Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

1-İbn Akil r.a Sofiler Hakkında Şöyle der

E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
1-İBN AKİL R.H SOFİLER HAKKINDA ŞÖYLE DER



Ben sofilerin şer’an yerilmelerini icap ettiren bir çok sebebten ötürü yeriyorum.Onların bazıları şunlardır:Bunlar tembellik ve miskinli yurdu olan tekkelere yerleşmişlerdir.camilerde namaz kılmayı bırakarak gece ve gündüzlerini oralarda geçirmişlerdir.Oralar ne camidir ne evdir ne de han Geçim için çalışmadan kurtulmak için oralara çöreklenmişler ve kendilerini yeme içme raks ve şarkıya vermişler hayvanlar gibi göbek büyütmüşlerdir.Avamın ve kadınların çeşir çeşit ipek giysileri gibi pahalı kumaşlardan belli tarzda yamalı elbiseler yaptırıp giymişlerdir.Kılık kıyafetleri ve görünümleriyle kadınların ve delikanlıların gönüllerini kendilerine meylettirmişlerdir.Bunlar her girdiği evden evin kadınının kalbini kocasına karşı bozarak çıkmışlardır.

Sonra bunlar yiyeceklerini ve geçim paralarını zalimlerden facirlerden ve valiler komutanlar ve vergi tahsildarı gibi mal gaspçılarından kabul ederler.Semalarda delikanlılarla birlikte olurlar toğluluğa mum ışığında getirirler.Kadınlarla karışıp katışırlar ve bunda onlara hırka giydirme gerekçelerini ileri sürerler.Semada çoşup elbisesi düşenin elbisesini paylaşmayı helal hatta vacip görürler.Çoşup oynamaya vecd resmen alem yapmaya vakit insanların giysilerini bu şekilde paylaşmaya da hüküm derler Mutlaka başka bir davet daha belirlemeye mecbur ederek ayrılırlar ve buna vacip derler Buna inanmak küfür yapmak ise fasıklıktır.

Bunlar çalgılarla şarkı söylemenin ibadet olduğuna inanırlar.Bunlardan deve kervanını yürütmek için söylenen şarkı esnasında ve çalgılar getirildiğinde yapılan duanın bunların sevaplı bir iş olduğu gerekçesiyle kabul olacağını söyleyenleri işittik.Bu da küfürdür.Çünkü haramı veya mekruhu ibadet diye anlatmak ve böyle inanmak küfürdür.Alimler ise bunların haram veya mekruh olduğu hususunda farklı görüşe sahiptirler.Onlar kendilerini şeyhlerine teslim ederler.Birisi ona karşı çıksa şeyhe itiraz edilmez derler.Şeyh küfür ve sapıklık içeren laflar etse de fasıklığı ve fucurluğu bilinen hareketlerde de bulunsa seslerini çıkarmazlar.Şeyh bir delikanlıyı öpse şevkat derler yabancı bir kadınla baş başa kalsa onun kızı çünkü ondan hırka giydi derler elbiseyi sahibinin rızası olmaksızın başkalarına bölüştürürse hırkanın hükmü derler.Oysa hiçbir şeyhin hal ve hareketinin yanlışlıklardan uzak olması mümkün değildir.Çünkü Şerii teklif yükümlülük dairesinin dışında bir şeyh yoktur.Delilerin ve çoçukların dahi ellerine vurulur.Hayvanlar da böyledir.Vurmak şer’i teklifin yerine konmuş bir hükümdür.Her şeyine teslim olacağımız birisi olsaydı Ebu Bekir olurdu Ancak o eğer eğrilecek olursam beni düzeltin demiş Beni kabul edin sözümü dinleyin dememiştir.Sonra baksana sahabiler Resulullah’a nasıl itiraz edip ona soru yönelttiler Hz Ömer r.a Bize o imamlık yapmışken nasıl namazımızı seferi kılalım diyor bir başkası Bizi kesintisiz oruç tutmaktan nehyediyor bunu kendin yapıyorsun diyor bir başkası Bize feshetmeyi emrettin ama sen feshetmedin diyordu Sonra Allah’a melekler Orada bozgunculuk yapacak birini mi yaratıyorsun demişler Musa Bizden alçak kimselerin yaptıklarından ötürü bizi helak mı edeceksin demiştir Bu mutlak itaat sözünü sofiler önde gelenlerinin kaplerini rahatlatmak müridlere ve taraftarlara karşı hükümranlık kurabilmek için ortaya atmışlardır.

Yüce Allah’ın Firavun hakkında Kavmini ezdi onlar da ona itaat ettiler buyurduğu gibi Belki de bu söz Kul marifet derecesine ulaştığında yaptıkları ona bir zarar vermez diyenlerden sadır olan bir sözdür.Bu zındıklığın son haddidir.çünkü fakihler arifin ne kadar yol kat ederse yolunun o kadar daralaçağında ittifak etmişlerdir.Nitekim peygamberlere küçük günahlar bile yasaktır.

Allah’ım bu boş ve bir şeyi ispattan aciz adamlara kulak vermekten sen koru bizi….amin..İbnül-Cevzi Telbisi-İblis.s.453-454-455

2-İBN AKİL R.H SOFİLER HAKKINDA ŞÖYLE DER



İbn Akil der ki: Allah bir tüccarın evini harap etmeyi dilerse onu sofilerle arkadaş ettirir derler.Ben ise Allah her kimin dinini imanını harap etmeyi dilerse onu sofilerle arkadaş ettirir derim.

Çünkü sofiler kadınların namahrem erkeklerin elinden hırka giymesini helal sayarlar.Sema için bir araya geldikerinde yabancı erkeklerle kadınların baş başa kalması flört vs vuku bulur.Böylece davet iki şahsın düğünü haline gelir.Oradan ayrılırken mutlaka birinin kalbi diğerine tutulmuş birinin mizacı diğerine meyletmiş kadının kocasına karşı duyguları değişmiş halde ayrılırlar.Erkek buna razı olursa deyyus sıfatını alır deyyusluk yapmış olur.Eğer razı olmaz ve kadına sağa sola gitmeyi yasaklarsa kadın ondan boşanmayı talep eder ve kendisinden hırka giydiği şeyhin yanına gitmeyi ister nefislere karşı çıkmayan ve meyillere hiçbir sınırlama getirmeyen bu kimselerle birlikte olmak üzere yanlarına gider.Onun için de Filan kadın tevbe etti Şeyh ona hırka giydirdi böylece onun kızlarından biri oldu derler ve Bu bir oyundur hatalı bir harekettir demeye razı olmazlar.Hatta Bu erkeklerin yiğit adamların makamıdır derler Yıllarca bu hal üzere yaşayınca Kur’an ve Sünnet’in hükümleri kalplerinden soğur. İbnül-Cevzi Telbisi-İblis.s.457


 
Üst Ana Sayfa Alt