Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü "Allah'ın Eli" Ne Demektir?

e-mir Çevrimdışı

e-mir

Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum
1.Soru:ilk önce harif hatası yaparsam kusurma bakmayın,sebebi iphone telefonuyla mesaj yaziyorum.kardeşim ben Russiada Moskva şeherinde yaşıyorum, ihracatla meşkulum kardeşim benim yanımda 2 tane şia var onlarla konuşuyorum son sohbetimiz allahın elinin olup olmamasından gediyordu ,ben sad suresinin 75 ayetin getirdim ve dedim ki bu ayette allah cc diyor ki, "ey iblis benim ÎKÎ ELÎMLE yaratıgıma neden secde etmedin... "Şimdi onlar da bir kardeşlerin arayıp orada iki el konusu geciyormu dediler o da hayir allah burada iki elîm demiyor sadece elim diyor arabca iki elim gecmiyor dedi adam.şimdi kardeşim senden istedigim sad suresinin 75 ayetinde arabca iki elim diye geciyor mu ? Geciyorsa bana arabcasin ÎKÎ ELÎMLE sözun Yazar misin arabca harakeli olursa sevinirim?


2.Soru : kardeşim hani bi ayet var allah diyor ki kiyamet günü ayi bir elîmle gunesi bir elîmle tutarim diye bir ayet geciyor o hangi ayetir ?



Not : kardeşim bu mesajini o şillere okudacagim insallah sabaha kadar cevap verirsiniz
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
e-mir;192830' Alıntı:
Selamun aleykum

1.Soru:ilk önce harif hatası yaparsam kusurma bakmayın,sebebi iphone telefonuyla mesaj yaziyorum.kardeşim ben Russiada Moskva şeherinde yaşıyorum, ihracatla meşkulum
*****

kardeşim benim yanımda 2 tane şia var onlarla konuşuyorum son sohbetimiz allahın elinin olup olmamasından gediyordu ,ben sad suresinin 75 ayetin getirdim ve dedim ki bu ayette allah cc diyor ki, "ey iblis benim ÎKÎ ELÎMLE yaratıgıma neden secde etmedin...
"Şimdi onlar da bir kardeşlerin arayıp orada iki el konusu geciyormu dediler o da hayir allah burada iki elîm demiyor sadece elim diyor arabca iki elim gecmiyor dedi adam
.
şimdi kardeşim senden istedigim sad suresinin 75 ayetinde arabca iki elim diye geciyor mu ?

Aleykum Selam we rahmetullah kardeşim;
C 1- Evet kardeşim Sâ'd suresi 75. ayette el kelimesi tabi ki geçmektedir. Fakat Şii'lere bu meseleleri anlatabileceğini pek ummasam da Allah (c.c.)'den umudumu da kesmiyorum. Yüzyıllardır Şii'lerle itikadi yönden de farklılıklar olmuş, ehli sunnetin sahih hadislerini tanımamış, kabul etmemişlerdir.

Şia "Ehli sunnetin kaynaklarında uydurma hadis var diyor" ; göster dediğimizde de Buhari'deki "Allah (c.c.)'nun Cennette mûminler tarafından görüleceğini" hadisini söyleyerek inkar etmektedirler. Bu sebeble belli başlı şeyleri kabul etmeyecektirler.

Şiilerden etkilenen tasavvuf ehli ise; Allah'ın sıfatlarıyla ilgili, mesela "el" dersem Allah'ın eli acaba benim elim gibi mi anlaşılır diyerek net olarak "yed" "el" yazmasına rağmen El'in başına kudret eklemekten çekinmemişlerdir.

Yine Allah (c.c.)'nun Arşa istiva ettiğini açıkça demesine rağmen; istiva etmeye farklı manalar yükleyerek ihata etmek (kuşatmak, hakimiyeti altına almak, hükmetmek vb.) gibi çeşitli yorumlarla aslından uzaklaştırmışlardır.
Halbuki ehli sunnet gibi; "Allah'ın eli vardır ama keyfiyetini bilmeyiz , şekil veremeyiz, insan eline benzemez, insan eli gibi mahluk değildir diyememişler; veya
Allah arşa istiva etmiş ama İmam Mâlik gibi "İstiva malum keyfiyeti meçhuldur" diyememişlerdir.
Şiilerde bunlardan hafif değildir. Çünkü tasavvuf büyüklerinin çoğu İran'da yıllarca bulunmuş, eğitim aldığı bilinen bir gerçektir.
Şimdi meselemize gelirsek:

قَالَ يَا إِبْلِيسُ مَا مَنَعَكَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنتَ مِنَ الْعَالِينَ
75- (Allah, İblis'e) "Ey İblis! İki elimle yarattığıma secde etmekten seni ne alıkoydu? Kibirlendin mi? yoksa yücelerden mi oldun?" dedi. (Kurtubi Tefsir-meali)

e-mir;192830' Alıntı:
Geciyorsa bana arabcasin ÎKÎ ELÎMLE sözun Yazar misin arabca harakeli olursa sevinirim?
بِيَدَيَّ = İki elimle
Konuya yardımcı olması için başka bir ayeti daha veriyorum:

وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَاء وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلَّمَا أَوْقَدُواْ نَارًا لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ
Yahudiler, Allah'ın eli bağlıdır (sıkıdır) , dediler. Hay dedikleri yüzünden elleri bağlanası ve lânet olasılar! Bilâkis, O'nun iki eli açıktır, dilediği gibi verir. Andolsun ki sana Rabbinden indirilen, onlardan çoğunun azgınlığını ve küfrünü arttırır. Aralarına, kıyamete kadar (sürecek) düşmanlık ve kin soktuk. Ne zaman savaş için bir ateş yakmışlarsa (fitneyi uyandırmışlarsa) Allah onu söndürmüştür. Onlar yeryüzünde bozgunculuğa koşarlar; Allah ise bozguncuları sevmez. (Maide 64)

"Allah'ın iki eli vardır. Allah'ın iki eli de sağdır" (Muslim)

e-mir;192830' Alıntı:
2.Soru : kardeşim hani bi ayet var allah diyor ki kiyamet günü ayi bir elîmle gunesi bir elîmle tutarim diye bir ayet geciyor o hangi ayetir ?
C 2-
وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْأَرْضُ جَمِيعًا قَبْضَتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَالسَّمَاوَاتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ
"Onlar Allah'ı gereği gibi bilemediler. Oysa kıyamet günü yer tamamen O'nun avucundadır ve gökler sağ elinde dürülmüştür. O, onların ortak koştuklarından munezzeh ve yücedir." (Zumer 67)

Buhârî ve Muslim'de de Ebu Hurayra'dan şöyle dediği kaydedilmektedir:
Rasûlullah (s.a.v.) buyurdu ki: Allah kıyamet gününde yeri kabzasına alır, semayı da sağında dürer. Sonra da: "Ben melik olanım, yeryüzünün melikleri (hükümdarları) nerede?" diye buyurur.
(Buhari, IV, 1812, V, 2389, VI, 2688; Muslim, IV, 2148; İbn Mâce, I, 68; Musned, II, 374)


Tirmizî'deki rivayete göre, Âişe (r.anha) Rasûlullah (sav)'a yüce Allah'ın: "Halbuki kıyamet gününde arz bütünü ile O'nun kabzasındadır. Gökler ise O'nun sağ eli ile durulmuş olacaktır" buyruğu hakkında soru sormuş ve şöyle demiştir:
O gün insanlar nerede olacaktır, Ey Allah'ın Rasûlu? dedim.
Peygamber:
"Cehennem (üzerindeki) köprü üzerinde (olacaklardır)." diye buyurdu.
Bir rivayette de
"sıratın üzerinde ey Âişe" diye buyurmuştur.

(Tirmizî) dedi ki: Bu hasen, sahih bir hadistir. (Tirmizi, V, 372; Musned, VI, 116)

e-mir;192830' Alıntı:
Not : kardeşim bu mesajini o şillere okudacagim insallah sabaha kadar cevap verirsiniz
وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْأَرْضُ جَمِيعًا قَبْضَتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَالسَّمَاوَاتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ
Onlar Allah'ı gereği gibi bilemediler. Oysa kıyamet günü yer tamamen O'nun avucundadır ve gökler sağ elinde dürülmüştür. O, Onların ortak koştuklarından munezzeh ve yücedir. (Zumer 67)

Buhârî ve Muslim'de de Ebu Hurayra'den şöyle dediği kaydedilmektedir:
Rasûlullah (s.a.v.) buyurdu ki: Allah kıyamet gününde yeri kabzasına alır, semayı da sağında dürer. Sonra da: "Ben melik olanım, yeryüzünün melikleri (hükümdarları) nerede?" diye buyurur.
(Buhari, IV, 1812, V, 2389, VI, 2688; Muslim, IV, 2148; İbn Mace, I, 68; Musned, II, 374)

Tirmizî'deki rivayete göre Âişe (r.anha), Rasûlullah (sav)'a yüce Allah'ın: "Halbuki kıyamet gününde arz bütünü ile O'nun kabzasındadır. Gökler ise O'nun sağ eli ile durulmuş olacaktır" buyruğu hakkında soru sormuş ve şöyle demiştir:
O gün insanlar nerede olacaktır, Ey Allah'ın Rasûlu? dedim.
Peygamber: "Cehennem (üzerindeki) köprü üzerinde (olacaklardır)." diye buyurdu.
Bir rivayette de "sıratın üzerinde ey Âişe" diye buyurmuştur.
(Tirmizî) dedi ki: Bu hasen, sahih bir hadistir. (Tirmizi, V, 372; Musned, VI, 116)

******

Kardeşim Hakkını helal et, bugün foruma çok geç geldiğim için gece yarısında tamamlamaya çalıştım.
selamun aleykum
 
Y Çevrimdışı

Yavuz_Selim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İmam Ebu Hanife: "O'nun (ALLAH'ın) eli, yüzü ve nefsi vardır. Allah'ın kitabında zikretmiş olduğu yüz, el, nefis, O'nun keyfiyeti bilinmeyen sıfatlarındandır. Elinden maksad kudretidir veya nimetidir denilemez. Zira bu durumda Allah'ın sıfatlarını iptal etme söz konusu olur. Bu ise Mutezile ve Kaderiye'nin görüşüdür."

el-Fıkhu'l-Ekber, sh: 302.
 
Üst Ana Sayfa Alt