Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Alemler Hz. Muhammed (s.a.v) için mi yaratıldı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
alpsanli Çevrimdışı

alpsanli

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Bak Aşık Sümmani'yi araştır. Sünni bir aşık diyor ki "Muhabbetten hasıl oldu Muhammet, onun için yarattı onsekizbin alemi..."
Alvarlı Efe (Kitabı yanımda olunca şiirin aynısını yazacağım) "Cümle mahlukatın yaratılmasına sebebin o olduğu" mahiyetinde bir divan yazmış.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Kardeş hayatınzda elinize buhari-müslim gibi hadis külliyatı alıp 1 sayfa okudunuz mu acaba?
 
alpsanli Çevrimdışı

alpsanli

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Bizdeki takvimlerdeki hadisler zaten hep onlar referans alınarak hazırlanmış. Fakat o hadislerde insanın sosyal yaşamı ağırlıklı. Hakikate yönelik, daha derin konuları işleyen hadisler göremedim.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Bizdeki takvimlerdeki hadisler zaten hep onlar referans alınarak hazırlanmış. Fakat o hadislerde insanın sosyal yaşamı ağırlıklı. Hakikate yönelik, daha derin konuları işleyen hadisler göremedim.

Takvim yapraklarından dini öğrenerek gelip burada bizimle münazara mı yapıyorsunuz kardeşim?
 
alpsanli Çevrimdışı

alpsanli

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Hayır estağfurullah, ne haddime. Ama onlara da bir göz atın diyorum. Sadece öneriyorum. Saygılarımla. Hatam varsa özür dilerim.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Kardeş çocukken incelerdik. Yaşımız geçti değil mi artık dini has kaynaklarından okumamız gerek değil mi.

Türkiyede dine en büyük çamuru atanlardan bir kanalda takvim yaprakraklarıdır faziletsiz takvim yaprağıda bunların önde gidenleridir.

Millet olarak okumaktan bi haberiz hazıra konmayı severiz o yüzden çoğu müslüman ne hüdüğü belli olmayan takvim yapraklarını okuyarak dinde büyük ilerleme kaydettiğini sanır. Halbuki birçoğu dinde olmayan hikayeleri dindenmiş gibi sunar.

Hepsi HAK olsa bile 365 sayfa bir takvimle 1 sene geçer mi ?

Eğer dini has kaynaklarından öğrenmek istiyorsan sünneti tanımak, sahih vahyi tanımakla alakalı sizlere özelden bir kaç kitap önerim alıp okuyun.
 
E Çevrimdışı

EBU SEHRAN

Üyeliği İptal Edildi
Banned
İnanç konuları dinin sahibi tarafından belirlenir, açık, anlaşılır ve kesin deliller ile ortaya konularak herkesin inanması istenir.İnanç konusunda zanna ve zanni delile yer yoktur. Bu nedenle itikadın tamamı sübut-i kat'i ve delalet-i kat'i olan Kur'an ayetlerinden başka bir delile dayandırılmaz. Bunun anlamı şu demektir:

yukarıdaki yazı sahibi hadis inkarcısı galiba, İtikadi meselelerde ahad haberin delil olduğunu savunanlar varken yukardaki şahıs mütevatir hadisleri de kabul etmiyor anladığım kadarıyla, yanlış mı anlamışım.
 
alpsanli Çevrimdışı

alpsanli

Üyeliği İptal Edildi
Banned



işte sapıklığın resmi

Kardeş ses kaydını dinledim. Üçler, beşler hakkında hadisi şerifler vardır diyor. Ruhül Furkan Tevsiri'nde, Efendi Hazretleri'nin Tevsiri'nde (Sanırsam Mahmut Efendi) vardır diyor???
 
K Çevrimdışı

kelime-i şehadet

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İnanç konuları dinin sahibi tarafından belirlenir, açık, anlaşılır ve kesin deliller ile ortaya konularak herkesin inanması istenir.İnanç konusunda zanna ve zanni delile yer yoktur. Bu nedenle itikadın tamamı sübut-i kat'i ve delalet-i kat'i olan Kur'an ayetlerinden başka bir delile dayandırılmaz. Bunun anlamı şu demektir:

yukarıdaki yazı sahibi hadis inkarcısı galiba, İtikadi meselelerde ahad haberin delil olduğunu savunanlar varken yukardaki şahıs mütevatir hadisleri de kabul etmiyor anladığım kadarıyla, yanlış mı anlamışım.

Hadis mütevatir ve Kur'an itikadına aykırı ne yapacan? zan (hadis) ile hakkı (ayeti) mı iptal edecen? Kur'an'a uyumsuz sözü Kur'an bile söyleyemezken (Nisa 82) hadis nasıl söyler? Hak (Kur'an) zanna tabi olmaz, tarafından da iptal edilemez. Zan ancak hakka tabi olduğu kadar hak muamelesi görür. Kur'an'ın onayından geçmeden hadis itibar görmez. Bu hadis inkar etmek değil, ayeti inkar ettirecek hadisi inkar etmektir. Hakkı zanna karşı savunmaktır. Peygamberin ağzından çıkan söz ile ağzından çıkartılan söz arasındaki farkı bilelim. Uydurma hadis diye birşey var. Peygamber Allah'ın vahyiyle konuşuyordu amma uydurmacılar şeytanın vahyiyle konuşuyorlar. Peygamber aramızda yaşamadığına ve peygambere isnad edilen sözlerin ona ait olup olmadığını bilemeyeceğimize göre öğrenebileceğimiz tek ve en güvenilir kaynak peygamberin sözlerinin kaynağı olan Allah'ın korunmuş kitabıdır.

"Onlardan bir grup, kitapta olmayanı ondan sanasınız diye kitabı okurken dillerini eğip bükerler ve Allah katından olmadığı halde, "Bu Allah katındandır" derler. Onlar bile bile Allah hakkında yalan uydurmaktadırlar."
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Sen olmasaydın Ya Muhammed! evreni yaratmazdım’

( لما اقترف آدم الخطيئة؛ قال: يا رب! أسألك بحق محمد لما غفرت لي. فقال الله: يا آدم! وكيف عرفت محمدا، ولم أخلقه؟ قال يا رب! لما خلقتني بيدك، ونفخت في من روحك؛ رفعت رأسي، فرأيت على قوائم العرش مكتوبا: لا إله إلا الله محمد رسول الله، فعلمت أنك لم تضف إلى اسمك إلا أحب الخلق إليك. فقال الله: صدقت يا آدم! إنه لأحب الخلق إلي، ادعني بحقه، فقد غفرت لك، ولولا محمد ما خلقتك)


''Hz Adem günah işlediğinde şöyle dua etti:
Ya Rabb! Muhammed'in hakkı için benim günahımı bağışlamanı diliyorum.
Allahu Teala dedi ki: Ey Adem! Sen Muhammed'i nereden biliyorsun, ben onu daha yaratmadım.
Adem: Ey Rabbim, Sen beni yarattığında ve ruhundan bana üflediğinde başımı kaldırdım ve arşın sütunları üzerinde 'Lailahe İllallah Muhammedun Rasulullah' yazılı olduğunu gördüm. Ve bildim ki, Sen kendi adının yanına ancak en çok sevdiğin kişinin ismini ilave edersin.
Allahu Teala dediki: Doğru söylüyorsun ey Adem, o (Muhammed s.a.v.) benim en sevdiğim kulumdur. Sen Benden onun (Muhammed s.a.v.) hakkı için istedin, Ben seni bağışladım. Muhammed olmasaydı Ben seni yaratmazdım''
(Hakim, Mustedrak, 2/615 Ömer (r.anh)'dan merfu olarak ; İbn Asâkir (2/323); el-Beyhâki, Delâil’un-Nubuvve (5/488)


Uydurmadır.
Râvilerinden olan Abdurrahm an b. Zeyd b. Eslem hakkında İbn Hibbân şöyle der: «Hadis uydurmakla itham olunmuş, Leys, Malik ve İbn Lehi’a üzerine hadisler uydurmuştur. Dolayısıyla imâm ez-Zehebî rivâyet hakkında uydurma ve batıl derken, İbn Hacer el-Askalânî de ona katılır.
Zehebi, bu hadis hakkında: ''Hadis uydurmadır. Abdurrahman yalancıdır. Ve Abdullah İbni Meslem el-Fahri'nin kim olduğunu bilmiyorum'' demektedir.


Mizan'ul-İtidal'de bu hadis için ''batıl bir haberdir'' denilmektedir.

Beyhaki Delail Nubuvve'de ''Abdurrahman İbni Zeyd İbni Eslem zayıf ravilerdendir'' der.

El-Elbani bu hadisi aktardıktan sonra '' Sonuç olarak ben derim ki: Bu hadisin Peygamber (sav)'den aslı yoktur. Bu hadise iki muhterem hafız -Askalani ve Zehebi- batıl hükmü vermiştir. (Zayıf Hadisler Silsilesi 1/hadis no 25) diyerek hadisi eleştirmektedir.


Şeyhul İslam İbni Teymiyye (ra): ''Hakim bu rivayeti sahihi sakimden (zayıf) ayırma babının girişinde aktarmakta ve Abdurrahman İbni Zeyd İbni Eslem'in babasından rivayet ettiği hadisler uydurmadır'' demektedir.


El-Sagani uydurulmuş” dedi. (El-Sagani El-Hadis El-Mevzuat sy.7)
Elbani'de aynı şeyi söylemiştir. (Silsile el-Zayif 1/450 no 282)
El Acluni Uydurma olduğunu söylemiştir. ( el-Aclûnî, Keşfu'l-Hafâ, II, 214.)


Şeyh Molla Aliyyul Kari ’Zayıftır ama anlamı doğrudur…” (Aliyyul Kari El-Esrar El-Merfuat sy 67-68) der ve şu iki hadisi bu görüşüne delil getirir:

a. İbn Esakir tarafından nakledilen hadis ”sen olmasaydın dünya yaratılmazdı.” İbni Cevzi bunu nakletti ve şöyle dedi ”uydurulmuştur” (İbni Cevzi El-Mevzuat 1/288) ve Suyuti’de aynı şeyi söylemiştir. (Suyuti El-Laai 1/272)

b. Deylemi’den nakledilen bir hadis ”Ya Muhammed! Sen olmasaydın Bahce (cennet) yaratılmış olmazdı ve Sen olmasaydın ateş (cehennem) yaratılmış olmazdı
ElBani derki ”Deylemi’den hadisin sahih olduğunu ortaya koymadan gerçekliğini onaylamak doğru olmaz ki Hiç bir alimin bu konu üzerinde durmuş olmasına rastlamış değilim… Deylemi’nin bunu aktaran tek kişi olması benim için bu hadisin zayıf olduğuna inanmak için yeterlidir, dahası Musned’inde (Deylemi Musned 1/41/2) rastladığımda zayıf olduğuna inandım.
(El Elbani; Silsile El-Zayıf, 1/451, no:282)


Yukarıdaki sözün uydurma olduğuna bir delil de yine başka bir rivayetten ! Akıl sahiplerini çelişkiyi görmeye davet ediyorum :

Adem (a.s.)’ın Nebî (s.a.v.)’i, kendi yaratılışından sonra cennette iken yer yüzüne inmesinden bilmesidir. Halbuki zayıf, ancak daha iyi bir senedle gelen başka rivayette:
Adem (a.s.) Hindistana iner ve yanlızlık hisseder, bunun üzerine Cebrâil inerek; Allâhu Ekber, Allâhu Ekber, Eşhedu En Lâ İlâhe İllallâh(iki defa), Eşhedu Enne Muhammeden Rasûlullâh (iki defa) deyip ezan okur. Adem şöyle der: «Muhammed de kim»? Cebrâil: «Peygamberlerden son oğlundur» der.
İbn Asâkir (1/323/2).


Râvilerinden Ali b. Behrâm bilinmemekte, diğer bir râvi olan Muhammed b. Abdullâh b. Süleyman aynı şekilde bilinmemektedir.
Bir önceki rivâyette Âdem (a.s.) daha cennette iken Peygamber (s.a.v.)’i tanıyordu, bu ikinci rivayette ise, Âdem (a.s.) yer yüzüne indiği halde Muhammed (s.a.v.)’i tanımamıştır.
Menfaatları için birbirinden habersizce Panik halinde hadis peydahlayanların düştüğü bu trajikomik durum tam ibretlik !



*********************


Bir üstteki sözün benzeri olan ;

"Ben gizli bir hazineydim ve ben bilinmeyi diliyordum bundan dolayı ben yaratılmış olanı (insanoğlunu) yarattım sonra kendimi onlara bildirdim ve onlar beni tanıdı”. sözü


Sehavi (905 , İbni Hacer El-Askalani’nin öğrencisi) dedi ki “İbni Teymiyye derki “İbni Teymiyye derki bu Peygamberin (s.a.v.) hadislerinden değildir ve sahih yada zayıf oluşuna dair bilinen hiç bir isnad yoktur.’
Zerkaşi ve Şeyhimiz (İbni Hacer) onu (bu kararında) desteklemiştir.” (Sehavi, el-Makasıdu’l-hasene, no: 838)



Suyuti (911) dediki “bunun aslı yoktur (Suyuti, Durural Muntasar, no. 330)

El Acluni (1162) dediki “bu söylem genellikle ona itimat eden ve bazı temellerini onun üzerine kuran sufilerde vuku bulur.” (El-Acluni, Keşfu’l-hafa, no. 2016)

el- Elbani derki “bu hadisin aslı yoktur (Muhammed Nasiruddin El-Elbani, Silsile El-Zayıf, 1/166)



"kuntu kenzen mahfiyye" diye başlayan bu gizli hazine uyduruk hadisi de bir benzeri gibi "men arafe nefsehu fe kad arafe rabbehu" yani "kim kendini bilirse rabbini de bilir" rivayeti gibi "gizli kardeşlik" tarafından uydurulmuş bir sözdür. Bu tarz sözleri uydurmanın amacı vahdeti vücüd akidesine sözde islami dayanak hazırlamaktır.
Buna göre güya Allahu teala gizli bir hazineyken kendisinden bir parçayı yani kainatı yaratıp kendisini açığa vurmuştur. Buna göre kainat allahtan sudur etmiştir, doğmuştur.(sudur teorisi)
Alemlerin rabbini sofilerin bu tarz iftiralarından tenzih ederiz.


zariyat 56- Ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım.



Devamı :

RASULULLAH'I KURUTAN SÖZLER
- UYDURMA HADİSLER -
 
K Çevrimdışı

kelime-i şehadet

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
"Ben gizli bir hazineydim ve ben bilinmeyi diliyordum bundan dolayı ben yaratılmış olanı (insanoğlunu) yarattım sonra kendimi onlara bildirdim ve onlar beni tanıdı”

Manasını doğru buluyorum. Bir de bu muhaddisler, alimler senedden önce hadisleri Kur'an'a arz mı ediyorlar yoksa senedi sağlam diye Kur'an'a arz etmeden delil mi kabul ediyorlar? Ve bir iki alimin, muhaddisin "bilmiyorum, zayıf, uydurma" demesiyle olacak işler midir bunlar? Geniş çaplı bir icma gerekmez mi?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
"Ben gizli bir hazineydim ve ben bilinmeyi diliyordum bundan dolayı ben yaratılmış olanı (insanoğlunu) yarattım sonra kendimi onlara bildirdim ve onlar beni tanıdı”

Manasını doğru buluyorum. Bir de bu muhaddisler, alimler senedden önce hadisleri Kur'an'a arz mı ediyorlar yoksa senedi sağlam diye Kur'an'a arz etmeden delil mi kabul ediyorlar? Ve bir iki alimin, muhaddisin "bilmiyorum, zayıf, uydurma" demesiyle olacak işler midir bunlar? Geniş çaplı bir icma gerekmez mi?

Uydurma Hadislerin %90 ı nefse ve akla hoş gelen mantıklı sözlerdir.

Muhaddislerin delillerini endişeyle karşılıyorsanız sizin buna sahih hadis diyen alimleri kitapları ve şerhlerini ortaya koyun ki (aslında var diyene delil düşer) ümmeti bu hatadan kurtarasınız. Aksi taktirde hadis alimlerinin uydurma demesini delillendirmesine rağmen ben bu uydurma ile itikat edeceğim demek akıl sahibi muslumana yakışmaz.
 
K Çevrimdışı

kelime-i şehadet

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Uydurma Hadislerin %90 ı nefse ve akla hoş gelen mantıklı sözlerdir.

Muhaddislerin delillerini endişeyle karşılıyorsanız sizin buna sahih hadis diyen alimleri kitapları ve şerhlerini ortaya koyun ki (aslında var diyene delil düşer) ümmeti bu hatadan kurtarasınız. Aksi taktirde hadis alimlerinin uydurma demesini delillendirmesine rağmen ben bu uydurma ile itikat edeceğim demek akıl sahibi muslumana yakışmaz.


Nefsi, menfi sebeplerden hadis uydurulmuş olabilir ama bu, her faydalı hadise uydurma demeyi mi gerektirir? Mantıklı bulunduğu için de hadis uydurulmuş olabilir ama bu, her mantıklı hadise uydurma demeyi mi gerektirir? Allah insanların nefislerini hoşnut edici ve akıllarına yatan şeyler vahyetmez mi? Elbette ki bir sözün peygamberden olduğunu kabul etmek nefse ve mantıklı olmasına değil Kur'an'a uygun olmasına bağlıdır, yani senedmiş, şu muhaddismiş, buhariymiş, müslimmiş kurtarmaz. Önce Kur'an, sonra Kur'an'a uygun Hadis daha sonra da Kur'an'a uygun senedi sağlam (sahih) hadis. Bundan öte Kur'an ve sünnete uygun her söz de peygambere isnad edilip, peygamber sözü olarak aktarılmaksızın ve dinde delil kabul edilmemeksizin benimsenebilir. Allahu alim.
Yukarıda alıntıladığım peygambere isnad edilen sözü dinde, itikadde delil olarak benimsemiyor sadece manasını (kısmen) benimsiyorum.
 
salah-ad-din Çevrimdışı

salah-ad-din

Üye
İslam-TR Üyesi
Yukarıda alıntıladığım peygambere isnad edilen sözü dinde, itikadde delil olarak benimsemiyor sadece manasını (kısmen) benimsiyorum.

ben manasını da benimsemiyorum, ne olacak?
benim ya da senin konuyla alakalı mantıksal çıkarımlarda bulunmamız bir anlam ifade eder mi? ayet var, hadis var, alimlerin icması var. gerisi kuru laf...
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
eğer böyle bir şaçmalık doğru olsa idi polonyalı protestanların HZ.İsa a.s için söyledikleri bire bir aynı kelimeler doğru olurdu ki bu lafların ilk söylenişi İSLAM dan 500 yıl evvellere dayanmaktadır bu laf tamamen onların peygamberi böyle imiş bizimki neden olmasın saçmalığından başka bir şey degildir .....
 
Amel-i Sâlih Çevrimdışı

Amel-i Sâlih

Üye
İslam-TR Üyesi
Bak Aşık Sümmani'yi araştır. Sünni bir aşık diyor ki "Muhabbetten hasıl oldu Muhammet, onun için yarattı onsekizbin alemi..."
Alvarlı Efe (Kitabı yanımda olunca şiirin aynısını yazacağım) "Cümle mahlukat onun nuruyla vücut buldu" mahiyetinde bir divan yazmış.
Bektaşiliğin İç Yüzü adlı bir kitapta bektaşilerin "Muhammet (SAV) siz muhabbet olmaz" dediğini söylüyor.
İmameddin Nesimi (Hurufi bir azeri şairi) "Muhammet (SAV) alemin canıdır" diyor.

Kardeşim bu nedir şaka gibi. Aşıklardan, şairlerden gitmişsin. Orhan Pamuk'a kadar varacak sanırım.

Korkum şu ki, ileride ravi verirken Nobel ödüllü Orhan Pamuk şu eserinde tahric etmiştir demeniz.

Acilen kaynaklara yönelin, şiirde, hikayede, şairde, romancıda aktarma aramayın.
 
E Çevrimdışı

EBU SEHRAN

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Hadis mütevatir ve Kur'an itikadına aykırı ne yapacan? zan (hadis) ile hakkı (ayeti) mı iptal edecen? Kur'an'a uyumsuz sözü Kur'an bile söyleyemezken (Nisa 82) hadis nasıl söyler? Hak (Kur'an) zanna tabi olmaz, tarafından da iptal edilemez. Zan ancak hakka tabi olduğu kadar hak muamelesi görür. Kur'an'ın onayından geçmeden hadis itibar görmez. Bu hadis inkar etmek değil, ayeti inkar ettirecek hadisi inkar etmektir. Hakkı zanna karşı savunmaktır. Peygamberin ağzından çıkan söz ile ağzından çıkartılan söz arasındaki farkı bilelim. Uydurma hadis diye birşey var. Peygamber Allah'ın vahyiyle konuşuyordu amma uydurmacılar şeytanın vahyiyle konuşuyorlar. Peygamber aramızda yaşamadığına ve peygambere isnad edilen sözlerin ona ait olup olmadığını bilemeyeceğimize göre öğrenebileceğimiz tek ve en güvenilir kaynak peygamberin sözlerinin kaynağı olan Allah'ın korunmuş kitabıdır.

"Onlardan bir grup, kitapta olmayanı ondan sanasınız diye kitabı okurken dillerini eğip bükerler ve Allah katından olmadığı halde, "Bu Allah katındandır" derler. Onlar bile bile Allah hakkında yalan uydurmaktadırlar."

mütevatir hadis zanni değil kat'idir.peygamberin sözleri kuran ile çelişmez.Onun konuştuğu Vahy-i gayri metluv dur.he bu arada ben bahsi geçen hadisi savunmuyorum.uydurma olduğunu biliyorum.bir de sana soruyorum kabir azabına inanıyor musun?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt