Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Öfke Anında Karısını Üç Talakla Boşayanın Nikahı?

S Çevrimdışı

sabırtaşı

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
eşim bana bir kavga sırasında 3 defa boşol dedi ama sonradan ne dediğimi bilmiyorum ben diye inkar etti. ben bunu söylerken bilinçli yaptığını düşünüyorum.fakat araya giren büyükler şahidiniz yok, kızgınlıkla söylemiş dediler. barışmam günahmı olur. Allah a emanet olun.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur :
ثلاث جدهن جد وهزلهن جد. النكاح والطلاق والرجعة
"Üç şey vardır ki, ciddisi de ciddi şakası da ciddidir. Nikâh, talâk ve ric'î talâkla boşanılan kadına yeniden dönmek"
(Tirmizî, Talak, 9, III/490; Ebû Dâvud, Talâk, 9; İbn Hacer Askalanî, Telhîsu’l-habîr, III/209; San’ânî, Subulu’s-selâm, III/175; Şevkânî, Neylu’l-evtâr, VI/278; Tehânevî, İ’lâu’s-Sunen, XI/177)

Muhammed b. Lebid'den rivâyet edilmiştir:
Rasûlullah (s.a.v)'e bir adamın karısını bir anda üç talakla boşadığı haber verildi.
Efendimiz öfke ile kalktı ve "Daha ben aranızda iken Allah'ın kitabıyla oyun mu oynuyor?" buyurdu.

(Nesâî, Talak, bab 6; 3348 (142); Şevkânî, VI, 255)

İbn Kesîr ve İbn Hâcer bu hadisin râvilerinin güvenilir kişiler olduğunu söylemektedirler. Peygamber (a.s.)'in adama bu derece öfkelenmesi, onun bu sözlerle talakı geçerli saydığına delil sayılmıştır.
Hasen b. Ali, karısı Aişe el-Has'amiyye'yi boşamış, sonra pişmanlık duyup şöyle demiştir:
"Eğer dedemin, "Karısını iddet içerisinde üç talakla boşayan bir kimse, bir daha ona dönemez" dediğini duymamış olsaydım, ona tekrar dönerdim"
(Beyhakî, es-Sunenu'l-Kubrâ, VII, 257; el Heytemî, Mecmau'z-Zevâid, IV, 330)


Öfke hâlindeki boşamaya gelince;
Bunun ayrı ayrı durumları vardır.

Îbnu'l-Kayyim; Öfke üç kısma ayrılır:
Bazen öfke, aklı tamamen giderir ve sahibi, ne söylediğini hiç bilemez, şuursuz konuşur. Böylesine öfkelenen bir kimsenin boşamasının geçersizliği hususunda ittifak vardır. Çünkü boşamanın geçerliliğinin şartlarından birisi, boşayanın akıllı olmasıdır.

Öfkelenmenin ikinci nevi; sahibinin ne söylediğini düşünebilir ve irâdesi ile hareket edebilir durumdaki öfke. Böyle bir öfke hâlinde yapılan boşamanın geçerliliğine karşı çıkan yoktur.

Öfkenin üçüncüsü şöyledir: Öfke şiddetlenir, fakat sahibinin aklı tamamen gitmiş değildir. Adam hiddetinin şiddetli ânında söylediği söze, öfkesi dinince pişmanlık duyar. İşte böyle bir durumda yapılan boşama yemininin geçerliliği ve geçersizliği ihtilâf konusudur, demiştir." (İbnu'l-Kayyim, Zadu'l-Meâd, IV, 42 ;İbn Kayyim, İğâsetu’l-lehfân fî talâkı’l-ğadbân, sf: 39)

(Sunen-i İbni Mâce Tercemesi ve Şerhi, 5/576-579;
Sunen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, 8/370-371)


İlgili Konu:


ÜÇ TALAK AYNI ANDA OLSA DA BOŞAMA GERÇEKLEŞİR DİYENLER VE DELİLLERİ
 
Üst Ana Sayfa Alt