Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Gül Peygambere 5 Milyon Salavat-i Şerife

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
E Çevrimdışı

esma_61

Üyeliği İptal Edildi
Banned
selamun aleykum..
öncelikle bu konu sadece benim fikrimle sadece bu forumda açılmış bir konu değildir..bildiğiniz gibi yeni üyeyim ve bu konunun dağılımı ile muşgulum..ve bir çok yerde aynı konuyu bulabilirsiniz...konu hakkındaki imanligenc kardeşimin yorumu ve bakış açısı bizim fikrimizi yansıtıyor..sanırım ona benden çok ehhemmiyetiniz vardır...
esma_61 hocam acaba anneler gününde de annelerimize hediye aldık onları o güne özel sevgi ile yad ettik diye "Cennet Annelerin Ayakları Altındadır" Hadisi şerifine binaen, kutsal bir vazifemizi de böylece ifa etmiş bulunurmuyuz???
öncelikle ben hoca değilim...anneler gününü bir hadise dayandırıp tasvip etmiyorum...tıpkı sevgililer günü gibi oda hristiyanlar ın bayramıdır bizim değil....
kutlu doğum dediğimiz etkinliğide sünnete uygun bulmuyorsunuz demek öyleyse kutlamayın...sizden salavat talebim de yoktur artık....büyük bir etkinlikte bulunmak be Türkiyenin her köşesinden gelen salavatların duasında buluşup ŞEFEAAT YA RESUL demekde ne gibi bir sakınca gördüğünüzü anlayamadım...
dediğim gibi bu konuyu açtığım tek yer değilsiniz ama böyle ilginç tepkiler gördüğüm ilk yersiniz...demek ki siz benden çok biliyorsunuz o halde ben sukut ediyorum....konunun silinmesini ve üyeliğimin iptalini talep ediyorum....
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Arkadaşlar birbirimize hitap ederken daha yumuşak ve Allah için esnek olalım...

imanligenc kardeş bu bir bidattir bidat Kur'ân-ı Kerim ve Sünnet'te bulunmaya n ve Ashabca da bilinmeye n, özellikle din esaslarına ilişkin sonradan çıkma kimi ibadet ve davranış biçimleri ve inanca yönelik yorumlar. Mevlit okutmak buna bir örnektir. Zira yapılan davranış bir eylem ve o eylem inanca dönüktür.

Konuda 5 milyon kez salavat getirmede bir eylemdir ve bu eylem inanca dönük bir eylemdir.

Bir kişi anneler gününde yada babalar gününde adı ne olursa olsun bu günde annesine bir çiçek dahi verse (kalpde anneler günü yatıyorsa) bu yanlıştır. Zira o kişi bunu kafirlerin münafıkların yada müşriklerin bayram seyran günlerine iştirakidir. Onun yerine aslolan o kişinin annesine gücü yetiyorsa hergün güzelce ilgilenmesidir.

Konuyu değiştirmeden asıl konumuza gelirsek mesala mevlidler kutlu doğum günleri bu günler de kuranlar okunmakta şiirler methiyeler söylenmek de hatta zikirler yapılmaktadır. Ancak ve ancak bir amel eğer kuran ve sünnette yok ise o amel ahirette o kişinin yüzüne çarpılır. Zira oraya toplanma amacı dini bir işten dolayıdır. Ve dini yapılan bu ibadeti bize ne resulullah sav aktarıyor ne de sahebelerden sahih kanallarla bunu duyuyoruz.

Esma kardeş sanırım sizin bu konuda ilmi bir araştırmanız yok körü körüne bir bidatin önünü açmış oluyorsunuz Allah hidayet versin.
 
iMaNLiGeNC Çevrimdışı

iMaNLiGeNC

Üye
İslam-TR Üyesi
!sLaM4eVeR kardeş Allah razı olsun inşllah dediklerinizden haklısınız zaten bende yorumumda yazdığım gibi yapılan şey sanki dinde varmış gibi göstererek bunu ibadet olarak yapmak bidat olur. diye yazdım inşallah yanlışa girmedik Allah hatamızı affetsin inşşllah....
 
C Çevrimdışı

cüleybib

Üye
İslam-TR Üyesi
Bende tam Tevhid sitesine hoşgeldin o zaman diyecektim sen üyelik iptali istemişsin. Hakkında Hayırlısı olsun..

konu hakkındaki imanligenc kardeşimin yorumu ve bakış açısı bizim fikrimizi yansıtıyor..
sanırım ona benden çok ehhemmiyetiniz vardır...

1. "Bizim" derken sizlerin kim olduğunuzu çözemedim.
2. Önemli olan sizin kime ehemmiyetiniz var? Merak ettiğim soruların cevaplarını ehemmiyette bulunduğunuz kişilerede sorunuz cevaplarını bizede getiriniz ki aydınlanalım. Doğru neyse onu bulalım belki Kuranda,Sünneti seniyye de benim görmediğim onların gördüğü birşeyler vardır da sayenizde bende görmüş olurum. Ama yoksa, onlar kendi kafalarından türetiyorlarsa, siz "ben bu bidatçilerin gazına geldim Aslında Her bidat ateştedir" diyecekmisiniz?

kutlu doğum dediğimiz etkinliğide sünnete uygun bulmuyorsunuz demek öyleyse kutlamayın...sizden salavat talebim de yoktur artık....

Zaten, kutlamayacaktım ki :D Salavatı şerifi de sizin etkinliğinize binaen bidatin ne olduğunu öğrendikten sonrasına kadar getirmedim. Bundan sonrada kutlu doğum niyetiyle Allah izin verirse getirmeyi düşünmüyorum. Talebinizi sadece dikkate almış bulundum gereken açıklamayı yaptım inşallah birilerini bidat yolundan çevirmeye vesile olmuşumdur.

büyük bir etkinlikte bulunmak be Türkiyenin her köşesinden gelen salavatların duasında buluşup ŞEFEAAT YA RESUL demekde ne gibi bir sakınca gördüğünüzü anlayamadım...

Muhtemelen sizi de bu etkinliğe katılırken bu sözlerle fişeklemişlerdir. Canı gönülden Şefaat Ya Resul demekle, Ehl-i Bidatçilerin ortaya attığı bir güne bu güne has kılarak Şefaat Ya Resurullah demek arasındaki farkı çözümlemeniz sizinde bunlar tarafından kullanılmamış olmanız anlamına gelmekle beraber, Bidat ehline sağlam bir darbede sizin vurmanız anlamına gelmektedir. Sakıncalı gördüğüm konu da budur zaten..

dediğim gibi bu konuyu açtığım tek yer değilsiniz ama böyle ilginç tepkiler gördüğüm ilk yersiniz...demek ki siz benden çok biliyorsunuz o halde ben sukut ediyorum....konunun silinmesini ve üyeliğimin iptalini talep ediyorum...

