evet bunu okudum ama sorumun cevabı yok bunda maalesef.
evet bunu okudum ama sorumun cevabı yok bunda maalesef.
Eline kalem alıp insan hayvan sureti cızmekle fotoğraf çekip bilgisayar ortamında bakmak aynı şey değil, bu konuda ihtilaf vardır, konuyu dağıtmayalım bu arada, SerpentLord ahi, çelişen hadis diye birşey olmaz, daha doğrusu mana itibariyle çelişiyormus gibi görünür ancak işin aslı bu fıkıhta bir kaidedir misal Peygamberimiz(sav) bazı hadislerde ayakta su içmeyi hoş görmemiş, buna rağmen Peygamber(sav) hem ayakta hemde oturarak su içmiştir burdan ne anlıyoruz Ayakta su içmenin kesinlikle haram olmadığını eğer kesin emredılen haramlardan olsaydı Peygamberimiz(sav) Bunu asla yapmazdı yani burdan ayakta su içmenin haram değil ancak oturarak içmekten daha sevap olduğunu anlıyoruz, Sünnet namazlarıda böyledir, peygamber bazen kılıp bazen terkettıyse bu sünnettir yani her zaman yapılan kesin emredılen hükümler gibi değildir misal Ramadan da teravih namazında Rasûlullah sav ashabını bu namazı Farz sanmasından korkuyor ve Ashabına seslenerek Ramadan akşamlarını cemaatle namaz kılma hususunda ne kadar arzulu olduğunuzu görüyorum. Size bu namazı kıldırmam için hiçbir nedende yoktu. Ancak Ben sizin Ramazan namazını farz sanmanızdan dolayı korktum ve size bu namazı kıldırmadım" Buharî, Teheccud, 57
Daha bu konuda bircok örnek verilebilir,
Keler hadisleride böyledir eğer ki Keler öldürmek farz olsaydı ümmetten bir kısım müslümanların cihadın farzı kıfaye olduğu durumlar gibi sürekli Keler avına çıkması gerekirdi, Allahu âlem
hocam bi dövmedikleri kaldı yemine ediyorum bir daha siteye bile girmek istemiyorum ne kadar anlayışsız insanlarmış sorsan en iyi müslümanlardır ama.esselamu aleykum..ya kardeşler, bu üsluplar ne böyle? kardeş bilmediği için size göre ne bileyim farklı sorular soruyo olabilir. ne bu üsluplar ya? iyi bile dayanmış adam pek sert çıkmamış. sakin biraz.
düşüncelerimde haklı çıktım sanırım. Allah razı olsun.Ahmed b. Hanbel'in Hz. Aişe'den rivayet ettiği bir hadis-i şerifte şöyle deniliyor. "Hz. Aişe'nin evinde dayalı bir süngü vardı. Bu kendisine soruldu da şunları söyledi:
"Biz onunla kertenkele öldürürüz. Çünkü Peygamber (s.a.) haber verdi ki: İbrahim (a.s.) ateşe atıldığı vakit yeryüzündeki bütün hayvanlar onu söndürmeye çalışmış, yalnız kertenkele buna katılmamıştır. Çünkü o ateşi üfürmüştür. Bu sebepten Peygamber (s.a.) onun öldürülmesini emir buyurmuştur.
Ibn mace
Bu hadis Buhârî'de "Kitab'u Bid'il Halk" bölümünün "Müslümanın En Hayırlı Malı Dağda Otlatılan Koyundur"babında ve "Kitab'u Ehâdîs'il Enbiyâ" bölümü "Allah Teâlâ'nın 'Vettehazellâhü İbrahîme Haille' Buyurması" babı "nda zikredilmektedir. Bununla ilgili bütün hadisleri topladığımızda görülüyor ki Hz. Muhammed (s.a) keleri (Vezeg) [ zararlı hayvanlar arasında saymıştır. Bazı rivayetlere göre, diğer zararlı hayvanlar gibi bunun da öldürülmesini buyurmuştur. Nitekim Hz. Aişe'den bu konuda gelen en doğru rivayet Buhari?dedir. Bu rivayete göre Hz. Aişe şöyle buyurmaktadır: "Rasûlullah (s.a), keleri zararlı hayvan olarak saymıştır. Fakat ben bunun öldürülmesiyle ilgili hükmü duymadım." Müsned-i Ahmed ve İbn Mâce'de ki Hz. Aişe'nin rivayetinde "öldürülmesi" lafzı da vardır. Hz. İbrahim'in ateşine üflemesi de. Fakat Hâfiz İbn Hacer'in Fethül-Bâri'de yazdığı gibi, "Buharî'nin rivayeti daha doğrudur." Sonra Buhari'nin bu rivayetinde şu kelimeler de vardır: "Hz.Sa'd b. Ebi Vakkas'ın iddiasına göre Rasûlullah (s.a) bunun öldürülmesini emretmişti". F'akat bu rivayette, Hz. Sa'd b. Ebi Vakkas'tan bunu kimin duyduğu açık değildir. Dârekutni'de bu rivayet: "İbn Şihab'tan, o'da Hz. Sa'd b. Ebi Vakkas'tan" şeklindedir. Fakat İbn Şihab Hz. Sa'd'i görmemiştir. Onun için bu bu rivayet munkatı'dir.
Daha sonraki Ummü Şerik'in rivayetine göre, öldürülmesinin nedeni de açıkça belirtilmiştir. Bunun nedeni, kelerin Hz. İbrahim'in ateşine üflemesidir. Burada iki şeyin birbirine karıştırılmış olması mümkündür. Birincisi; en doğru rivayete göre, Peygamberimizin bu hayvanın zararlı bir hayvan olduğunu söylemesidir. İkincisi; Hz. İbrahim'in ateşine üflediğine dair halk arasında meşhur olan hikayesidir. Eğer Ümmü Şerik'in rivayeti doğruysa, bunun anlamı, yalnızca biri Hz. İbrahim'in ateşini alevlendirmeye çalışmıştı diye kelerin bütün neslinin öldürülmesi gerektiği şeklinde değildir.
Bu olay şöyle yorumlanmahdır: O bir zararlı hayvandır ve diğer zararlı hayvanlar gibi insana düşmanlığı vardır. Dolayısıyla bütün hayvanların içinden sadece bu hayvan, Hz. İbrahim ateşe attmldığında ateşi üflemeye çalışmıştı. Burada önemli olan, hayvanın insan karşısındaki tutum ve tavrıdır. Kelere ateşi alevlendirecek gücün nereden geldiği üzerinde durulacak bir konu değildir. Çünkü bu hadisin hiçbir yerinde ateşin kelerin üflemesiyle alevlendiği kesinlikle söylenmemiştir.
Mevdudi
Kelerin İbrâhim aleyhisselâm?ı yakan ateşe üflemesi bir gerçeğin ifadesi olabileceği gibi, onun insan oğluna verdiği zararın mecâzî bir anlatımı da olabilir.[Riyaz-us Salihin Şerhi]
Alinti
En dogrusunu Allah swt bilir
hocam bazı kimseler mevdudiye sapık diyorlar bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?Ahmed b. Hanbel'in Hz. Aişe'den rivayet ettiği bir hadis-i şerifte şöyle deniliyor. "Hz. Aişe'nin evinde dayalı bir süngü vardı. Bu kendisine soruldu da şunları söyledi:
"Biz onunla kertenkele öldürürüz. Çünkü Peygamber (s.a.) haber verdi ki: İbrahim (a.s.) ateşe atıldığı vakit yeryüzündeki bütün hayvanlar onu söndürmeye çalışmış, yalnız kertenkele buna katılmamıştır. Çünkü o ateşi üfürmüştür. Bu sebepten Peygamber (s.a.) onun öldürülmesini emir buyurmuştur.
Ibn mace
Bu hadis Buhârî'de "Kitab'u Bid'il Halk" bölümünün "Müslümanın En Hayırlı Malı Dağda Otlatılan Koyundur"babında ve "Kitab'u Ehâdîs'il Enbiyâ" bölümü "Allah Teâlâ'nın 'Vettehazellâhü İbrahîme Haille' Buyurması" babı "nda zikredilmektedir. Bununla ilgili bütün hadisleri topladığımızda görülüyor ki Hz. Muhammed (s.a) keleri (Vezeg) [ zararlı hayvanlar arasında saymıştır. Bazı rivayetlere göre, diğer zararlı hayvanlar gibi bunun da öldürülmesini buyurmuştur. Nitekim Hz. Aişe'den bu konuda gelen en doğru rivayet Buhari?dedir. Bu rivayete göre Hz. Aişe şöyle buyurmaktadır: "Rasûlullah (s.a), keleri zararlı hayvan olarak saymıştır. Fakat ben bunun öldürülmesiyle ilgili hükmü duymadım." Müsned-i Ahmed ve İbn Mâce'de ki Hz. Aişe'nin rivayetinde "öldürülmesi" lafzı da vardır. Hz. İbrahim'in ateşine üflemesi de. Fakat Hâfiz İbn Hacer'in Fethül-Bâri'de yazdığı gibi, "Buharî'nin rivayeti daha doğrudur." Sonra Buhari'nin bu rivayetinde şu kelimeler de vardır: "Hz.Sa'd b. Ebi Vakkas'ın iddiasına göre Rasûlullah (s.a) bunun öldürülmesini emretmişti". F'akat bu rivayette, Hz. Sa'd b. Ebi Vakkas'tan bunu kimin duyduğu açık değildir. Dârekutni'de bu rivayet: "İbn Şihab'tan, o'da Hz. Sa'd b. Ebi Vakkas'tan" şeklindedir. Fakat İbn Şihab Hz. Sa'd'i görmemiştir. Onun için bu bu rivayet munkatı'dir.
Daha sonraki Ummü Şerik'in rivayetine göre, öldürülmesinin nedeni de açıkça belirtilmiştir. Bunun nedeni, kelerin Hz. İbrahim'in ateşine üflemesidir. Burada iki şeyin birbirine karıştırılmış olması mümkündür. Birincisi; en doğru rivayete göre, Peygamberimizin bu hayvanın zararlı bir hayvan olduğunu söylemesidir. İkincisi; Hz. İbrahim'in ateşine üflediğine dair halk arasında meşhur olan hikayesidir. Eğer Ümmü Şerik'in rivayeti doğruysa, bunun anlamı, yalnızca biri Hz. İbrahim'in ateşini alevlendirmeye çalışmıştı diye kelerin bütün neslinin öldürülmesi gerektiği şeklinde değildir.
Bu olay şöyle yorumlanmahdır: O bir zararlı hayvandır ve diğer zararlı hayvanlar gibi insana düşmanlığı vardır. Dolayısıyla bütün hayvanların içinden sadece bu hayvan, Hz. İbrahim ateşe attmldığında ateşi üflemeye çalışmıştı. Burada önemli olan, hayvanın insan karşısındaki tutum ve tavrıdır. Kelere ateşi alevlendirecek gücün nereden geldiği üzerinde durulacak bir konu değildir. Çünkü bu hadisin hiçbir yerinde ateşin kelerin üflemesiyle alevlendiği kesinlikle söylenmemiştir.
Mevdudi
Kelerin İbrâhim aleyhisselâm?ı yakan ateşe üflemesi bir gerçeğin ifadesi olabileceği gibi, onun insan oğluna verdiği zararın mecâzî bir anlatımı da olabilir.[Riyaz-us Salihin Şerhi]
Alinti
En dogrusunu Allah swt bilir
Aleykume selam ve rahmetullahesselamu aleykum..ya kardeşler, bu üsluplar ne böyle? kardeş bilmediği için size göre ne bileyim farklı sorular soruyo olabilir. ne bu üsluplar ya? iyi bile dayanmış adam pek sert çıkmamış. sakin biraz.
Herneyse selam...
hocam bi dövmedikleri kaldı yemine ediyorum bir daha siteye bile girmek istemiyorum ne kadar anlayışsız insanlarmış sorsan en iyi müslümanlardır ama.
hocam bazı kimseler mevdudiye sapık diyorlar bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Sen tam olarak hangi alim (!) lerden faydalanıyorsun?hocam bazı kimseler mevdudiye sapık diyorlar bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Gir gira gelmis akhi...yukarida ve forumda aradigi cevap var maksat kafalarda supheler olusturmak.ne gariptir şerh kelimesinin manasını bilmeyen biri bazı sapıkların mevdudiye sapık dediğini biliyor
ne gariptir şerh kelimesinin manasını bilmeyen biri, bazı sapıkların mevdudiye sapık dediğini biliyor
Gir gira gelmis akhi...yukarida ve forumda aradigi cevap var maksat kafalarda supheler olusturmak.
Kurmus oldugu cumlelerde hadis\usul\alim kavramlarini kucuk gordugu bariz.
Azicik ar seref varsa banlanmadan bi daha yazmaz...onunda onda oldugunu pek zan etmiyorum...
Sormakla değil saptırmakla yanlış yapıyorsun. Biz ne ateistlere ne mürtedlere tahammül ediyoruz. Fakat dediğin şey normal mi? "Mevdudiye sapık diyorlar" ne demek? Hadi bu sözün ne kadar yanlış olduğunun bilincinde değilsin, forum kurallarını da mı okumadın konu açmadan önce?internete kim olduğuna bakmak için yazdım orda gördüm sizin fikrinizi merak etmiştim.sormakla yanlış yaptım galiba ne şerefim kaldı ne haysiyetim.
hayır görmedim. bi konu altında başka konu konuşulmaz mı?Sormakla değil saptırmakla yanlış yapıyorsun. Biz ne ateistlere ne mürtedlere tahammül ediyoruz. Fakat dediğin şey normal mi? "Mevdudiye sapık diyorlar" ne demek? Forum kurallarını okumadın mı konu açmadan önce?
Şahıs veya Gruplar hakkında dalalet ve küfür ithamında bulunmak YASAK!hayır görmedim. bi konu altında başka konu konuşulmaz mı?
Bazı kimseler dediğiniz muhtemelen İsmailağa cemaatidir Bizler âlimlerin hatasız olduğunu kabul etmeyiz ancak Mevdudi ye böyle bir ithamda bulunmak ancak sapmışların işidirhocam bazı kimseler mevdudiye sapık diyorlar bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?