I
Çevrimdışı
Selamun aleykum,
kardeşler, youtube'de gezerken bir video gördüm.Videonun linki şu:
Bu videoda konuşan hocaefendi kimdir bilmiyorum, ama çok yanlışları var. örneğin videoda diyor ki: '' kim antlaşmalı bir kafirle, aramızda ahit olan bir kafir ile (savaşıp da, kafiri) öldürürse, cennetin kokusunu bile alamaz. Öldürdüğü kişi kafir...'' diye devam ediyor. Oysa bu hoca efendi yanlış yapıyor. Öncelikle, bazı hadislerde korkutma eksenli sigalar kullanılıyor. Bu hadiste de kokusunu alamaz, der iken direkt cennete giremeyebilir belli bazı sualler sonucu veya cezasını çektikten sonra. Bazı alimler de, bir zımmiyi öldüren müslümana kısas uygulanmayacağını, ve diyet dahi ödenmeyeceğini söyler. Eğer bu hadisi böyle anlamaz isek, şirk ile ilgili nisa 48 ile 116 ayetini bir tutarız. dolayısıyla tehdit eksenli hadisleri, her zaman öncelikle nisa 48 ile nisa 116 ayetine götürelim. Daha sonra verilecek hükmün ne olacağını anlarız. neden bu iki ayeti hep belirleyen görüyoruz? çünkü bu iki ayette ''Allah, kendisine şirk koşulmasını asla affetmez, bunun dışında kalan günahları dilediği kimse için affeder'' ayetinde ''günahları'' ifadesine dikkat edin. Ayrıca hoca efendinin antlaşmadan bahsetmesi güzeldir fakat yanlış bir istidlal var. o da kim, kimin adına antlaşma yapıyor? Afganistandaki, ıraktaki, filistindeki,çeçenistandaki bacılarımıza tecavuz eden, mü'minleri de islamlarından dolayı öldüren bu kafirlere yardım eden bu tc vb yönetimi veya diğer yönetimleri müslüman mı görüyor? eğer müslüman görmüyorsa bilsin ki, kafir bir kişi, müslüman adına anlaşma düzenleyemez. yok eğer müslüman görüyorsa wallahi çok ağır bir hesap ile karşı karşıyadır... Başka bir hadis veriyor: zımmiye zulmeden, bizden değildir. evet böyle bir hadis var. Fakat bu hadisi anlamak önemlidir. kaynaklarda varlığını kabul etmek yemiyor. örneğin alış veriş esnasında gördüğü bir hataya da dikkat çekip: bizi aldatan, bizden değildir, şeklinde mübarek söz söylüyor Allah rasulu s.a.v. Oysa 'bizden değildir' vb sigalı hadisleri ibn teymiyye rh, mecmuul fetawada güzel bir şekilde anlatmıştır. Bu gibi sigalarda, ahiret ile ilgili cezaya, dunyadaki uygulamasına bakılarak hüküm verilir. Yoksa korkutma eksenli gelen hadisler ile bir konu delillendirilse idi, alın imam munziri rahimehullah'ın 'et-terğib we't-terhib' adlı hadis külliyatını, başlayın hayatınızı ve hayatları kısmaya, zorlaştırmaya....
Allahım bize, senin yolunda cihad eden alimlerin cihad fetvası ile amel etmeyi nasib et.....
kardeşler, youtube'de gezerken bir video gördüm.Videonun linki şu:
Bu videoda konuşan hocaefendi kimdir bilmiyorum, ama çok yanlışları var. örneğin videoda diyor ki: '' kim antlaşmalı bir kafirle, aramızda ahit olan bir kafir ile (savaşıp da, kafiri) öldürürse, cennetin kokusunu bile alamaz. Öldürdüğü kişi kafir...'' diye devam ediyor. Oysa bu hoca efendi yanlış yapıyor. Öncelikle, bazı hadislerde korkutma eksenli sigalar kullanılıyor. Bu hadiste de kokusunu alamaz, der iken direkt cennete giremeyebilir belli bazı sualler sonucu veya cezasını çektikten sonra. Bazı alimler de, bir zımmiyi öldüren müslümana kısas uygulanmayacağını, ve diyet dahi ödenmeyeceğini söyler. Eğer bu hadisi böyle anlamaz isek, şirk ile ilgili nisa 48 ile 116 ayetini bir tutarız. dolayısıyla tehdit eksenli hadisleri, her zaman öncelikle nisa 48 ile nisa 116 ayetine götürelim. Daha sonra verilecek hükmün ne olacağını anlarız. neden bu iki ayeti hep belirleyen görüyoruz? çünkü bu iki ayette ''Allah, kendisine şirk koşulmasını asla affetmez, bunun dışında kalan günahları dilediği kimse için affeder'' ayetinde ''günahları'' ifadesine dikkat edin. Ayrıca hoca efendinin antlaşmadan bahsetmesi güzeldir fakat yanlış bir istidlal var. o da kim, kimin adına antlaşma yapıyor? Afganistandaki, ıraktaki, filistindeki,çeçenistandaki bacılarımıza tecavuz eden, mü'minleri de islamlarından dolayı öldüren bu kafirlere yardım eden bu tc vb yönetimi veya diğer yönetimleri müslüman mı görüyor? eğer müslüman görmüyorsa bilsin ki, kafir bir kişi, müslüman adına anlaşma düzenleyemez. yok eğer müslüman görüyorsa wallahi çok ağır bir hesap ile karşı karşıyadır... Başka bir hadis veriyor: zımmiye zulmeden, bizden değildir. evet böyle bir hadis var. Fakat bu hadisi anlamak önemlidir. kaynaklarda varlığını kabul etmek yemiyor. örneğin alış veriş esnasında gördüğü bir hataya da dikkat çekip: bizi aldatan, bizden değildir, şeklinde mübarek söz söylüyor Allah rasulu s.a.v. Oysa 'bizden değildir' vb sigalı hadisleri ibn teymiyye rh, mecmuul fetawada güzel bir şekilde anlatmıştır. Bu gibi sigalarda, ahiret ile ilgili cezaya, dunyadaki uygulamasına bakılarak hüküm verilir. Yoksa korkutma eksenli gelen hadisler ile bir konu delillendirilse idi, alın imam munziri rahimehullah'ın 'et-terğib we't-terhib' adlı hadis külliyatını, başlayın hayatınızı ve hayatları kısmaya, zorlaştırmaya....
Allahım bize, senin yolunda cihad eden alimlerin cihad fetvası ile amel etmeyi nasib et.....
Moderatör tarafında düzenlendi: