Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Nakşibendiliğin İç Yüzü

ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
ESKİ TARİKAT ŞEYHİ FERİD AYDIN : NAKŞİBENDİLİK HAKİKATİ



Türkiye'de Nakşi Hareketi ve Tasavvuf



Ferit Aydın eski Nakşi Şeyhi




Bölüm 1:

6719


Bölüm 2:

6718


Bölüm 3: (2. Bölüm Devamı)

6717
 
A Çevrimdışı

arowona

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşlerim Gördüğüm Kadarıyla Tasavvufu hiç bilmiyorsunuz...

Ama Bilmediğiniz Şeyler hakkında yorum yapmak, Hele ki Tekfir etmek büyük Cesaret ister..

Ben Tasavvuf Ehliyim, ve Diyelimki Kafir olarak ölmedim ..

O zaman Ahirette Hesap Nasıl Olacak Hiç Düşündünüz mü?

Velev ki, Binlerce kişiyi Tekfir ederken...

Bu kadar cesarete ne gerek var??
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
Kardeşlerim Gördüğüm Kadarıyla Tasavvufu hiç bilmiyorsunuz...

Ama Bilmediğiniz Şeyler hakkında yorum yapmak, Hele ki Tekfir etmek büyük Cesaret ister..

Ben Tasavvuf Ehliyim, ve Diyelimki Kafir olarak ölmedim ..

O zaman Ahirette Hesap Nasıl Olacak Hiç Düşündünüz mü?

Velev ki, Binlerce kişiyi Tekfir ederken...

Bu kadar cesarete ne gerek var??

İhtimalle mi müslümansın ?


Bizler tasavvuftaki şirk , küfür , bidat ve hurafeleri reddediyor , ortaya koyuyoruz. Sen samimiysen bizim reddettiklerimizi Kuran ve sünnetle ispatla.
ya çıkarsa diyerek iman etme.
 
A Çevrimdışı

arowona

Üye
İslam-TR Üyesi
Ben İhtimalle İman etmiyorum kardeşim..

Siz İhtimalle , Tekfir ediyorsunuz..

aradaki fark bu...
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
Ben İhtimalle İman etmiyorum kardeşim..

Siz İhtimalle , Tekfir ediyorsunuz..

aradaki fark bu...

Kuran ve sünnet ihtimal değildir !


Kuran ve sünnette olmayan ve aksine deliller olan rabıtalar, hulullar, kabirden yardım istemeler, kalpten geçeni bilmeler, vahdeti vucudlar, gavslara iman seni sıratı mustakime götürmez.

Kuran ve sünnetle kendine delil yazamayacaksan nefsinden yazma!
 
E Çevrimdışı

eminemin

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
bütün tasavvuf ehlini küfürle itham etmek. akıla alacak bir şey değil. Allah cc hidayet versin ne deyim... bir de her konuda yorum yapan bu kardeşimiz müslümanları küürle itham etmenin ne kadar tehlikeli olduğunu bilmiyor sanırım
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
bütün tasavvuf ehlini küfürle itham etmek. akıla alacak bir şey değil. Allah cc hidayet versin ne deyim... bir de her konuda yorum yapan bu kardeşimiz müslümanları küürle itham etmenin ne kadar tehlikeli olduğunu bilmiyor sanırım
Ne yapmış ki küfürle itham etmişiz? Küfür olmayanı bir göster bakalım!
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
evvela sunu iyi bilmek lazim gelir
1-kafalarina civi cakanlar
2-suratlarina sis sokanlar
3 -bogazindan asagiya kilic sokanlar
4-karinlarina sis sokanlar
5-ellerinde calgilar ile dansoz gibi oynayanlar
6-metalica (metal rock) gibi kafalarini oralara buralara vuranlar
7 -kibleyi arkasina alip direkt olarak mezara yani turbeye secde etmek
yukarida yazilanlari yapanlar ile mumin kavrami ,islam kavrami, hic bagdasmas ve bunlari bu tasaffuv isidir diyede kimseye yutturulamaz.
turbeler gercekten cok dikkatli olunnmasi gereken yerlerdir bunu kesinlikle unutmamak lazimdir agizdan cikacak yanlis bir lafiz gercekten insani sirke sokar hic anlamadan hersey elinizin altindan kayar..
gelelim tasavvuf denilen olaya bunu cok acmaya kalkarsak ne gunduzler yeter nede geceler yeter.
yukaridaki yazilan hareketleri yapmadan sirke girmeden insanlar bir araya toplanabilir bunda kimse itiraz edemez hadis dersi yapilir kuran tefsiri yapilir kuran okunur
bunlara katilmayi hic bir kimse men edemez bu ortamlarin ne guzel ortamlar oldugunu bildiren bir cok ayet vardir hadis demiyecegim cunki ayet vardir .
ayriyeten tasavvuf oyle dendigi gibi kolayda degildir onu yapabilmek icin en basta maddi acidan cok rahat olmaniz gerekiyor arkadaslarimiz var ALLAH kabul etsinher gece 100 rekat namaz en az 3 cuz kuran dahasi var ama sadece unlari yapabilmek bile bir geceyi aliyor bunlari yapan kisi nasil calisabilir vakiti yokki yani anlayacaginiz tasaafvuf kelimesini gercekten ortada gecenbir suru soytariliklarla mecuciliklerle karistirmamak gerekiyor ALLAH a emanet olun..
 
R Çevrimdışı

rammet-ül hadak

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
bu kılıç sokanların yok ateş yutanların falan tasavvuf ehli olduğunu sana kim söledi bilmiyorum
ama tasavvufa dil uzatmakla bilmem kaç bin adet İslam alimini red ettiğin tekfir ettiğinin rüyanda da olsa farkına varmanı dilerim.
tasavvufa ilk vereceğim örnek namazdaki huşûdur.
ardından tasavvuf ehli olupta şeriata (asıl şeriata yani şeriat ve tasaVVUF birbirine zıt değildir)
Şahı Nakşibendi,Abdülkadir Geylani,İmam Rabbani,İmam Gazali,İbni Abidin sıkmayacağımı bilsem daha da sayardım ama bunları duyma ihtimaliniz fazladır.
ayrıca son ve önemli olarakta şunu eklemek isterim zamanımızda gönül huzurunu kazanmak oldukça zordur.
gönülle,isteyerek ibadet etme ve diğer ahlaki davranışları nefes alır gibi kendine sindirebilmek bazı vasıtalarla elde edilir.
işte burada ilim meclisleri,sohbet ortamları ve Rabıta devreye girer.
eğer bilmiyorsanız ehl-i zikre sorun" (Nahl;43)


saygılar
 
tawh1d Çevrimdışı

tawh1d

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
bu kılıç sokanların yok ateş yutanların falan tasavvuf ehli olduğunu sana kim söledi bilmiyorum
ama tasavvufa dil uzatmakla bilmem kaç bin adet İslam alimini red ettiğin tekfir ettiğinin rüyanda da olsa farkına varmanı dilerim.
tasavvufa ilk vereceğim örnek namazdaki huşûdur.
ardından tasavvuf ehli olupta şeriata (asıl şeriata yani şeriat ve tasaVVUF birbirine zıt değildir)
Şahı Nakşibendi,Abdülkadir Geylani,İmam Rabbani,İmam Gazali,İbni Abidin sıkmayacağımı bilsem daha da sayardım ama bunları duyma ihtimaliniz fazladır.
ayrıca son ve önemli olarakta şunu eklemek isterim zamanımızda gönül huzurunu kazanmak oldukça zordur.
gönülle,isteyerek ibadet etme ve diğer ahlaki davranışları nefes alır gibi kendine sindirebilmek bazı vasıtalarla elde edilir.
işte burada ilim meclisleri,sohbet ortamları ve Rabıta devreye girer.
eğer bilmiyorsanız ehl-i zikre sorun" (Nahl;43)


saygılar

Zikir, Zühd, Takva, Ahlak, ... bunlar süphesiz ISLAMDANDIR...

Ama tasavvuf denilen sey bu kavramlari bozup, icine bidatler, sirkler, küfürler, karistirmistir ...

Sorun burada...
 