Tevhidin ve sahih sünnetin ilginç(!) geldiği ilk kişi değilsiniz.. Herşeyin en doğrusunu biz değil siz değil sizi fişekleyenler değil Allah(cc) ve Resulu(sav) bilir. Eğer bu konuda hemfikirsek, o halde bunlar dini tamamlamaya mı çalışıyorlar yoksa onlar Allahın bilmediği Peygamberin vasiyet olarak bırakmadığı birşeyi mi biliyorlar ??? Ellerine Hak Teala'dan yeni bir kitap indirildide(haşa), Kutlu Doğum gününü Peygamber ve ashabı kutlamadı ; bugüne özel bugüne has kılarak salavatı şerife getirmediler ; ama siz getirin mi yazıyor???

bi getirsinler şu kitabı da bizde okuyalım... yoksa meydanı boş mu buldular????

selametle
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
!sLaM4eVeR kardeş Allah razı olsun inşllah dediklerinizden haklısınız zaten bende yorumumda yazdığım gibi yapılan şey sanki dinde varmış gibi göstererek bunu ibadet olarak yapmak bidat olur. diye yazdım inşallah yanlışa girmedik Allah hatamızı affetsin inşşllah....

Allah senden de razı olsun kardeş inşaAllah birbirimizin hatalarını düzeltip tevhidin ipine sımsıkı bağlananalardan olacağız. Rabbim kalbimizden bağnazlığı söküp atsın HAK'ka tabî kılsın.

Allah razı olsun.
 
R Çevrimdışı

register

Üyeliği İptal Edildi
Banned
selamun aleyküm.. bakıyorum da beş kuruşluk bilgiye sahip olduklarını zanneden arkadaşlarımız bir arkadaşımızı köşeye sıkıştırmış adeta kendi sapık evet doğru okuyorsunuz sapık inançlarını enjekte etmeye çalışıyorlar.. bidat kelimesinin ne manaya geldiğini dahi bilmeden salavat getirmek hakkında ileri geri konuşuyorlar..

Şüphesiz Allah ve melekleri peygambere çok salavat getirirler.Ey iman edenler! Sizde ona salavat getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin"
(AHZÂP SURESİ 56.AYET)
bu ayeti kerimeye mi karşı çıkıyorsonuz yoksa bidatın ne olduğunumu bilmiyorsunuz..
bidat kelimesi peygamber efendimizin vefatından sonra islama yerleşmiş İYİ ve KÖTÜ herşeydir.. yani bidat lar iyi ve kötü yani islama faydası olan ve zararı dokunan olarak ikiye ayrılır.. şimdi bu benim boş konuşan arkadaşlarım.. kutludoğum gibi bir zamanda dahi peygamber efendimizi hatırlamak istemiyorlarsa kendi itikadlarını bi kontrol etsinler derim.. eğer sadece o zaman değil her zaman peygamber efendimizi hatırlamalıyız ve ona salat ve selam getirmeliyiz diyorlarsa allaha şükür onu da yapıyoruz.
şimdi madem bu çok bilen arkadaşlarımız her türlü bidat a karşıdırlar o halde minareleri olan camide namaz kılmasın 99 lu tesbih ile tesbih çekmesin pantolon yakalı gömlek kravat giymesin.. araba kullanmasın.. heryere deveyle gitsin.. saç vs traş için kuaföre gitmesin. vs vs vs vs.... bunları yapıyorsak o zaman kutlu doğum gibi bir günde (ki o güne has olan birşey değil aylar öncesinden başlayan bir etkinliktir bu salavat kampanyası) allahın emrine uyarak da salavat getirebilir ve o nebinin şefaatine nail olabilmek için küçük bir adım atabiliriz. zira aksini iddia eden arkadaşları kınıyorum.. biriside demişki bütün sünnetleri yaptınız da bu mu kaldı diye.. bende ona ve onun gibi düşünen cühela at gözlüklü kardeşlerime soruyorum. bütün bidatleri terk ettinizde peygamber efendimizin doğum gününü hatırlamak mı kaldı. allah rasulunun şefaatine nail oldunuzda bi cennet mi eksik kaldı..selametle..
 
iMaNLiGeNC Çevrimdışı

iMaNLiGeNC

Üye
İslam-TR Üyesi
Aleykum selam
öncelikle şunu sanırım bilmiyorsunuz Allah'ın selamıyla konuya başlıyorsunuz ve sonrada kırıcı sözlerle devam ediyorsunuz öncelikle bunu düşünün .... sonra sanki birileri hanım kardeşimize kötü bir söz kullanmış gibi hesap sormaya çalışıyorsunuz yaptığınızı ne için yapıyorsunuz bunuda bilin.......
Allah razı olsun kardeşlerimizden sadece bidat'i engellemek için kardeşlerimiz yorum yapmış ferzedelim yorum yapan kardeşlerimiz yanlış yorum yapmışlar sizde çok biliyorsunuz çok bilenin tavrı bumu olur bunuda düşünün ..... bu kadar düşünmek şuanlık yeter inşşallah....
 
R Çevrimdışı

register

Üyeliği İptal Edildi
Banned
benim konuştuğum sözler kırıcı olabilir kardeşim ama önceki mesajları okumadınız sanırım kandilleri bile zımbırtı diye adlandıran arkadaşa çıt bile demiyorsunuz artık kimse adınada bakmadım sinirden.. haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır hadisini de unutmamak lazım.. bilmiyor olabilirsiniz ayıp birşey değil.. ama bir konuda bu kadar da ağır ithamlarda bulunmak kusura bakmayalım cahilliktir.. üstelik siz kardeşim kutlu doğum haftasını sevgililer günüyle bir tutarcasına dalga geçmişsiniz.. ayıp.... valentin ile peygamberini hatırlamak isteyen bir mü'mini bir tutuyorsunuz.. bu ne cürret ne saygı maşallah hayran kaldım
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Önce Edep ve Haya...

Burası bir forum köşesi sizlerin magandalık yapacağı bir mekan değil şundan şüpheniz olmasın o akılsız sözüne gelince ''Kötü söz sahibine aittir.''

Çocuklar gibi bir ayete bakıp içeriğini bilmeden konuya atlamıssınız.

Biz buraya giren kimseye karşı edepsizlik yapmayız o kişi bidat ehli de olsa kardeşimizdir yeterki tevhidden uzak olmasın...

Kendini çok akıllı sanan işgüzar bilgili şimdi yazılarına yanıt vereyim..

bidat kelimesi peygamber efendimizin vefatından sonra islama yerleşmiş İYİ ve KÖTÜ herşeydir.. yani bidat lar iyi ve kötü yani islama faydası olan ve zararı dokunan olarak ikiye ayrılır..

diye bidatin tanımı yapmıssınız az çok ilimle uğraşsaydınız her sohbette..

Bismillahirrahmanirrahim
Şüphesiz Hamd, Allah içindir. O'na hamd eder, O'ndan hidayet ve bağışlanma dileriz. Nefislerimizin şerrinden, kötü amellerimizden Allah Teala'ya sığınırız. Şüphesiz Allah'ın hidayet eylediğini saptıracak, O'nun saptırdığını da hidayete ulaştıracak yoktur.Allah'tan başka İlah olmadığına, O'nun birliğine ve ortağı olmadığına, Muhammed (Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem)'in O'nun kulu ve Rasulü olduğuna şehadet ederim. Bundan sonra;Muhakkak ki; sözlerin en doğrusu Allah'ın Kitabı, yolların en hayırlısı Muhammed Sallallahu aleyhi ve sellem'in yoludur. İşlerin şerlisi sonradan ortaya çıkarılanlardır. Her sonradan çıkan şey; bid'at, her bid'at; dalalet (sapıklık) ve her dalalet de ateştedir.

Bu parağrafı adınız soy adınız gibi bellerdiniz.

Sahih hadisden gelen rivayette her bidatin dalalet , her dalaletin sapıklık ve her sapıklığın yerinin de ateş olduğu ap açıktır.

Boş konuşma yapan acaba bizmiyiz yoksa kendisinden başka hak görmeyen deve kuşu olan siz misiniz o koca kafanızı çıkarıp az dünyaya bakın az kuran ve hadis okuyun 4 mezhebin imamlarının kendilerinin yazmış olduğu kitaplarını okuyun.

Bidati daha ne kelime ne de dini anlamını bilmeden kuru kuruna yazıyorsunuz.

Kafanız iyice bellesin diye yazayım kuaföre gitmek,araba kullanmak,pantolon giymek gömlek giymek bunların dinle alakası olmadığı için bidat kavramı içine girmez. Daha sağınızı solunuzu bilmiyorsunuz...

bidatin iyisi ve güzeli kuran ve sünnette yoktur. Sizlerin çoğu şeyi kutsallaştırmanın üstünüze yoktur.

Resul sav'e salavat getirmek kuran ve sünnette açıktır ve çok güzel zikirlerdendir.Ancak aynı kuran ve sünnette nede resul sav'in hayatın da ne de ashabının nede tabiunun hayatın da bu şekilde toplu olarak resul sav'e salavat getirme olmamıştır. Eğer bu HAK olsaydı bunu ilk olarak sahabede ve tabiunda görürdük.

Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytan evet merak ediyorum bunu derken şeytanın taraftarlığını yada şeytanı sevindirdiğinizi biliyormusunuz zira konuyu okumadan körü körüne yorum yapmıssınız o konuda Allah ve Resulu sav'in konu hakkındaki açıklamaları eklenmiştir.

Edepsizlik yapacaksanız forumdan uzak durun.
 
C Çevrimdışı

cüleybib

Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleyküm.. bakıyorum da beş kuruşluk bilgiye sahip olduklarını zanneden arkadaşlarımız bir arkadaşımızı köşeye sıkıştırmış adeta kendi sapık evet doğru okuyorsunuz sapık inançlarını enjekte etmeye çalışıyorlar.. bidat kelimesinin ne manaya geldiğini dahi bilmeden salavat getirmek hakkında ileri geri konuşuyorlar..

Af buyur eğer biz sapıksak veya sapık görüşlüler grubu isek ve bu konuya müdahilsek, neden selamun aleykum diyorsunuz???selamı bize mi veriyorsunuz yoksa bidat ehline mi yoksa müslümanlara mı?

Kimseye (sapıksa eğer) sapık inançlarımızı entegre etmeye çalışmıyoruz. Tam aksine her Bidat Sapıklıktıktır itikadı üzerineyiz. sadece sizin gibi haysiyetsizlerin insanları kullanmasına müdahale etmeye çalışıyoruz. Ortaya delillerimizi sunuyoruz. varsa sizde delilinizi ortaya koyun diyoruz ama kuru gürültüden başka birşey çıkarmıyorsunuz??? Ayrıca kimi köşeye sıkıştırmışız ???aksine varsa delilinizi getirin bizim gözümüzden kaçmışsa bizde öğrenelim diye davet yolluyoruz. ama ortaya koyduğunuz hiçbirşey bulunamayınca ya siteyi terk talebinde bulunuyorsunuz ya da çamur atıyorsunuz sizin görüşleriniz sapık diye !

Şüphesiz Allah ve melekleri peygambere çok salavat getirirler.Ey iman edenler! Sizde ona salavat getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin"
(AHZÂP SURESİ 56.AYET)

Amenna ve Sadekna Gören gözlere ne mutlu??? bana bu ayette kandil gecelerinin varlığını kutlu doğumun denilen uydurduğunuz hurafelerin aslında dinden olduğunu gösterin !

Biz salavatı şerife getirmek yoktur mu dedik ??? :D O güne özel olsun diye o güne has kılınarak salavatı şerife getirmek yoktur dedik ! diyorum ya gören gözlere ne mutlu !

Birde demişsiniz ki bu ayeti inkar mı ediyorsunuz??? :D Bu ayete eklemek istediğiniz eksik gördüğünüz veya fazla gördüğünüz birşey mi oldu???

bidat kelimesi peygamber efendimizin vefatından sonra islama yerleşmiş İYİ ve KÖTÜ herşeydir.. yani bidat lar iyi ve kötü yani islama faydası olan ve zararı dokunan olarak ikiye ayrılır.. şimdi bu benim boş konuşan arkadaşlarım.. kutludoğum gibi bir zamanda dahi peygamber efendimizi hatırlamak istemiyorlarsa kendi itikadlarını bi kontrol etsinler derim.. eğer sadece o zaman değil her zaman peygamber efendimizi hatırlamalıyız ve ona salat ve selam getirmeliyiz diyorlarsa allaha şükür onu da yapıyoruz.

Bidat hususunda görünürde iyi olan ve kötü herşey olduğunu bildiniz ama Resurullahın bidat hakkında bize sahih kaynaklardan rivayet edilen delilleri yine unuttunuz. Ya da Siz Resurullahtan daha iyi biliyorsunuz ancak bir türlü bidate eğilimli kişilerden başkasını çevrenize toplayamıyorsunuz. Daha 1. mesajınız ve siz fitneyi körüklemekten öteye gidemiyorsunuz üstelik elinizde hiçbir delili bize sunamamış olmanız sadece kuruntularınızı bize yansıtmanız sizin içler acısı durumunuzu ortaya çıkarmaktadır.

Şimdi aşağıya gören gözler düşünen beyinler ve Müslümanlar için Bidatin tanımını çeşitlerini Peygamber Efendimiz(sav) bidat hakkındaki bize rivayet olan sahih kaynaklardan hadisi şeriflerini sunuyorum

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Bidat'ın kısa tarifi : Dinde olmayan ancak Dine sonradan sokulan şeyler, Sünnetin zıddı (her bid’atın karşısında bir sünnetin yıkılması vardır.)

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Bid'at'ın çeşitleri:
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]1- İtikatta bid'at. Bu çok tehlikelidir ("Cehennemlik 72 dalalet Fırkası)

2- Amelde bid'at. (İbadet olarak yapılan yenilikler, reformlar, amelde bid'at olup büyük günahtır.)

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]HADİS ŞERİFLER :
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
"Nefsimi Kudret Elinde bulunduran ALLAH'a yemin olsun ki, Elbette adamları havzumdan kovacağım, tıpkı yabancı develerin havuzdan kovulduğu gibi" (İbn-i Mesud tefsirinde bu adamların BİD'ATLERİ YAYGINLAŞTIRANLAR olduğu buyrulmuştur) Kaynak,Siracı Muttekın/656

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif](Her bid'at sapıklıktır,Her sapıklıkta ateştedir) [Müslim]

(Bir bid'at çıkaranın namazı, orucu, haccı, umresi, cihadı, tevbesi, farzı, nafilesi ve hiçbir iyiliği kabul olmaz, hamurdan [yağdan] kıl çıkar gibi, dinden çıkması kolay olur.) [İbni Mace]

(Allahü teâlâ, bid'at ehlinin ne duasını ne zekatını ne haccını, ne namazını, ne de sadakasını kabul eder, yağdan kıl çıkar gibi dinden çıkar.) [Deylemi]

(Bid'at ehlinin tevbesi, bid'ati bırakana kadar kabul olmaz.) [Taberani]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif](Bid'at ehlinin hiç birisi Sırattan geçemez, Cehenneme düşer.) [İbni Asakir]

(Bid’at çıkarıp, onunla amel edenlere lanet olsun.) [Dare Kutni]

(Bid’at çıkarana da, onu himaye edene de lanet olsun.) [Buhari]

(Onlardan kaçın! Sizi dalalete, fitneye düşürmesinler.) [Müslim]

(Hasta olurlarsa, ziyaretlerine gitmeyin!) [Ebu Davud]

(Karşılaşınca, onlara selam vermeyin!) [İbni Mace]

(Onlarla birlikte bulunmayın, birlikte yiyip içmeyin!) [Ukayli]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif](Amellerin en hayırlısı farzlar, en kötüsü de bid'atlerdir.) [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][Beyheki]

(Bid’at ehli, yaratıkların en kötüsüdür.) [Ebu Nuaym]

(Bid'at ehline sert davran! Allahü teâlâ, onlara düşmandır.) [İbni Asakir]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif](Bid'at sahibine hürmet eden, İslamiyet’i yıkmaya yardım etmiş olur.) [Taberani]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif](Bir zaman gelir, sünnetim unutulur, bid'atler çıkar. Sünnete uyanlar garip olur, yalnız kalır. Bid'atlere uyan ise, kendilerine çok yardımcı bulur.) [Şir’a]


şimdi madem bu çok bilen arkadaşlarımız her türlü bidat a karşıdırlar o halde minareleri olan camide namaz kılmasın 99 lu tesbih ile tesbih çekmesin pantolon yakalı gömlek kravat giymesin.. araba kullanmasın.. heryere deveyle gitsin.. saç vs traş için kuaföre gitmesin. vs vs vs vs.... bunları yapıyorsak o zaman kutlu doğum gibi bir günde (ki o güne has olan birşey değil aylar öncesinden başlayan bir etkinliktir bu salavat kampanyası) allahın emrine uyarak da salavat getirebilir ve o nebinin şefaatine nail olabilmek için küçük bir adım atabiliriz. zira aksini iddia eden arkadaşları kınıyorum.

Ha şimdi kusur aramaya başladınız :D Kusur ararsanız bizde de çokça bulursunuz belki..

1.Minareli veya minaresiz Tc camilerine gitmek başka bir araştırma konusudur. Devlet İmamlarının arkasında namaz kılma mevzuna da girer bu sadece minareyi çal kılıfını hazırla mevzusu değildir yani

2. 99lu tesbihi ne zaman tavsiye ettiğimi veya tavsiye ettiğimizi gördünüz işittiniz??? Kusur arayın ama halen desteksiz dayanaksız utanmadan arlanmadan elinizde bir delil olmadan iftira atmayın çok rezil oluyorsunuz.

3.pantolon yakalı gömlek kravat giymesin.. demişsin giyme kardeşim. giyiyorsan bile en azından Rahman(cc) den mağrifet dile bidat olduğunu bil ona göre de haddini bilmiş olursun. Umulurki affolunursun

4. araba kullanmasın.. heryere deveyle gitsin.. saç vs traş için kuaföre gitmesin. vs vs vs vs....

iyide deveye binmek peygamber efendimizin (sav) tavsiye veya emir buyurduğu bir sünneti değildir ki ! Din-i İslam ile de bir alakası yoktur. Deveye binince Allah(cc) ye daha mı yakın oluyorsunuz ki bunu bir sünnet miş gibi gösteriyorsunuz.. Deveye binmek bir ibadetmidir??? velev ki öyle olsun denizlerde yüzen gemiler diye arayın Kuranı Kerimde zahmet olacak bakın neler göreceksiniz ! Arabaya neden binmeyelim yahu siz bidatçiler bunu da mı yasaklıyorsunuz??? İslam kolaylık dinidir siz bidatçilerin kafası hurafelerden öyle karışmışki ne konuştuğunuzu dahi bilmiyorsunuz?? Araba ya binmek günahmıdır arkadaş??? Peygamber efendimiz(sav) demişmidir ki arabaya binmek yasaktır illa deveye bineceksiniz ! kusur dahi araken peygamberimiz(sav) sölemediği halde siz haddinizi aşıp cüret edip arabaya bindiğimiz için bizi tenkit edebiliyorsunuz !


bunları yapıyorsak o zaman kutlu doğum gibi bir günde (ki o güne has olan birşey değil aylar öncesinden başlayan bir etkinliktir bu salavat kampanyası) allahın emrine uyarak da salavat getirebilir ve o nebinin şefaatine nail olabilmek için küçük bir adım atabiliriz. zira aksini iddia eden arkadaşları kınıyorum.. biriside demişki bütün sünnetleri yaptınız da bu mu kaldı diye.. bende ona ve onun gibi düşünen cühela at gözlüklü kardeşlerime soruyorum. bütün bidatleri terk ettinizde peygamber efendimizin doğum gününü hatırlamak mı kaldı. allah rasulunun şefaatine nail oldunuzda bi cennet mi eksik kaldı..selametle..

arkadaş bana o kutlu günün hangi güne tekabül ettiğini ,neye göre kutlu neye göre kutsuz olduğunu, peygamberimizin kendisinin doğum gününe has kılınarak salavatı şerife getirmenin faziletinin Peygamber efendimizin rivayet ettiği sahih kaynaklardan, önümüze delillerini koy yada kendi hurafeci beynindeki saçmalıkları millete aşılamaktan vazgeç dosdoğru ol. Din Peygamber efendimiz(sav) zamanında ne üzerine ise bugün de onun üzerinedir! sizin sapık bidatçiler bir türlü bunu hazmedemeyip olmadık kelime oyunlarıyla insanları her ne kadar kandırmaya çalışsanızda bu böyledir.


Bu konuyu baştan aşağı tekrar gözden geçirin ve kimin bütün sünnetleri yaptınız da bu mu kaldı dediğini bizede açıklayın ! Zaten bunu diyen bir kişi sizin gibi sünnetin dahi ne olduğunu bilmeyen bir kimsedir ki onun ilmiyle amel edilmez. çünkü bu sünnet değildir. Sünnet olsaydı, Peygamber efendimiz (sav) bu güne özel olarak bu güne has kılınarak kendisine salavatı şerife getirmesini emir buyururlardı.

sen yinede cühela diye atfeddiğin kişilere kardeşim deme, belliki onlar nasıl senin kardeşin değillerse, sende onların kardeşi değilsin ! Hak ile Batıl birbirinden çoktan ayrıldı ! Soruna cevap veriyorum ama mümkünse sende bize delillerini sun. biz Peygamber efendimizin(sav) doğum gününü unutmadık. eğer unutsaydık sünnetini de sizin bidatçi beyinlerinize cevap vermez es geçerdik !

