Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü "Ehli Beytim Masumdur" Hadisi Sahih midir?

Y Çevrimdışı

Yasin Bala Al Hanafi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Said el Hudrinin Rivayetine göre, Hz Muhammed (sas) bu Sözleri buyurmus:

,,Allah hic bir Peygamber göndermez ve Hilafeti bir Halifeye vermez. Peygamberin ikitane Danışman Gruplari vardir. Biri peymgamebin iyi seyler yapmak icin tavsiye edip ve onu desteklerler. Ikinci Grup, ona Kötü seylere tavsiye edip baski altina alarlar. Ama Masum olan kisi, Allah isterse, Hatasizdir."

Cizgili olan Cümlenin arapcasi böyle bir sekil de dir: فالمعصومون من عند الله تعالى

Tirmizinin Süneninde, Imam Suyutinin Duril Mensurunda, Imam Beyhakinin Delail An Nebeviyyesinde, At Tabarinin, Abu Nuayimin, Ibn Mardavinin Eserlerinde böyle bir Rivayet var mis:

Ibn Abbas (ra) anlatiyor ki Hz Muhammed Sure 33 Ayet 40 okumustu: ,,Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam bir biçimde temizlemek istiyor"

Bu Ayete böyle bir Söz demistir: ,,Buna Göre (yani bu Ayete göre) ben ve Ehli Beytim, Günahsizis."

Bu Hadisler Sahih mi? Ve Bunlar nasil anlamamiz lazim dir?
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Eserlerinde böyle bir Rivayet var mis:

kardeş ALLAH için bu tarz uydurma hadisler değilde sağlam olan hadislere tutun sonra anlarsın neyin ne olduğunu.


bir hırsızlık olayı olduğu vakit ALLAH Resulu s.a.v hırsınız elini kesmek için konuşurken
ALLAH Resulu s.a.v kızım Fatıma r.a bu suçu işlemiş olsaydı bile bu hükmü uygulardım diye buyurmuştur.

Peygamberler hariç hiç kimse günahtan masum değildir.

Ebu talip,ebu cehil,ebu leheb bunlarda ehlibeytti nasıl olucak şimdi
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Said el Hudrinin Rivayetine göre, Hz Muhammed (sas) bu Sözleri buyurmus:

,,Allah hic bir Peygamber göndermez ve Hilafeti bir Halifeye vermez. Peygamberin ikitane Danışman Gruplari vardir. Biri peymgamebin iyi seyler yapmak icin tavsiye edip ve onu desteklerler. Ikinci Grup, ona Kötü seylere tavsiye edip baski altina alarlar. Ama Masum olan kisi, Allah isterse, Hatasizdir."

Cizgili olan Cümlenin arapcasi böyle bir sekil de dir: فالمعصومون من عند الله تعالى

Tirmizinin Süneninde, Imam Suyutinin Duril Mensurunda, Imam Beyhakinin Delail An Nebeviyyesinde, At Tabarinin, Abu Nuayimin, Ibn Mardavinin Eserlerinde böyle bir Rivayet var mis:

Ibn Abbas (ra) anlatiyor ki Hz Muhammed Sure 33 Ayet 40 okumustu: ,,Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam bir biçimde temizlemek istiyor"

Bu Ayete böyle bir Söz demistir: ,,Buna Göre (yani bu Ayete göre) ben ve Ehli Beytim, Günahsizis."

Bu Hadisler Sahih mi? Ve Bunlar nasil anlamamiz lazim dir?

بسم الله الرحمن الرحيم
Buhari'nin Sahih'inde yedi bin küsur hadis vardır. hiçbir nüshasında bu sayı 9306'ya ulaşmaz. hadis numarası yanlış verildiği gibi metin de çok bozuk. anlaşılmıyor, kitap bölümü ve bab numarasıyla verirseniz hadise bakarız inşallah.

Suyuti'nin ed-Durru'l-Mensur kitabının iki farklı baskısına baktım, 5/605'te böyle bir rivayet yok. ancak Durru'l-Mensurda Ahzab suresinin 33. ayetinin tefsirinde (8. ciltte) bu rivayeti buldum.
Hadisi kütübü sitte imamlarından biri olan Ebu İsa et-Tirmizi değil, Hakiym et-Tirmizi, Nevadirul Usul'de rivayet etmiştir. ayrıca: Fesevi Marife 'de (1/268) Beyhaki Delail'de (1/92) eş-Şeceri Emali'de (1/123) rivayet etmişlerdir. bu rivayet uydurmadır. İbn Abbasa kadar isnadındaki raviler içinde el-A'meş dışında güvenilir bir ravi yoktur. el-A'meş de müdellis olup tedlis sigasıyla rivayet etmiştir. İbn abbas'tan rivayet eden Abaye b. Rib'î el-Esedî, Ukayli'nin ed-Duafa'da zikrettğine göre mülhid, aşırı giden, yalnız başına iken içki içen bir kimsedir. Kays b. er-Rabi zayıftır. Yahya b. Abdilhamid el-Himmanî hadis sirkati ile itham edilmiştir. detaylı bilgi için bkz.: Elbani ed-Daife (5495)
 
Y Çevrimdışı

Yasin Bala Al Hanafi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
بسم الله الرحمن الرحيم

Buhari'nin Sahih'inde yedi bin küsur hadis vardır. hiçbir nüshasında bu sayı 9306'ya ulaşmaz. hadis numarası yanlış verildiği gibi metin de çok bozuk. anlaşılmıyor, kitap bölümü ve bab numarasıyla verirseniz hadise bakarız inşallah.

Selamu Aleykum Kardeşim. Ben bu Hadisi bir Alman Sayfasında görmüştüm. Araştırdım, baktım ki, Hadis Numarası yanlışmiş. Sonra bir Arabca Sayfasına baktım. Orda bu Hadisi bulmuşum. Bu Hadisin Numarası 6611 ve 7198 dır. Arabcada metni böyledir:

و مع كل ما سبق , فإنه من التجني القول بأن الأمير يسعى لمكاسب سياسية معينة من خلال كل تلك القرارت, كما اتهمه البعض بأنه يسعى لكسب تأييد دوائر اتخاذ القرار الامريكية , إذ أن الأمير أعقل من أن يساهم بنفسه في هدم وطن بناه جده و أبوه على أساس من القرآن و السنة و سقيا تربته من دمائمها الزكية من أجل أهداف موهومة , بل الأكيد هو أن الأمير قد وقع ضحيةً لما يصوره و ينصح به مجالسوه و مستشاروه , و الذين يشكلون رأس عصابة التيار الليبرالي في السعودية , , و قد قال النبي صلى الله عليه و سلم في الحديث الصحيح , الذي يرويه أبو سعيد الخدري رضي الله عنه، : ما بعث الله من نبي ولا استخلف من خليفة إلا له بطانتان: بطانة تأمره بالخير وتحضه عليه، وبطانة تأمره بالشر وتحضه عليه. فالمعصوم من عصم الله تعالى. [ صحيح البخاري، 6611 و7198 ]

Dediğim gibi, Numarası 6611 ve 7198 dır. Inşallah buna göre bana yadım ede bilirsin, canım Kardeşim.

ancak Durru'l-Mensurda Ahzab suresinin 33. ayetinin tefsirinde (8. ciltte) bu rivayeti buldum.

O Zaman Imam Suyuti bu Hadis ''Hasandır'' demedi, yoksa???

Hadisi kütübü sitte imamlarından biri olan Ebu İsa et-Tirmizi değil, Hakiym et-Tirmizi, Nevadirul Usul'de rivayet etmiştir. ayrıca: Fesevi Marife 'de (1/268) Beyhaki Delail'de (1/92) eş-Şeceri Emali'de (1/123) rivayet etmişlerdir. bu rivayet uydurmadır.

Tamam: Hakim At Tirmizi bu Hadisi Rivayet etmiş. Beyhaki ve demin saydın Eserlerdede var mirş. Peki Akhicim, bu Hadis bir uydurma olduğunu İmam Beyhaki söyledi mi? Hangi Alimler bu Hadis bir uydurma olduğunu söyledi? Buna göre Kaynaklarınıda yaza bilirmisin canım Kardeşim?

İbn Abbasa kadar isnadındaki raviler içinde el-A'meş dışında güvenilir bir ravi yoktur. el-A'meş de müdellis olup tedlis sigasıyla rivayet etmiştir. İbn abbas'tan rivayet eden Abaye b. Rib'î el-Esedî, Ukayli'nin ed-Duafa'da zikrettğine göre mülhid, aşırı giden, yalnız başına iken içki içen bir kimsedir. Kays b. er-Rabi zayıftır. Yahya b. Abdilhamid el-Himmanî hadis sirkati ile itham edilmiştir. detaylı bilgi için bkz.: Elbani ed-Daife (5495)

Elbani ed Daife yazdığın Eser, Şeyh Elbaninin bir Eseri mi? Öyle ise, onadan başka Kaynaklar tanıyormusun? Barak Allahu Feek Kardeşim.
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamu Aleykum Kardeşim. Ben bu Hadisi bir Alman Sayfasında görmüştüm. Araştırdım, baktım ki, Hadis Numarası yanlışmiş. Sonra bir Arabca Sayfasına baktım. Orda bu Hadisi bulmuşum. Bu Hadisin Numarası 6611 ve 7198 dır. Arabcada metni böyledir:

و مع كل ما سبق , فإنه من التجني القول بأن الأمير يسعى لمكاسب سياسية معينة من خلال كل تلك القرارت, كما اتهمه البعض بأنه يسعى لكسب تأييد دوائر اتخاذ القرار الامريكية , إذ أن الأمير أعقل من أن يساهم بنفسه في هدم وطن بناه جده و أبوه على أساس من القرآن و السنة و سقيا تربته من دمائمها الزكية من أجل أهداف موهومة , بل الأكيد هو أن الأمير قد وقع ضحيةً لما يصوره و ينصح به مجالسوه و مستشاروه , و الذين يشكلون رأس عصابة التيار الليبرالي في السعودية , , و قد قال النبي صلى الله عليه و سلم في الحديث الصحيح , الذي يرويه أبو سعيد الخدري رضي الله عنه، : ما بعث الله من نبي ولا استخلف من خليفة إلا له بطانتان: بطانة تأمره بالخير وتحضه عليه، وبطانة تأمره بالشر وتحضه عليه. فالمعصوم من عصم الله تعالى. [ صحيح البخاري، 6611 و7198 ]

Dediğim gibi, Numarası 6611 ve 7198 dır. Inşallah buna göre bana yadım ede bilirsin, canım Kardeşim.



O Zaman Imam Suyuti bu Hadis ''Hasandır'' demedi, yoksa???



Tamam: Hakim At Tirmizi bu Hadisi Rivayet etmiş. Beyhaki ve demin saydın Eserlerdede var mirş. Peki Akhicim, bu Hadis bir uydurma olduğunu İmam Beyhaki söyledi mi? Hangi Alimler bu Hadis bir uydurma olduğunu söyledi? Buna göre Kaynaklarınıda yaza bilirmisin canım Kardeşim?



Elbani ed Daife yazdığın Eser, Şeyh Elbaninin bir Eseri mi? Öyle ise, onadan başka Kaynaklar tanıyormusun? Barak Allahu Feek Kardeşim.
بسم الله الرحمن الرحيم

Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuhu.
عَنْ أَبِى سَعِيدٍ الْخُدْرِىِّ عَنِ النَّبِىِّ - صلى الله عليه وسلم - قَالَ « مَا اسْتُخْلِفَ خَلِيفَةٌ إِلاَّ لَهُ بِطَانَتَانِ بِطَانَةٌ تَأْمُرُهُ بِالْخَيْرِ وَتَحُضُّهُ عَلَيْهِ ، وَبِطَانَةٌ تَأْمُرُهُ بِالشَّرِّ وَتَحُضُّهُ عَلَيْهِ ، وَالْمَعْصُومُ مَنْ عَصَمَ اللَّهُ »
Hadisin doğru tercümesi şu şekilde: Ebu Said el-Hudri radıyallahu anh’den: Nebi sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: “Bir kimse halife olduğunda mutlaka onun iki bitanesi (yani birisi melek, diğeri şeytan iki gizli arkadaşı) olur. Birisi ona iyiliği emredip ona teşvik eder. Diğeri de ona kötülüğü emredip şerre teşvik eder. Hatadan korunmuş olan (el-Masum), Allah’ın koruduğudur.”
Bu hadiste şiilerin iddiasının lehine bir durum yoktur.

Diğer rivayete gelince, Suyuti ed-Durru’l-Mensur’da (8/159-160) şu şekilde naklediyor:
وأخرج الحكيم الترمذي والطبراني وابن مردويه وأبو نعيم والبيهقي معاً في الدلائل عن ابن عباس رضي الله عنهما قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم« إن الله قسم الخلق قسمين ، فجعلني في خيرهما قسماً . فذلك قوله { وأصحاب اليمين } [ الواقعة : 27 ] و { أصحاب الشمال } [ الواقعة : 41 ] فأنا من أصحاب اليمين ، وأنا خير أصحاب اليمين ، ثم جعل القسمين أثلاثاً ، فجعلني في خيرها ثلثاً ، فذلك قوله { وأصحاب الميمنة ما أصحاب الميمنة وأصحاب المشأمة ما أصحاب المشأمة والسابقون } [ الواقعة : 8-10 ] فأنا من السابقين ، وأنا خير السابقين ، ثم جعل الأثلاث قبائل ، فجعلني في خيرها قبيلة ، وذلك قوله { وجعلناكم شعوباً وقبائل لتعارفوا إن أكرمكم عند الله أتقاكم } [ الحجرات : 13 ] وأنا أتقى ولد آدم ، وأكرمهم على الله تعالى ولا فخر . ثم جعل القبائل بيوتاً ، فجعلني في خيرها بيتاً ، فذلك قوله { إنما يريد الله ليذهب عنكم الرجس أهل البيت ويطهركم تطهيراً } فأنا وأهل بيتي مطهرون من الذنوب »
Burada görüldüğü gibi Suyuti hadis hakkında “hasen” veya herhangi bir hüküm zikretmemiştir.

Hadisin isnadındaki illetleri ve uydurma olduğunu söyledim, başka bir alim zikretmeye hacet yok. Hafız Elbani de bu hadise uydurma demiştir. Ed-Daife, onun silsiletul ahadisiddaife adlı eseridir. Şeyhulislam İbn Teymiyye de Minhacu’s-Sunne’de bunun uydurma olduğunu zikretmiştir. Başka bu hadisi tahkik eden bir alim görmedim. Kaldı ki birisi bu hadise sahih diyecek olsa, yukarıda zikrettiğim illetlerle ona itiraz edilir ve bu söz kabul edilemez.
 
Y Çevrimdışı

Yasin Bala Al Hanafi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
بسم الله الرحمن الرحيم

Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuhu.
عَنْ أَبِى سَعِيدٍ الْخُدْرِىِّ عَنِ النَّبِىِّ - صلى الله عليه وسلم - قَالَ « مَا اسْتُخْلِفَ خَلِيفَةٌ إِلاَّ لَهُ بِطَانَتَانِ بِطَانَةٌ تَأْمُرُهُ بِالْخَيْرِ وَتَحُضُّهُ عَلَيْهِ ، وَبِطَانَةٌ تَأْمُرُهُ بِالشَّرِّ وَتَحُضُّهُ عَلَيْهِ ، وَالْمَعْصُومُ مَنْ عَصَمَ اللَّهُ »
Hadisin doğru tercümesi şu şekilde: Ebu Said el-Hudri radıyallahu anh’den: Nebi sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: “Bir kimse halife olduğunda mutlaka onun iki bitanesi (yani birisi melek, diğeri şeytan iki gizli arkadaşı) olur. Birisi ona iyiliği emredip ona teşvik eder. Diğeri de ona kötülüğü emredip şerre teşvik eder. Hatadan korunmuş olan (el-Masum), Allah’ın koruduğudur.”
Bu hadiste şiilerin iddiasının lehine bir durum yoktur.

Diğer rivayete gelince, Suyuti ed-Durru’l-Mensur’da (8/159-160) şu şekilde naklediyor:
وأخرج الحكيم الترمذي والطبراني وابن مردويه وأبو نعيم والبيهقي معاً في الدلائل عن ابن عباس رضي الله عنهما قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم« إن الله قسم الخلق قسمين ، فجعلني في خيرهما قسماً . فذلك قوله { وأصحاب اليمين } [ الواقعة : 27 ] و { أصحاب الشمال } [ الواقعة : 41 ] فأنا من أصحاب اليمين ، وأنا خير أصحاب اليمين ، ثم جعل القسمين أثلاثاً ، فجعلني في خيرها ثلثاً ، فذلك قوله { وأصحاب الميمنة ما أصحاب الميمنة وأصحاب المشأمة ما أصحاب المشأمة والسابقون } [ الواقعة : 8-10 ] فأنا من السابقين ، وأنا خير السابقين ، ثم جعل الأثلاث قبائل ، فجعلني في خيرها قبيلة ، وذلك قوله { وجعلناكم شعوباً وقبائل لتعارفوا إن أكرمكم عند الله أتقاكم } [ الحجرات : 13 ] وأنا أتقى ولد آدم ، وأكرمهم على الله تعالى ولا فخر . ثم جعل القبائل بيوتاً ، فجعلني في خيرها بيتاً ، فذلك قوله { إنما يريد الله ليذهب عنكم الرجس أهل البيت ويطهركم تطهيراً } فأنا وأهل بيتي مطهرون من الذنوب »
Burada görüldüğü gibi Suyuti hadis hakkında “hasen” veya herhangi bir hüküm zikretmemiştir.

Hadisin isnadındaki illetleri ve uydurma olduğunu söyledim, başka bir alim zikretmeye hacet yok. Hafız Elbani de bu hadise uydurma demiştir. Ed-Daife, onun silsiletul ahadisiddaife adlı eseridir. Şeyhulislam İbn Teymiyye de Minhacu’s-Sunne’de bunun uydurma olduğunu zikretmiştir. Başka bu hadisi tahkik eden bir alim görmedim. Kaldı ki birisi bu hadise sahih diyecek olsa, yukarıda zikrettiğim illetlerle ona itiraz edilir ve bu söz kabul edilemez.

Allah senden Razi olsun canim Kardesim. Bu Yazman bana cok yardim etti Ahi. Biz Almanyada Rafizilere Karsi cok Dava ederiz. Akilsiz olduklari icin bize de hep böyle uydurma Hadisleri gösterirler. Senin gibi Kardesleri Allah Dünyada bolllllll etsin Amin.
 
Üst Ana Sayfa Alt