Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh kardeşim;
Normal boya/murekkeb veya solüsyon kullanılarak deri altına zerk edilerek yapılan normal Dövme (tattoo) işi, etkin maddesi olarak kına /hint kınası vs. kullanılsa da câiz olmayacağını düşünüyorum. Çünkü dövmenin haram kılınışının illeti içindeki boya değil, Allah'ın fıtratını tağyirdir, bozmaktır.
Ayrıca kına kullanılarak yapılan bir dövmeyi dışardan bakan normal boyalı dövme zannederek teşvik ve haramın reklamını yapacak, insanların muslumanların buğz etmesine veya harama sapmasına sebeb olunacaktır. Bu sebeble dövme usûlüyle yapıldıktan sonra Kına kullanılmış olsa da geçici surette Allah'ın yaratışını tahrif ettiğinden, dövmeyi genel olarak yaptıranların kâfir ve fâsık kavimler arasında yaygın olmasından dolayı zahiren bunlara da benzeneceğinden uygun olmayacaktır.
Deriyi boyamak ancak su geçirme özeliğinden ve Allah'ın yarattığını tahrif etmediğinden dolayı deri üstüne sürülerek kullanılan Kınadır.
لَعَنَهُ اللّٰهُۘ وَقَالَ لَاَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبَادِكَ نَصٖيباً مَفْرُوضاًۙ
وَلَاُضِلَّنَّهُمْ وَلَاُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَاٰمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ اٰذَانَ الْاَنْعَامِ وَلَاٰمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللّٰهِؕ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِياًّ مِنْ دُونِ اللّٰهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَاناً مُبٖيناًؕ
Allah şeytanı lânetlemiştir, O da “Kullarından belli bir pay alacağım, onları mutlaka saptıracağım, onları boş kuruntulara kaptıracağım, kesinlikle onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını yaracaklar, emredeceğim de Allah’ın yarattığını değiştirecekler” demiştir. Allah’ı bırakıp da şeytanı dost edinen kimse elbette apaçık bir ziyana düşmüş olur. (Nisa 118 - 119)
وعن عائشة رَضِيَ اللَّهُ عَنْها قالت
أوْ مَأَتِ امْرَأةٌ مِنْ وَرَاءِ سِتْرٍ بِيَدِهَا كِتَابُ إلى رَسُولِ اللَّه
فَقَبَضَ # يَدَهُ فقَالَ: مَا أدْرِى أيدُ رَجُلٍ أمْ يَدُ امْرَأةٍ؟
فقَالَتْ: بَلْ يَدُ امْرَأةٍ
فقَالَ: لَوْ كُنْتِ امْرَأةً لَغَيَّرْتِ أظْفَارَكِ، يَعْنِى بِالْحِنَّاءِ
إخرجه أبو داود والنسائى
Âişe (radıyallâhu anhâ) anlatıyor:
"Bir kadın, perde gerisinden Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a eliyle bir mektub uzattı. Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) elini derhal geri çekip: "Ne bileyim, bu el kadın eli midir, erkek eli midir?" buyurdu.
Kadıncağız: "Kadın elidir!" deyince;
Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm): "Sen kadın olsaydın, tırnaklarının rengini değiştirirdin" buyurdu.
Bununla kına yakmayı kastetmişti."
(Ebû Dâvud, Tereccul 4, (4166); Nesâî, Zînet 18, (8, 142)
İslami hükümlere göre dövme yapmış ama daha sonra pişmanlık duyan kişi ne yapması lazım.esselamun aleykum verahmetullah vebereketuhu
www.islam-tr.org
sitede bulamadım bilgi verebilirmisiniz?
www.islam-tr.org
SAÇ BOYATMA HAKKINDA DEĞİŞİK GÖRÜŞLER VAR , SİZ BU KONUDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?
www.islam-tr.org
Esselamu aleyküm ve rahmetullah ve berakatuhu. Benim bir arkadaşım " Elimde egzama var ve kına yakmak iyi geliyor elime fakat bir gün bir bayan bana yabancı erkekler Kınalı elini görürse günahtır dedi. " bana bu konu hakkında bilgim olup olmadığını sordu. Ben kınanın helal olduğunu...
islam-tr.org
İslami hükümlere göre dövme yapmış ama daha sonra pişmanlık duyan kişi ne yapması lazım.esselamun aleykum verahmetullah vebereketuhu
www.islam-tr.org