Allah(cc) hidayet versin
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
selamun aleyküm.. bakıyorum da beş kuruşluk bilgiye sahip olduklarını zanneden arkadaşlarımız bir arkadaşımızı köşeye sıkıştırmış adeta kendi sapık evet doğru okuyorsunuz sapık inançlarını enjekte etmeye çalışıyorlar.. bidat kelimesinin ne manaya geldiğini dahi bilmeden salavat getirmek hakkında ileri geri konuşuyorlar..

Şüphesiz Allah ve melekleri peygambere çok salavat getirirler.Ey iman edenler! Sizde ona salavat getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin"
(AHZÂP SURESİ 56.AYET)
bu ayeti kerimeye mi karşı çıkıyorsonuz yoksa bidatın ne olduğunumu bilmiyorsunuz..
bidat kelimesi peygamber efendimizin vefatından sonra islama yerleşmiş İYİ ve KÖTÜ herşeydir.. yani bidat lar iyi ve kötü yani islama faydası olan ve zararı dokunan olarak ikiye ayrılır.. şimdi bu benim boş konuşan arkadaşlarım.. kutludoğum gibi bir zamanda dahi peygamber efendimizi hatırlamak istemiyorlarsa kendi itikadlarını bi kontrol etsinler derim.. eğer sadece o zaman değil her zaman peygamber efendimizi hatırlamalıyız ve ona salat ve selam getirmeliyiz diyorlarsa allaha şükür onu da yapıyoruz.
şimdi madem bu çok bilen arkadaşlarımız her türlü bidat a karşıdırlar o halde minareleri olan camide namaz kılmasın 99 lu tesbih ile tesbih çekmesin pantolon yakalı gömlek kravat giymesin.. araba kullanmasın.. heryere deveyle gitsin.. saç vs traş için kuaföre gitmesin. vs vs vs vs.... bunları yapıyorsak o zaman kutlu doğum gibi bir günde (ki o güne has olan birşey değil aylar öncesinden başlayan bir etkinliktir bu salavat kampanyası) allahın emrine uyarak da salavat getirebilir ve o nebinin şefaatine nail olabilmek için küçük bir adım atabiliriz. zira aksini iddia eden arkadaşları kınıyorum.. biriside demişki bütün sünnetleri yaptınız da bu mu kaldı diye.. bende ona ve onun gibi düşünen cühela at gözlüklü kardeşlerime soruyorum. bütün bidatleri terk ettinizde peygamber efendimizin doğum gününü hatırlamak mı kaldı. allah rasulunun şefaatine nail oldunuzda bi cennet mi eksik kaldı..selametle..

Bu çok şey bildiğini sanan ama aslında yarım doktorun candan , yarım hocanın dinden ettiği cahile, evvela buraya ekleyeceğim yazıları yoldan geçen birine göster sana okuyup anlatsın . Çünkü sen okuduğunu anlamıyorsun belki dinlediğini anlarsın diye yeni taktikler deniyorum .

“İşlerin en kötüsü sonradan ihdas edilenler / ortaya çıkarılanlardır.” [ Müslim, Cuma, 43.]

“Sonradan ihdas edilen her şey bid’attir” [ Nesâi, Îdeyn, 22; İbn Mâce, Mukaddime, 7]

“Her bidat dalalettir, her dalalet de ateştedir.” [ Müslim, Cuma, 43; Ebu Davud, Sünnet, 6]

Bidat hakkındaki bu hadislerden sonra Bidatın tarifi ve kapsamı hakkındaki açıklamaları kavramamız gerekmektedir.

Bidat ; Hz. Peygamber ve Ashâb-ı Kirâm dönemlerinde görülmeyip onunla amel edilmeyen, hattâ bir benzeri olmayan ve İslâm'dan olmadığı halde sonradan ortaya çıkan , din ile alâkalı olup bir ilâve veya eksiltme mahiyetinde olarak ibâdet kabûl edilen , göze ve akla hoş gelen dua , kuran okuma , namaz kılma , zikretme , düşünce görüş ve ameller , sünnete aykırı davranışların adet haline getirilmesidir.


İnsanları bidat konusunda en çok yanılgıya düşüren :
1. yanılgı din adına yaparken “kuran okuyor , namaz kılıyor , dua ediyorum , kötü bir şey yapmıyorum” yanılgısıdır. "Yaparsam ne olur , ne kaybederim " savunmasıyla cahil cesur olur tavrıyla hareket edilmesidir. Halbuki bidat zaten kötü niyetle dinden uzaklaşmak , göze çirkin gelen amellerle yapılmaz.

2. yanılgı ise Bidat-ı hasene (güzel bidat) yanılgısıdır. Delil aldıkları ise ; Rasûlullah (s.a.v.) döneminde sekiz rekât olarak münferiden kılınan teravih namazın yirmi rekat olarak bir imamın arkasından kılınmasıdır :

Abdurrahman bin Abdi'l-Kâri (r.a.)'dan:
Bir gece Ömer'le (bir Ramazan gecesinde) mescide birlikte çıktık. İnsanlar dağınık bir şekilde namaz kılıyolardı kimisi kendi başına , kimisi de durmuş, bir grup da toplanmış onun arkasında namaz kılıyordu. Bunun üzerine Ömer dedi ki:
"Bunları bir okuyucunun arkasında toplasam da onun arkasında toplu halde namaz kılsalar."

Bu işin üzerine durdu ve nihayet onları Ubeyy bin Kâ'b'ın arkasında onun imamlığında topladı. Sonra başka bir gece yine namaza çıktık, onları toplu halde adı geçen sahabinin arkasında namaz kılarken görünce :
"Ne güzel bid'attır bu ! Ne var ki bunu kılıp da sonra gecenin son kısmında kalkıp bunu kılanların davranışları bundan daha iyidir. (Zira) cemaat (bu namazı) gecenin başında kılıyorlardı"
[Malik ve Buhari]
(Bu hadisi Malik [salât fî Ramadân no. 3, s. 114] ve Buhari [teravih I/3, II/252], Mâlik ani'z-Zührî an Urve b. ez-Zübeyr an Abdurrahman asl-ı senedi ile tahric ettiler)
(Muhammed Revvâs Kal'acî, Mevsüatu Fıkhı Umar b. e!Hattâb, Kuveyt 1984, s. 125).

Alimlerin çoğunluğuna göre , tasavvufçuların "bid'at-i hasene" kapsamına soktukları şeyler haddi zatında bid'at değildir. Onlara bid'at ismini vermek yanlıştır. Çünkü bu gibi şeylerin Kur'ân ve Sünnet'te dayanakları vardır. Bunlara sonradan çıkmış şeyler nazariyle bakılamaz.
Rasûlullah (s.a.v.), şu hadislerinde bid'atin tarifini yapmışlardır:
"Sonradan ortaya çıkan herşey bid'attir; her bid'at sapıklıktır ve her sapıklık insanı ateşe sürükler. "
(Müslim, Cumua, 43; Ebû Davud, Sünnet 5; Nesâî, lydeyn, 22; İbn Mâce, Mukaddime, 7).

Üstelik Rasulullah şöyle buyurmuştur :
“Sünnetime ve benden sonra raşid halifelerin sünnetine sımsıkı sarılın”.
( Tirmizî, İlim, 16; Ebu Dâvud, Sünne, 5; İbn Mâce, Mukaddime, 6)

Hz. Ömer (r.a) bu sözü insnaları teravih namazı için topladığı zaman söylemiştir. Teravih namazı ise bid'at değil sünnetin ta kendisidir. Rasulullah’ın teravih namazı kıldığı sahih hadislerle sabittir. Yani sonradan ortaya çıkmamıştır ! Bunun delili Aişe(r.a)nin rivayet ettiği olaydır:

"Rasulullah (s.a.v.) Ramazanda mescitte gece bir namaz kıldı. Sahabenin çoğu da onunla birlikte o namazı kıldı. İkinci gece yine aynı namazı kıldı. Bu kez O'na tabi olarak aynı namazı kılan cemaat daha fazla oldu. Üçüncü gece Hz. Muhammed (s.a.v.) mescit'e gitmedi. Orayı dolduran cemaat onu bekledi. Resulullah (s.a.v.) ancak sabah olunca mescide çıktı ve cemaata şöyle buyurdu:

"Sizin cemaatla teravih namazını kılmaya ne kadar arzulu olduğunuzu görüyorum. Benim çıkıp, size namazı kıldırmama engel olan bir husus da yoktu. Ancak ben size, teravih namazının farz olmasından korktuğum için çıkmadım" (Buharî, Teheccud, 57).
Ebû Hureyre (r.a)'nın naklettiği bir başka hadiste de Rasûlullah (s.a.v)'in Ramazan ayında, ashabtan bir grubu, Ubey b. Kab (r.a)'ın arkasında cemaatle namaz kılarken gördü ve "Doğru yapıyorlar, yaptıkları şey ne güzeldir" diyerek tasvip ettikleri haber verilmiştir
(Ebû Dâvud, İkâmetu's-Salâ,190)

Peygamber (s.a.v.) , teravih namazını cemaatle kılmayı terketmesinin nedenini belirtmiştir. Hz. Ömer(r.a)i se ,bu gerekçenin ortadan kalktığını görünce (artık peygamber yoktu ve faraz kılınma durumu ortadan kalkmıştı) ,teravih namaznın tekrar cemaatle kılınmasını başlatmıştır. O halde Ömer (r.a)ın bu uygulaması ,bizzat nebi(s)in uygulamasına dayanmaktadır.

Hz. Ömer (r.a.)in bu uygulamasının bid'at olmadığı ortaya çıktığına göre , sözünde geçen "bidat" kelimesi ne demektir ?

Hz. Ömer(r.a)in bu ifadesindeki bidat kelimesiyle şer'i anlamı değil sözlük anlamı kastedilmiştir.
Sözlükte bid'at, geçmişte bir örneği olmaksızın yapılan şeydir. Teravihin cemaatle kılınması bir uygulama olarak Hz. Ebu bekir(r.a)in hilafeti döneminde ve Hz. Ömer(r.a)in hilafetini ilk dönemlerinde mevcut değildir. Bu sebeble sözlük anlamıyla bu yenilik(bidat) sayılabilir ; zira bunun geçmiş örneği yotkur.
Aynı meseleye şer'i açıdan bakıldığında -,durum farklıdır, zira bu uygulama peygamber(s.a.v.) in tatbikatında mevcuttur.

Şatıbi şöyle der;
"Bu itibarla bunu bidat olarak adlandıran kişinin (ki isimlendirme konusunda bir tartışma söz konusu değildir ) bundan dolayı şer'i bidat anlamında Ömer(r.a)in sözünün ifade ettiği mana ile istidlal etmesi caiz değildir. Zira bu kelimeyi asıl amacından saptırmakla olur."(i'tisam)

Bu konuda büyük imamların sözleri şöyledir :
İbni teymiyye şöyle der; Ömer(r.a)in bu güzel uygulamayı bid'at olarak adlandırması ,tamamen sözlük olarak bir adlandırmadır, şer'i değildir.
Bunun sebebi bid'at kelimesinin ,sözlük olarak geçmiş bir örneği olmaksızın yapılan her şeyi içermesidir. Şer'i olan bid'at ise hakkında şer'i bir delil olmaksızın yapılan uygulamadır.

İbn Kesir ,bid'atlerin iki türlü olduğunu söylemiştir:

1. Bid'at kavramı bazen şer'i anlamda kullanılır. Peygamber(s.a.v.)'in; "sonradan ortaya çıkarılan her yenilik bid'attir ve her bid'at sapıklıktır" ifadesi bunun örneğidir.

2. Bid'at bazende sözlük anlamında kullanılır. Hz. Ömer(r.a)ın insanları teravih için topladığı ve onların da buna devam etmesi üzerine söylediği "bu ne güzel bid'attir" sözü de bunun örneğidir.(ibni kesir tefsiri)

İmam Ebû Hanife'ye Hz. Ömer (r.a)'ın bu hususta yaptığı uygulama sorulunca, şöyle demiştir:
Teravih namazı hiç şüphesiz müekked bir sünnettir. Hz. Ömer, bu namazın cemaatle ve yirmi rekat kılınmasını şahsi bir ictihadı ile yapmadığı gibi, bir bid'at olarak da emretmemiştir. O, kendisinin bildiği şer'î bir esasa ve Hz. Muhammed (s.a.v.) 'in bir vasiyetine dayanarak böyle yapmıştır (et-Tahtavî, Haşiye, 334).


İmam-ı Rabbani, Mektubat isimli eserinde: “Bid’atın hasenesi olmaz. Hepsi mezmundur.” Dedikten sonra güzel bir misal verir. “Ulemadan bazıları namazda niyet için kalben dileyerek dille söylemeyi bidatı hasene diye anlatmışlardır. Halbuki Resulullah (sav) efendimizden, ashabı kiramdan, tabiini izamdan niyetin dille yapıldığına dair hiçbir şey anlatılmadığı gibi bu manada sahih ve zayıf bir rivayet dahi yoktur. O kadar ki, onlar ayağa kalkar kalkmaz (yani kametten sonra) ilk tekbiri almışlardır. Bu durumda niyeti dille söylemek bidat olur. Bunun içinde bidatı hasene demişlerdir. Ama bu manada bu fakir (İmam Rabbani) der ki: Bu bidat sünnet bir yana farzı dahi kaldırmaktadır. Şundan ki; insanların pek çoğu bu durumda niyet işinde yalnız dille olanı ile yetinecekler ve kalplerini hazır edemeyeceklerdir. İşte o zaman namazın farzlarından biri olan kalple niyet, tamamen bırakılacak, namaz dahi fesada girecektir
(İmam Rabbani- 186.mektup)

Şunu da tekrar vurgulayalım ki, Peygamberimiz “Her bid'at dalalettir. (sapıklıktır)” şeklindeki bu genel-geçer cümlesini, onu genellik niteliğinden soyutlayarak “Her bid'at dalalet (sapıklık) değildir” şeklinde tersine döndürmek, normal bir yorumlama çabasından çok, Peygamber Efendimize karşı çıkmaktır ki, buna hiç kimsenin ne yetkisi ve nede hakkı olmamalıdır.