E Çevrimdışı

ex37

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
bu tasavvuf ehli arkadaşlar galiba sünneti ya hiç araştırmıyorlar, yada çokca zikir yaparak kendilerine ALLAH (C.C.) yakın olacaklarını, cennete gideceklerini zan ediyorlar, şu bir gerçek ki ALLAH (C.C.) nun razı olacağı kullar çokca zikir yapan sabahlara kadar namaz kılıp yüzlerce tesbihat yapan değil, KUR'AN ve SÜNNETE uyan, Emir ve yasaklarını harfiyen yerine getirenlerdir. Bugün varıp sorsanız tasuvvuf ehli hocalara hocam ayette bir tağut kelimesi geçiyor ne dir bu deseniz, ya bilmez yada bilsede onu anlatmak işine gelmez, yada genelde kıvırır gerçek manasından uzaklaştırır. Ayrıcı sorarım KUR'AN ın ve SÜNNET'in neresinde tasavvuf var ve hangi sahabe tasavvuf ehli imiş....
 
M Çevrimdışı

mustafaozkan14

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
böğle ilim le ilgisi olmayan kendini bilmezleri niye tutarlar bu forumda... ex37 sana diyorum kaç kitap okudun kaç okul bitirdinde bu kadar kolay gelişi güzel konuşabiliyorsun. Allah iki kulak vermiş iki göz vermiş ama dili tek yaratmış dudaklarıda dili zapdeylesin diye iki yaratmış onun için iki araçtır bir yaz kimsenin vebaline girme yarım hoca imandan yarım doktor candan eder bunu bilmen gerekir.
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
hade size bişey söyleyeyim islam penceresinden ve elinizi vicdanınıza koyun da cevaplayın
oy kullananlar kafir,nakşiler kjafir,nurcular kafir, fetulahçılar kafir,280 tane selefi grup var onlardan da bir kısmı kafir

dünyada müğslüman varmı acaba

ya arkadaşlar yıkmak kolay yapmak ise zor dur dünyada zaten yeterince kafir var siz müslümanları da niye kafir ediyorsunuz adam diyor ki islama bilinçli girmemişler tarihte diyor ki islam güzel anlatmamışlar e kim gerçeğini anlatacak
 
tawh1d Çevrimdışı

tawh1d

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Çoğunluk Hakkın Ölçüsü mü?



"Bazı nebiler birkaç cemaati ile beraber, bazıları da yanında bir kişi bile olmaksızın önümden geçmeye başladılar."


Hadiste geçen "birkaç cemaat" ifadesi ile on kişiden daha az sayıda bir topluluk kastedilmiştir.


Bu ifadelerde, çoğunluğu baz alıp, hakkın ölçüsü olarak görenlere açık bir reddiye vardır.


Kurratü'l-Uyun adlı kitapta şunlar yer almaktadır:


"Allah'ın (c.c.) gönderdiği nebilerden öyleleri vardır ki, kavmi içerisinde kendisine tabi olan bir tek kelime bile bulunmamıştır.


Allah (c.c.) şöyle buyuruyor:


"Andolsun, senden önce geçmiş topluluklara da elçiler gönderdik. Onlara herhangi bir elçi gelmeye görsün, mutlaka onunla alay ederlerdi." (Hicr: 15/10-11)


Bu ayet gösteriyor ki, ümmetler içinde hidayete eren ve kurtulan kimselerin sayısı oldukça azdır. Çoğu kimsenin heva ve hevesleri baskın gelmiş, kendilerine gelen rasullere isyan etmiş ve sonunda helak olmuşlardır.


Allah (c.c.) şöyle buyuruyor:


"Yeryüzündekilerin çoğuna itaat edersen seni Allah'ın yolundan saptırırlar. Onlar ancak zanna uyar ve sadece tahminde bulunurlar." (Enam: 6/116)


"İşte kasabalıların haberlerini sana anlatıyoruz. Andolsun ki, rasulleri onlara belgeler getirdi. Fakat onlar önceden yalanladıklarına iman edecek kimseler değillerdi. Allah kafirlerin kalplerini böylece kapatıp mühürler." (A'raf: 7/101)


"De ki: "Yeryüzünde dolaşın da daha önceden müşrik olanlardan çoğunun akıbetinin nasıl olduğuna bir bakın." (Rum: 30/42)


Kur'an'da buna benzer ayetler oldukça çoktur. Gerçek olan şudur ki, kurtuluşa eren kimseler, çok az da olsalar en büyük cemaattirler. Çünkü Allah (c.c.) katında değeri yüce olanlar bunlardır. Sayıları az da olsa bu böyledir. Müslüman asla çokluğa aldanmaz ve bundan şiddetle sakınır. Hatta kimi zaman çoğunluk olan tarafın arasında kendilerinin ilim sahibi olduğunu söyleyen kimseler de bulunabilir. İlim sahibi diye ya da sadece ilim sahibi gibi gözüktükleri için bunlara aldanmamalıdır. Çünkü onlar cahil ve sapıkların din edindikleri şeyleri din edinmiş, Allah (c.c.) ve Rasulünün (s.a.v.) buyruklarını bir tarafa bırakmışlardır."


"En sonunda uzaktan büyük bir karartı gösterildi." Bu söz ile uzaktan görülen bir topluluk kastedilmiştir. "Bu karartı nedir, benim ümmetim midir?" diye sordum."


Ufukta beliren kişilerin sadece şekilleri görüldüğü için böyle bir ifade kullanılmıştır. Müslim'in Sahih'inde ise "Fakat ben ufka bakıyordum" şeklinde geçmektedir. Ancak Muhammed b. Abdu'l Vehhab (r.h.) bunu belirtmemiştir. Belki de ondan sonra kitabın aslından ya da kopyasından bu ibare çıkarılmış olabilir. Allah (c.c.) en iyisini bilendir.


(Fethü'l-Mecid ala Şerhi Kitabi't-Tevhid)
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
resulullah ben ümmetimin çok luğuyla üvüneceğim diyor burda anlamamışsın beni ben çoğunluk için demi yorum buğun dünyada yaklaşık 6,5 milyar insan var bunların 1.5 milyonu müslüman buda çok az bir sayıdır referans ta hadis ve ayettir abdul vahab değil daha fazla da tartışmaya gerek yok .

enam 116 seyid kutup:Eğer sen yeryüzünde yaşayan insanların çoğuna uyacak olursan, bunlar seni Allah'ın yolundan saptırırlar. Onlar sadece zanların, sanıların peşinde giderler, sırf tahmin yürütürler.
ayetleri tam yazın biz hiçbir elçiyi de alayla karşılamadık yazdığın ayet çok luk azlık meseleri değildir

bu benim yanıtım değil ama çok güzel
konuyla hiç bir alakası olmayan zorlama teviller hidayet Allah'tan Allah affetsin ve hepimize doğruları göstersin yinede tevhidi duruşunu göstermeni isterim.
 
tawh1d Çevrimdışı

tawh1d

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Akli ve hevayi, naklin ve seriatin önüne gecirmek büyük bir cinayettir.

Size zorlama bir tevil örnegi göstereyim;

Islam alkole haram der!

Bir kisi cikiyor ve diyorki, "hayir, alkolü ayda bir kez tüketirsen cok saglikli olur"

Bu nedir? Tevil! Ama batil. Neden? Nakil ve Ser'i hüküm esas alinmiyor. Akil ve heva esas aliniyor.

Simdi birde bunu Islamin haram degilde sirk dedigi bir fiilde düsünün.


Bir misal daha vereyim. Hani bazilari cikip "onun niyeti iyi ama" diyor.

Elinizde faizden elde edilmis bir para var. >Haram< Arac

Bir Kur'an Kursu acmak istiyorsunuz. >Helal< Niyet

Bu haram para ile bir Kur'an Kursu actiniz >?< Fiil

Simdi niyetin khalis olmasina ragmen bu para ile Kur'an Kursu acilir mi?

Burda Arac hic dikkate alinmaksizin, sadece niyete bakmak dogru mudur?

Islamda bunun icin bir kaide var midir?

Evet! Vardir.

Islam diyor ki: Amelin kabulü icin 3 sart gereklidir! Nedir onlar?

Sunlardir; 1. Iman, 2. Ikhlas, 3. Kur'an ve Sünnete Uygun Olmasi.

