütün iman edenleri içine almaktadır. Buna onlar, haklarında sözü uladıklarımız değil de onlar iman ediyorlar iki kere, biri önceden İslâmları biri de sonradan İslâm oluşları üzerine kötülüğü iyilikle savarlar, günahları ibadet ve taat ile giderirler, çünkü "Muhakkak ki iyilikler, kötülükleri giderir." (Hûd, 11/114) âyeti açıktır.

Peygamber efendimiz, Muaz (r.a)'a demiştir ki, "Kötülüğün arkasından bir iyilik yap, onu mahveder." Bununla beraber, ezayı, yumuşaklıkla; kötülüğü, iyilikle; şerri, hayır ile; bilgisizliği ilim ile; öfkeyi, yutmakla; şirki "Allah'tan başka ilâh olmadığına şehadet etmekle" diye de tefsir etmişlerdir.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Ben ne demek istediğini anlayamadım . Biraz açarmısın ? ne diyelim istiyorsun?

Demek istediğim şey; iyi niyetli olan , doğru bildiğini anlatmak ve doğruya tabi olmak isteyen kişilere karşı kullandığınız üslubunuz biraz daha yumuşak olsa daha iyi olur diye düşünüyorum.

bahsetmiş olduğun kişi dediğin gibi öğrenmek isteyen değil , aksine sakat görüşlerini bize öğretip saptırmak isteyen; doğru dediklerimize tabi olmayan , son ana kadar aynı sakıncalı düşüncenin sahibiyim diye siteden uzaklaşan bir cahildir.
Yazdığı son mesajı ve ona yazdığım cevaba rağmen ; hala bu kişi için aynı duygu ve düşünceyi besliyor musun?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt