Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Video Aşırı Tekfir Hastası Ebu Haris: Allah arştadır

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İmam şafii de fıkhul ekberinde Allah mekandan munezzeh der. Onceden de attigim imam maturidi de der. İbn cevzi de der. Aliyyul kari de der. Ata b.aliE Elcuzcani de der, fahreddin razi de der. Kurtubi de der. Vehbe zuhayli de der, İmamı azam da der. İmam ahmed b.hanbel de der. Ne hakla bidat diyorsun
27421

27422

27425

27424

27426


27430

27437

27438

.
27439


bidat dedin. Allaha havale ediyorum
 
Son düzenleme:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
@Abdulmuizz Fida hocam bidat demesi hakkinda gorusunuzu merak ediyorum
Allah zamandan mekandan munezzeh derken kastedilen anlama göre durumu değiştiğine inanıyorum. Konuyla ilgili düşüncelerim burada idi:

Bu söz kural, kaide midir? Kaide ise ilk ne zaman duyduk? Rasulullah (s.a.v.), ashabı, tabiî'n, tebe-i tabiî'n, mezheb imamları vs. selef-i salihinden bu söz neden kullanan olmamıştır?

Allah kendine mekan vermişken, kullanmışken size ne oluyor?
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah zamandan mekandan munezzeh derken kastedilen anlama göre durumu değiştiğine inanıyorum. Konuyla ilgili düşüncelerim burada idi:

Bu söz kural, kaide midir? Kaide ise ilk ne zaman duyduk?

"Arş -> mahlukun sonu ->
Arşın altı cihet -> Arşın üstü cihet değil -> Arşın üzerinde denildikten sonra Allah bir şeyin içinde değil" deniliyorsa burda sorun yok sizin de böyle düşündüğünüzü düşünüyorum. Ben mekandan münezzeh derken Allah arşın üzerinde denilmez demiyorum, bir şeyin içinde hapis olmadığını kastediyorum hocam.

Pangea adlı kişiye de eleştirim bu yüzdendi. Arşta denilmesine yanlış değil demişti. Çünkü arş mahlukun sonu bir kütlesi var Allah arşta denilirse onun içinde olması gerekir bu da hiçbir âlimin görüşü değil. Üzerinde diyen var mı, var. Ama bu alimler de başta yazdığım formüle uyduklarını zan ediyorum.

İmam ahmed b.hanbel Cehmiyyeye Allahın yarattıklarından ayrı olduğunu ispatlamaya çalışıyor semanın, arzın ve arşın yaratıldığını biliyordur tabiki.

Yâni, cübbeli gibi bir temsili dünya objesi alıp birine göre gök bu taraf diğerine göre gök şu taraf demiyorum zâten kendisi galiba bu sözün manasını bilmiyor. Ben kimsenin Allah atmosferin 7 katının içindedir dediğini duymadım.

Kimseye sen şu alime uyma demedim (Arşın uzerinde diyen alimleri kastediyorum.) Arşta denilmesine yanlis demedigi icin tartistim yoksa sizle bir sorunum yok. Daha yazı uzatilabilir ama cok da sıkmak istemiyorum insanların canı sıkılmıs olabilir.

Benim inancım bu şekilde Allah radı olsun.
 
salticidae Çevrimdışı

salticidae

lessismore
İslam-TR Üyesi
Tüm noksanlıklardan münezzeh, her yerde hazır ve nazır bulunan, hiç bir şeyin gözleminden kaçamadığı, dengi ve üstü bulunmayan tek ilah nasıl "bir yerlerde" oluyor? Bunu öyle kabul edersek simülasyon teorisini kabul edip çekilelim kenara.

Yarattığı her şey, ancak bir zerresini gözlemleyebildiğimiz ve bize çok büyük gelen evren bile Allah'ın varlığının içinde bir zerre bile olamaz.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ehli Sünnetin görüsü belli bu konuda. Siz neye inanacaksaniz inanmakta serbestsiniz.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Tüm noksanlıklardan münezzeh, her yerde hazır ve nazır bulunan, hiç bir şeyin gözleminden kaçamadığı, dengi ve üstü bulunmayan tek ilah nasıl "bir yerlerde" oluyor? Bunu öyle kabul edersek simülasyon teorisini kabul edip çekilelim kenara.
Allah (c.c.) Arş'ının da üzerinde olunca mahlukatı gözleminden mi kaçacak sanıyrsunuz?
Allah c.c. Arşa istiva etmiştir, ve gecenin üçte biri kaldığında dünya semasına keyfiyetsizce nuzul eder ...
Siz Allah'ın ilmiyle zâtını karıştırıyorsunuz.


Yarattığı her şey, ancak bir zerresini gözlemleyebildiğimiz ve bize çok büyük gelen evren bile Allah'ın varlığının içinde bir zerre bile olamaz.
Vahdet-i vucudu andırabilir, yoruma muhtaç ifadeler olabilir. Allah'In varlığından kastınız inşeAllah zatının kendisi değildir.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Abi hala ayni gorustemisin
Ben Pangea kardeşimin farklı düşünmediğini biliyorum. Türkçe ifadelendirmedeki farklı manaya yorumlanabileceğinden karışıklık olabiliyor. Yoksa Arş'a istiva konulu ayet ve hadislerde sorun yok. Mekan adı verilsin mi verilmesin mi kastedilen nedir ondan kavram kargaşası çıktığını düşünüyorum. Aynı mahiyete farklı isim vererek ihtilaf etmemek gerek .
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben Pangea kardeşimin farklı düşünmediğini biliyorum. Türkçe ifadelendirmedeki farklı manaya yorumlanabileceğinden karışıklık olabiliyor. Yoksa Arş'a istiva konulu ayet ve hadislerde sorun yok. Mekan adı verilsin mi verilmesin mi kastedilen nedir ondan kavram kargaşası çıktığını düşünüyorum. Aynı mahiyete farklı isim vererek ihtilaf etmemek gerek .
Ben vahdeti vücutcu söylemler sezdim El Islam ve ahmed bin teymiyye de. O yüzden ayni düsündügümüzü sanmiyorum.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ayni sekilde diger salticadaenin yorumunda da bunu sezdim. Aciklamaya calismaktan da yoruldum. Atilan linkleri okusalar hersey yaziyor zaten de Neyse.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ayni sekilde diger salticadaenin yorumunda da bunu sezdim. Aciklamaya calismaktan da yoruldum. Atilan linkleri okusalar hersey yaziyor zaten de Neyse.
Bende vahdeti vucutcu soylem sezdiysen ebu hanife r.a da ne sezdin ?
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bende vahdeti vucutcu soylem sezdiysen ebu hanife r.a da ne sezdin ?
Hanefi mezhebinin imamı Ebû Hanife (öl. 150/766) de ayni görüştedir. O şöyle demektedir:
"Bilmiyorum, Rabbim gökte midir, yerde midir" diyen kâfir olur. "ALLAH Arş'ın üzerindedir ama Arş gökte midir, yoksa yerde midir, onu bilmiyorum" diyen de kâfir olur. ALLAH'a dua ederken yukarıya yönelinir, aşağıya değil. Çünkü aşağının rubûbiyet ve ulûhiyyet vasfıyla hiçbir ilgisi yoktur.

Nitekim şu hadis de bunu anlatıyor:
Bir adam Peygamber'e siyah bir cariye getirdi ve:

- Benim üzerime mûmin bir köle azat etmek vacib oldu. Bu kâfi midir? diye sordu.
Peygamber (s.a.v) o cariyeye sordu: "
Sen mûmin misin?"
Cariye: "
Evet" dedi.
Peygamber (s.a.v.): "
Peki, ALLAH nerededir?" diye sordu.
Cariye göğe işaret etti.
Bunun üzerine Peygamber: "
Onu azad et, o mûmindir" dedi.
(Muslim, el-Mesacid, 33; Ebû Davud, es-Salat, 167, Eyman, 16; Nesâî, Sehv ; Muvatta, Itk.8-9; Ahmed îbn Hanbel, 11/291. 1;
İbnu Ebi'l-İzz el-Hanefi, Şerhu'l Akîdeti't-Tahâviyye, Beyrut 1988, s. 288; İmam-ı Azam'ın Beş Eseri, İstanbul, 1981, s. 45-48 Arabca kısmı).

Nitekim Ebû Hanife'nin talebesi Ebû Yusuf, ALLAH'ın gökte (yukarıda) olduğunu reddeden Bişr el-Merisî'yi bu görüşünden dolayı hesaba çekmiş ve tövbe etmesini istemiştir.

