----------
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bahsettiğin kişiler ilim okuduktan sonra İbn Teymiyye'nin hayatı, eserleri, kulliyatını okuduktan sonra Şeyhu'l İslam İbn Teymiyye (rahimehullah)'ın ilmine hayran olarak bunu demişlerdir. Zaten buna tasavvuf sapıkları da vâkıftır ama akidelerine ters olduğu için ilmini kabul etseler de itiraf edememekte yahud sapık diyerek iftira atmaktadırlar.Nurettin Yildiz ve fikrettin koc neye dayanarak onun bir muctehid oldugunu diyorlar ve bir kere muctehid kim veyahut kime denir.
Bahsettiğin kişiler ilim okuduktan sonra İbn Teymiyye'nin hayatı,eserleri,kulliyatını okuduktan sonra Şeyhu'l İslam İbn Teymiyye (rahimehullah)'ın ilmine hayran olarak bunu demişlerdir.Zaten buna tasavvuf sapıkları da vâkıftır ama akidelerine ters olduğu için ilmini kabul etseler de itiraf edememekte yahud sapık diyerek iftira atmaktadırlar.İbn Teymiyye muctehidde aranan tüm şartlara hâizdir.
'''Benim bildigim hicri dördüncü asirdan sonra muctehid lik kapasi kapanmis ve artik o muctehid denilen sahsiyet gelmez olmustur. ''
bunu anlamadım müctehidlik kapısını kim kapatmış
delille konuş. Sana yazının altına 3 tane konu verdim.Benim yaziya ve sorduklarima cevap bu mu.
ibni teymiyye bir alim hayran olmus beni de baglamiyor imam Birgivi olsun veyahut Bedreddin ayni de olsa bunlar da ölcü müdürler?.
Sadece birinin eserini okumak ona muctehid dedirttiyorsa kalsin almayim ve bende bunu o cogunluk veyahut ekseriyet e ittiba edeyim derim.
Benim bildigim hicri dördüncü asirdan sonra muctehid lik kapasi kapanmis ve artik o muctehid denilen sahsiyet gelmez olmustur.
Bir kisinin yada bugünkü cok kisinin demesi havada kalir ve bunlarda avam ise makul ve makbul da degil olur ve hele muteberlik acisindan da güne olmaz.
Günümüzde kac tane alime sordum veyahu görüp konustugum alimlere sordum demek de zayif kalir.
Buna muctehid diyen kac tane alim var ki ve ben sahis olarak 1 tane bilene bilmiyorum o ulema sinifindan olarak.
[Not olarak da:
Demem o ki madem ibni teymiyye muctehid o zamandan bu zamana neden bu böyle olarak ve bize kadar da gelmedi.
Efendim bir muctehid deki sartlarin hepsine haiz veyahut baska bir ifade ile bir muctehid deki ne özellikler var ise bunlarin hepside ibni teymiyye de var idi.
Öyle ise bende söyle sorarim o zaman bu ulema neden bunu demedi veyahut niye gündeme getirip o zamanda ortaya koymadi.]
Hicri dördüncü asirda artik eskisi gibi muctehid gelmez olmus ve böyle olunca o muctehidlik kapisida kapanmistir.
Buda demek degilki hic bir zaman muctehid cikmaz veyahut bir kimsede muctehid iken ictihad da edemez gibide bir manada gelmiyor bu sözümde.
Delille mi konusayim benim demis olduklarim asikar ve asikar bir sey de misal olarak iki kere ikinin dört ettigi gibi.delille konuş.Sana yazının altına 3 tane konu verdim.İbn Teymiyye'yi ve ilmini beğenmeyen mutlaka ama mutlaka şirk,bid'at,hurafe severdir!
Ben okuduklarimdan yola cikarak yaziyorum ve sanada bilmem anlatabildim mi.Hicri dördüncü asırda acaba kimler için muctehid gelmemiş ?
Muctehid gelmedi diye kapıyı kapatan kim?
Sonraki zamanlarda Muctehid gelmesi caiz ise kapının kapanmasının ne anlamı var ?
İddialarını delilsiz yazma!
Bu kadar kitab okuyan ve acemi olmayan bir kimse delil yazamıyorsa biz kimden ne isteyelim, ne söyleyelim. İnternette yazabiliyorsan, savunduğun görüşü de ulaşabilir, hem bilgini tazeler hem bize doğruyu gösterme sorumluluğunu yerine getirerek ecir kazanırsınız. Yoksa kimse her yazdığının delilini ezberinde tutacak diye bir şey iddia etmiyoruz.1 Ben genc birisi degilim ve aklimda o eskisi gibi degil yani hifzim kaynak konusunda zayiflamistir.
2.Senin karsinda 25 sene araliksiz kitab okumus bir sahsiyet var ve buda demek olur ki yüzlerce kitabi okuyup bitirmistir.
3.Böyle olunca sana da her yazdigimi bir kaynak veyahut delil de sunucak güc de degilimdir.
Biiznillah.Velhasil kelam cok sukur yüce rabbime.
Edebli yazından dolayı şimdilik 1 hafta yazma cezası aldın.Sen laf mi anlamiyorsun veyahut anlamak mi istemiyorsun ve kendim den istemeden güne bahs edeyim okudugum kitablarin üstünde durmadim okuyup gectim ve onlari veyahut o okuduklarim seylerin üzerinde de durup ezberlemedim kisacasi bundan ibarettir.
İbn Hacer El Askalani, İbn Teymiyye’nin hatalarında mazur olduğunu çünkü kendisinin içtihad seviyesine ulaştığını söylüyor. Reddül Vafir isimli esere yazdığı takrizde geçiyor bu ifadeleri.Nurettin Yildiz ve fikrettin koc neye dayanarak onun bir muctehid oldugunu diyorlar ve bir kere muctehid kim veyahut kime denir.
Bu arada birde Nurettin Yildiz onu bir mukayese yapmisti muctehid diyor ve birde yetmezmis gibi onun ayni zamanda imam zufer gibi bir seviyede oldugunu diyor.
Imam Zufer Hanefi mezhebin de mezheb de imam dir.
Bugünkü iki ilim ehli bunu diyor peki onun zamanindaki o ulema böyle bir seyi dediler mi veyahut onlarda bu kanaatta mi idiler?.
ibni teymiyye den sonra o zamandan bu zamana kadar gelenceye kac kisi tane bilinen o ulema sinifindan sahsiyet var ona bir muctehid diyen?.
[Not olarak.
Imam gazali mi daha alim ve yoksa ibni teymiyye mi bende bu zatlara bugünkü iki ilim ehline sormus olayim ve imam gazali gibi birisi bilene meselede muctehid gibi bir seviyede olursa.]
Daha önceki o ulema da ve bugünkü bu konuda ona dair konusanlar da dedikleri sey bir iddia oldugu icin ve iddia eden kisi den delil istenir.
İbn Hacer El Askalani,İbn Teymiyye’nin hatalarında mazur olduğunu çünkü kendisinin içtihad seviyesine ulaştığını söylüyor.Reddül Vafir isimli esere yazdığı takrizde geçiyor bu ifadeleri.
Dediklerinden hiçbir şey anlamadım kardeşim. Ama kitap sevdalısı ise bak şu kitaba bir istersen. https://ia800306.us.archive.org/15/items/abuyaala_rad_wafir/rad_wafir.pdfBu konuda ibni Hacer El-Aksalani delil mi getiriyorsun ve bunu diyeyin de tek suanda bunu senin su demenle biliyorum.
Hayirlisi ile insallah ibni teymiyye yi ele alip isleyen kitabin 3 te ikisini bizzat buna dair yazmis bulunan kitabtan alintilar yapmak düsüncesindeyim.
O kitab elimde iken beni kim ilzam eder veya o kitabtaki gecen seylerin hepsini kimin cürütmeye gücü yeter.