SORU:
İlgili rivâyet Sahih değildir.
İlgili rivâyet Peygambere ref (Hadisi, isnadını Peygamber (a.s.)'e kadar ulaştırıb merfu' olarak rivayet etmek) edilmemiştir, ona dayandırılmamıştır. Artaa adındaki râvi, bu bilgiyi kendi sözü gibi aktarmıştır. Ayrıca bu rivayetteki bilgiye başka hadis eserlerinde geçmemektedir. Bu da rivayetin sağlam - sahih olmadığının bir emaresidir.
Alimler, bu rivayetin ciddi “munker”/çok zayıf olduğunu bildirmişlerdir. Râvilerden Erta b. Munzir, Fiten hadislerini genellikle “duyumlarımıza göre” gibi ifadeler kullanarak veya (İsrailiyatın bir kaynağı olan) Kâb b. Ahbar’dan rivayet etmiştir. Bu sebeble bu konudaki rivayetlerin büyük bir kısmı zayıftır. (Dr. Ebu Suhayb el-Hâyık, Daru’l-hadis ed-diyaiye)
Süfyaniler Türkler ile savaşır rivayetinin tam tahrici ve sıhhati hakkında neler denmiştir?
عن الحكم بن نافع قال: يقاتل السفياني الترك, ثم يكون على يدي المهدي, وهو أول لواء يعقده المهدي, يبعثه إلى الترك
Sufyaniler türkler ile savaşır, sonrasında onları yok etme Mehdinin elindedir, Mehdi tarafından kurulan ilk ordu da, Türklerin üzerine gönderilir.
İlgili rivâyet Sahih değildir.
: حَدَّثَنَا الْحَكَمُ بْنُ نَافِعٍ، عَنْ جَرَّاحٍ، عَنْ أَرْطَاةَ، قَالَ:
«يُقَاتِلُ السُّفْيَانِيُّ التُّرْكَ، ثُمَّ يَكُونُ اسْتِئْصَالُهُمْ عَلَى يَدَيِ الْمَهْدِيِّ، وَهُوَ أَوَّلُ لِوَاءٍ يَعْقِدُهُ الْمَهْدِيُّ، يَبْعَثُهُ إِلَى التُّرْكِ»
(Nuaym b. Hammad, el-Fiten, 1/221, Hadis no: 614)«يُقَاتِلُ السُّفْيَانِيُّ التُّرْكَ، ثُمَّ يَكُونُ اسْتِئْصَالُهُمْ عَلَى يَدَيِ الْمَهْدِيِّ، وَهُوَ أَوَّلُ لِوَاءٍ يَعْقِدُهُ الْمَهْدِيُّ، يَبْعَثُهُ إِلَى التُّرْكِ»
İlgili rivâyet Peygambere ref (Hadisi, isnadını Peygamber (a.s.)'e kadar ulaştırıb merfu' olarak rivayet etmek) edilmemiştir, ona dayandırılmamıştır. Artaa adındaki râvi, bu bilgiyi kendi sözü gibi aktarmıştır. Ayrıca bu rivayetteki bilgiye başka hadis eserlerinde geçmemektedir. Bu da rivayetin sağlam - sahih olmadığının bir emaresidir.
Alimler, bu rivayetin ciddi “munker”/çok zayıf olduğunu bildirmişlerdir. Râvilerden Erta b. Munzir, Fiten hadislerini genellikle “duyumlarımıza göre” gibi ifadeler kullanarak veya (İsrailiyatın bir kaynağı olan) Kâb b. Ahbar’dan rivayet etmiştir. Bu sebeble bu konudaki rivayetlerin büyük bir kısmı zayıftır. (Dr. Ebu Suhayb el-Hâyık, Daru’l-hadis ed-diyaiye)