Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Bayram Ali Öztürk Kimdir?

  • Konbuyu başlatan takva1
  • Başlangıç tarihi
T Çevrimdışı

takva1

Guest
selamunaleyküm bayram ali öztürk hoca hakkında bilgi verebilirmisiniz.Hz.muhammed=Allah diyor bunun şirk oldugunu söylüyorlar ama imamı rabbani hz buyuruyor diyor söylerken bundaki niyet nedir ? bayram ali öztürk hoca hakkında görüşleriniz..
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
selamunaleyküm bayram ali öztürk hoca hakkında bilgi verebilirmisiniz.Hz.muhammed=Allah diyor bunun şirk oldugunu söylüyorlar ama imamı rabbani hz buyuruyor diyor söylerken bundaki niyet nedir ? bayram ali öztürk hoca hakkında görüşleriniz..

بسم الله الرحمن الرحيم

Ve Aleykum selam, bu sözün sarih bir küfür olduğunda şüphe yoktur. imam rabbani şer'i delillerden biri değildir. bu sebeple getirdiği delil geçersizdir.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
o şahsın sohbetlerini dinledim çok enteresan bi insan konuşma tarzı ilk dinlediğimde sanki dalga geçer gibi anlatıyordu sonra kendisinin yapısı öyle olduğunu söylediler.çok değişik hadislerden hikayelerden mektubalardan bahsediyordu.sadece onun bir yönünü sevdim oda bir sözü üç kere tekrarlaması idi.buda sünnettendir.mahmut efendi cemaatına ait bir kitap var bende çok enterasan konular var hadislerde var bir çok hadis sağlam değil.mektubatlara çok önem veriyorlar ne hikmetse anlamadım
 
tawh1d Çevrimdışı

tawh1d

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
selamunaleyküm bayram ali öztürk hoca hakkında bilgi verebilirmisiniz.Hz.muhammed=Allah diyor bunun şirk oldugunu söylüyorlar ama imamı rabbani hz buyuruyor diyor söylerken bundaki niyet nedir ? bayram ali öztürk hoca hakkında görüşleriniz..

CINAYET!


Bayram Ali Hoca : "Hz. Muhammed eşittir Allah"

5864
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
iman bu tür sözlerle mi artıyor merak ediyorum RABBİM hidayet versin
 
karafi Çevrimdışı

karafi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Peygamberimizin bizzat daha sağlında bu konularda uyarılarda bulunduğunu görüyoruz.
İleride olacakları sezmiş olmalı ki “Hakkımda, Hıristiyanların Meryem oğlu İsa`ya yaptıkları aşırı övgülerde bulunmayın. Şurası muhakkak ki ben bir kulum. Benim için ‘Allah`ın kulu ve elçisi’ deyin.” diye özellikle tembihlemiş (Buhari; Enbiya 44, Tırmizi; Şemail 55, Kütüb-i sitte; Medh 5392).

Ya da şu rivayetteki gibi: “Beni Amir heyetiyle Allah’ın elçisinin yanına gitmiştik. ‘Sen bizim efendimizsin!’ diye hitap ettik. “Efendi, Allah`tır!” buyurdular. Biz “Fazilette en ileride olanımız, mertlikte en başta gelenimizsin!” dedik. Bize “Hepsi bu kadar. Sakın Şeytan sizi uçurmasın” buyurdular. (Kütüb-i sitte; Medh 5391).
 
T Çevrimdışı

takva1

Guest
sonradan uyarılmış tövbe etmiş.Allahu teala en iyisini bilendir.
 
A Çevrimdışı

ahmed_aftirhanov

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
çelişkili bir durum. Rabbani söylemiş deyip doğruluğunu savunmak tövbe etmiş deyip yanlışlığını vurgulamak! takva1 size demiyorum genel söyledim
 
T Çevrimdışı

tevhid mücadelesi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
S.A

BAYRAM ALI ÖZTÜRK KİMDİR KARDESLER ŞİRK EHLİMDİR YOKSA TEVHİD EHLİMİDİR
ŞİRK İSE DELİLLERİ TEVHİD EHLİ İSE DELİLLERİ İLE SUNARSANIZ MAKBULE GECER

SELAMETLE
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bu muhammed=allah sözünden tövbe ettiğine dair bir şeyler duymuştum, daha fazla bilgim yoktur hakkında.
 
E Çevrimdışı

ENSARİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu nasıl sözdür..Hz.Muhammed..........Allah..? sevgide aşırılık bu olsa gerek..
 
M Çevrimdışı

muaz talha

Üye
İslam-TR Üyesi
esselamu aleykum kardeşler ben bunların arasındaan çıktığım için iyi tanırım kendisini aslen karadenizlidir çok ama çok koyu tasavvufçudur mahmudun ayakılı kütüphanem dediği zattır 75 binden fazla kitabı olduğunu bizzat kendisinden duymuştum 2008 di galiba tam kwsin bilmemekle beraber isamail ağa caminde kendisini bıçkalayarak öldürdüler bu adamın daha ne küfür sözleri var bir bilseni kafayı yrsiniz hitabeti çok ama çok kuvvetilidir kendisi tam bir osmanlı aşığıdır ve ölmüş insanların aşığıdır onlara kavuşmayı çok istiyordu Allah da swvdiklerine kavuştırdu
 
H Çevrimdışı

hizhizmetci_tr

Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum kardeslerım

Bayram Hocanın Muhammed = Allah Sözünün İzahı

Rahmetli şehid Bayram Ali Öztürk, tanıdığımız, sohbetlerini dinlediğimiz bir hoca efendiydi. Çok ibadet eden, çok zikreden, sünnet-i seniyyeye son derece uyan ve herkesinayaklı kütüphane dediği, çok bilgili bir âlimdi. ibn teymiyye seven saygı duyan bir alimdi.

Son zamanlarında Allah’a olan aşkı, Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem’e olan aşkı, o kadar çoğaldı ki, bir mecnun gibi içten, samimi duygularını şiirlerle ifade etmeye başladı.Bayram Hoca'nın eski ciddiyetini bilenler, bu haline şaşırıyolardı.

Bayram Hoca'nın internetteki sohbetlerine bakarsanız, ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.Bir insandan küfür sözü duydugumuz zaman, şer’î ölçüde, önce onu sorgulamak gerekir. Bayram Hocamızın, Muhammed = Allah sözünü söylediği zaman, kendisi tepki almıştı. Şer’î ölçüde bunu sorgulamak gerekiyordu. Sorgulama cemaatin ileri gelenleri tarafından zamanında yapıldı.

Bayram Hoca, o anki duygularını ifade ederken maksadını aşan o sözü anlaşıldığı anlamda değil, başka bir şeyi ifade etmek için söylediğini ifade ederek şöyle dedi:“Allah Celle Celâluhû’nun benzeri, benzetilebilecek hiçbir varlık olmadığı gibi, Muhammed Mustafa’nın müşebbehün bih yoktur, yani da manevi yönden benzetilebileceği hiçbir bir varlık yoktur. Benzetilememe yönünü ifade etmek isterken zahirde küfür olan bir söz söylemiş oldum. Asıl maksadım bu olmadığı halde Maksadını aşan bu sözü söyledim.” diyerek hatalı olduğunu söyleyip hatasından dönmüştür.

Bu hadiseye, o cemaaten şahit olanlar vardır. Binlerce Müslüman Bayram Hoca’yı tanıyor, Müslüman olduğuna şahitlik ediyor. Bunun böyle olduğunu anlamak için diğer videolarına bakmanız yeterli olacaktır.

Bayram Hoca ne demişti, önce ona bir bakalım:“Muhammed Mustafa ona ben güneş diyemem güneş batar, Muhammed Mustafa (sallallahu aleyhi ve sellem) su diyemem, su durdu mu kokar, Muhammed Mustafa ekmek diyemem, ekmek durdu mu bayatlar, Muhammed Mustafa çok leziz bir yemek diyemem, çünkü yemek durdu mu ekşir. Muhammed Mustafa’nın müşebbehün bihi (benzeri benzetilebileceği kimse) yoktur. Muhammed Mustafa Muhammed Mustafa’nın benzetilebileceği hiçbir bir varlık yoktur. İmam Rabbaninin (K.S.) buyurduğu gibi Muhammed Mustafa eşittir Allah, bir eti ve kemiği var farklı olarak o kadar...

"Bayram Hoca. Allah Celle Celâluhû’nun benzeri, benzetilebilecek hiçbir varlık olmadığı gibi, Muhammed Mustafa’nın müşebbehün bih yoktur, yani da manevi yönden benzetilebileceği hiçbir bir varlık yoktur. Benzetilememe yönünü ifade etmek isterken zahirde küfür olan bir söz söylemiş olduğunu Asıl maksadın ın bu olmadığı Maksadını aşan bu sözü söylediğinden dolayı hatalı olduğunu söyleyip hatasından dönmüştür.

Eti kemiği farklı demesi ise, et ve kemiğin tarifi var, birçok insanda et ve kemik var, tarifi mümkün olmayan bir şey değil. Onun için eti ve kemiği ayrı tutmuştur Bayram Hoca.Mekkeli müşrikler bile Allah eşittir putlarımız dememişken insanlara tevhidi anlatıp yasayan Bayram Hocanın o sözünü anladığımız manada eşittir diye anlayıp, yorumlamak büyük bir haksızlık ve aklı başında, Ehli Sünnet vel Cemaat Mezhebi mensuplarının yapacağı iş değildir.

Mevla Teâlâ Celle Celâluhû’nun ilahlık yönüyle benzeri; Muhammed Mustafa’nın mahlûkat (yaratılmış) ların içinde manevi yönden benzeri olmadıgı yönüyle ( gibi) mecazen demek istemiştir.Allah Teâlâ’nın isimlerinde, sıfatlarında ve fiillerinde tevhid derken biz bunun sadece Allah’a mahsus bazı özelliklerin kullara atfedilmesini değil, aynı zamanda mahlukata ait bazı özelliklerin de Allah’a atfedilmesinin tevhide zarar verdiğini hatırdan çıkarmamalıyız. .

Allah Teâlâ sıfatlarında, emirlerinde, nehiylerinde, fiillerinde, hiçbir varlığa, hiçbir yaratılmışa benzemez.Ayetlerde ve hadislerde geçen İnsanlar güler, Allah da güler, Onun eli vardır, kolu vardır, oturur, kalkar, kızar, güler, sevinir. Bu özellikler aslında kullara mahsus özelliklerdir. Allah Teâlâ hakkında bunun kullanılması mecazendir.

Nasıl? Şimdi kızmak, gazaba gelmek nasıl bir şeydir? Gazaba gelmiş bir adamın evsafı, hali nasıl olur? Yüzü kızarır, boyun damarları şişer, gözleri şişer, hiddetlenir, kalp atışı hızlanır. Şimdi siz bunu hâşâ nasıl Allah Teâlâ’ya izafe edersiniz? Hâşâ Allah Teâlâ gazaplandığında böyle mi olur? Demek ki Allah Teâlâ’nın gazaplanması kullar hakkındaki bir fiilin, bir kelimenin Allah Teâlâ hakkında mecazi olarak kullanılmasından ibarettir

İTİRAZ:

Böyle tevil mi olur? Neden o sözün zahirindeki küfür sözünü görmüyorsun? derse,


CEVAP:


Biz bu sözün küfür sözü olduğunu söylüyoruz zaten. Fakat Ehli Sünnet vel Cemaat Mezhebi mensupları olarak o küfür sözlerinden dolayı, o sözleri söyleyenleri tekfir etmeyiz. Biz Ehl-i Sünnet itikadı gereği tekfirden uzak dururuz. Bunun için o sözlerin aslını araştırıp tevil etmeye çalışırız. Aynı selefin yaptığı gibi. Selefin yolundan gittiğini iddia edenlerinde böyle yapmaları beklerdik.

Hz. Ömer ra Huzeyfe’ye ra sorar nasıl oldun? Hz. Ömer ra: ya Huzeyfe nasıl oldun? Diye sorar.

Huzeyfe ra: ey müminlerin emiri! Fitneyi sever hakkı kötü görür, namazı abdestsiz kılar oldum. Yeryüzünde ben bir şeye sahibim ama Allah u Teala göklerde ona sahib değildir. Bunun üzerine Ömer ra sinirlendi, elindeki bir şeyle ona vurmak isterken tam o an hz Ali (r.a) içeri girdi ve hz Ömer'i ra sinirli halde gördü. Dedi ki: ey müminlerin emiri hayırdır seni sinirli görüyorum? Huzeyfe'nin söylediklerini anlattı.


Hz Ali (r.a): evet ey müminleri emiri o fitneyi seviyor; çünkü Allah u Teala: ''Mallarınız, evlatlarınız, sizin için sadece bir fitnedir. '' buyuruyor. Ve hakkı kötü görüyor; yani ölümü kötü görüyor, ölüm haktır fakat biz onu kötü görüyoruz. Ve nebiyullah'a sav abdestsiz salavat getiriyor, onun yeryüzünde çocuğu ve eşi var Allah u Teala'nın göklerde böyle bir şeyi yoktur.

Ve Hz Ömer ra o meşhur sözünü söyledi: ''yeryüzünde Ebul Hasan'ın olmadığı yer ne kötü bir yerdir…Muhammad Mutevelli Sa'ravi/Ankebut süresi 48. Ayet i celilenin tefsiri) Ruh ul Beyan tefsiri 9.cild . 94.sayfaSelefi görüşü üzere olduğunu idda edenler selefin izinden gittiklerini söylüyorlardı. Burada görüleceği üzere Hz. Ali ra tekfir deyil tevil ediyor. Sizden de adam kazanmak bir cemaatı kötü göstermek için tekfir yerine Selefin yaptığı gibi tevil etmenizi beklerdik. Ehl-i Sünnet itikadı gereği, aşağıda İmam-ı Âzam hazretlerinin yaptığı gibi, tekfir etmeden önce o sözü tevil etmek lazımdı.


İmam Âzam’ın Tevil’deki Pratik Zekâsı

İmam-ı Âzam hazretlerine bir kişi, onu aciz bırakmak için bazı sorular ayarlayıp sormak için, huzuruna geldi. Dedi ki:

— Ya imam, bir kişi şöyle diyor:“Cennet’i ümit etmiyorum, Cehennem’den korkmuyorum, Allah’tan korkmuyorum, ölü eti yiyorum, rükû ve secdesiz namaz kılıyorum, hakka buğz ediyorum, fitneyi seviyorum, Yahudi ve Hristiyanları tasdik ediyorum, görmeden şahitlik yapıyorum.”— Bu adam hakkında ne dersiniz?

İmam-ı Âzam hazretleri, adamın kendisine: — Senin, bu hususta şahsî bilgin nedir? diye sordu. Adam: — Ben bir şey bilmiyorum, deyince talebelerine sordu. Onlar: — Bu sayılan şeyler küfür alâmeti olduğu için, bu sözleri söyleyen adamın felâketine delalet eder, dediler.İmam-ı Âzam hazretleri ise:— Aksine, bu sözleri söyleyen adam Allah dostlarındandır. Bakın bunların manalarını açıklayayım, diyerek şu açıklamayı yaptı:— Cennet’i ümit etmiyor, yani Cennet’in Rabbini ümit ediyor. Cehennem’den korkmuyor, Cehennem’in Rabb'inden korkuyor. Allah’tan korkmuyor, çünkü Allah’ın rahmetle muamele edeceğini ümit ediyor.

Ölü eti yiyor, yani balıketi yiyor. Rükûsuz, secdesiz namaz kılıyor, yani cenaze namazı kılıyor. Hakk'a buğzediyor, ölüm haktır, ona buğzediyor, yani daha fazla yaşayarak daha fazla ibadet etmek istiyor. Fitneyi seviyor, çünkü Kur’ân-ı Kerîm’de (meâlen): “Evlatlarınız sizin için birer fitnedir (imtihân vesilesidir).[1] buyuruluyor. O şahıs çocuklarını seviyor. Yahudi ve Hristiyanları tasdik ediyor, yani onların birbirleri hakkında söylediklerini tasdik ediyor. Görmeden şahitlik yapıyor ki, onun da manası şudur: Allah’ı görmediği halde Allah’ın varlığı hakkında şahitlik yapıyor.

Rava'i'min al-adab al-'arabi yazari Ahmed Nasib el Mahamid baski yeri dimesk darul feth yayinevi 1993Ehli Sünnet itikadının imamlarından İmam-ı Azam Ebu Hanife, zahirdeki bu küfür sözlerini zahirine göre tekfir etmeyip tevil ettiği için bizde Bayram Hocanın sözünü tevil ediyoruz.

Biz Ehli Sünnet vel Cemaat Mezhebi mensupları olarak o küfür sözlerinden dolayı, o sözleri söyleyenleri tekfir etmeyiz.Tekfir etmememiz, o sözlerin küfür sözleri olmadığını gerektirmez. O sözler haddi zatında küfür içerikli sözlerdir. Fakat biz, itikadımız gereği tekfirden uzak dururuz. Bunun için o sözleri tevil etmeye çalışırız.

Şimdi ne olacak? Yukarda anlattıklarımızdan habersiz yüzlerce Müslüman Selefi görüşü üzere olduğunu iddia edenlerin adam kazanmak bir cemaatı kötü göstermek için bilerek veya bilmeden hatasından dönmüş bir Müslüman olarak ölmüş olan Bayram Hoca'yı gerek internet ortamında ve diğer ortamlarda hala tekfir ediyorlar. Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Herhangi bir kimse, din kardeşine "Ey kâfir!" derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner. Eğer o kimse dediği gibi ise ne âlâ. Aksi takdirde sözü kendi aleyhine döner." buyurdular. [2]

Tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner, ifadesinin manası, tekfiri kendine döner, kendisi kâfir olur, demektir. Zira eğer kâfir diyen sözünde sadıksa (doğruysa), muhatabı kâfir olur.Din kardeşine kâfir demenin akibeti kendini küfre götürebilir. Çünkü "Günahlar küfrün postasıdır." derler. Bu sözü diline dolayanın akıbeti küfür olacağından korkulur. Bu nedenle hiçbir mümine kâfir dememek gerekir.

Bayram Hoca o sözünün maksadını aşan bir söz olduğunu söyleyip niyetinin öyle olmadığını hata ettiğini söyleyip hatasından dönmüştür. Yukardaki hadiste, zira eğer kâfir diyen sözünde sadıksa, (doğruysa), muhatabı kâfir olur. Değilse söz tekfir edene döner.Bayram Hocamız o hatasından döndüğü için tekfir eden kişinin sözünde haklı, sadık olma şartı ortadan kalkmıştır.

Dolayısıyla hadise göre o kâfir sözü hatasından dönmüş vafat etmiş olan bayram hocayı hâlâ tekfir edenlere dönmüş olabilir. Aynı şekilde geçmiş velilerden bazıları cem makamında söyledikleri küfür içerikli sözlerinden dolayı tövbe etmişlerdir kitaplarında yazılıdır. Fakat hâlâ onları tekfir edenler mevcuttur.Binlerce Müslüman Bayram Hoca'yı tanıyor, Müslüman olduğuna şahitlik ediyor.

Kardeşlerim! Selefi görüşü üzere olduğunu iddia edenlerin düştüğü hataya düşüp kendinize yazık etmeyin. O sözün küfür sözü olduğunu söyleyebilirsiniz. Ama hatasından dönmüş bir insanı tekfir etmeyin, bu zamana kadar tekfir etmişseniz siz de tövbe edin. Ehlisunnet kardeşlerime yakışan tavır budur.

Tarikata tasavvufa bu makamlara inanmayan bilmeyenlere bunları anlatmak, anlamalarını beklemek, elbette mümkün değil. Bu halleri yazıyla anlatılabilmesi imkânsızdır. O hali yaşamayana masal gelir.Mesela aşkı hiç bilmeyen birine, aşkı anlatsanız öyle saçmalık mı olur, niye kendini bile bile zelil ediyor, niye durduk yere acı çekiyor, yüzlerce insan varken neden bir tanesi dışında kimseyi gözü görmüyor der.Bunun gibi haller subjektiftir.

Herkesin anlamasını bekleyemeyiz. Ama kalbinde Cenab-ı Hakk’a yakınlık isteyenleri O yollarına iletir.Öz eleştiri: Tasavvuf erbabı geçmiş ve şimdiki âlimlerinden bu tür sözleri işitiği zaman bu sözleri normal görmemeliler. Bilmeden o sözleri savunmaya kalkıp karşı tarafı tekfir etmemeliler.O sözün küfür sözü olduğunu kabul edilmesi gerek. Yoksa her cemaat âlimlerini körü körüne savunursa kötü niyetli şeyhlerin, ajanların islama zarar verecek sözleri bazı cemaatler tarafından güzel görülebilinir. Buda zamanla islama büyük zararlar verebilir. Bu caiz olmayan hoş görüyü malasef bazıları yapmaktadırlar.

Biz Ehli Sünnet vel Cemaat Mezhebi mensupları olarak o küfür sözlerinden dolayı, o sözleri söyleyenleri tekfir etmeyiz. Tekfir etmememiz, o sözlerin küfür sözleri olmadığı anlamına gelmez.O sözler haddi zatında küfür içerikli sözlerdir. Fakat biz Ehl-i Sünnet itikadı gereği tekfirden uzak dururuz. Bunun için o sözlerin aslını araştırıp tevil etmeye çalışırız. İmam-ı Rabbani Hazretileri cem makamını geçerken söylenen sözlerin Şeriate uymadığını Şeriate uymayanın da hakikat olamayacağını söylediği gibi biz tasavvuf ehli olarak Şeriate uymayan hiçbir sözü kim söylerse söylesin kabul etmeyiz hoş görmeyiz.



Selefi görüşü üzere olduğunu iddia edenlerin adam kazanmak, münazarada haklı çıkmak için tasavvufu kötü göstermek için, Allah dostları, büyük velilerden sadır olan sözleri araştırmadan, diğer sohbetlerini dinlemeden, eski kitablarına bakmadan, tevil etmeden sekir halindeki o sözülere değerlendirme yapmaları doğru mudur?Geçmişteki ve gelecekteki bütün hayatını, kişiliğini, itikadını hepsini hemen tekfir ediyorlar.

Hem Müslümanların birlik beraberliğine, hem kendilerine, hem de onlara inanıp bir Müslümanı tekfir etmek durumunda kalan Müslümanlara zarar veriyorlar.Fakat Selefi görüşü üzere olduğunu iddia edenlerin görüşlerinin kaynaklarından biri olan İbn Teymiyye sekr yani manevi sarhoşluk hakkında bazı büyüklerin bu halde iken söyledikleri şeriat dışı sözlerinden bahsediyor, günah olmadığını söylüyor.

İbn Teymiyye diyor ki: ‘Bu kişiler hakkında şöyle hükmedilir: kişinin aklı haram olmayan bir şeyden gitti ise, o zaman ondan sudûr eden yasak sözlerden ve fillerden sorumluluk yoktur. [3]

Selefi görüşü üzere olduğunu iddia edenlerin, kendi âlimlerinin bu sözüne uyup bu halde olan velileri tekfir etmemelerini beklerdik. Hayatlarını devamlı namaz, oruç, zikir ve ibadet ile geçiren o Allah dostlarını küçük bir çocuğun bile söylemeyeceği, o küfür sözlerini söylediğini düşünmek, o kişinin tasavvufu veya o kişinin yaşadığı o cezbe halini bilmediğini, anlamadığını gösterir.

Ayrıca o sözlerin bir kısmı, o âlimlerin kitaplarına sonradan sokulmuştur. Bunu İslam dinine zarar vermek, Müslümanlar arasında fitne çıkartmak isteyen müsteşriklerin yaptıkları, tarihi vakıalarla bilinmektedir.Bayram Hocayı söylediği sözden dolayı tekfir edenler, yukarıda anlattıklarımızı bilmiyor olabilirler. Fakat Ehl-i Sünnet itikadı gereği tekfirden uzak durup o sözü tevil etmeleri gerekirdi.


KAYNAK : Selefilik Adı Altındaki Görüşlere Selefice Cevaplar
[1] Enfal Suresi: 28
[2] Müslim, İmân: 26
[3] Mecmûu’l- Fetâvâ, İbn Teymiyye, c.10 / 340
 
K Çevrimdışı

Kozzsoy

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Zahiri, batıni, harici ,dahili yok , söz ortada , adam da dönmüş uzun uzun açıklama yapmanın da anlamı olmuyor bu durumda.

Ayrıca orada tövbe estağfirullah diyen elemanında tebrik ederim onca kişi arasında bi "uyanık" oymuş .
 
E Çevrimdışı

ehlisünnet76

Üye
İslam-TR Üyesi
İsleri gücleri delilsiz olaylarla mesgul olmak..

Ben Muhammed esittir Allah diyen bir kisinin böyle alintilarina inanmam. Esyanin tabiatina aykiri.
Sahabelerden hangisi böyle durumlarla karsilasmislar? Öldükten sonra daha agzalariyla hareketler yapmislar? Kabir ehlinden yardim isteyen zihniyet ancak böyle seyleri anlatir.
Cünkü onlar büyük zatlari kabirlerinde ölü degil diri görüyorlar.
 
Üst Ana Sayfa Alt