Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Peygamber Efendimizin (sav) Namazı

ruveyda Çevrimdışı

ruveyda

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Sevgili Peygamberimiz hiç günahı olmadığı halde, gündüzleri; devlet, millet ve din işlerini yürütüyor, geceleri mübarek ayakları şişinceye kadar namaz kılmakla meşgul oluyordu. Böylece rabbinin ihsan ve ikram ettiği nimetlerin şükrünü edaya ve onun rızasını tahsile çalışıyordu. Hâsılı, korku, hastalık, sefer, sıkıntı ve zorluklar... hiçbir şey onun namaz kılmasına mani olmuyordu.

Mirac'da beş vakit namazın farz kılınmasından itibaren iki cihan Güneşi Efendimiz ömürlerinin sonuna kadar namazı hiç terk etmemişlerdir. Vefatlarına yakın hasta olduklarında, Hz Ali ve Hz Abbas -radıyAllahü anhümâ-'nın koltuğuna girerek cemaate devam etmiş, ashabına ve ümmetine namazın ehemmiyetini, devam lüzumunu ve şiddetli hastalık halinde bile hiçbir suretle asla terki câiz olmayacağını fiilen talim ve irşat buyurmuşlardır.

Hz. Aişe (r.a) anlatıyor: Rasulullah bizimle konuşur, biz de onunla konuşurduk. Ama namaz vakti gelince sanki bizi tanımıyor gibi bir hale gelir, bütün varlığıyla Allah'a yönelirdi. (Fezail-i A'mal s. 303)

Sahabe-i Kiram, Rasulullah -sallAllahü aleyhi ve sellem-'e:

"- Fetih suresinde Allah Teala, sizi tamamen bağışladığı bildirmiştir. Öyleyse neden böylesine uzun ve ebedi bir ibadet yapıyorsunuz? dediklerinde, Fahr-ı Kainat -sallAllahü aleyhi ve sellem-:

"- Allah'a şükreden bir kul neden ben olmayayım?" diye cevap vermiştir.

Bir Hadis-i Şerifte bildirildiğine göre; Rasul-i Ekrem -sallAllahü aleyhi ve sellem- namaz kılarken, mübarek göğsünden sürekli el değirmenin sesi gibi hıçkırıklı ağlama sesi gelirdi.

Hazret-i Aişe -radıyAllahü Anhâ-'den rivayete göre Rasul-i Ekrem -sallAllahü aleyhi ve sellem-'in namazda göğsünden tencere tokurtusuna benzeyen tarzda sesler gelirdi. (İbn-i Mace, Mukaddime, 3.)

Hazret-i Aişe -radıyAllahü Anhâ-' Validemizin anlattığına göre, Hazret-i Peygamber -sallAllahü aleyhi ve sellem- Efendimiz, geceleri mübarek ayakları şişinceye kadar uzun müddet teheccüde devam ederlerdi. Durumdan müteessir olan muhterem zevcesi:

"-Ey Allah'ın resûlü, geçmiş ve gelecek günahların bağışlandığı halde niçin böyle yapıyorsun?" diye sorunca;

"-Ey Âişe! Rabbime çok şükreden bir kul olmayayım mı?" karşılığını vermiştir. (Buhari, Teheccüd, 6)

 
E Çevrimdışı

Ehlitakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
PEYGAMBER EFENDİMİZİN (sav) NAMAZI

1: Peygamber efendimiz kıraat okurken her ayet sonunda durur sesini uzatırdı

2: Fatihayı

okuyup bitirince amin derdi.

3: Peygamber Efendimiz sahabelere cemaate namaz kıldırırken namazı kısa tutulmasını söylemiştir. Ardından da kendisi namaz kıldırır iken Saffat suresini okumuştur.

İşte Peygamber efendimiz cemaate namaz kıldırırken namazı kısa tutun demesinde ki ölçü budur.Yani günümüzde bizlerin yaptığı kısa sure okumaktan muradı o bildiğimiz kısa sureleri okumak değildir.

4: Bir sureyi tamamen okumak Rasulullah Efendimizin tutumlarındandı. Bazen bir sureyi her iki rekatta da okurdu. Buradan şu anlaşılıyor ki kişi bir süreyi her iki rekatta okuyabilir.

5: Sabah namazını diğer namazlardan biraz daha fazla tutardı. Bunun da hem fıkhı hem de

hikmet boyutları vardır inş

6: Ruku yaparken başını ne yukarı kaldırır nede tam aşağı egerdi.Sırtıyla aynı izada tutardı. Rukuda kalan müddeti ise 10 kere subhanallah diyecek kadardı.

7: Enes bin malik der ki Ömer bin Abdulaziz için;Ben onun kadar namaz kılışı Rasulullah Efendimize benzeyen kimseyi görmedim der.

8: Peygamber efendimiz rukudan kalktığı zaman rukuda durma yada secde de durma miktarı ayakta dururdu. Sağlam bir rivayettir.

Hatta bu konuda Enes bin malik der ki: Allah Rasulu (s.a.v) ruku dan doğrulduğunda biz galiba secdeye varmaktan vazgeçti diyecek dereceye gelene kadar ayakta kalırdı,sonrada secde ederdi. Sonra o iki secde arasında o kadar dururdu ki biz artık secdeye varmaktan vazgeçti düşüncesi hasıl olunca secdeye giderdi.

9: Peygamber efendimiz secdeye giderken öncelikle dizlerini sonra ellerini daha sonrada başını yere koyardı.

10: Kıyamda durmak mı daha faziletlidir yoksa secdede durmak mı?

Bu konuda en muteber olan görüş şudur

İbn-i teymiye der ki;kıyam ve secde fazilet olarak birbirine eşittir. Kıyam içerinde kuran okunma kıratı zikir kıratı olduğu için daha faziletlidir. Secde ise vaziyet itibari ile kıyamdan daha faziletlidir.

Efendimiz secde esnasında dua etmeye çalışmamızı istemiştir.

11: Dua iki türlüdür.birincisi Allaha övgü duası ,ikincisi ise istek duasıdır.ayeti kerimede BANA DUA ETTİĞİNDE DUA EDENİN DUASINI KABUL EDERİM(bakara 187)

Bu ayeti kerime ağırlıklı görüşe göre her iki dua türünü de kapsar buyrulmuştur

12: Peygamber efendimiz oturuşunda sağa sola bakmaz sadece secde yerine bakardı.



13: Dört rekatlık namazlarda ilk iki rekatını sonraki iki rekattan daha uzun tutardı.Aynı şekilde ilk iki rekatın birinci rekatını ikinci rekatından uzun tutardı.

15: Peygamber efendimiz s.a.v sürekli surette sol tarafına da selam vermiştir. Müekked sünnetlerindendir.

16: Namazdayken dua ederdi. Bunlardan biri Allah ım benim günahlarımı doğu ve batı arasını ayırdığın gibi ayır. Derdi.

17: Efendimiz kişi bir cemaate imam olduğunda cemaat içinde dua etmemezlik yapmasın.kendisi için herhangi bir dua etmemeli diye buyurmuştur.

NOT:Hz Aişe diyor ki: Allah zülcelal namazı farz kıldığında akşam namazından başka diğer namazları ikişer rekat olarak farz kılmıştı.Allah resulu hicret edince ikişer rekatlık namazlara ikişer rekat daha ilave edildi.

Sabah namazının kıratı uzun olduğu için istisna bırakılmıştır.Akşam namazı da gündüzün vitri olduğu için öyle bırakılmıştır. (buhari)
 
Üst Ana Sayfa Alt