Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Mezheplere Tabi Olmanın Ölçüsü

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
* İmam Ebû Hanife rahimehullah şöyle der: "Hadis, sahih olduğu zaman benim mezhebim o hadistir." Yine şöyle der: "Nereden aldığımızı bilmeden hiç kimsenin bizim görüşümüzü alması helal değildir."
* İmam Mâlik rahimehullah şöyle der: "Ben, bir beşerim, hata da edebilirim, isâbet de. Benim görüşümü inceleyin; Kitap ve Sünnet'e uygun olanların hepsini alın, Kitap ve Sünnet'e uymayanların hepsini de terk edin."
* İmam Şafiî rahimehullah şöyle der: "Hangi mesele olursa olsun onunla ilgili hadiscilerin elinde benim görüşüme aykırı sahih bir hadis ortaya çıktığı zaman hayatımda da, ölümümden sonra da ben, o görüşten dönmüşümdür."
* İmam Ahmed rahimehullah ise şöyle der: "Beni taklit etme, Mâlik'i de taklit etme, Şafiî'yi de taklit etme, Evzai'yi de taklit etme. Sevrî'yi de taklit etme. Onlar, nereden almışlarsa sen de oradan al."
Onların bu konuda ki sözleri, gerçekten sayılmayacak kadar çoktur. Zira onlar, Allah Teâlâ'nın şu âyetinin anlamını çok iyi kavramış önder âlimlerdi: "Rabbinizden size indirilene uyun. O'nu bırakıp da başka dostların peşlerinden gitmeyin. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!" (Araf, 3)
el-Vecîz fî Akîdeti's-Selefi's-Sâlih.

Büyük sahabî Ebu'd-Derda radıyallâhu anhuma şöyle demiştir: "Hadislerle amel ettiğin sürece asla sapıtmazsın." İbn Batta, el-İbâne.

Mücahid Hafız İmam Abdullah b. el-Mubârek rahimehullah şöyle demiştir: "Güvenip dayandığın şey hadis olsun. Reyden hadisi sana açıklayacak kadarını al." Beylaki, Sünenu'l Kübra.

İmam Şafiî rahimehullah şöyle demiştir: "Hakkında sünnete aykırı olarak görüş belirttiğim hangi mesele olursa olsun ben, ondan hayatımda da, ölümümden sonra da döndüm." el-Hatib, el-Fakih ve'l-Mutefakkih.

er-Rabi' b. Süleyman'dan şöyle rivâyet edilmiştir: Bir gün İmam Şafiî bir hadis rivayet etmişti. Adamın biri ona dedi ki: "Ey Ebû Abdullah, sen bu hadisi kabul ediyor musun?" İmam Şafiî ona şöyle dedi: "Ben, ne zaman sahih bir hadis rivâyet eder de onu kendim kabul etmezsem şahit olun ki ben, aklımı yitirmişim demektir. İbn Batta, el-İbâne.

Fakih sahabîlerden Abdullah b. Ömer radıyallâhu anhuma kendisine bir mesele hakkında soru sorulup da "Baban bunu yasaklamıştı." diyen kimseye şöyle demiştir: "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in emri mi uyulmaya daha layık, yoksa babamın emri mi?" İmam Şatıbi, el-İ'tisam.

*Abdullah b. Ömer radıyallâhu anhuma'nın babasının Emirü’l–Mü’minin Ömer İbnu’l–Hattab radıyallâhu anhuma olduğunu göz ardı etmemek gerekir.

Abdullah İbn Abbas radıyallâhu anhuma, Ebû Bekir ve Ömer'in radıyallahu anhuma sözleriye sünnete karşı çıkan kimseye şöyle demiştir: "Yakında üzerinize gökten taş yağacak. Ben size, 'Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu.' diyorum. Siz bana; 'Ebu Bekir şöyle dedi; Ömer böyle dedi.' diyorsunuz." Abdurrazzak, el-Mûsânnef. (Sahih bir senedle)

Değerli âlim İmam el-Evzaî rahimehullah şöyle demiştir: İlim, Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem'in ashâbından gelenlerdir. Onlardan birinden gelmeyen bir şeyse ilim değildir." İmam İbn Abdilber, Camiu Beyani'l-İlm ve Fadlih.

Tabiî Hafız Katabe b. Diâme el-Basrî rahimehullah şöyle demiştir: "Kendilerini tastik etmenize en layık olan kimseler, Allah Rasûlünün ashâbıdır. Ki Allah, onları Peygamberleri sallallahu aleyhi ve sellem'e arkadaşlık etmeleri ve dinini ayakta tutmaları için seçmiştir." İmam Ahmed, el-Müsned, 3/134 (Musnedu Enes b.Mâlik).

İmam Mâlik rahimehullah, zikri geçen bütün imamların sözlerini özetleyen büyük ve önemli bir kaideyi şu sözlerle ortaya koymuştur: "Bu ümmetin başı ne ile düzelmişse sonu da ancak onunla düzelecektir. O gün din olmayan hiçbir şey, bugün de din olamaz." Bk. Kadı'lyad, eş-Şifa, 2/88.

Son olarak;

7- (...)Peyğamber size ne verdiyse onu alın, neyi yasaklarsa ondan da uzak durun ve Allah'tan korkup sakının. Çünkü Allah, cezası çok çetin olandır.

(...)"Peygamber size ne verdiyse omu alın, neyi yasaklarsa ondanda uzak durun." Bu buyruk, dinin inanç esaslarını da, ahkamını da, zahirini de, batınını da kapsar. Rasûl'ün getirdiği ne varsa kulların eksiksiz olarak onu alması ve ona uyması gerekir. Ona muhalefet edilmesi helâl değildir. Rasûl herhangi bir şeye dair açık bir hüküm bildirecek olursa bu, Yüce Allah'ın hüküm bildirmesi gibidir. Onu terk etmede hiçbir kimse mazur değildir, kimseye ruhsat da verilmemiştir. Herhangi bir kimsenin söylediklerinin onun söylediğinin önüne geçmesi de caiz değildir. Daha sonra Yüce Allah, kendisinden kokup sakınmayı, yani takvâlı olmayı emretmektedir. Zira takvâ ile kalpler ve ruhlar mamur olur. Dünya ve âhiret düzelir. Ebedî mutluluk ve pek büyük kurtuluş, takvâ ile elde edilir. Takvâ yitirilecek olursa ebedî bedbahtlık ve sonu gelmez bir azap sözkonusu olur. Nitekim Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: "Allah'tan korkup sakının; çünkü Allah" takvâyı terk eden ve hevâya uymayı tercih eden kimselere karşı "cezası çok çetin olandır." (Haşr Sûresi 7 / Abdurrahman b. Nâsır es-Sa'dî -Rahimehullah-'ın, Teysîru'l-Kerîmi'r-Rahmân fı Tefsîri Kelâmi'l-Mennân adlı kitabından/tefsirinden)

24- Ey iman edenler! Sizi, size hayat verecek şeylere çağırdıkları zaman Alah ve Rasûlünün çağrısına uyun. Bilin ki Allah, kişi ile kalbi arasına girer ve siz, muhakkak O'nun huzurunda toplanacaksınız.

Yüce Allah, mü'min kullarına,imanlarının gereği olan bir hususu emretmektedir. O da Allah'ın ve Rasûlünün çağrısına uymak, yani emirlerine büsbütün itaat edip bağlanmak, bu konuda eli çabuk tutmak ve buna davet etmektir. Yine onların yasaklarından uzak durup onlardan vazgeçmek ve bu yasağı da başkalarına bildirmek ve uygulamaktır. Yüce Allah'ın "Sizi size hayat verecek şeylere çağırdıkları zaman" buyruğu, Allah ve Rasûlünün bütün çağrılarının ayrılmaz bir niteliğidir. Ayrıca bu çağrılarının faydasını ve hikmetini de açıklamaktadır. Zira kalbin ve ruhun hayatı, Allah'a ibadet, O'na ve Rasûlüne sürekli olarak itaatten ayrılmamaya bağlıdır.
Daha sonra Yüce Allah, Allah ve Rasûlünün çağrısını kabul etmemekten sakındırarak şöyle buyurmaktadır: "Bilin ki Allah, kişi ile balbi arasına girer." Bu yüzden Allah'ın emrine, gelir gelmez uyun ve onu reddetmekten sakının. Çünkü daha sonra O'nun emrine uymak isteseniz bile önünüze engeller çıkar ve kalpleriniz ayrılığa düşer. Çünkü Yüce Allah, kişiyle kalbi arasına girer ve dilediği taktirde kalpleri evirip çevirerek istediği yöne yönlendirir. Bu yüzden de kul, "Ey kalpleri evirip çeviren, kalbime dinin üzere sebat ver; ey kalpleri evirip çeviren, kalbimi itaatine yöneldir!"(16) duasını çokça yapmalıdır.
"ve siz, muhakkak O'nun huzurunda toplanacaksınız." Gerçekleşeceğinde şüphe bulunmayan o günde O'nun huzurunda bir araya geleceksiniz ve O da iyilikte bulunmuş olana iyiliğinin karşılığını, kötülük işlemiş olana da isyanının cezasını verecektir. (Enfâl Sûresi 24 / Abdurrahman b. Nâsır es-Sa'dî -Rahimehullah-'ın, Teysîru'l-Kerîmi'r-Rahmân fı Tefsîri Kelâmi'l-Mennân adlı kitabından/tefsirinden)

33- Ey iman edenler! Allah'a itaat edin, Rasûl'e itaat edin ve amellerinizi boşa çıkarmayın.

Yüce Allah, mü'minlere dinî ve dünyavî mutluluklarını gerçekleştirecek ve tamama erdirecek bir emir vermektedir. Bu da kendisine ve Rasûllüne dinin hem usulünde/inançlarında hem de fürûunda/ahkamında itaat etmektir.
İtaat; kişinin emrolunduğu üzere ihlâsla ve Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'e tam manasıyla uymak suretiyle emirleri yerine getirip yasklardan kaçınması demektir.
"Amellerinizi boşa çıkarmayın." Bu, amelleri işledikten sonra onları bozacak şeylerle boşa çıkarmayı yasaklamaktadır. Mesala yapılan iyiliği başa kakmak, kendini beğenmek, övünmek, başkalarının işitmesini istemek, amelleri boşa çıkartan ve ecirlerini yok eden masiyetleri işlemek gibi... Aynı şekilde bu yasak, bir ameli işlerken o amlei bitirmeden yarıda kesmek ya da o ameli bozacak işlerden birini yapmak suretiyle amelin boşa çıkarılmasını da kapsamaktadır. Mesala namazı, orucu, haccı vb. amelleri bozup iptal eden bütün hususlar bunun kapsamına girer ve bunların hepsi de yasaktır.
Fukahâ,bu âyet-i kerimeyi gerekli herhangi bir sebep olmaksızın farz olan bir ameli yarıda kesmenin haram olduğuna, nafile olan ameli yarıda kesmenin de mekrûh olduğuna delil gösterir.
Yüce Allah, amellerin boşa çıkartılmasını yasakladığına göre bu, amelleri düzgün yapmanın, tamamlamanın, eksik eksik bırakmamanın ve bu amelleri hem bilgi hem amel yönünden gerektiği gibi yaparak ıslah edildiği anlamına gelir. (Muhammed Sûresi 33 / Abdurrahman b. Nâsır es-Sa'dî -Rahimehullah-'ın, Teysîru'l-Kerîmi'r-Rahmân fı Tefsîri Kelâmi'l-Mennân adlı kitabından/tefsirinden)
----------------------------------------
Daha fazlası için araştırın.
 
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadaşlar başlık hakkında fikir verecek olursanız başlığı değiştirebilirim İnşeallah.
 
S Çevrimdışı

Süleyman Incek

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Akhi birşey demek istiyorum üzerine alınma .. genel konuşuyorum ...
kaf dağı kadar ilmi olan mi daha eftaldir yoksa azıcık bildiğinden hikmet çıkaran mı?
Yani ayetleri veya sahih hadisleri alt alta sıralamak bir maharet değil kanımca. Buna göre de bir hüküm çıkarmak da eksik bir işdir Allahu alem...
En iyi örnek Kurancılar diye tabir edilen Hadis ve Sünnet inkarcıları. Mealden iki üç ayet paylaşıp asrın fetvasını verdiğini zannediyorlar ...
 
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Akhi birşey demek istiyorum üzerine alınma .. genel konuşuyorum ...
kaf dağı kadar ilmi olan mi daha eftaldir yoksa azıcık bildiğinden hikmet çıkaran mı?
Yani ayetleri veya sahih hadisleri alt alta sıralamak bir maharet değil kanımca. Buna göre de bir hüküm çıkarmak da eksik bir işdir Allahu alem...
En iyi örnek Kurancılar diye tabir edilen Hadis ve Sünnet inkarcıları. Mealden iki üç ayet paylaşıp asrın fetvasını verdiğini zannediyorlar ...

İbn-i Teymiyye (Rahimehullah)'ın bu konu ile ilgili bir kitabı vardı, ismini hatırlamıyorum. İstersen araştır bul, al oku kitabı. İnşeallah konunun hepsini idrak ederek okuyabilmişsindir. Selametle.
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Akhi birşey demek istiyorum üzerine alınma .. genel konuşuyorum ...
kaf dağı kadar ilmi olan mi daha eftaldir yoksa azıcık bildiğinden hikmet çıkaran mı?
Yani ayetleri veya sahih hadisleri alt alta sıralamak bir maharet değil kanımca. Buna göre de bir hüküm çıkarmak da eksik bir işdir Allahu alem...
En iyi örnek Kurancılar diye tabir edilen Hadis ve Sünnet inkarcıları. Mealden iki üç ayet paylaşıp asrın fetvasını verdiğini zannediyorlar ...
Akhi adamin nasihate ihtiyaci yok gibi:D
 
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi

Alimler şeriatin kesin olarak belirlemediği konularda yine şeriatten bir takım mataryallere dayaranak iştihat ederler. Hatta Büyük İmamlara baktığın zaman -ilk görüşleri- ile -son görüşleri- arasında farklılılar görürsün. Bazen imamlar iştihat etmiş, iştihat ettikten sonra kendilerine ikazda bulunulmuş, bir hataları gösterilmiş vehahut kendileri görmüşler, kendilerine sahih bir hadis ulaşmış eski görüşlerinden vaz geçmiş hata ettiklerini kabul etmişlerdir. Ama -şu zamanda cahillik tercih meselesidir- diye bir makale okumuştum, başlık bir şeyler çağrıştırmıştır. Yüzlerce kitap özellikle tefsir ve hadis konusunda ve tabiki fıkıh kitapları. Sözün özü özellikle Elbani gibi alimler hadisler ve ayetlerden kıssaca nâslar'a ulaşma hususunda eski ulema'dan daha elverişli ortamlara sahiptiler. Kitap tavsiyeme gelince hocam o sadece bir tavsiyeden ibaretti. Bu yazımda kısa bir bilgilendirmeden ibaret. Allah razı ve hoşnut olsun İnşeallah.

Hepimizin var ... gerçi benimkisi nasihat değildi ...

Doğru hepimizin var :) . Selametle.
 
A Çevrimdışı

ahmet ömer

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
sanki imamlarda hadis yoktu gidin Elbani mezhebi kurun olunbitsin ozaman bırakın bu mantığı bırakın bu kendi müçtehidlik hevalarınıda oturun alimlerin fıkıh kitapları okuyun öyle amel edin yok öyle bedavadan müçtehidlik
 
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
sanki imamlarda hadis yoktu gidin Elbani mezhebi kurun olunbitsin ozaman bırakın bu mantığı bırakın bu kendi müçtehidlik hevalarınıda oturun alimlerin fıkıh kitapları okuyun öyle amel edin yok öyle bedavadan müçtehidlik

Hocam sakin ol. Sen bir kere sor bakalım kendine yaşın kadar kitap okumuşluğun var mı? İlk önce yazının tümünü oku sonra yine sataşmak istersen sataş ama ilk önce yazının tümünü oku. Selametle.
 
A Çevrimdışı

ahmet ömer

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hocam sakin ol. Sen bir kere sor bakalım kendine yaşın kadar kitap okumuşluğun var mı? İlk önce yazının tümünü oku sonra yine sataşmak istersen sataş ama ilk önce yazının tümünü oku. Selametle.
kusura bakmayın kitab okumuş alim olmuş gibi mezhepleri geri plana atma gibi yenilikler yapan ben değilim birşey iddiada etmedim bu yenilikleri siz iddia ediyorsunuz her ne kadar mezhebe tabiyiz deseniz bile bu yazılanlarla ima ettiğiniz düpedüz mezhepsizliktir yazılan açık Elbaniden bunu al şundan bunu al böyle saçmalık olur mu kim yapmış sizin yaptığınızı yanlış anlamayın sataşmıyorum ama bu mezhepsizliğe itiraz ediyorum fıkıh öğrenmeye meraklıysanız gidip rabbani alimlerin kitaplarını okuyacaksınız alim olmayan ebu şu ebu bu dan seyyar bilgi alıp müslümanları dalalete düşürmeyeceksiniz
 
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
kusura bakmayın kitab okumuş alim olmuş gibi mezhepleri geri plana atma gibi yenilikler yapan ben değilim birşey iddiada etmedim bu yenilikleri siz iddia ediyorsunuz her ne kadar mezhebe tabiyiz deseniz bile bu yazılanlarla ima ettiğiniz düpedüz mezhepsizliktir yazılan açık Elbaniden bunu al şundan bunu al böyle saçmalık olur mu kim yapmış sizin yaptığınızı yanlış anlamayın sataşmıyorum ama bu mezhepsizliğe itiraz ediyorum fıkıh öğrenmeye meraklıysanız gidip rabbani alimlerin kitaplarını okuyacaksınız alim olmayan ebu şu ebu bu dan seyyar bilgi alıp müslümanları dalalete düşürmeyeceksiniz

"Bir delil ile 40 alimi yendim. Ama 40 delil ile 1 cahili yenemedim." İmam Şafiî rahimehullah'ın sözü olduğunu okumuştum ama söz onun değilse dahi anlattığı şey açıktır. Yanlış anlamayın kişi bildiğinin alimi, bilmediğinin cahilidir demişler. Ayrıca senin ebu şu ebu bu dediklerinin çoğu Ashap, Tabi ve O'nlara tabi olanlardır veyahut onların izinden gidenlerdir. Kullandığın sözlere dikkat etmeni tavsiye ederim. Bir konuda haklı olduğunu ispatlamak için hâk delilin varsa konuşursun yoksa susarsın. Konuyu okusaydın zaten ebu şu ebu bu dediklerinin Ashap veyahut onların evlatları, torunları olduklarını görürdün. Selametle.
 
A Çevrimdışı

ahmet ömer

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"Bir delil ile 40 alimi yendim. Ama 40 delil ile 1 cahili yenemedim." İmam Şafiî rahimehullah'ın sözü olduğunu okumuştum ama söz onun değilse dahi anlattığı şey açıktır. Yanlış anlamayın kişi bildiğinin alimi, bilmediğinin cahilidir demişler. Ayrıca senin ebu şu ebu bu dediklerinin çoğu Ashap, Tabi ve O'nlara tabi olanlardır veyahut onların izinden gidenlerdir. Kullandığın sözlere dikkat etmeni tavsiye ederim. Bir konuda haklı olduğunu ispatlamak için hâk delilin varsa konuşursun yoksa susarsın. Konuyu okusaydın zaten ebu şu ebu bu dediklerinin Ashap veyahut onların evlatları, torunları olduklarını görürdün. Selametle.
ebu şu ebu bu dediklerim haşa ashab değil şu zamandaki sözde selefi geçinen mezhepsizler ayrıca sen neyi ispatladınki benden delil istiyorsun 4 mezhebin icma ettiği altın ipek konusunda bile bütün mezhebleri terk ediyorsun bundan büyük delalet mi olur ordan burdan yazı toparlıyıp haklı olduğunu sanıyorsun alimliği hevanı hevesini bırak yukardaki nakil yaptığın alimlerin mesela İmam Şafinin(rh) İbni Teyhmiye(rh) ın icmaya karşı gelenlere yaptığı eleştirlere bak ondan sonra mezhepsizlik yap
 
Özal Tuna Çevrimdışı

Özal Tuna

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
İmam Şafii (rha) : '' Müctehidde aranan vasıfları şu şekilde ortaya koyuyor. İctihad için gerekli vasıtaların tamamına sahip olmayan bir kimse kıyasla ictihad yapamaz. Allahu Teala (c.c.)'nın kitabının hükümlerini, farzını, edebini, nasih ve mensuhunu, amm ve hassını, irşadını bilmeyen limse kat'iyyen bu işe ehil değildir. Tevile müsait olan ayet-i kerimeleri, Rasulullah'ın (sav) sünnetini delil getirerek açıklamak, eğer sünnette bu husus mevcud değilse mü'minlerin icmasını ve onda da yoksa kıyası delil getirmek gerekir. Rasulullah'ın (sav) sünnetini bilmeden, selef-i salihin sözlerini, müslümanların icmalarını ve ihtilaflarını ve Arapça lisanının inceliklerini kavramadan kıyasla ictihad yapılamaz. Selim akıl sahibi olmayan ve benzerlikleri ayırma ve seçme kabiliyeti kuvvetli bulunmayan kimsenin ; sözü, kıyasla ictihada getirmesi kat'iyyen doğru değildir. Bir meselede muhalif olan kimsede dinlenir. Çünkü bu fiilde gafletin ortadan kaldırılması ve doğrunun ortaya çıkması için yerinde tespit söz konusudur. Bütün bunların yanında son drece güç ve takat sarfedilecek ve isnaf gösterilecektir ki neye dayanılarak bir şeyin alındığı veya terkedildiği bilinebilsin. Meseleye hakiki bir mahiyette nüfuz etmeksizin, yukarıdaki şartları taşıyan kimsede ictihad yapamaz. Zira mahiyetleri kavrama kabiliyetine de sahip olmak gerekir. Selim akıl sahibi olmayan veya Arapça lisanının inceliklerinde taksiratı bulunan kimse (Nasslarda hafız dahi olsa) kıyasla ictihad yapamaz.''
İmam-ı Şafii-Er Risale-Kahire: 1979 (2bsm) Sh:509-511, Madde 1469-1478

İmam Şafii (rha) : '' Her mükellef, ya kıyasla ictihad etmek veya bir müctehide ittiba etmekle yükümlüdür. Bu iki halin dışında birşey söylenemez.''
İmam-ı Şafii-Er Risale-Kahire: 1979 (2bsm) Sh:511, Madde:1479

Bazı çevreler bir müctehide ittiba ile taklidin farklı şeyler olduğu iddiasındadırlar. Ancak bu iddiayı destekleyebilecek herhangi bir delil mümkün değildir. Zira bir müctehidi taklid; o müctehidin şer'i delillerden çıkardığı hükümlerle amel etmekten ibarettir. Yoksa müctehidi '' Hüküm Koyucu'' noktasında görmek değildir. Esasen her mü'min Allahu Teala (c.c.) ve Rasulullah'tan (sav) başka hiç bir gücün kat'i bir delile dayanmadan 'DİN' hakkında hüküm vaz'etme yetkisinin bulunmadığını bilir.

Nisa Suresi 115 : Kim, kendisine doğru yol apaçık belli olduktan sonra, peygambere karşı gelir, mü'minlerin yolundan başakasına uyup giderse; onu döndüğü yolda bırakırız. Kendisini cehenneme koyarız. Ne kötü dönüş yeridir orası. ( İbni Kesir )

Bu ayeti kerime ile ilgili olarak İslam ulemasının beyanlarını zikredelim. İmam Kurtubi:'' Mü'minlerin yolundan ayrılmaktan maksad, müctehid imamların icmalarını inkar etmektir. Bu ayeti kerimede icma-ı ümmetten ayrılanlara tehdit vardır.'' İmam Kurtubi-El Camii Li Ahkamu'l Kur'an-Kahire 1967
İmam Ebu Bekir El Cessas: '' Bu ayeti kerimede mü'minlerin yolundan ayrılanlar cehennem azabı ile tehdit olunmuşlardır. Bundan kasıt icma-ı inkar edenlerdir.'' Ebu Bekir El Cessas-El Ahkamu'l Kur'an-Beyrut
 
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ebu şu ebu bu dediklerim haşa ashab değil şu zamandaki sözde selefi geçinen mezhepsizler ayrıca sen neyi ispatladınki benden delil istiyorsun 4 mezhebin icma ettiği altın ipek konusunda bile bütün mezhebleri terk ediyorsun bundan büyük delalet mi olur ordan burdan yazı toparlıyıp haklı olduğunu sanıyorsun alimliği hevanı hevesini bırak yukardaki nakil yaptığın alimlerin mesela İmam Şafinin(rh) İbni Teyhmiye(rh) ın icmaya karşı gelenlere yaptığı eleştirlere bak ondan sonra mezhepsizlik yap

Bak ben mezhepsiz değilim. Mezhepsiz olabilmek için müctehit olmak gerekir. Benim Mezhebim Hanefi Mezhebidir. Ama ben nâs dururken rey'i almam ki zaten bu haramdır. Ayrıca bir konu hakkında mesela "Altın Konusu", bu konuda belli ki ihtilaf var takmasan ölür müsün? Takmamak takva değilmidir? Daha fazla konuşursak konumu kapatacaklar gibi geliyor bana lütfen daha fazla uzatmayalım. Selametle.
 
A Çevrimdışı

Abdullah Yusuf

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
İnsanoğlu gerçekten çok garip , bazı kişiler kime neyi ıspat etmeye çalışır bilemiyorum , bir görüşün olabilir bunu hak görüş diye diretirsen kabul edilmez gidin kardeşim tebliğ edin namaz kılmayan Allah a şirk koşan 100 binler var


Mezheb ve Mezhebcilik?
https://www.islam-tr.org/dinler-mezhebler-firkalar-ve-sahislar/31310-mezhep-ve-mezhepcilik.html


Mezhebler - Mezheblerde Neden Farklı İbadet Şekilleri Var?
https://www.islam-tr.org/dinler-mez...blerde-neden-farkli-ibadet-sekilleri-var.html


MEZHEB - MEZHEBLERİN ÇIKIŞ SEBEBLERİ VE HUKMU
https://www.islam-tr.org/soru-cevap-bolumu/16644-mezheb-taklidi.html


Mezheb Taasubcuları Selefileri Neden Eleştirir?
https://www.islam-tr.org/dinler-mez...-taasubculari-selefileri-neden-elestirir.html


Konu kilit ..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt