Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh;
Kardeşim hadiste niye yıkadığını söylemiş olsa zaten soru sormazdınız. Neden yıkadığı farklı yorumlandığı için kan akması durumunda abdestin durumunda mezhebler arası ihtilaf vardır.
Enes’den (r.anh)'dan rivayet edildiğine göre, “Peygamber (s.a.v.), hacamat yaptırmış, abdest almadan yalnızca hacamat yaptırdığı yeri yıkayarak namaz kılmıştır.”
(Dârakutnî, Sunen, 127; Beyhakî, es-Sunenu’l Kebîr, I, 411; Şevkânî, Neylu’l Evtâr, I, 224)
Zayıf hadis
Nevevî’nin belirttiğine göre, hadis imamları bu hadisin zayıf olduğunusöylemişlerdir. (Nevevî, el-Mecmu’ şerhu’l-Muhezzeb, thk. Adil Ahmed vd. Beyrut: Daru’l-kutubi’l-ilmiyye, 2002, II, 671, 674)
İslam hukukçuları, çıktığı yerde kalmayıb akan kanın necis bir madde olduğu hususunda ittifak etmişlerdir. (Kâsânî, I, 217, 219; İbn Ruşd, 76, 78, 79, vd; Zuhaylî, I, 260; DİA Kan md.) Bu nedenle namaz kılacak kişinin, bedende ve elbisede bulunan kanı yıkaması gerekir. Ancak İslam hukukçuları, çıkan kanın abdesti bozucu bir durum olub olmadığı noktasında ihtilaf etmişlerdir. Üstteki hadis, kanın abdesti bozmadığını söyleyen alimlerimizin gösterdikleri delillerden biridir.