Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Necip Fazıl Kısakürek - N(i)f(a)k Kimdir ?

A Çevrimdışı

Allah de!

Üye
İslam-TR Üyesi
Üstad önce övdüğü seyyid kutuba dil uzatma sebebi onun hz Osmana dil uzatmasıyla açıklıyor Gerçekten böyle ise siz de aynı şeyi yapmazmıydınız. İyi niyetli kardeşlerim, son olarak şunu söylemek istiyorum, himmet işaretleri ve örnekleri olan bir mesele. Kimse himmet istemek zorunda değil. Bu ehli sünnetin olmanın şartı değil. Kuran ve hadisten örnekler çerçevesinde himmet isteyen bizleri şirkle itham ettiğiniz anda imanınızı tehlikeye atarsınız.
Bu arada ibn teymiyye hakkında bir insanın görüşü aşağıdaki gibi olsa ne zararı var
-kısa olan videoyla değiştirdim- Selametle
 
A Çevrimdışı

Allah de!

Üye
İslam-TR Üyesi
sohbetin tamamı burda mevcut
18 19 20 21 22. dakika civarına dikkat edin
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Biz zikirde çalgıdan bahsediyoruz.Senin bu yazdığın alakasız bir kıyas.Düğünde çalgı çalınabileceğinin delili olması,zikirdede onu meşru kılmıyor.Allah'ın adı haram ile anılır mı?Keramete gelince bir evliya kerameti dilediği vakit gerçekleştiremez.Bazende olur kendi kerametinin farkına varamaz.Bu şiş olayı nasıl bir örnektir.Sanki evliya kerameti ile şov yapıyor gibi.Tarihte Rıfailerin keramet diye milleti kandırmak için iksir sürünüp ateşe girmesi gibi.Böyle şeyker sapıklıktır kardeşim.
 
A Çevrimdışı

Allah de!

Üye
İslam-TR Üyesi
Müslüman kardeşim, çalgının sadece düğünde uygun olduğu da bir içtihad, Allah resulünün çalgıyı eğer içeriğinde haram yoksa caiz gördüğü için çalgıya müsade ettiği de bir içtihad.
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
harbiden konu cok guzel döndü. birazda ben döndüriyim. sifilin imam azamın (rh) arşa istiva hakkında ki rezil yazısından sonra hala ibn teymiyye'yi (rh) mücessimelikle suçlamasından sonra nasıl bu adam gibi düşüneyim.
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
harbiden konu cok guzel döndü. birazda ben döndüriyim. sifilin imam azamın (rh) arşa istiva hakkında ki rezil yazısından sonra hala ibn teymiyye'yi (rh) mücessimelikle suçlamasından sonra nasıl bu adam gibi düşüneyim.
Cehmiyyenin alameti ehli sünnete mücesseme/müşebbihe demeleridir.
Abdülkadir geylani rh.
şu söz üzerine bi düşünseler,"biz cehmilerle aynı düşünürken bize niye müşebbihe diyorlar?" Diye bi sorgulasalar.Ehli sünnet olup olmadıklarını da anlarlar ama...
 
A Çevrimdışı

Allah de!

Üye
İslam-TR Üyesi
Ebubekir sifil ve rezillik mi? ibn teymiyyenin cehennemin sonsuz olmadığı görüşünü ifşa ettiği için mi böyle ağır konuşuyosunuz
Cehmiyyenin alameti ehli sünnete mücesseme/müşebbihe demeleridir.
Abdülkadir geylani rh.
şu söz üzerine bi düşünseler,"biz cehmilerle aynı düşünürken bize niye müşebbihe diyorlar?" Diye bi sorgulasalar.Ehli sünnet olup olmadıklarını da anlarlar ama...
Abdulkadir geylani hz k.s. nerde demiş bu sözü ,hani imam şafi hzlerinin bir sözü var ya eğer benim söylediğim sahih hadise aykırıysa benim sözümle amel etmeyin diyo ya, mesele bu
. Cehennem konusunda şeyhim cehmiyelik etse şeriatı terkettin deyip terkederdim. Üstüme vazife budur.
 
Ahadun Ahad Çevrimdışı

Ahadun Ahad

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Evet şimdi de cehennemin sonsuz olmadığı iddialarına mı geldik. Sanırsam bi sonraki mesajında ibn teymiyye'nin sahabelere dil uzattığını yazacaksın. "Osman malı severdi
, ali iman ederken çocuktu." vs vs. Biraz samimi insan konuları buraya taşımaz. Gider başlıkları okur. Bakalım şeyhülislam ibn teymiyye böyle birşey söylemiş mi? Laf çarptırması mı var? Konu baya güzel dönüyor yalnız.

ebubekir sefilin imam azamın istiva itikadı hakkında ki yazısından sonra onun gibi rezil düşünmem.
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ebubekir sifil ve rezillik mi? ibn teymiyyenin cehennemin sonsuz olmadığı görüşünü ifşa ettiği için mi böyle ağır konuşuyosunuz

Abdulkadir geylani hz k.s. nerde demiş bu sözü ,hani imam şafi hzlerinin bir sözü var ya eğer benim söylediğim sahih hadise aykırıysa benim sözümle amel etmeyin diyo ya, mesele bu
. Cehennem konusunda şeyhim cehmiyelik etse şeriatı terkettin deyip terkederdim. Üstüme vazife budur.
Bak kardeşim.İbn Teymiyye böyle birşey dememiştir.Kendi eserlerinde tam tersi yazarken onu çekemeyenler böyle şeyler uydurmuştur.Ebu bekir Sifil ise İbn Teymiyye gerçekte ne diyor diye bakmadan ne idüğü belirdiz kaynaklarla Şeyhülislam'a iftira ediyor.

Ayrıca Abdülkadir Geylani bu sözü Gunyetüt Talibin'in ikinci cildindeki sapık fırkalar bölümünde söylüyor.
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Niye cehennem konusunda cehmilik edince terkediyorsun?Belki Şeyhin Allah'ın sıfatları hususunda da Cehmilik ediyordur.Diğer konuda savunduğun Kevseri de İbn Teymiyye'ye Müşebbihe diyor.Ancak genel görüşe göre müşebbi/mücessem olabilmek için "Allah'ın eli şunun eli gibidir" demek gerekir.Yalnızca "Allah'ın eli var" diyen mücessem olmaz.Üstelik İbn Teymiyye ne zaman bu konuyu yazsa "Cisimlendirme olmaksızın" diye belirtiyor. Onun Söylediklerinin İmam Buhari'den farkı yok.Buna rağmen ona müşebbihe diyen cehmi olnasında ne olsun?
 
Son düzenleme:
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ebubekir sifil ve rezillik mi? ibn teymiyyenin cehennemin sonsuz olmadığı görüşünü ifşa ettiği için mi böyle ağır konuşuyosunuz

Abdulkadir geylani hz k.s. nerde demiş bu sözü ,hani imam şafi hzlerinin bir sözü var ya eğer benim söylediğim sahih hadise aykırıysa benim sözümle amel etmeyin diyo ya, mesele bu
. Cehennem konusunda şeyhim cehmiyelik etse şeriatı terkettin deyip terkederdim. Üstüme vazife budur.
Sunu bi acikla bakalim
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Abdulkadir geylani hz k.s. nerde demiş bu sözü ,hani imam şafi hzlerinin bir sözü var ya eğer benim söylediğim sahih hadise aykırıysa benim sözümle amel etmeyin diyo ya, mesele bu
. Cehennem konusunda şeyhim cehmiyelik etse şeriatı terkettin deyip terkederdim. Üstüme vazife budur.
Ayrıca Allah'ın sıfatlarını tevil etmek için elinde sahih hadis var mı ki?
 
Ebu Mervan Çevrimdışı

Ebu Mervan

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Abdullah b. Mübarek rh buyurdu ki;
“Rabbimizin yarattıklarından uzak olarak yedi kat göklerin üstündeki Arş’a istiva ettiğini bilir, kabul ederiz.” er-Reddü ale’l Cehmiyye, s.67.

Kitabın ismine dikkatle bak kardeşim.Cehmilere hangi konuda reddiye verildiğini oku İnşaAllah.


MaşaAllah ahiler. Allah ilminizi arttırsın.
 
A Çevrimdışı

Allah de!

Üye
İslam-TR Üyesi
Bak kardeşim.İbn Teymiyye böyle birşey dememiştir.Kendi eserlerinde tam tersi yazarken onu çekemeyenler böyle şeyler uydurmuştur.Ebu bekir Sifil ise İbn Teymiyye gerçekte ne diyor diye bakmadan ne idüğü belirdiz kaynaklarla Şeyhülislam'a iftira ediyor.

Ayrıca Abdülkadir Geylani bu sözü Gunyetüt Talibin'in ikinci cildindeki sapık fırkalar bölümünde söylüyor.

İşte ibni teymiyye sempatizanı kardeşlerimizin hatası da burda başlıyor; ibn teymiyyeyi kati suretle ehli sünnetin sesi olarak nitelendiriyorsunuz. Lakin kendisi bir kitabında ak dediğine bir kitabında kara diyor.
https://ebubekirsifil.com/ibn-teymi...in-ebediligi-meselesindeki-gorusunun-tesbiti/
Bu makalede ibn teymiyyenin bu konu hakkında dile getirdiği,değiştirdiği görüşlerine kaynakları ve İbn Teymiyye taraftarı el-Albânî nin bu konudaki itirafına ulaşabilirsiniz.
el-Albânî nin itirafı :
“Bundan 20 yıl önce Silsiletu’l-Ahâdîsi’d-Da’îfe’de (II, 71-5) o ikisinin (İbn Teymiyye ve İbnu’l-Kayyım’ın), bazılarını “fena-i nar” görüşüne delil olarak kullandıkları bir kısım merfu ve mevkuf rivayetlerin tahrici münasebetiyle onların bu görüşüne red sadedinde kısaca değinmiştim.[35] Orada bu rivayetlerin zaafını da beyan etmiştim. İbnu’l-Kayyım’ın, Cehennem’in hiç son bulmayacağı şeklinde bir görüşü daha vardır.[36] İbn Teymiyye’nin de Cennet ve Cehennem’in son bulacağını söyleyenlere reddiye sadedinde bir eseri (kaide) mevcuttur.

“O zaman İbn Teymiyye’nin, İbnu’l-Kayyım’ın bu ikinci görüşünü paylaştığını sanmıştım.[37] (Ancak Ref’u’l-Estâr’da gördüm ki) Müellif es-San’ânî, İbnu’l-Kayyım’dan yaptığı nakille, yukarıda işaret edilen reddiyenin[38], Cehennem’in son bulacağını söyleyenlere değil, sadece Cennet’in son bulacağını söyleyen Cehmîler’e reddiye mahiyetinde olduğunu beyan etmekte ve kendisi, yani İbn Teymiyye de Cehennem’in son bulacağını söylemektedir. Hatta sadece bunu söylemekle kalmamakta, Cehennem son bulduktan sonra cehennemliklerin, altından ırmaklar akan cennetlere gideceğini de ileri sürmektedir…”[39]
ibn teymiyyenin konu hakkındaki farklı beyanlarından bir kesit
“… (Allah Teala Cennet nimetleri hakkında “kesintisiz bir lütuf…” buyurduğu halde) Cehennemlikler(in akıbeti) hakkında ne dilediğini haber vermemiştir. Sünnet ve Hadis uleması bu konuda Sahabe ve Tabiun’dan çeşitli rivayetler nakletmiştir. (…) Şu halde Cehennem’in son bulacağına Kitap, Sünnet ve Sahabe akvaliyle ihticac edil(ebil)irken, Cehennem’in baki olacağını söyleyenlerin elinde ne Kitap, ne Sünnet, ne de Sahabe akvalinden bir delil vardır!” (…)
Allah ın fiilleri konusunu,pirin cehmiyye ile ilgili sözünü, bu sözün mahiyetini vs araştırıcam. Rabbim hak yoldan ayırmasın.

Sunu bi acikla bakalim
Kehf suresi yeterince açık değil mi ? Hızır a.s. Musa a.s. ın sabredemeyeceğini neyle biliyor. Musa a.s. ın bilmediği meseleleri neyle biliyor?
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]65 - Nihayet kullarımızdan bir kul buldular ki, biz ona katımızdan bir rahmet vermiş ve tarafımızdan bir ilim öğretmiştik.
66 - Musa ona: "Allah'ın sana öğrettiği ilim ve hikmetten bana da öğretmen için sana tabi olabilir miyim?" dedi.
67 - (Hızır) dedi ki: "Doğrusu sen benimle asla sabredemezsin.
68 - "İçyüzünü kavrayamadığın şeye nasıl sabredeceksin?"
69 - Musa: "İnşaallah beni sabırlı bulacaksın ve senin hiçbir işine karşı gelmeyeceğim" dedi.
70 - (Hızır) dedi ki: "O halde bana tabi olacaksın; ben sana sırrını anlatmadıkça, hiçbir şey hakkında bana soru sorma!"
71 - Bunun üzerine ikisi beraber yürüdüler. Nihayet gemiye bindikleri zaman, o kul (Hızır) gemiyi deldi. Musa, ona şöyle dedi: "Geminin içindekileri boğmak için mi deldin? Doğrusu çok kötü bir iş yaptın."
72 - (Hızır:) "Sen benimle asla sabredemezsin, demedim mi?" dedi.
73 - Musa dedi ki: "Unuttuğum şeyden dolayı beni suçlama ve bu işimden dolayı bana bir güçlük çıkarma."
74 - Yine gittiler. Nihayet bir erkek çocuğa rastladıklarında Hızır hemen onu öldürdü. Musa: "Kısas olmadan masum bir cana nasıl kıyarsın? Doğrusu sen çok fena bir şey yaptın" dedi.
75 - Hızır dedi ki: "Doğrusu sen benimle asla sabredemezsin demedim mi sana?"
76 - (Musa) dedi ki: "Eğer bundan sonra sana bir şey sorarsam bana arkadaş olma! Hakikaten benim tarafımdan ileri sürülebilecek son mazerete ulaştın.
77 - Bunun üzerine yine yürüdüler. Nihayet bir köy halkına varıp onlardan yemek istediler. Ancak köy halkı onları misafir etmekten kaçındılar. Derken orada yıkılmak üzere olan bir duvar buldular. Hızır hemen onu doğrulttu. Musa: "İsteseydin elbet buna karşı bir ücret alırdın" dedi.
78 - Hızır dedi ki: "İşte bu, seninle benim aramızın ayrılmasıdır. Şimdi sana o sabredemediğin şeylerin içyüzünü haber vereceğim."
79 - "Gemi, denizde çalışan bir kaç yoksula aitti. Onu kusurlu kılmak istedim, çünkü onların ilerisinde her sağlam gemiye zorla el koyan bir hükümdar vardı."
80 - "Oğlana gelince, onun ana-babası mümin kimselerdi. Çocuğun onları azgınlık ve inkâra sürüklemesinden korktuk."
81 - "İstedik ki Rabbleri onun yerine kendilerine ondan temizlikçe daha hayırlı ve daha çok merhamet eden birini versin."
82 - "Duvar ise, o şehirde iki yetim oğlana ait idi. Duvarın altında onların bir hazinesi vardı. Babaları da iyi bir kimse idi. Onun için Rabbin istedi ki o iki çocuk erginlik çağlarına ersinler ve Rabbinden bir rahmet olarak hazinelerini çıkarsınlar. Ve ben bunların hiçbirini kendiliğimden yapmadım. İşte senin sabredemediğin şeylerin içyüzleri budur."
[/FONT]

Yahut Rabbim yalnızca peygamberlerine mi hitap edebileceğini kaidesinde misiniz ? haşa Musa a.s. ın annesi peygamber miydi
O esnada Musa'nın anasına "Onu emzir, kendisine zarar geleceğinden kaygılandığında onu denize (Nil nehrine) bırakıver, hiç korkup kaygılanma, çünkü biz onu tekrar sana vereceğiz ve onu peygamberlerden biri yapacağız" diye bildirdik.
vesselam
 
Muhammed087 Çevrimdışı

Muhammed087

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
« وقد اتفق سلف الأمة وأئمتها وسائر أهل السنة والجماعة على أن من المخلوقات ما لا يُعدم ولا يَفنى بالكلية كالجنة والنار والعرش. ولم يقل بفناء جميع المخلوقات إلا طائفة من أهل الكلام المبتدعين كالجهم بن صفوان ومن وافقه من المعتزلة. وهذا قولٌ باطل يخالف كتاب الله وسنة رسوله وإجماع سلف الأمة وأئمتها » [مجموع الفتاوى 18: 307].

“Ümmetin selefi, Onun İmamları ve diğer tüm Ehl-i Sünnet âlimleri yaratılmış olanlardan fena olmayan ve külli olarak yok olmayan -şeyler- cennet ve cehennem gibi, olduğuna kaildir.

Bütün mahlûkatın yok olacağını, ancak Kelamcılardan bid’at ehli olan Cehm İbn Safvan ve Mu’tezileden ona uyanlar söylemişlerdir.

Bu batıl bir sözdür; Allah’ın kitabına ve Rasulü’nün Sünneti’ne aykırıdır.”

[Mecmu’ul-Fetava: c.18,s.307]


« ولهذا اشتد إنكار السلف عليهم لقولهم بفناء الجنة والنار » [درء تعارض العقل والنقل 8: 345].
“Bunun için de Selefin” cennet ve cehennemin yok olacağını söyleyenler hakkında kınamaları çok şiddetli olmuştur.”

[Der’u Teârudi’l-Akli ve’n-Nakl:c.8,s.345]


قال: « والجهم يقول بفناء الجنة والنار وأبو الهذيل الذي يقول بانقطاع حركات أهل الجنة والنار … وخالفهم جماهير المسلمين »

[الفتاوى 8: 380 و12: 45 و14: 348 منهاج السنة 1/146 و310 و351[


“Cehm cennet ve cehennemin yol olacağını söylerken Ebu’l-Huzeyl [el-Allaf] ise cennet ehlinin hareketlerinin sona ereceğini söylemiştir.”

(el-Fetava:c.8,s.380,c.12,s.45,c.14,s.348;

Minhacu’s-Sunne:c.1,s.146,310,351)


وطريقة الأعراض عند أهل الكلام ألجأتهم إلى أن يلتزموا لوازم فاسدة أدت بالجهم بن صفوان وغيره إلى القول بفناء الجنة والنار [مجموع الفتاوى 3: 304 . درء تعارض العقل والنقل 1: 39 و305 و 3: 158 تحقيق د: محمد رشاد سالم. ط: جامعة الإمام بالرياض.[


“A’raz yolu ve yöntemi, bazı kelam ehlini Cehm İbn Safvan’ın fasid kavlini sahiplenmeye; cennet ve cehennemin fena bulacağını söylemeye götürmüştür."

[Mecmuu’l-Fetva:c.3,.s.304;

Der’u Tearudi’l-Akli ven-Nakl.c.1,s.39,305,c.3,s.158;Thk. M. Reşad Salim]


قال: « وقال أهل الإسلام جميعًا: ليس للجنة والنار آخر، وإنهما لا تزالان باقيتين، لا يزال أهل الجنة يتنعمون وأهل النار في النار يُعذَّبون: ليس لذلك آخر »

[درء التعارض 2: 358].

« وقد أخبر الله ببقاء الجنة والنار بقاء مطلقًا » [بيان تلبيس الجهمية 157[

“İslam ehlinin tamamı; Cennet ve cehennemin sonunun olmadığını söyler. Her ikisi de sürekli olarak baki kalıcıdır.

Cennet var olduğu sürece cennet ehli onun nimetlerinde yararlanacaklardır. Cehennem ehli de cehennem var olduğu sürece orada var olacaklardır. Bunun hiç sonu olmayacaktır.”

[Der’u Tearudi’l-Akli ve’n-Nakl:c.2,s.358]

Allah Azze ve Celle cennet ve cehennemin ebedi olduğunu haber vermiştir.”

[Beyanu Telbisi’l-Cehmiyye:c.2,s.157,358]


Mehmet Emin Akın
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt