Not: İbn teymiyye r.a gibi şedid bir alim bile tekfirde en sert olmasına rağmen tarihte kimi muayyen olarak tekfir etmiştir. Bu daha taharetlenmeyi bile bilmeyen gençler gidip bu cümlemi araştırsın!!!!
şimdi inşaAllah işi ifrata ve tefrite götürmeye gerek kalmadan islam önderlerinin bu konudaki tutumlarına bir ve bu sayede akidemizinde doğruluğu ortaya çıkmış olsun. bakalım muayyen olarak kimler kimleri tekfir etmiş.
1-imam zehebi'kitabu-l arş' isimli eseinde nakleder:cehm in karısının yanında bir adam'Allah arşın üzerindedir dedi. buna karşılık kadın'mahdut(görülebilen .belli olan)bir şey mahdut bir şeyin üzerinde'deyince imam esmai o bu sözüyle kafir oldu'' demiştir.''1
2-imam ahmed b hanbel' e bir adamın''kuran'ın lafızları mahluktur.kim kuranın lafızlarımahluktur demezse kafirdir''sözünü duyunca''Bilakis o kendisi kafirdir.Allah onu kahretsin ''demiştir.''2
3-yine imam ahmed in yanına iki adam gelir.imam ahmed onlardan bir tanesine''Allah'ın ilmi hakkında ne dersin?'' diye sorar Adam Allah ın ilmi mahluktur'' deyince''imam ahmed adama''sen kafir oldun'' demiştir.''3
4-bir adam imam şafii nin huzurunda kur'an mahluktur''demişti.bunun üzerine şafi''i''sen yüce olan Allah'a kafir oldun''diye mukabelede bulundu.''4
5-şeyh ebu bekir ahmed b.ishak b.eyyub bir adamla tartışır.şeyh bize şu rivayet etti''ki diye hadis okumaya başlayınca adam''bırak şu bize rivayet etti'demeyi!nereye kadar bunu diyeceksin''deyince imam o adama''kalk ey kafir!bundan sonra ebediyyen senin benim evime girmen helal değildir''demiştir.''5
6-Hafız ibn -hacer şöyle der:''şeyhımiz siracuddin belkini'ye ibn arabi hakkında sordum da o duraksamaksızın hemen '' o kafirdir'' diye cevap verdi.''6
7-İbn teymiyye sadreddin konevi hakkında şöyle der:''o küfür bakımından şeyhinden(ibn arabi'den)daha ileri'ilim ve irfan bakımından daha geridedir.Zaten bunların tuttukları yol küfür yolu olduğuna göreküfürde ustalık sahibi olanların daha fazla kafir olacaklarında şüphe yoktur.''7
8-yine ibn teymiyye tilmisani'hakkında'' o hıristiynlardan daha kafirdir''demiştir.''8
9-ibn teymiyye'nin ibn arabi'yi ibn sebin'i fahreddin razi'yi muayyen olarak tekfir ettiiği malum ve meşhurdur.''9
10-imam gazali ibn sina'yı bizatihi tekfir etmiştir.''10
Burada bunları'ın tamamını zikretmeye kalkarsak sayfalar dolusu yazı yazmamı gerekir.yani islam alimlerinin muayyen olarak tekfir ettiği o kadar insan vardır ki'bunlar sayılamayacak kadar çoktur.''11
1-Raşid b.ebi'l 'ula davabitu tekfiri'l-muayyen''sf.150.hafız zehebi'nin muhtasaru'l uluvv sy:170 den nakledilmiştir.
2-aynı yer.
3-aynı eser'sf.151.
4-aynı eser.sf.154.
5-aynı eser.sf.151.
6-aynı eser.sf.151.
7-mecmuu'l-feteva''2/175.
8- mecmuu'l-feteva.
9-mecmuu'l-feteva.
10-Bkz.el-kevbebu'd-Durriyu'l munir.sf.112.
11-Davabitu tekfiri'l-muayyen''adlı eserin sahibi bu konuda sırf yirmi tene.olay zikretmiştir.Bkz149.157.Yine''el-kevkebu'd-Durriyyu'l-munir'adlı kitabın sahibi bu konuda islam alimlerinin en meşhurlarından onlarca nakilde bulunmuştur.(bkz.sf.108 vd)Bu kitapların haricindede muayyen tekfirin vukuu bulduğundan bahseden bir çok kitap vardır.