Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Vela Ile Ilgili Sorular

E Çevrimdışı

Ehlitakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
lailaheillallah5jx.gif

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِVELA İLE İLGİLİ SORULAR


Bu bölümde, müslümanlar tarafından Muhammed b. Abdu'l Vehhab'ın çocuklarına yöneltilen bazı sorularla, bunların cevaplarına yer verilecektir.
Soru: İslam Dinine girip dinini sevdiği halde müşriklere karşı düşmanlık göstermeyen veya düşmanlık gösterdiği halde onları tekfir etmeyen ya da "Ben müslümanım; ancak "La ilahe illallah" diyenleri tekfir edemem. Belki adam işlediği amelin şirk olduğunu bilmiyordur diyen ya da "Ben türbelerin fayda ve zarar vermediklerini biliyorum; ama bunların fayda ve zarar verdiğine inanan kimseler hakkında birşey söyleyemem" diyen kişiye ne hüküm verirsiniz?
Cevap: Bir kimsenin müslüman olabilmesi için tevhid inancını bilerek İslam dinini kabul etmesi, gereğiyle amel etmesi,
Rasulullah'ın (s.a.v.) haber verdiği şeyleri doğrulayıp getirdiklerine iman etmesi, emir ve nehiylerinde ona itaat etmesi gerekir. "Ben, müşriklere karşı düşmanlık besleyemem", "Düşmanlık beslerim, ama onları tekfir edemem", "Şirke ve küfre de girseler, Allah'ın dinine düşmanlık da etseler; "La ilahe illallah" dedikleri için onlara dil uzatamam, bunlar haklarında birşey söyleyemem" ya da 'Türbeler hakkında herhangi bir şey söylemem mümkün değildir" diyen bir kimse, kesinlikle müslüman değildir ve bu haliyle olamaz da.
Bu kişinin hali şu ayette yer alan kimselerin durumuna benzer:

"...Allah ile rasullerini birbirinden ayırıp:
"Bir kısmına inanır, bir kısmına inanmayız" diyenler ve ikisi (iman ile küfür) arasında bir yol tutmak isteyenler yok mu; işte bunlar gerçekten kafir olanlardır. Biz kafirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır."
(Nisa: 4/150-151)

Yüce Allah müşriklere düşmanlık göstermeyi vacip kılmış, onlarla bağlan kesmeyi ve onları tekfir etmeyi emretmistir.
Allah (c.c.) şöyle buyuruyor:
"...Sizden kim onları dost edinirse, o da onlardandır. Şüphesiz ki Allah, zalimler topluluğuna yol göstermez."
(Maide: 5/51)

"Allah'a ve Ahiret Gününe inanan bir toplumun; babaları, oğulları, kardeşleri yahut akrabaları olsalar bile Allah'a ve Rasulü'ne düşman olanlara dostluk gösterdiğini göremezsin..."
(Mücadele: 58/22)
"Ey iman edenler! Benim de düşmanım sizin de düşmanınız olanları dost edinmeyin. Onlar size gelen gerçeği inkar etmişken, onlara sevgi gösteriyorsunuz. Oysa onlar Rabbiniz olan Allah'a inandığınızdan dolayı, Peygamberi ve sizi yurdunuzdan çıkarıyorlar..."
(Mümtahine: 60/1)

Soru: Muvalat (dostluk) ve muadat (düşmanlık) "La ilahe illah"ın manasından ya da gereklerinden midir? Bu konu hakkında ne dersiniz?
Cevap: Bir müslümanm, müşriklere düşmanlık beslemenin farz olduğunu, onlarla dostluk kurulmaması gerektiğini bilmesi yeterlidir. Zira Allah (c.c.), ancak mü'minlere dostluk göstermeyi emrederek, bunun imanın şartlarından olduğunu haber vermiştir. En yakın akrabaları, hatta babalan, kardeşleri, oğullan ve yakın akrabaları da olsalar Allah ve Rasulüyle savaşan ve onlara düşmanlık besleyenleri dost edinenlerin ise iman etmiş olmayacaklarını bildirmiştir.
Bu gerçeğin "La ilahe illallah" kelimesinin manasından ya da şartlarından olup olmamasına gelince; Allah (c.c.), bizi böyle bir şeyi araştırmakla sorumlu tutmamıştır. Bize vacip olan, müşriklere düşmanlık göstermenin farz olduğunu bilip buna göre amel etmemizdir. Kim de bunun, "La ilahe illallah" kelimesinin manasının gereği olduğunu bilir ve kabul ederse, bu onun için fazlasıyla bir hayırdır. Ancak hiç kimse bunu ille de bu şekilde bilmekle sorumlu değildir. Eğer bu konudaki tartışma mü'minleri bölecek bir noktaya gelirse, bu konuda konuşmayıp susmaları daha uygundur. Allah yolunda cihad edip müşriklere karşı düşmanlık göstererek imanlarının gereğini yaptıkları takdirde bu ihtilaf onlara zarar vermez. Buradaki ihtilaf teorik bir ihtilaftır. En iyisini ancak Allah bilir ..
 
Üst Ana Sayfa Alt