Huzeyfe b. el-Yamân'ın rivâyet ettiği bir hadis-i şerifte:
"ALLAH bid'at sahibinin orucunu, namazını, sadakasını, haccını, umresini, cihadını, sarfını (maddi yardımını), şehadetini kabul etmez. O, kılın yağdan çıktığı gibi İslâm'dan çıkar. "
(İbn Mace, Mukaddime, 7/49).
Bu ikaz karşısında müslümanların dikkatli davranacakları ve bid'atın ne olduğunu araştıracakları muhakkaktır. Abdullah b. Abbâs (r.a.)'dan rivâyet edilen bir hadiste şöyle buyrulur:
"ALLAH, bid'at sahibinin amelini, bid'atından vazgeçinceye kadar kabul etmez."
(İbn Mâce, Mukaddime, /50).

Amellerinin kabul edilmeyeceğini bilen bir müslüman korkar ve neyin bid'at olup, neyin olmadığını araştırır.
Meselâ, Rasûlullah'a selam ve salât ALLAH'ın emridir. Ama Rasûlullah'ı anmak için dini törenler yapmak ve mevlit okutmak kimin emridir? Ölüleri hayırla anmak ve onlara dua etmek sünnette vardır. Ama ölüler için mevlit okutup 7, 40, 52. geceleri tertip etmek İslâm'ın hangi hükmüne dayanır?

Türkiye’de tasavvufçuların ( özellikle Süleymancıların) bu gecelerde okuyup basarak dağıttıkları (Mübarek gün ve gecelerde yapılan ibadetler kitabı - Fazilet , Tavaslı , pamuk vs. yayınları ) duaların , namazların , ibadetlerin ise aslı yoktur. Zaten hadis diye verdiklerinin kaynakları da verememişlerdir.
Peygamber (s.a.v.) 'den rivayet edilen dualardan faziletli olmaları mümkün değildir. Çünkü O'ndan rivayet edilen duaların iki ecri vardır. Birincisi; sünnete uymaktan dolayı onu yerine getirenlerin alacakları ecir, ikincisi; duaları okurken alınacak ecir. Bizlerin daima nebevi sünnetleri ezberlemesi ve onlarla dua etmesi gerekir.
Bir insanın kalkıp ta istediği an yeni yeni ibadetler icat etmesi elbette olacak şey değildir. İnsanlara ibadet koymaya ve ibadetlerinin şeklini çizmeye tek layık olan ALLAH Teala'dır.
"Yoksa, ALLAH'ın dinde izin vermediği bir şeyi onlara meşru kılacak ortakları mı vardır?" (Şura: 42/21)
Cenab-ı ALLAH'ın (c.c.) şu buyruğunu okuyalım:
“Onlar; hahamlarını, rahiblerini ALLAH’tan başka rabler edindiler. Meryem oğlu İsa’yı da (rab edindiler)... Oysa tek ilaha ibadet etmekle emrolunmuşlardı. O’ndan başka ibadete layık ilah yoktur. O, onların ortak koştuklarından yücedir.” (Tevbe:31)
Bu ayetle ilgili olarak sahabilerden Adiy b. Hatem Peygamberimize:
“Ya Rasûlullah, onlar (yahudi ve hristiyanlar) hahamlarına ve rahiplerine tapmış değildiler ki” deyince Rasûlullah'dan aynen şu cevabı aldı:
“Evet, onlara tapmamışlardı, ama hahamlarla rahipler haramları helâl saydılar, onlar da onlara itaat ettiler. Yine onlar helâlleri haram saydılar, onlar da kendilerine itaat ettiler.”
Buna göre kim dinde ALLAH'ın izni ile bağdaşmayan yeni bir helâl, haram, müstehab veya farz ileri sürer de biri ona itaat ederse, bu itaat eden kimse bu ayetteki “kınama”dan payını alır.

İbni Abbas (ra)’den : Rasulullah (s.a.v.) buyurdu ki : “...Benim ümmetimden birtakım kimseler getirilip sol tarafa ayrılacaktır. Ben “Ey Rabbim! Bunlar benim ashabımdırlar, derim. Cenabı ALLAH cc bana: “Bunların senden sonra neler yaptıklarını bilmezsin der. Ben de ALLAH’ın salih kulu İsa as’ın dediği gibi “Aralarında bulunduğum müddetçe onları gözetliyordum. Sen, benim canımı alınca onları gözetleyen sen oldun. Her şeyin gözetleyicisi sensin. Onlar senin kullarındır. İstersen âzab edersin, istersen bağışlarsın. Zira izzet ve hikmet sahibi sensin (Maide:117) derim. Cenabı Hak “Sen onlardan ayrıldığın gün, onlar gerisin geri döndüler” buyurur. Bir rivayette peygamber sav’in “Benden uzak olsunlar, benden uzak olsunlar, benden uzak olsunlar,derim” ziyadesi vardır.
(Buhari-Müslim) (Hayatus Sahabe-4)


SÜNNETE UYGUN ZİKRETMEMENİN BATILLIĞI

“Bize el-Hakem İbnu’l –Mübarek haber verip (dedi ki) bize Amr b.Yahya haber verip dedi ki; babasından (naklen) şöyle rivayet ederken duydum:
(babam) dedi ki sabah namazından önce Abdullah b.Mesud’un kapısının önünde otururduk. Çıktığımızda, onunla beraber mescide giderdik. Neyse (bir gün) Ebû Mûsa el-Eş’arî yanımıza geldi ve;
”Ebû Abdirrahman (yani Abdullah b. Mesud) şimdiye kadar yanınıza çıktı mı?” dedi.
”Hayır” dedik. O da bizimle beraber oturdu. Nihayet Abdullah çıktı. Çıkınca toptan ona ayağa kalktık. Sonra Ebû Musa ona şöyle dedi:
”Ebu Abdirrahman! Biraz önce mescide yadırgadığım bir durum gördüm. Ama yinede ALLAH a şükür. Hayırdan başka bir şey görmüş değilim".
(Abdullah) “nedir o?” diye sordu. O da:
”Yaşarsan birazdan göreceksin” dedi (ve) şöyle devam etti ”Mescide halkalar halinde oturmuş namazı bekleyen bir topluluk gördüm. Her halkada (İdareci) bir adam, (halkadakilerinin)ellerinde de çakıl taşları var. (idareci): ”Yüz defa ALLAH-u Ekber deyin” diyor, onlarda yüz defa ALLAH-u Ekber diyorlar. Sonra yüz defa Lâ İlahe İllALLAH deyin diyor, onlarda yüz defa La İlahe İllALLAH diyorlar. Yüz defada SubhanALLAH deyin diyorlar.”
(Abdullah b. Mesud); Peki onlara ne dedin? Dedi.
Senin görüşünü bekleyerek –veya “senin emrini bekleyerek” –onlara bir şey söylemedim.” dedim. Dedi ki;
onlara kötülüklerini sayıp (hesap etmelerini) emretseydin ve (bununla) iyiliklerin hiçbir şeyinden zayi edilmeyeceğine dair onlara güvence verseydin ya! dedi.
Sonra gitti, bizde onunla beraber gittik Nihayet o, bu halkalardan birine geldi, başlarında durdu ve şöyle dedi:
”Bu yaptığınızı gördüğüm nedir?” Dediler ki;
Ebu Abdirrahman! (Bunlar) çakıl taşları. Onlarla ALLAH-u Ekber, La ilahe İllALLAH ve Subhanallh deyişleri sayıyoruz.”
(Bunun üzerine Abdullah b.Mesûd) dedi ki;
artık kötülüklerinizi sayıp (hesap edin!) Ben iyiliklerinizden hiçbir şeyin zayi edilmeyeceğine kefilim. Yazıklar olsun size! Ey Ümmet-i Muhammed, ne çabuk helak oldunuz. Peygamberimizin (sav) şu sahabesi (içinizde hala) bolca bulunmakta. İşte onun elbiseleri, (henüz) eskimemiş: kkardeşrı, (henüz) kırılmamış. Canım elinde olan (ALLAH’a) yemin olsun ki, sizler kesinlikle (ya) Muhammed’in daha doğru yolda olan bir din üzerindesiniz. Onlar;
’’VALLAHi, Ebu Abdirrahman, biz, başka bir şey değil, sadece hayrı (elde etmeyi) istedik’’ dediler.
(O da) şöyle karşılık verdi;
Hayrı (elde etmek) isteyen niceleri vardır ki onu hiç elde etmeyeceklerdir. Rasulullah (sav) bize haber vermiştir ki; Kur’an’ı okuyacak olan bir topluluğun (bu okuyuşları sadece dilde kalacak), onların kö<ACRONYM title="Page Ranking">pr</ACRONYM>ücük kemiklerine ileriye geçmeyecek. VALLAHi, bilmiyorum, belki onların çoğu sizdendir.'’ Sonra (Abdullah) onlardan yüz çevirdi.

(Amr b. Yahya’nın dedesi) Amr b. Selime, bundan sonra şöyle dedi: Bu halkalardaki (insanların) tamamını, en-Nehrevân olayında, haricilerin yanında bize karşı vuruşurken gördük.

Sünen-i Darimi




MEVLİD - KUTLU DOĞUM KUTLAMALARI

Hz. Muhammed (s.a.v.) in doğduğu Rabi'u'l-Evvel ayının 12 gecesi kutlanılan kandildir.
Bu gecenin ne fazileti ve ne de kutlanması hakkında hiçbir rivayet sabit olmamıştır. Dolayısıyla Peygamberimiz sallALLAHu aleyhi ve sellem doğum gecesini ne kendisi ne ashabı ve ne de selefi salihin kutlamış değildir.
Bunun üzerine İlim ehli bu geceyi o maksatla ihya etmeyi ve de mevlit okumayı dinde ihdas edilmiş bir bid'at saymışlardır. Nitekim okunan mevlidin de bu babtan sayıldığı (bidat) ilim ehlince malumdur.

Şia dünyasında mevlid merasimi ilk defa, Mısır'da hüküm süren Fatımîler (910-1171) tarafından tertiplenmiştir. Bu merasimler saraya ait olup, sadece devlet erkanı arasında cereyan etmekte idi. Fatimîler, Hz. Ali (r.a.) ve Fatıma (r.anha.)'ın doğum günlerinde de mevlid merasimleri tertip ederlerdi.

Sünnî müslümanlarda ilk mevlid merasimi, Hicri 604 yılında, Selahaddin Eyyubî'nin eniştesi ve Erbil atabeği Melik Muzafferuddun Gökbörü tarafından tertiplenmiştir.

Osmanlılar tarafından mevlid, ilk defa III. Murat zamanında, 1588'de resmi hale getirildi. Merasimler, belirlenmiş teşrifât kaidelerine uygun olarak sarayda tertiplenir, ayrıca, önceleri Ayasofya Camii'nde, sonraları ise Sultan Ahmed Camii'nde yapılan merasimlere, devlet erkanıyla birlikte halk da katılırdı.
Rasulullah (s.a.v.) 'ın doğumunu ve hayatını medh ve senâ eden, "Mevlid" adını taşıyan çok eser kaleme alınmıştır. Bu eserler daha sonra, mevlid merasimlerinde, mevlidhanlar tarafından teğannî ile okunmaya başlanmıştır. Bunların Türkçede en meşhur olanı Süleyman Çelebi'nin Vesiletun-Necât adındaki mevlididir. Ancak, Süleyman Çelebi hakkında kaynaklarda pek fazla bir bilgi yoktur. Onun, Yıldırım Beyazıt zamanında Divan-ı Hümayûn Hocası olduğu, sonra da Bursa Ulu Camii'ne imam tayin edildiği bilinmektedir.
Mevlid şiirini yazan Süleyman Çelebi, insanlar bu şiiri Peygamberin doğum gününde okusunlar diye yazmamıştır.
Hırıstiyanların İsa (a.s.) doğumunu anma amacıyla yılbaşını kutlamalarına kızanların , Hz. Muhammed (s.a.v.) doğumunu kutlamaları çelişkidir ! Üstelik bu kutlamaları esnasında törenler düzenlemeleri , aşırı övme şiirler vs okumalarının şu hadisle de ayrıca tehditi vardır : "Hıristiyanların (peygamberleri) İsâ'yı övmede aşırı gittikleri gibi siz de beni övmede aşırı gitmeyin"
(Ahmed b Hanbel, I, 23, 24, 47, 55, V, 32; Dârimî, Rikâk 68; Buhârî, Enbiyâ 48)

Mevlid, halk arasında büyük bir ibadet olarak kabul edilmekte, ölülerin ruhu için mevlidler okutularak, onların günahlarının bağışlanacağı zannedilmektedir. Halkın cehaletinden ve yanlış itikadlarından istifade eden mevlid okuyucu hanendeler, bir piyasa oluşturarak, bunu ticarî bir çıkar aracı yapmışlardır. Bu tip bir kabul ve davranışın İslamî olmadığı hususu ile ilgili herhangi bir ihtilaf sözkonusu değildir. Böyle bir olaya sebeb olan herkes dinen sorumludur. Merasimlerde mevlid okunmasının vazgeçilmez bir âdet haline getirilişinin sakıncalarından biri de, netice olarak insan kelâmı bir şiir olan bu metinlerin, okunması ve dinlenilmesi ibadet olan Kur'an ile eşdeğerde görülmeğe ve değerlendirilmeğe başlanılması tehlikesidir.



https://www.islam-tr.org/tevhid/12371-islama-gore-dogum-gunu-kutlamanin-hukmu.html

https://www.islam-tr.org/tevhid/12046-kandil-geceleri-bid-ci-niceleri-kitap.html
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt