I
Çevrimdışı
İl İhtiyar tercümesinin birinci cildinin 134.sayfasında şöyle yazıyor: Zayıf bir rivayete göre yatsıdan önce ve sonra iki rekat kılmak müstehaptır.
Zayıf rivayet derken hadis rivayetinden bahsetmiyor sanırım. Çünkü zayıf dahi hadis yok yatsıdan önce iki rekat kılınacağına dair. Zayıf rivayet derken mezhep içinde böyle görüş var; ama zayıf bir görüş mü demek isteniyor? Eğer böyleyse zayıf rivayet kelimesinden ne anlamalıyız? Mesela bu görüş İmamı Azam'a nispet ediliyor; ama sağlam kaynaklarda bu nispet yok mu demek isteniyor? Yoksa Mezhepte böyle görüş var; ama hadise dayanmadığı için mi zayıf rivayet deniyor. Bu konuda size başvurayım dedim. Ben bu cümleyi okuduğumda yani zayıf bir rivayete göre kısmını okuduğumda zihnimde ne canlanmalı?
Zayıf rivayet derken hadis rivayetinden bahsetmiyor sanırım. Çünkü zayıf dahi hadis yok yatsıdan önce iki rekat kılınacağına dair. Zayıf rivayet derken mezhep içinde böyle görüş var; ama zayıf bir görüş mü demek isteniyor? Eğer böyleyse zayıf rivayet kelimesinden ne anlamalıyız? Mesela bu görüş İmamı Azam'a nispet ediliyor; ama sağlam kaynaklarda bu nispet yok mu demek isteniyor? Yoksa Mezhepte böyle görüş var; ama hadise dayanmadığı için mi zayıf rivayet deniyor. Bu konuda size başvurayım dedim. Ben bu cümleyi okuduğumda yani zayıf bir rivayete göre kısmını okuduğumda zihnimde ne canlanmalı?