Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Video Aşırı Tekfir Hastası Ebu Haris: Allah arştadır

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamun Aleyküm kardesim sen bu konuyu kapata biliyorsan kapat butur konular da çok araştırma yapmak iyi değil bazıları yapar diye diyorum
Aksine yanlış bilinenleri düzeltme açısından faydalı bir konu olmuş.
ayrıntılı bilgi burada var okuyup öğrenelim.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aksine yanlış bilinenleri düzeltme açısından faydalı bir konu olmuş.
ayrıntılı bilgi burada var okuyup öğrenelim.

Allah mekandan münezzehtir sözü yanlış mı ?

Maddenin tanımı mekanda yer kaplayan demektir. Bir şey mekandaysa maddedir, yani cisimdir. Eğer Allah mekandan münezzehse cisim değildir, Eğer mekandan münezzeh değilse cisimdir. Ehli sünnet vel cemaata göre ALLAH CİSİM DEĞİLDİR. Allah arşta falan değildir!
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamun Aleyküm kardesim sen bu konuyu kapata biliyorsan kapat butur konular da çok araştırma yapmak iyi değil bazıları yapar diye diyorum

We aleykumesselam. Abi yanlisim varsa uyarin. Esselamu aleykum.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardesler sizin akide konularina tekrar göz atmanizda fayda var cünkü Allah arşa istiva etmiştir bunu kendi kuranda defalarca belirtir. Dolayısıyla Allahın merde oldupu belli değildir her yerdedir gibi veya mekandan münezzehtir gibi laflar yanlıştır. Bu tarz bakış açısı sufilere aittir. Onlara göre Allah heryerdeyse estağfirullah bi cismin içinde de olabilir ve dolayısıyla taptıkları şeyhlerinin içinde olduğuna kadar sapık düşünceleri devam eder. Vahdeti vücut kavramı da bununla ilintilidir. Kısacası videoda eğer Allah yukardadır göktedir arştadır gibi kelimeler geçiyorsa bunlar doğrudur.

Allahın arşa istiva ettiğini inkar mı ettim ? Allah arşa istiva etti de Allah cisim diye bir mevzu yok kimse demedi bunu. Allah arştaysa Allah arş kadar mı ? veya ondan daha mı küçük?

İbn Teymiyye arşın yaratılmış olduğunu belirtir (TDV, DİA, Mecmûʿu fetâvâ, V, 145-146, 314)

Yaratılan arşa yaratılmayan Allah intikal mı etti? Allah mekanın yaratıcısıdır ve yarattiklarinin icine girmekten Münezzehtir. Allah mekan yokken var olduğuna göre arş yokken Allah vardı ve cisim değildi, çünkü mekan yoktu. Arş maddedir ve arşın içinde olan da madde olmak zorundadır. Allah önceden cisim değildi, sonradan cisme mi dönüştü ? Hâşâ ve kellâ. Allah değişim geçirmez. Eğer Allah önceden cisim değildi sonra cisme dönüştü diyorsan Allahın şu an bizim gibi insan olabileceğini, dünyaya intikal edebileceğini mi düşünüyorsun? Allah şu an cisimse ve donusum gecirdiyse (bu mantiga gore) Allah cok kucuk bir seye donusebilir. yuce ALLAH boyle seylerden Munezzehtir.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
27368


Vehbe zuhayli tefsirul munir
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
27371


cehmiyyeye ve zindiklara reddiye , Ahmed b.hanbel (r.a) burada Allaha arsin uzerinde dese de YARATTİKLARİNDAN AYRİ diyor. Allah, ibn teymiyyenin de dediği gibi arşı yaratmistir ve ahmed b.hanbele gore YARATTİKLARİNDAN AYRİDİR.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
27374


İmamı azam Ebu Hanife, Mekanda yer kaplayan maddedir. Cisim olmayan da cihette değildir. Her yer kaplayan seyin ciheti olur. Ebu hanife (r.a)'ye göre Allah cisim değildir cihetten münezzehtir.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yanlışın var ve düzeltiliyorsun ama ısrar ediyorsun.

İmam malikten gelen nakil istivaya keyfiyeti mechul demesidir. İmam şafinin fikhul ekberinde de
Yanlışın var ve düzeltiliyorsun ama ısrar ediyorsun.

Allahdan kork. İmam malikten gelen nakilde istiva keyfiyeti mechuldur der. İmam safi el fikhul ekberinde Allah mekandan munezzeh der. Sen hele getir bana seleften Allah cisim denildi mi diye? Ve attiklarima cevap ver onla beraber
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İmam malik ars Allahin istikrar yeri degil der. 4 imamdan da nakil attim eger delilin varsa kanitlarsin. Aksi takdirde yanlis oldugunu kabul edersin. Allah icin tartis.
 
Sena Haydali Çevrimdışı

Sena Haydali

اللهم إني أسألك حسن الخاتمة.
Frm. Yöneticisi
cedelleşmeye gerek yok kardeşler. linki paylaştım sabırla okuyun


 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
cedelleşmeye gerek yok kardeşler. linki paylaştım sabırla okuyun

Benim bu yazdigim yazinin altina pangea adli kisi Allah arstadir sozu yanlis degildir dedi. Yanlistir. Linkteki yazida da Allah arsta diye bir sey yazmiyor. Kendisi hatalidir ve hatasini kabul etmesi gerek zira 4 mezhep imamindan nakil attim!
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
b- ALLAH'ı yaratıklarına benzetmeyenler,

ALLAH'ın cisim olduğunu söyleyenler, söz konusu ayetleri, insanın kürsiye oturması gibi ALLAH'ın Arş'a oturduğunu; insanlarda olduğu gibi ALLAH'ın da et, kemik ve kandan olup el, ayak, baş ve gövdesinin bulunduğunu söylerler. Bu sebebledir ki bunlara "Mucessime ve Muşebbihe" ismi verilmiştir.


ALLAH'ı yaratıklarına benzetmeyi reddederek "İstiva"yı kabul edenlere gelince, Ehl-i Sünnet ve ümmetin selefinin görüşü budur.
Eş'arî (ö. 324/935) meşhur "Makalâtu'l İslâmiyyin" isimli eserinde bu konudaki fırkaların görüşlerini serdederken şöyle demektedir:
"Ehl-i Sünnet ve hadis ehli dedi ki: ALLAH cisim değildir ve yaratıklara benzemez. O, Arş'ın üzerindedir. Nitekim;"O Rahman, Arş'a istivâ etti" buyurulmuştur. ALLAH'ın söylediğinden öteye gitmez, söz söylemeyiz. Aksine, keyfiyetsiz olarak istivâ etmiştir, deriz" (Eş'arî, a.g.e., I. 285).

Eş'arî, bu sözleriyle ALLAH'ın, Arş'ın yukarısında olduğunu, bunun nasıllığının tarafımızdan bilinemeyeceğini, istivâyı te'vil etmenin ve ALLAH'ı yaratıklara benzetmenin yanlış olduğunu söylemek istemektedir.
Nitekim"el-İbâne an Usûli'l-Diyâne" isimli eserinde meseleyi daha geniş bir şekilde şöyle izah eder:
"Biri çıkıp: İstivâ hakkında ne dersiniz? diyecek olursa, ona deriz ki: ALLAH, Arş'ı üzerine istivâ etmiştir. Nitekim ALLAH şöyle buyurmaktadır:
"
O Rahman Arş'a istivâ etti" (Tâhâ, 5);
"Güzel söz O'na çıkar" (Fâtır, 105)
"Hayır ALLAH onu (İsâ'yı) kendisine yükseltti" (Nisâ, 158);
"(ALLAH, yaratma) işi (ni) gökten yere düzenler" (Secde, 5).
ALLAH, Firavun'dan nakille şöyle buyuruyor:
"Firavun dedi: Ey Hâmân, bana yüksek bir kule yap ki o sebeblere (yollara) erişeyim, (yani göklerin yollarına erişeyim de Mûsâ'nın ilahına çıkıp bakayım)" (Mu'min, 36-37).
Bu sözleriyle Firavun, Mûsâ (a.s.)'ın, ALLAH'ın göklerin yukarısında olduğu şeklindeki sözünü yalanlamaktadır. ALLAH Teâlâ yine şöyle buyurmaktadır:
"
Gökte olanın, sizi yere batırmayacağından emin misiniz?" (Mulk, 16).
Göklerin yukarısında Arş vardır. Arş, göklerin yukarısında olunca "Gökte olandan emin misiniz?" buyurmuştur. Çünkü ALLAH, göklerin üzerindeki Arş'a istivâ etmiştir. Her yukarıda olan, göktür. Arş, göklerin en yukarısıdır"

(İmam el-Eş'ârî, el-İbâne an Usûlu'd-Diyâne, Medine 1975, s. 30-31).

Eş'arî bu konuya devam ederek, dua esnasında insanların ellerini Arş'a doğru kaldırdıklarını, Mu'tezile, Cehmiyye ve Hâriciyye mezheplerine muntesib olanların, istivâ'yı istilâ, mulk ve kahr gibi şeylerle te'vil ederek ALLAH'ın her yerde olduğunu söylediklerini, Hak ehlinin görüşü olan ALLAH'ın Arş'ın üzerinde' olduğu görüşüne karşı çıktıklarını anlatır ve bu konuda daha pek çok delil sıralar.

Maturidîler istiva ve diğer haberî sıfatları te'vil etmemişlerdir (Suleyman Uludağ, Kelâm İlmi ve İslâm Akâidi, s. 50).

İmam Maturudî (333/944) Kitabu't-Tevhîd'de, "İstiva" ayeti ile ilgili muhtemel bir çok te'villeri (mulk, ulûvv, Arşı ta'zim ve teşrif, istilâ, kasd vb.) sıralayıp, teşbihe kaçan anlayışları reddeddikten sonra şöyle demektedir:


"Bu mevzuda bize göre aslolan şudur ki, ALLAH Teâlâ; "Hiç bir şey O'nun benzeri olamaz" buyurmak suretiyle kendini mahlukatına benzetmekten tenzih etmiştir. Nitekim biz de O'nun fiillerinde ve sıfatlarında benzeri bulunmadığını, benzerlerinden münezzeh olduğunu yukarıda beyan etmiştik. Bundan ötürü, "Rahman'ın Arş üzerine istivâsını " vahyin getirdiği ve akılda sabit olduğu gibi kabul etmemiz gerekir. Artık biz bu ayetin belli bir anlam ile kesin te'viline hükmedemeyiz. Çünkü zikrettiğimiz te'villerden herhangi birine ihtimali olduğu kadar; henüz bize ulaşmamış, teşbih şâibesi taşımayan başka bir manaya gelmesi de muhtemeldir. Biz ancak bu ayette ALLAH'ın o tabirle muradı ne ise, ona iman ederiz. Vahy ile sabit olan ru'yetullah vb. diğer meselelerde de inancımız böyledir. Bu hususlarda teşbihi nefyederek, hiç bir yorum yapmadan murâd-ı ilâhi her ne ise ona iman gereklidir."
(Maturidî, Kitabu't-Tevhîd, s. 74).

Hanefi mezhebinin imamı Ebû Hanife (öl. 150/766) de ayni görüştedir. O şöyle demektedir:
"Bilmiyorum, Rabbim gökte midir, yerde midir" diyen kâfir olur. "ALLAH Arş'ın üzerindedir ama Arş gökte midir, yoksa yerde midir, onu bilmiyorum" diyen de kâfir olur. ALLAH'a dua ederken yukarıya yönelinir, aşağıya değil. Çünkü aşağının rubûbiyet ve ulûhiyyet vasfıyla hiçbir ilgisi yoktur.

Nitekim şu hadis de bunu anlatıyor:
Bir adam Peygamber'e siyah bir cariye getirdi ve:

- Benim üzerime mûmin bir köle azat etmek vacib oldu. Bu kâfi midir? diye sordu.
Peygamber (s.a.v) o cariyeye sordu: "
Sen mûmin misin?"
Cariye: "
Evet" dedi.
Peygamber (s.a.v.): "
Peki, ALLAH nerededir?" diye sordu.
Cariye göğe işaret etti.
Bunun üzerine Peygamber: "
Onu azad et, o mûmindir" dedi.
(Muslim, el-Mesacid, 33; Ebû Davud, es-Salat, 167, Eyman, 16; Nesâî, Sehv ; Muvatta, Itk.8-9; Ahmed îbn Hanbel, 11/291. 1;
İbnu Ebi'l-İzz el-Hanefi, Şerhu'l Akîdeti't-Tahâviyye, Beyrut 1988, s. 288; İmam-ı Azam'ın Beş Eseri, İstanbul, 1981, s. 45-48 Arabca kısmı).
yukarıda linki verilen konuyu okumalısın. Bu alıntıladığım metin o yazıdan. Konu biraz uzun ama özet olarak; Allah yarttıklarına benzemez, yarattıklarına benzemeyen bir şekilde arşa istiva etmiştir, arş göklerin üzerindedir. Gökler yukarıdadır arş göklerden yukarda olduğundan Allah yukardadır göktedir arştadır denilebilir.
Zamandan mekandan münezzehtir denilmesi yanlış anlamlar doğurabilir. Dediğim gibi Allahın nerede olduğu belli değilse bizim şeyhinizin içindedir diyenler olabilir o yüzden bundan kaçınılmalıdır.
 
A Çevrimdışı

Ahmed bin Teymiyye (R.H)

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben cisimdir mi dedim estağfirullah ne saçmalıyorsun.

Allah arşta sözü yanlış değildir dedin? Arş mahluk olduğuna göre cisimdir. Cisimin içinde cisim olmayan değil cisim olan olur.

Allah arşta sozu yanlis degildir demek : Allah arsta sozu dogrudur demektir. Cisim olmayan da arşın içinde olmaz.
27376


Mekandan munezzehtir sozu yanlistir demek mekanda olmasi dogrudur demektir. Maddenin tanimi mekanda yer kaplayandir. Allah mekandan munezzeh degilse mekandadir. Mekanda yer kapliyordur. Mekanda yer kaplayan da cisimdir. Allah mekandan munezzeh degil demek Allah cisimdir demektir.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Allah arşta sözü yanlış değildir dedin? Arş mahluk olduğuna göre cisimdir. Cisimin içinde cisim olmayan değil cisim olan olur.

Allah arşta sozu yanlis degildir demek : Allah arsta sozu dogrudur demektir. Cisim olmayan da arşın içinde olmaz. Ekli dosyayı görüntüle 27376

Mekandan munezzehtir sozu yanlistir demek mekanda olmasi dogrudur demektir. Maddenin tanimi mekanda yer kaplayandir. Allah mekandan munezzeh degilse mekandadir. Mekanda yer kapliyordur. Mekanda yer kaplayan da cisimdir. Allah mekandan munezzeh degil demek Allah cisimdir demektir.
Türkçe kelimeye kitlenip kalıyorsun kardeşim. Kardeşin aynı konulu aktardığı yazılara bakabilseydin, senin anladığın şekilde Allah arşa oturmuş olarak kabul etmezdin. Mahlukatın en son noktası Arş, arşında üzerindedir, istiva etmiştir. Yoksa arşa mekanda insan gibi kurulmuş düşünme. Uluv olarak arşında üst tarafındadır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt