Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Said Nursi'nin Ebced ve Cifiri İslamda Var mı?

tubaa Çevrimdışı

tubaa

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
HZ SAİD NURSİ nin KUR AN - I KERİM İN 33 ayetını ebced ve cifire gore tesfir ettıği dogru mudur acıklama getırebilir mısınız yoruölarınızı beeklıyorum
 
ruveyda Çevrimdışı

ruveyda

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Nursî ve takipçileri mezhebî alanda katı bir biçimde savundukları Ehl-i Sünnet itikadı’na taban tabana zıt olarak bugün mutedil Şia alimlerinin bile batıl gördükleri, sapkın ve aşırı şia gruplarından devşirdikleri Cifir şifreleriyle Risale-i Nur’un Kur’an’ın otuz ayetinde haber verildiğini(!)[xx] günümüzde de iddia etmektedirler. Hatta Hz. Ali, Gazzali, Geylanî gibi kişilere nispet edilen kitaplarda da bu işaretleri(?) cifirle çıkartmıştır. Konumuz Kur’an olduğundan o örneklere yer vermeyeceğiz.[xxi] Dabbet’ul Arz’a mikrop diyen (Şualar s.591) Nursî Yecûc ve Mecûc’un da Sovyetler Birliği olduğunu iddia etmiştir.(Sözler s.341-345) Felak suresindeki “Düğümlere üfleyen üfürükçü kadınların şerrinden.” (113/4) meâlindeki ayeti hesaplamalardan çıkan sonucu esnasında h.1347(m.1928) Kemalist Kadın spikerlerin Radyo’dan materyalizm propagandası yapması(?!) olarak yorumlamıştır.(Meyve Risalesi s.147-149)



Kıyamet Alametlerinin Meşrutiyetin ilanıyla başladığını söyleyen Nursî Asr suresi üzerinde yaptığı cifir hesaplarıyla 2. Dünya savaşının başlangıç tarihini Hicrî 1358-1359= Miladi 1939 rakamı olarak bulmuştur. Başka bir eserinde ise Fatiha suresi 6. Ayetinden Ahirzaman’ın 1939’da başladığını ve bu tarihten sonra 200 yıl müminlerle kafirlerin mücadelesi olacağını bu mücadelenin de h.1547(m.2122) ya da h.1577 (m.2151) yılında biteceğini iddia etmiştir. (Kastamonu Lahikâsı s.204) Nursî işi daha da ileriye götürerek;

“And olsun ki, Nuh'u milletine gönderdik; aralarında dokuz yüz elli yıl kaldı. Sonunda onlar haksızlık yaparken, tufan onları yakalayıverdi. (29/14) ayetindeki “tufan onları yakalayıverdi.” Cümlesinin orijinal metni üzerinde yaptığı hesaplamalarla elif lam sayılmadığı takdirde h.1573 (m.2147) eder. Gerçek bir tufan olan fiziki kıyametin tarihine işaret eder. Demekte daha sonra üç farklı tarih daha bulmaktadır. (1546-1561-1577 miladi olarak 2121-2136-2151) Nursî kendi hesaplarını Kur’an’ın apaçık mesajına tercih ederek, Kur’an’da defalarca “Bağtatan” (Ansızın)[xxii] kelimesiyle ifade edilen ve yine bir çok ayette defalarca tekrarlandığı üzere ne zaman olacağının Resullerin bile bilemediği “Saat”i üç farklı değişim aşamasıyla kopacağını tarih vererek anlatabilmektedir. (Kastamonu Lahikası s.204) Said Nursi’nin eserlerinin geneline serpiştirdiği bir çok hurufî yoruma son olarak örnek vermek gerekirse Mehdînin kim oluduğu ve geliş tarihi de vardır. Nursî’ye göre Mehdî, Dinlerarası diyalog başlatan risale-i nur şakirdi bir kimse olacaktır. (Sikke-i Tasdik-i Gaybî s.9) bu konu hakkında da Risale-i Nur’un yazılış (kendisine göre Allah’tan veriliş, zuhûr) tarihi olan h.1341(m.1929)’dan tam yüz yıl sonra ortaya çıkacağı (2019-2020 yılları) kehanetinde bulunmuştur. Fethullah Gülen’in söylemine risale-i nur’daki bu bilgileri referans aldığı da bilinmektedir. Onun izinde giden Baheddin Sağlam da kendine özgü hesap yorumsamalar yapmaktadır.[xxiii] Bugün Nursî’yi Bedîüzzaman (Zamanın Eşsizi) ve Üstad kabul eden çevreler onun yolundan giderek Kur’an’dan her türlü icadı icad edildikten sonra çıkartmışlardır(!)

Yukarıdaki örnekleriyle Said-i Nursî’nin Kur’an anlayışını, Gayb’a yaklaşımını Kur’an ve Sahih Sünnet ölçütünde okuyucunun takdirine bırakıyoruz. Kur’an’ın apaçık mesajını insanlara ulaştırmak yerine sayısal hesaplamalara dalmayı tercih eden bu gibi anlayışların geleneksel din anlayışında tasavvuf kanalıyla yer bulması yeni hurafecilere zemin hazırlamakta, müslümanları kendi din anlayışlarını ıslah etmeye mecbur bırakmaktadır.
 
DAVA Çevrimdışı

DAVA

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
onu bilmem lakin sunu billirim kardesim, Said Nursinin Risaleleri bir Kuran tefsiri degil, Normal bir Marifetname turundendir..
Tefsir olmadigina dair Hayrettin Karaman kendi sitesinde yeterli derecede bir yazi eklemisti

wesselam
 
Ş Çevrimdışı

şınsin

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Kesinlikle anlaşılmışlıktan uzak bir konu...
Kim ne demiş? Ortada bir kaç rivayet var...
Kim neyi ne için yapmış? Belli değil...

Arkadaşlar yukarıdaki adı geçen zaatların her birinin islam tarihinde önemli yerleri vardır. Bir alimin bir olay veya kişi için yaptığı açıklama bir başka zaman içersinde benzerde olsa bir başkası için kullanılamaz. Nedenmi? Çünki kişiler veya olaylar farklıdır.
Sanırım ilk yapmamız gereken şey önce EBCED nedir konusuna açıklık getirmek olmalı değilmi? iyi biri çıkmış iyi amaçlı kullanmıştır, kötü niyetli biri çıkmış kötü amaç için kullanmıştır. Şimdi ne yapacaz? Bilmeyen bir kişi ilk olarak olumsuz yaklaşır reddeder bilen biri varsa açıklama yapmaya çalışır, örnekler getirir.
Kısaca bilen varsa açıklasın anlayalım yoksa en azından cahilliğimizi ortaya çıkarmayalım. Ne dersiniz?
Biraz ağır bir eleştiri oldu fakat dikkat ediyorum gezdiğim bir kaç topicte biri bir şey paylaşmaya çalışıyor hemen altında kahvahane ağzı ile dalgavari bir kaç yazı, bunu yakıştıramıyorum. Şimdi ilk olarak sitenin sohbet veya muhabbet bölümü varmı yokmu ona bakacağım. Yoksa ltfen en kısa sürede temiz paylaşımın sağlanması amacı için sohbetvari muhabbetlerin orada yapılmasını rica ve arz ederim.
saygılarımla...vesselam.
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
Üst Ana Sayfa Alt