Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Vesile Yani Sebep

A Çevrimdışı

aliii

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Dinen ise Vesile veya Tevessül: Bir faydanın sağlanması veyahut bir zarardan korunması için bir Peygamberin veya bir evliyanın ismini zikretmektir. Başka bir deyimle bir Peygamberin veya bir evliyanın yüzü suyu hürmetine dua etmektir. Bir ayetin mealı şöyledir: “ey iman edenler Allâh^tan korkunuz ve O’nun rızasına yaklaştıracak vesileyi arayınız.”
İmam Tabarani’nin rivayet ettiğine göre gözleri görmeyen bir kişi Peygamber efendimizin yanına gelerek şöyle dedi:” Ey Allâh’ın Resulü benim körlüğüm için dua edermisiniz.” Peygamberimiz:”İstersen sabret, istersen sana dua edeyim.” Diye cevap verdi. O adam: “Bana yardım edecek kimsem yoktur”dedi. Peygamber efendimiz ona dedi ki: ”Abdesthaneye git ve abdest al sonra iki rekat namaz kıl sonra şu duayı oku: “Ey Allâh’ım! Sana rahmet Peygamberi olan senin Peygamberinle dua ve teveccüh ediyorum. Ya Muhammed seninle Allâh’a teveccüh ediyorum ki..... “Bu olay esnasında hazır olan ve onu nakleden Osman B. Huneyf şöyle demiştir: “Allâh’ın adına yemin ediyorum ki, oradan ayrılmadan ve uzun bir süre geçmeden o adam, gözleri açık bir şekilde içeri girdi.” Bundan anlaşıyor ki:
1-Peygamber efendimiz, gözleri görmeyen adama tevessül duasını öğretti.
2-Bu olayı nakleden Osman B. Huneyf ismindeki sahabe bu duayı Hz. Osman’ın zamanında Hz. Osman’dan isteği olan birine öğretmiştir. Yani Sahabe olan Osman B. Hunef, Peygamber efendimizin vefatından sonra birine bu duayı öğretmiştir.

3-Yukarıda geçen Osman B. Huneyf’in iki olayını İmam Tabarani “El- Mu’cem El-Kebir ve El-Mu’cem Es-Sağir” adlı kitaplarında rivayet edip sahih olduğunu söylemiştir.
 
E Çevrimdışı

elcevzi

Üye
İslam-TR Üyesi
bismillah

yarar veya zarar sadece yüce allahdandır onun dışında hiçbir kimse ne yarar sağlayabilir nede zarar yüce allahın putlar hakkında onların ne zararı nede yararı olmadığı hakkındaki ayetleri sana ulaşmadı mı?? ki bu kimseler abdullah bin abbas radıyallahu anhın bildirdiğine göre dönemlerinde allahın velileri olduğunu bilmiyor musun?alakasız ayetleri delil diye koyuyorsun maide 35:''ey iman edenler allahdan sakının ve (onun sizden hoşnut olacağınız) vesileler edinin'' ayetini hiçbir tefsi kitabında yazmayan bir küfüre delil getirmeye utanmıyor musun? bu ayetteki vesile ile ilgili ehli sünnet alimlerinin sözlerine bak:

ayette geçen vesile kelimesi hakkında meşhur arap dilbilimci muhammed bin ebu bekir er razi tefsiru garibil kuranil azim isimli eserinde şunları kaydetmektedir:''vesile kendisiyle bir başkasına yaklaşılan şeydir.sizleri ona götürecek vesile isteyin ayetindeki vesile ise yakınlaştırmak manasındadır.buna binaen ayetin manası şu şekildedir:

allah itaat ederek salih ameller işleyerek yakınlaşın.denildiki:vesile muhabbettir.o vakitte ayetin manası şöyle olur:allaha itaat ederek kendinizi ona sevdirin''

muhammed emin eş şenkiti edvaul beyan isimli tefsirinde bu ayetle ilgili olarak şunları kaydediyor:''allah için ihlaslı bir şekilde hazreti muhammed sallahu aleyhi ve sellemin getirdiği dine uygun olarak emirlere tabi olmak ve yasaklardan sakınmak iledir:cumhurul ulema vesileye bu manayı veriyor.'' demektedir.

fahreddin razi tefsiri kebirinde ayeti:''allahın yasaklarını öğrenmekle sakınanlar olunuz.allahın hoşnutluğunu kazanmak için onun emirlerine tevessül ediciler olunuz''şeklinde tefsir etmektedir.

kadı beyhaki envarut tenzil ve ensarut te'vil isimli eserinde ayeti:''yani gerek ona itaatte bulunmak (emirlerini yerine getirmek) gerekse masiyetleri terk etmekle(yani günah işlemekten sakınmak ile) suretiyle sevabını ve yakınlığını kazanmak için arayışta bulununuz'' şeklinde tefsir etmiştir.

bu örnekler çoğaltılınabilinir....ve tüm ehli sünnet vel cemaat uleması böyle açıklamıştır.allahu tealanın men yedune meallahi ilahen ahara la burhanu leh allahla birlikte başka bir ilaha dua edenlerin delili mesnedi yoktur sözü sana ulaşmadı mı? ena karibun ed unii istecib lekum ben size yakın bana ama yalnız bana dua edin size icabet edeyim sözü sana ulaşmadı mı?

zehebininde tarihinde naklettiği rasulullah sallahu aleyhi ve sellemin ve onun ashabının mücizleri ile allahdan başkasının onların kainatta tasarruf sahibinde oldukları nereden çıktı? bu allahın izni ile onlarda olan bir mücizedir.ancak allahu tealanın buyurduğu gibi kim o şaşkın ki allahdan başkasını allaha denk tutuyor.

bunu akıl kabul etmez ki nakilde bu doğrultutadır.eğer allahu teala uluhuyetinde bir tek ise bu nasıl oluyor? yok allahu teala uluhuyetinde bir tek değilse bunun nasıl izahı olabilir? bu apaçık şirk değil midir?

لا إله إلا الله محمد رسول الله - Ana Sayfa allahdan başkasına dua etmek ile ilgili meselenin durumunu öğren.eğer dersenki onların allahın velileridir ve allahın velileri onun mülkünde ortaktır.ozaman derizki senin müşrik araplardan ne farkın kaldı? onlarda demiyorlar mıydı bunlar bizi allaha yaklaştıran vesilelerdir.allahda onlrı müşrik olarak adletti ve canlarını ve mallarını müslümanlara helal kıldı.son olarak ustad mevdudinin tefhimul kuran adlı eserinde ayetler söylediği şu sözü derim allahdan başka ne bir meleğe ne bir veliye ne meleğe hiçbir şeye dua edilmez... bu yazıyı yazdım ki hakkı görebilelim
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Büyük alim İmam Ahmed b.Ali el-Makrizi el-Mısri eş-Şafi şöyle der: Ümmetlerin içine düştükleri şirk iki çeşittir.Ulühiyyet şirki ve rububiyyet şirki.Ulühiyet şirki başka bir ifade ile ibadette şirk.Müşriklerin içine düştükleri şirk ulühiyyet şirkidir.Bu putlara tapanların meleklere tapanların cinlere tapanların ve diri olsun ölü olsun şeyhlere Salihlere ve velilere tapanların şirkidir Onlar:

Bizim onlara ibadetimiz sadece bizi Allah’a yaklaştırsınlar(*) diyedir. Derler.Yani Allah katında bize şefaatçi olsunlar ve Allah’a yakınlıkları ve kerametleri sebebiyle bizi de yakınlığa ve keramete ulaştırsınlar diye tapıyoruz derler.Nitekim dünyada melikin yardımcılarına ve özellikle akrabalarına hizmet edenlerin de melikin ikramına ve yakınlığına nail oldukları bilinmektedir.İlkinden sonuncusuna kadar ilahi kitapların tamamı bu görüşün batıl olduğunu söyler onu reddeder kötüler ve onların Allah düşmanı olduklarına hükmeder.İlkinden sonuncusuna kadar bütün peygamberler bu konuda ittifak etmişlerdir.Allah Teala önceki ümmetlerden kimi helak etmişse bu tür şirk sebebiyle helak etmiştir.(*)(Zümer.2) (Tecridu’t-Tevhidu’l-Mufid.s.52-53 Tahkik Ali b.Muhammed İmran neşreden Dau Alemi’l-Fevaid)
 
boran el muvahhid Çevrimdışı

boran el muvahhid

Üye
İslam-TR Üyesi
Dinen ise Vesile veya Tevessül: Bir faydanın sağlanması veyahut bir zarardan korunması için bir Peygamberin veya bir evliyanın ismini zikretmektir. Başka bir deyimle bir Peygamberin veya bir evliyanın yüzü suyu hürmetine dua etmektir. Bir ayetin mealı şöyledir: “ey iman edenler Allâh^tan korkunuz ve O’nun rızasına yaklaştıracak vesileyi arayınız.”
İmam Tabarani’nin rivayet ettiğine göre gözleri görmeyen bir kişi Peygamber efendimizin yanına gelerek şöyle dedi:” Ey Allâh’ın Resulü benim körlüğüm için dua edermisiniz.” Peygamberimiz:”İstersen sabret, istersen sana dua edeyim.” Diye cevap verdi. O adam: “Bana yardım edecek kimsem yoktur”dedi. Peygamber efendimiz ona dedi ki: ”Abdesthaneye git ve abdest al sonra iki rekat namaz kıl sonra şu duayı oku: “Ey Allâh’ım! Sana rahmet Peygamberi olan senin Peygamberinle dua ve teveccüh ediyorum. Ya Muhammed seninle Allâh’a teveccüh ediyorum ki..... “Bu olay esnasında hazır olan ve onu nakleden Osman B. Huneyf şöyle demiştir: “Allâh’ın adına yemin ediyorum ki, oradan ayrılmadan ve uzun bir süre geçmeden o adam, gözleri açık bir şekilde içeri girdi.” Bundan anlaşıyor ki:
1-Peygamber efendimiz, gözleri görmeyen adama tevessül duasını öğretti.
2-Bu olayı nakleden Osman B. Huneyf ismindeki sahabe bu duayı Hz. Osman’ın zamanında Hz. Osman’dan isteği olan birine öğretmiştir. Yani Sahabe olan Osman B. Hunef, Peygamber efendimizin vefatından sonra birine bu duayı öğretmiştir.

3-Yukarıda geçen Osman B. Huneyf’in iki olayını İmam Tabarani “El- Mu’cem El-Kebir ve El-Mu’cem Es-Sağir” adlı kitaplarında rivayet edip sahih olduğunu söylemiştir.


dalkavuk köpek

zehrin ancak senin gibilerin üzerine etki edecek.
Allah Teala bizi hidayet üzerine yanına alsın.
Allah Teala seni ıslah etsin.seni uyarıyorum bu kafayla gitme.inadında devam edersen Allah Teala mahşer gününde beni senin üzerine şahit kılsın!!
 
Üst Ana Sayfa Alt