Es selamu aleykum,
Mubah kısaca "yapılmasında sevap ve terkinde günah olmayan şeyler" olarak tanımlanıyor ve mubah deyince örnek olarak: yemek, içmek, uyumak, diş fırçalamak vb örnekler veriliyor. Kulağa mantıklı geliyor, ancak hayatın çoğunluğunu oluşturan bu şeyler gerçekten sevap kazandırmıyor mu?
Elbette kişi bunları öylesine yaparsa sevap kazanılacak şeyler değildir.
Ancak kişi, "ibadetlerini daha kuvvetli şekilde yapmak için" sağlıklı besleniyor, vaktinde uykuya önem gösteriyorsa;
Tebliğ yapan, sosyal bir insan olarak "Allah için, O'nun dinini tebliğ ederken iyi görünmeliyim" niyeti ile diş fırçalama vb kişisel bakımına özen gösteriyorsa;
Bir kadın olarak evinin işini yemeğini, erkekler olarak rızık teminini "Allah için ailesine karşı sorumluluklarını yerine getirmek, onları zorda bırakmamak" bilinci ile yapıyorsa;
Kısaca bu "mubah" denilen ve sevap kazandırmadığı söylenen her şey, "ALLAH İÇİN" niyeti ile yapıldığında: sevap/ibadet olmuş olmuyor mu?
Ve bu şekilde bakınca hayata: "Haram/Şirk/Küfür olmayan, ne varsa HER ŞEY" ALLAH İÇİN olmuyor mu?
Ve bu ayetin hakikati böylelikle anlaşılmış olmuyor mu?
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla
Deki: “Şüphesiz benim namazım, ibadetlerim, hayatım ve ölümüm âlemlerin Rabbi olan Allah içindir.”
En'am Suresi 162. Ayet
Yanlışım varsa düzeltin inşaAllah, bu mubah kelimesi ile kastedilenler "sadece niyetsiz şekilde yapılanlar için" sanıyorum. Veya yaygın olarak verilen bu tür örnekleri mubah olarak tanımlamak yanlış, daha başka şeylere mubah deniliyordur belki. Çünkü "Allah için niyeti ile" yapıldığında mantıken hepsinin sevap kaynağı olması gerekiyor...
Düşüncelerim doğru mudur, eksik/yanlış ifade vb var mıdır?
Mubah kısaca "yapılmasında sevap ve terkinde günah olmayan şeyler" olarak tanımlanıyor ve mubah deyince örnek olarak: yemek, içmek, uyumak, diş fırçalamak vb örnekler veriliyor. Kulağa mantıklı geliyor, ancak hayatın çoğunluğunu oluşturan bu şeyler gerçekten sevap kazandırmıyor mu?
Elbette kişi bunları öylesine yaparsa sevap kazanılacak şeyler değildir.
Ancak kişi, "ibadetlerini daha kuvvetli şekilde yapmak için" sağlıklı besleniyor, vaktinde uykuya önem gösteriyorsa;
Tebliğ yapan, sosyal bir insan olarak "Allah için, O'nun dinini tebliğ ederken iyi görünmeliyim" niyeti ile diş fırçalama vb kişisel bakımına özen gösteriyorsa;
Bir kadın olarak evinin işini yemeğini, erkekler olarak rızık teminini "Allah için ailesine karşı sorumluluklarını yerine getirmek, onları zorda bırakmamak" bilinci ile yapıyorsa;
Kısaca bu "mubah" denilen ve sevap kazandırmadığı söylenen her şey, "ALLAH İÇİN" niyeti ile yapıldığında: sevap/ibadet olmuş olmuyor mu?
Ve bu şekilde bakınca hayata: "Haram/Şirk/Küfür olmayan, ne varsa HER ŞEY" ALLAH İÇİN olmuyor mu?
Ve bu ayetin hakikati böylelikle anlaşılmış olmuyor mu?
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla
Deki: “Şüphesiz benim namazım, ibadetlerim, hayatım ve ölümüm âlemlerin Rabbi olan Allah içindir.”
En'am Suresi 162. Ayet
Yanlışım varsa düzeltin inşaAllah, bu mubah kelimesi ile kastedilenler "sadece niyetsiz şekilde yapılanlar için" sanıyorum. Veya yaygın olarak verilen bu tür örnekleri mubah olarak tanımlamak yanlış, daha başka şeylere mubah deniliyordur belki. Çünkü "Allah için niyeti ile" yapıldığında mantıken hepsinin sevap kaynağı olması gerekiyor...
Düşüncelerim doğru mudur, eksik/yanlış ifade vb var mıdır?