(İbnu Ebi'l-İzz el-Hanefi, Şerhu'l Akîdeti't-Tahâviyye, Beyrut 1988, s. 288)
bu ebu hanife mi? Bence gayet net konuşmuş. Üstelik peygamber efendimiz sas Allah nerede diye soruyor cariyeye. Nerede sorusunun cevabı bir yerdir. Allah yukarıdadır göklerin ve arşın üzerindedir en yukarıdadır. Sen bunları söyleyebiliyor musun garip inançlarınla? Neymiş zamandan mekandan münezzehmiş, peygamberimiz sas bunu söylemez miydi öyle olsa? Veya Allah Kuran’da bildirmez miydi böyle anlamamızı istese? Bir yerlerde süslü laflar okuyup en süslü lafları söyleyenlerin peşine takılıyorsunuz halbuki herşey açık ve net ben gerçekten müslümanlardanım diyenden daha güzel sözlü kimse yok.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hadis-i şerifte gördüğümüz gibi Rasulullah (s.a.v.), câriyeye "Allah nerededir?" diye sorarak mekan sormuştur. Yine Rasulullah (s.a.v.) mirâca çıkarken, göğün katlarını tek tek geçmiş, her katta peygamberlerle karşılaşmış olması da Allah' (c.c.) nin mekan olarak yaratılmışların en üstünde 'Uluv' , yüce olan Ârş'a istiva ettiğinin delillerindendir.
İmam Azam Ebu Hanife , “ El-Vasiyye” adlı kitabında şöyle diyor :
Biz ikrar ederiz ki ALLAH Teala ihtiyaç olmaksızın Arş üzerinde durmaktadır. O’nun istikrarı Arş üzerindedir. Arş’ı ve Arş’tan başka her şeyi koruyan da ALLAH Teala’dır. ALLAH teala , başkasına muhtaç olsaydı yaratılmışlar gibi , bu alemi yaratmaya ve idare etmeye kadir olamazdı. ALLAH eğer oturmaya ve bir yerde kararlaşmaya muhtaç olsaydı , o takdirde Arş’ı yaratmadan evvel nerede idi ? Öyle ise ALLAH Teala , oturmaktan ve karar kılmaktan munezzehtir .”

İmam Malik (rahimehullah); Arş üzerinde istiva’dan sorulunca ne güzel söylemiştir: “ALLAH’ın Arş üzerinde istivası malumdur , keyfiyet meçhuldur. Bundan sormak bid'attir. Bu ayete inanmak ise vacibtir.”

Bu inanç selefin yoludur . Ve en doğru bir yoldur. ALLAH teala ise daha iyi bilir . Bazı halef alimlerinin yukarıda geçen ayet ve hadisleri tevil şekilleri geçmiştir. Bu ayetleri tevil etmenin daha sağlam bir yol olduğu söylenmiştir . Fakat Şafii'lerden biri İmam’ul- Haremeyn’in önce bu ayetleri tevil ettiği , ancak ömrünün sonuna doğru bundan vazgeçtiği , bu ayetleri tevil etmeyi yasakladığı ve Selef’in muteşabih ayetlerin tevilini yasakladıkları hususundaki icmâını naklettiği rivayet edilmiştir.
İmam’ul- Haremeyn “Risale-i Nizamiye” adlı kitabında da bu görüşünü açıklamaktadır. Bu görüş Maturidi Mezhebine mensub olan alimlerimizin inancına da uygundur .
(İmam-ı Âzam Fıkh-ı Ekber, Aliyyu'l- Kâri Şerhi, Sayfa : 75 -76 -77)
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bu ebu hanife mi? Bence gayet net konuşmuş. Üstelik peygamber efendimiz sas Allah nerede diye soruyor cariyeye. Nerede sorusunun cevabı bir yerdir. Allah yukarıdadır göklerin ve arşın üzerindedir en yukarıdadır. Sen bunları söyleyebiliyor musun garip inançlarınla? Neymiş zamandan mekandan münezzehmiş, peygamberimiz sas bunu söylemez miydi öyle olsa? Veya Allah Kuran’da bildirmez miydi böyle anlamamızı istese? Bir yerlerde süslü laflar okuyup en süslü lafları söyleyenlerin peşine takılıyorsunuz halbuki herşey açık ve net ben gerçekten müslümanlardanım diyenden daha güzel sözlü kimse yok.

Cariye hadisi fikhi ekber serhinde geciyor zaten aciklamasi.
27471
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt