Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Şeytan Cisim midir?

I Çevrimdışı

islam savaşçısı

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Es selamu aleykum arkadaşlar,
Bazıları şeytandan kastın hastalıklar olduğunu, aslında cismen şeytan diye bir varlığın olmadığını iddia ediyorlar? Bu iddiaya nasıl cevap verilmelidir?
ALLAH(s.v.t) tüm Müslümanlar'dan razı olsun.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Aleykum selam we rahmetullah kardeşim ;

Şeytanın cism-i maddesi hakkında kat'i bir nas olmamakla beraber, nar-ı semûmdan yani vucuda işleyen kavurucu bir ateşten yaratılmıştır. Bu ateşin insanın gözeneklerine işleyen, teması halinde yakan, kavuran ve zehirleyen bir özelliği vardır. Mahiyeti bu olan şeytan da tıpkı yaratıldığı ateş gibi insana nüfuz ederek onun mânevî dünyasını zehirler, yakar ve bitirir. Zaten o kendi ifadesiyle 'Beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan' demiştir. Mahiyeti bu olan şeytan tıpkı yaratıldığı ateş gibi insanın mânevî dünyasını yakar bitirir.

Şeytan, kendisi gibi ateşten yaratılan cin sınıfına mensubtur:
18-50.gif

"Hani biz meleklere, 'Âdem'e secde (saygı ile eğilin) edin' demiştik de İblis’den başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. İblis ise cinlerdendi de Rabbinin emri dışına çıktı. Şimdi siz, beni bırakıb da İblis’i ve neslini, kendinize dostlar mı ediniyorsunuz? Hâlbuki onlar sizin için birer düşmandırlar. Bu, zalimler için ne kötü bir bedeldir!" (Kehf 50) bu ayette mana gâyet açıktır.
Meleklere yapılan ilâhî emre, içlerinde bulunduğundan ötürü şeytan da muhatab olmuştur. Fakat çizgisini koruyamamış, Âdem in önünde secdeye kapanma emrini yerine getirmemiş ve kaybetmiştir. Ayetin ikinci kısmında da insanın Allah'ı bırakıb, şeytanı ve zurriyetini dost edinmesinin yanlışlığı ve fenalığı beyan ediliyor.

Şeytan - Cinler yakıcı ateş değildir, sadece ilk baştaki yaratışları yani maddeyi asliyeleri ateştir. Dolayısıyla Ademoğlunun cesedine girer. Şeytan latif bir cisim olup insana vesvese verir. Kişiye kötü düşünceler fısıldar, yani Rabbimizin (c.c.) buyurduğu gibi insanların gönüllerine vesvese verir. '’Cisimler birbirlerine giremez. Cisimler birbirlerine girerse o ateş olduğu için insan yanar'’ sözü yanlıştır. Çünkü ruh ve cisimlere giren hava gibi latif cisimler, kesif (yoğun) cisimlere rahatlıkla girebilirler. Cinde latif bir cisim olduğuna göre onunda insan bedenine girmesi mümkündür. (İbn-i Akil)

Başka bir izâhatta Ebû Hâmid Muhammed bin Muhammed el-Gazâli ise; şeytanın mahiyetinden ziyade zararları üzerinde durulması gerektiğine dikkat çekerek şöyle demiştir:
Şeytan hakkında lâtif bir cisim midir? Cisim değil midir? Cisim ise insanın vucuduna nasıl girer? gibi farklı şeyler söylense de işin doğrusu bu husus üzerinde durmaya gerek olmadığıdır. Şeytanın benliği üzerinde durmak, elbisene yılan girdi diyene yılanın enini, boyunu, rengini, şeklini sormak gibidir. Bunu duyan insan, hiç vakit kaybetmeden elbisesine giren yılandan kurtulmaya bakar. Bunun gibi, yılandan daha zararlı olan şeytanı duyan, onun cisim olub olmadığına bakmaksızın, derhal gerekli önlemleri almaya girişmelidir.
 
I Çevrimdışı

islam savaşçısı

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Aleykum selam we rahmetullah kardeşim ;

Şeytanın cism-i maddesi hakkında kat'i bir nas olmamakla beraber, nar-ı semûmdan yani vucuda işleyen kavurucu bir ateşten yaratılmıştır. Bu ateşin insanın gözeneklerine işleyen, teması halinde yakan, kavuran ve zehirleyen bir özelliği vardır. Mahiyeti bu olan şeytan da tıpkı yaratıldığı ateş gibi insana nüfuz ederek onun mânevî dünyasını zehirler, yakar ve bitirir. Zaten o kendi ifadesiyle 'Beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan' demiştir. Mahiyeti bu olan şeytan tıpkı yaratıldığı ateş gibi insanın mânevî dünyasını yakar bitirir.

Şeytan, kendisi gibi ateşten yaratılan cin sınıfına mensubtur:
18-50.gif

"Hani biz meleklere, 'Âdem'e secde (saygı ile eğilin) edin' demiştik de İblis’ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. İblis ise cinlerdendi de Rabbinin emri dışına çıktı. Şimdi siz, beni bırakıp da İblis’i ve neslini, kendinize dostlar mı ediniyorsunuz? Hâlbuki onlar sizin için birer düşmandırlar. Bu, zalimler için ne kötü bir bedeldir!" (Kehf 50) bu ayette mana gâyet açıktır.
Meleklere yapılan ilâhî emre, içlerinde bulunduğundan ötürü şeytan da muhatab olmuştur. Fakat çizgisini koruyamamış, Âdem in önünde secdeye kapanma emrini yerine getirmemiş ve kaybetmiştir. Ayetin ikinci kısmında da insanın Allah'ı bırakıb, şeytanı ve zurriyetini dost edinmesinin yanlışlığı ve fenalığı beyan ediliyor.

Şeytan - Cinler yakıcı ateş değildir, sadece ilk baştaki yaratışları yani maddeyi asliyeleri ateştir. Dolayısıyla Ademoğlunun cesedine girer. Şeytan latif bir cisim olup insana vesvese verir. Kişiye kötü düşünceler fısıldar, yani Rabbimizin (c.c.) buyurduğu gibi insanların gönüllerine vesvese verir. '’Cisimler birbirlerine giremez. Cisimler birbirlerine girerse o ateş olduğu için insan yanar'’ sözü yanlıştır. Çünkü ruh ve cisimlere giren hava gibi latif cisimler, kesif (yoğun) cisimlere rahatlıkla girebilirler. Cinde latif bir cisim olduğuna göre onunda insan bedenine girmesi mümkündür. (İbn-i Akil)

Başka bir izâhatta Ebû Hâmid Muhammed bin Muhammed el-Gazâli ise; şeytanın mahiyetinden ziyade zararları üzerinde durulması gerektiğine dikkat çekerek şöyle demiştir:
Şeytan hakkında lâtif bir cisim midir? Cisim değil midir? Cisim ise insanın vucuduna nasıl girer? gibi farklı şeyler söylense de işin doğrusu bu husus üzerinde durmaya gerek olmadığıdır. Şeytanın benliği üzerinde durmak, elbisene yılan girdi diyene yılanın enini, boyunu, rengini, şeklini sormak gibidir. Bunu duyan insan, hiç vakit kaybetmeden elbisesine giren yılandan kurtulmaya bakar. Bunun gibi, yılandan daha zararlı olan şeytanı duyan, onun cisim olub olmadığına bakmaksızın, derhal gerekli önlemleri almaya girişmelidir.



ALLAH(s.v.t) razı olsun abi. ALLAH(s.v.t.) ilmini arttırsın.
 
Üst Ana Sayfa Alt