Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru İslam'da Kadının Çalışması Caiz midir?

Hafsa binti Ömer Çevrimdışı

Hafsa binti Ömer

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
dinimizde kadının çalışması nın hükmü nedir?bana bu konuda delillerle yardımcı olabilecek kardeşlerin buraya yazmasını rica ediyorum Allah hepinizden razı olsun...
 
B Çevrimdışı

benim

Üyeliği İptal Edildi
Banned
dinimizde kadının çalışması nın hükmü nedir?bana bu konuda delillerle yardımcı olabilecek kardeşlerin buraya yazmasını rica ediyorum Allah hepinizden razı olsun...
nur süresi 37 nin gereğini yerine getirerek çalışılır.yalnız erkek ve kadınların yöneticiliklerde bu değişir buda yaratılışlarındaki farklılıklarından kaynaklanılır.fakat erkekde kadında zerre kadar dininden taviz vererek çalışamazlar.hz hatice annemizde çalışmış..birde kadınlarla ilgili olarak Mehmed alagaşın kadının onuru adlı kitabını okursanız çok faydalı olur inşaallah
 
hümeyra__ Çevrimdışı

hümeyra__

Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum bu devirde bence çok zor kadının taviz vermeden çalışması...ama bazen öyle oluyorki şartlar ve imkansızlıklar mecbur bırakıyor...Allah kadınlara daha çok yardım etsin erkekleri olmadan kadınlar pek dikkate alınmıyor...benim kardeşim inşallah tavsiye ettiğin kitabıda okumak istiyorum...Allah razı olsun

*********


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
S Çevrimdışı

Sa'd Bin Ebi Vakkas

Üye
İslam-TR Üyesi
Dediğiniz gibi bu devirde "namusunu ve izzetini koruyarak" çalışmak çok zor. Hatta imkansıza yakın, sizlerin ümitlerini kırmak elbette istemem ama günümüz koşullarında kadınların öncelikle dinini çok iyi öğrenmeleri ve kadınlara/kızlara bunları anlatmaları gerek. Çalışmak "zorunda" değilseniz, çalışmanızı tavsiye etmem. Helalinden, iffetinizi muhafaza edebileceğiniz bir yer bulursanız tabii ki siz bilirsiniz, aksi takdir hiç bulaşmamanızı yeğlerim. Ben erkek halimle zorluk çekiyorsam, siz bayanların bu konuda ki sıkıntılarını düşünmek istemiyorum. Kaldı ki müslüman işletmeci çok az, müslüman işsiz çok fazla. Bulunamıyor.. =/
 
Hafsa binti Ömer Çevrimdışı

Hafsa binti Ömer

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allah razı olsun kardeşlerim benim çalışmak istdiğim ortam islami koşullara uygun bir ortam( çocuk eğitmenliği) yıllardır bu fırsatın elime geçmesini istiyordum işte hep sizler gibi düşünüyordum bende. eşimde aslında karşı çıkıyor çalışmama Allah herkesten razı olsun birde burada ki kardeşlerimin fikirlerini almak istemiştim Rabbim hepinizden razı olsun aydınlattığınız için
 
B Çevrimdışı

benim

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Allah hiç kimseden veremiyeceğini istememiş ve hiçbir kulun kaldıramayacağını yüklememiştir.helal kazanmamızı istiyorsa helal dairesi kesinkes vardır.boşyok hakta zorda yoktur.yeterki mücadele için elimizi taşın altına koyalım.lokmayı yemek için çiğnemek gerek değilmi....
 
M Çevrimdışı

minhac

Üye
İslam-TR Üyesi
Kadının çalışmaması, kadının sosyal hayattan soyutlanması değil, kadının sosyal hayatın tehlikelerinden korunması demektir.
çok doğru..
Ebu Muaz hocanın "Kadın erkek ihtilatının hükmü"adlı eserinden...
Abdullah Bin Mes'ud r.a.' den; Rasulullah s.a.v. buyurdu ki;
"Kadın avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan, bakışları ona çevirtir. Kadının Rabbine en yakın olduğu yer, evinin ortasıdır."
"hasen, sahih" kaydıyla Tirmizi (1173), Taberani (9/295,10/108), İbni Huzeyme(3/93)
Ümmü Humeyd es Saidiye r.a Rasulullah s.a.v.'e gelip der ki;
"Ey Allah'ın Rasulu! Ben seninle beraber namaz kılmak istiyorum" bunun üzerine buyurdu ki;
Benimle namaz kılmak istediğini biliyorum. Lakin evinin ortasında kıldığın namaz, evinin avlusunda kıldığın namazdan hayırlıdır. Evinin avlusunda kıldığın namaz da mahalle mescidinde kıldığın namazdan hayırlıdır. Mahalle mescidinde kıldığın namaz ise, senin için benim şu mescidimde kıldığın namazdan hayırlıdır."
İbn Huzeyme(3/95), Hafız İbn Hacer Fethul Bari'de (3/318) İmam Ahmed ve Tebarani'ye nisbet etmiş; "Ahmed'in isnadı hasendir. Ebu Davud'un Ebu Mesud r.a'den rivayeti bunun şahididir." demiştir.
Bu saliha ve takvalı hanım sahabiyenin ahlaklı ve dindar olmasına rağmen, Rasulullah s.a.v. ona daha doğru ve daha hayırlı olanı açıklamış, ona namaz kılabileceği yerleri fazilet sırasına göre saymıştır. Fazileti en az olan yer, evine en uzak olan yerdir. Çünkü evi dışında daha fazla yol yürüyecek ve bakışlara daha çok maruz kalacaktır.
Bu da gösteriyor ki, Rasulullah s.a.v., kadınları mümkün mertebe evinden çıkmaktan alıkoymak istemekte, onların dışarı çıktıkları taktirde meydana gelebilecek tehlikelere işaret etmektedir.
Takvalı ve saliha bir kadının, Rasulullah s.a.v. ile namaz kılmak için dışarı çıkması müstehab olmadığına göre, çalışmak için, siyasi alanlara ve gezmek için çıkabileceği nasıl söylenebilir ve onlar nasıl olurda dışarı çıkmaya davet edilir.!?

Yönetici Notu:

Aynı içerikli konular birleştirildi.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Yaşadığımız bu şartlarda bazen mecbur kalabiliyor eşi vefat eden hanımların çocukları için çalışması gibi.Rabbim mümine anne ve bacılarımın yardımcısı olsun amin
 
M Çevrimdışı

minhac

Üye
İslam-TR Üyesi
evet çalışmak zorunda olanlar başka, Rabbim yardımcıları olsun. sözümüz kariyer peşinde olanlara..
kadın çalışmak mecburiyetindeyse davranışlarına, tesettürüne ve erkeklerle bir arada bulunmamaya ya da bulunduğu zaman dikkat çekmemeye gayret gösterdiği sürece umarız ki bir sakınca yoktur... Rabbim çok merhametlidir...
 
U Çevrimdışı

Ummu Ubeida

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yaşadığımız bu şartlarda bazen mecbur kalabiliyor eşi vefat eden hanımların çocukları için çalışması gibi.Rabbim mümine anne ve bacılarımın yardımcısı olsun amin

Selamu Alaikum. Rızkı gönderen Allah Subhana ve taala degil midir? Bundan suphesi olan mı var? Mu'mın kadınında, kalkıp zor durumdayım diye calısıp kazandıgı yedigi aynı olacaktır.. calısmayıp evinde kendisini muhafaza edip, dinini korudugu zamanda yiyecegi rızık aynı olacaktır !.. Bu yuzden delili olmayan hic bir fetva, mantıklı bir acıklaması olsa bile.. dinen caizligi olmadıgı müddetce.. gecerli degildir..! ... Bizler İslamı, Müslümanlıgı, kendi hayatımıza uydurmayacagız..! kendi hayatlarımızı İslama ve Mu'mın kimliğimize göre uyduracagız..! Biiznillahi Teala..!
 
M Çevrimdışı

minhac

Üye
İslam-TR Üyesi
ve aleykum selam.
rızkı veren Allah bunda hiç kimsenin en ufak bir şüphesi yok. ne Rabbimizin hükümlerine ne de Rasulun sünnete bir itirazda bulunmak ne haddimize? kuran ve sünnete göre yaşamak tek gayemiz. bunun için tırım tırım kadın doktor arıyoruz, kadın hemşire ve hasta bakıcılara ihtiyacımız var, daha basiti iç çamaşırı yada kıyafet almaya gittiğimizde muhatab olabileceğimiz kadınlar arıyoruz...bu işleri yapanlar (kadınlarla muhatab olabilecekleri işleri) neden çalışmak zorunda olan müslüman kadınlar olmasın? hem kendi ihtiyaçlarını karşılarlar hem de ümmete faydaları olur. biz öyle çalışsın ekonomik özgürlüğü olsun kimseye muhtaç olmasın kariyeri olsun gibi saçmalıklardan bahsetmiyoruz. zaruri hallerden bahsediyoruz. yok bu da olmaz diyorsanız delillerinizi yazın bizde öğrenelim amenna diyelim.
 
U Çevrimdışı

Ummu Ubeida

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Birde bu yönden düşünelim.. " Turkiyede " İç çamaşırı magzasında calısan bir kadın.. kadınlara satış yaparken sorun yok..! Fakat, erkeklere iç çamasırı satmak zorunda oldugunda.. sizce islam cercevesinde ne derece caiz olur? SubhanAllah.. düşünmek bile korkunç.. veya kadın bir doktor.. tesettürünü nasıl muhafaza edebilir? hadi etti diyelim yüzü gözü kapalı.. hejab'ı ustunde..! erkek bir hastası geldi.. onu muayene ederken düştügü durumu nasıl acıklayacagız ? Allahu Akbar.. Din İslam böyle yozlaşıyor işte.. İslam da kadının yeri, ve yapması gerekenler açıkça bellidir.. İslam'ın yasak ve emirleride bellidir..! daha önce dedigim gibi ' İslam'ı bulundugumuz Çağa uyduramayız.. bulundugumuz çağı ve hayatımızı, İslam'a uydurmalıyız.. Ha olmadı, uydurulmuyorsa.. Hicret imkanlarını degerlendirmek gerekir.. 'Din akıl degil, ( RasulAllah döneminden ) Nakil Dini' dir !... Measselameh.. !
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Rızık ALLAH,tan diyerek İşi gücü bırakarak rızık beklemek ahmaklıktır.

Kuşlar bile rızık için yuvasını terk edip karınlarını doyurup gelmekte.

Şayet sadece ahiret için olsaydı şu ayeti kerime olmazdı.

201- Kimi insanlar da `Ey Rabbimiz, bize dünyada da güzellik ver, Ahirette de güzellik ver ve bizi Cehennem ateşinin azabından koru' derler.[Bakara 201)


Daha ayrıntılı olarak Fizilal Tefsiri bunu daha güzel açıklamakta.

"Namaz bitince yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfunu isteyin. Allah'ı çok zikredin, umulur ki kurtuluşa erersiniz:'

İşte bu, islam sistemine damgasını vuran dengenin kendisidir. Yeryüzündeki hayatın gereklerini yerine getirme, çalışma çabalama didinme ve kazanma gibi gereksinimleri ile bir süre bu havadan ruhen koparak, kalbinin bağını keserek bütünüyle kendini zikre, Allah'ı anmaya verme arasındaki denge. Bu eylem kalbin hayatı için zorunludur. Yoksa büyük emanetin yükümlülüklerini onsuz elde etmek algılamak ve yerine getirmek mümkün değildir. Geçim peşinde koşarken dahi Allah'ı anmak gerekmektedir. Günlük işleri yerine getirirken Allah'ı kalbinde hissetmek insanın dünya hayatı için yaptığı çalışmaları ibadete dönüştürür. Yalnız bununla beraber insanın somut zikir, görevini de yerine getirmesi, kendini tamamı ile dünyadan koparma ve köklü bir şekilde kendini Allah'a adama anlarının da bulunması gerekmektedir. Nitekim bu iki ayetin teması da buna işaret etmektedir.
Ancak İbni Malik cuma namazını kıldığında kalkar gider caminin kapısında durup şöyle derdi: "Allah'ım çağrına uydum. Bana farz kıldığın namazı kıldım. Bana emrettiğin şekilde buradan ayrılıp işimin başına dönüyorum. Bana hazinenden rızık ihsan et. Sen rızık verenlerin en hayırlısısın." (Bu olayı İbni Ebi Hatim rivayet etmiştir)


Hanımların çalışmasına gelince günümüzde eşi şehid olan nice aileler var.bazılarından haberdarız,bazılarındanda değiliz.şayet şerhi bir devlet olsaydı şuan ki sistem gibi onları himaye edip ihtiyaçlarını gidermekle sorumlu olurdu.fakat bugün böyle bir durumun mümkün olmadığı için bu gibi yetim ve öksüz kalmış aileler kimsenin gözetimi altında değil. Ve bu sıkıntı yüzünden dul hanımlar çocuklarını geçindirme amaçlı çalışmakta.kimseye muhtaç kalmamak için.keyif ve kariyer için değil.işte burada bazı Müslümanlar sadece olaya bir yerden bakarak böyle bir yanılgıya kapılmakta.


İbn Malik (r.a)
Ben ve yanakları solmuş dul kadın,Kıyamet gününde yan yana iki parmak gibi beraber olacağız.Mevki ve güzellik sahibi bu kadın,Kocasından,dul kalmıştır.kendini yetimlere adamış ve bu durum onlar ölünceye ya da evleninceye dek böyle devam etmiştir (Ebu Davud)



İkincisi olarak ALLAH Resulu (s.a.v) bir gazaya gittiği vakit yanında hanımlarını götürmesi ve cihad meydanında mücahidlere su verip yaralılara tedavi etmesi günümüz tabiri ile hemşirelik görevi yapması onca erkek sahabi arasında nasıl izah edilebilir bu durum söylermisiniz.Benim burada anlatmak istediğim her zaman ve her dönemde zaruri durumlar oluyor.bu durumlarda çalışabilir.




Muavviz kızı Rübeyyi (r.a)’dan şöyle dediği rivayet edilmiştir:



«Biz kadınlar Rasulullah (s.a.s) ile beraber gazada bulunurduk. Mücahidlere su verir ve onlara hizmet ederdik. Yaralıları ve şehidleri Medine’ye taşırdık.» (Buhari)
 
U Çevrimdışı

Ummu Ubeida

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Farklı yönlerden bakılabilir.. ! AMA : 'Din cercevesinde..! "Musluman" Kadın ister dul olsun ister evli fark etmez, eger dinde caiz olmayan bir işe girerse.. bunun vebali ve gunahınında altına girer.. Fakat benim tanıdıgım bacılardan örnek vereyim.. Misal : Şehit Çeçen komutan İslam canibekof' un eşi musluman bacılara 'peçe' satarak geçimini saglıyor.. veya eşi şuan İslam.. davasından içeride olan bir bacı Musluman bir kursta kadınlara akaid ve cesitli ilimler öğreterek hayatını islami bir sekilde idame ettiriyor.. Bunlar sadece benim tanıdıklarım.. tanımadıgımız nice bacıya buradaki kardeşler 'beyt-ül mal' ile bakıyorlar.. her neise... Bunlardan ayrı olarak.. : Dini kuralları kısas alarak kadının ticaret yapmasında bir behis yok fakat.. musluman kadın tesettüründen, hejabından, dininden taviz vererek.. caiz olmayan bir sekilde para kazanmaya calısıp, sonrada 'mejburum' bu yüzden bana caiz olur..! diyorsa.. burada rızkın Allah subhana ve taaladan geldigini birinin hatırlatması lazım gelir..

Zaten Bu eğilimde olan bazı musluman bacıların yukarıdaki konusmaları gördügünde kendisine caiz olmayan bir fetva bicip dinlerini yozlaştırmamaları icin yazdım.. yoksa eminim butun salih Mu'mınler İslam'ın bizlere neleri helal, mubah kıldıgını ve neleri yasakladıgını biliyorlardır.. Vesselam..!
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
bende bunun aksini söylemiyorum zaten.
 
U Çevrimdışı

Ummu Ubeida

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Aksini söylüyorsunuz diye degil.. yazınız yanlıs anlasılabilir nitelikte bir yazı oldugu icin yazdım.. vesselam..!
 
M Çevrimdışı

minhac

Üye
İslam-TR Üyesi
Birde bu yönden düşünelim.. " Turkiyede " İç çamaşırı magzasında calısan bir kadın.. kadınlara satış yaparken sorun yok..! Fakat, erkeklere iç çamasırı satmak zorunda oldugunda.. sizce islam cercevesinde ne derece caiz olur? SubhanAllah.. düşünmek bile korkunç.. veya kadın bir doktor.. tesettürünü nasıl muhafaza edebilir? hadi etti diyelim yüzü gözü kapalı.. hejab'ı ustunde..! erkek bir hastası geldi.. onu muayene ederken düştügü durumu nasıl acıklayacagız ? Allahu Akbar.. Din İslam böyle yozlaşıyor işte.. İslam da kadının yeri, ve yapması gerekenler açıkça bellidir.. İslam'ın yasak ve emirleride bellidir..! daha önce dedigim gibi ' İslam'ı bulundugumuz Çağa uyduramayız.. bulundugumuz çağı ve hayatımızı, İslam'a uydurmalıyız.. Ha olmadı, uydurulmuyorsa.. Hicret imkanlarını degerlendirmek gerekir.. 'Din akıl degil, ( RasulAllah döneminden ) Nakil Dini' dir !... Measselameh.. !
çok garip bir durum çıkarttınız ortaya. kadınla erkeği nasıl kıyaslarsınız? asıl bu kıyası yapmanız korkunç. Rasulullah "kadın avrettir" diyor erkek değil.
Farklı yönlerden bakılabilir.. ! AMA : 'Din cercevesinde..! "Musluman" Kadın ister dul olsun ister evli fark etmez, eger dinde caiz olmayan bir işe girerse.. bunun vebali ve gunahınında altına girer.. Fakat benim tanıdıgım bacılardan örnek vereyim.. Misal : Şehit Çeçen komutan İslam canibekof' un eşi musluman bacılara 'peçe' satarak geçimini saglıyor.. veya eşi şuan İslam.. davasından içeride olan bir bacı Musluman bir kursta kadınlara akaid ve cesitli ilimler öğreterek hayatını islami bir sekilde idame ettiriyor.. Bunlar sadece benim tanıdıklarım.. tanımadıgımız nice bacıya buradaki kardeşler 'beyt-ül mal' ile bakıyorlar.. her neise... Bunlardan ayrı olarak.. : Dini kuralları kısas alarak kadının ticaret yapmasında bir behis yok fakat.. musluman kadın tesettüründen, hejabından, dininden taviz vererek.. caiz olmayan bir sekilde para kazanmaya calısıp, sonrada 'mejburum' bu yüzden bana caiz olur..! diyorsa.. burada rızkın Allah subhana ve taaladan geldigini birinin hatırlatması lazım gelir..

Zaten Bu eğilimde olan bazı musluman bacıların yukarıdaki konusmaları gördügünde kendisine caiz olmayan bir fetva bicip dinlerini yozlaştırmamaları icin yazdım.. yoksa eminim butun salih Mu'mınler İslam'ın bizlere neleri helal, mubah kıldıgını ve neleri yasakladıgını biliyorlardır.. Vesselam..!
bunda hemfikiriz...
 
U Çevrimdışı

Ummu Ubeida

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Anlayamadım.. ! korkunç olanı yazdım. Bunun neresi yanlıs ? kapsamlı yazarmısınız? acıklayayım..!
 
M Çevrimdışı

minhac

Üye
İslam-TR Üyesi
kadının erkek satıcıdan iç çamaşarı alması, erkeğin kadın satıcıdan iç çamaşırı almasından çok daha korkunç.
kadının erkek doktora muayene olması, kadın doktorun erkek hastayı muayene etmesinden çok daha korkunç...
böyle mahrem konularda kadın ve erkeğin kıyaslanması korkunç.
çünkü avret olan kadındır, erkek değil...
vesselam...
 
Üst Ana Sayfa Alt