Kaynak belgedir akademik makaledir. Kitap kaynaksa o zamanlarda yazılan kitapların hepsi zaten arap-ingiliz işbirliğini yazıyor.
Kitap kaynaktır. Kimin yazdığına bakarsın, nerede yazdığına, ne zaman yazdığına, eğer o yazmadıysa birisi mi derlemiş, ona atfedilmiş olabilir mi? vs... bunları değerlendirirsin. Benim attığım kitabı yazan kişi, cephede Mersinli Cemal Paşa'nın bizzat emrinde bulunmuş ve olanları görmüş, sonra bu gördüklerini de Büyük Doğu dergisinde yazmıştır.
Dersen ki: Bir kişinin yazdığı/söylediğine bakarak mı çıkarımda bulunuyorsunuz?
Bu en azından daha mantıklı bir itiraz olur. O zaman derim ki: Hayır, sende akıl varsa bizde de var ve bunun böyle olup olmayacağını düşüp değerlendirebiliyoruz. Başta Filistin savaşının belgeleri olmak üzere o zamanlarda anlatılan, yazılan, çizilen her şey de bunu tasdikliyor. Aksi yönde bir şey yok en azından.
Akademik makale ve vikipedia'da kaynaksa o da tevhid ehline "Vahhabi İslâm" nitelemesinde bulunuyor. Cihada terör diyor. Tek taraflı, art niyetli bir bakış açısına sahip oldukları, kendisine dayatılan saçma yalanları sorgulamadıkları için de ya bilerek iftira ederler ki, Allah'ın laneti onların üzerine olsun. Pek çoğunun da beyni yosun tutmuştur, sorgulama ihtiyacı hissetmez. Kendisine denileni kabul eder, kaynak nedir, delil nedir? diye sormaz. Sen bunları kaynak kabul etmekten bahsediyorsun? Sadece ismi var diye: "Akademik"
Hülâsa; bu kitap, delil olur mu, diye soracak olursak akademik makaleden her yönüyle daha üstün bir delildir. Belgeleri de tasdik eden bir delildir.
Dediğin gibi her kitap delil olmaz. Ama bir kitabın delil olabilmesinin kriterleri varsa bu da inkâr edilmez. Mesela gidip "İngiliz Casusunun İtirafları" kitabına delil denmez. Çünkü kendi kendini yalanlayacak kadar sefilce ve ahmakça bir kitap olduğu mâlumdur. Senin akademik makale dediklerin de eğer ki böyle saçma sapan kitaplardan derlemeler yapmışsa o zaman akademik makale de delil olmaz. Delil dediğimiz şey, gerçeklerdir, hakîkattir.