Bu sartlardan birisi yerine getirilmedigi zaman amel kabul olur mu?

Olmaz!

Simdi birde bunu Islamin haram degilde sirk veya küfür dedigi bir fiilde düsünün.

Su hakikat bilinmelidir ki; Islam; Sirki arac olarak hicbir zaman kullanmaz ve kullanmaya müsade etmez.

"Beseri bir sistem ile Ilahi bir düzen kurulmaz"

“İslam, şüphesiz garip olarak başladı ve günün birinde garip hale dönecektir. Ne mutlu o garip mü'minlere!” Gariplerin kim olduğunu soran Abdullah bin Mesud'a, Peygamberimiz, “Kabilelerinden dinleri için ayrılıp uzaklaşanlardır” buyurmuştur.

Müslim, İman: 232.
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
şimdi konuyu öle cevaplamak iyi olmaz da kızgınlık la cevaplamak ta iyi değildir ben hiçbirzaman hak olduğunu bilmediğim şeyi savun madım hak olduğuunu bildiğim şeydede kim ne derse desin onu bildiğim gibi söylerim ha eğer beni kıtlı la itham ediyoranız delil bunu hangi kıstasa göre yapabilirsiniz bugune kadar hiçbir şekilde ihtilaf olmasın diye enfazla 5 veya 6 cevap yazmışımdır (özel hariç) anlamsız buldumsa da bidaha yazmadım öncelikle ben öle saatlerce internete oturamam çünkü evde internet yok bu eksikliğide cafede gideriyorum okumuş olmasam neden bu dur biseferde okursam diğer işlerime zaman ayıramam bende bazen paragraf prağraf okurum

şimdi burda bir de tezatlık vardır oy kullanan lar kafirdir diyoruz sonrada diyoruz ki biz oykulanan ları tekfir temiyoruz özel bi konu genele taşınmasa ALLAH RAZI OLSUN
 
tawh1d Çevrimdışı

tawh1d

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
şimdi burda bir de tezatlık vardır oy kullanan lar kafirdir diyoruz sonrada diyoruz ki biz oykulanan ları tekfir temiyoruz özel bi konu genele taşınmasa ALLAH RAZI OLSUN

Umum tekfir edilir. Sahisa indirdigin zaman hükmü, kisinin durumuna bakilir. Nerde yasiyor. Oy kullanmanin mahiyetini biliyormu? Oy kullanarak ne yaptigini biliyor mu?

Misal; Afganistanin sehirden uzak kalmis bir köyüne "islami" bir parti ziyarette bulunuyor ve vaadlerde bulunuyor; "Altyapiniz genisletilecek, elektrik sebekesi kurulacak, vs." bunun karsiliginda halktan kendilerine oy vermelerini istiyor parti.

Ama halk oy kullanarak ne yaptigini ve neyi kabul ettigini, neyi tanidigini bilmiyor. Bu arapca bilmeyen bir kisinin küfür olan bir söz söyleyip dinden cikmamasina benzer. Söyledigi seyin mahiyetini bilmiyor cünkü.

Ama bu köy halki ayni zamanda oy'un mahiyetini bilseydi eger, o zaman kesinlikle oy vermezdi. Yani eger bilseydi, Allahin hüküm koyma sifatini baskalarina verecegini, veya hüküm koyma yetkisini baskalarinda taniyacagini, veya Allah ve Rasulünden baska bir merciiden hüküm talebinde bulunacagini, tanidigi devletin, meclisin, sistemin Allahin haram kildiklarini helal ve helal kildiklarini haram kildigini oy vererek ayakta tutacagini, ... o zaman kesinlikle oy kullanmazdi.

Burda cehalet mazerettir mesela. Bu kisiye oy kullanarak neye imza attigi anlatilir ve izah edilir, sonra zaten Allahi tanidigi icin ve hicbir ortaginin bulunmadigini bildigi icin oy vermenin sirk oldugunu anlar ve asla birdaha kullanmaz.

Allahin mabudluk, ilahlik, rablik sifatlarinda hicbir ortaginin bulunmadigini her "müslümanim" diyen bilmesi lazim. Bunu bilmeyen müslüman degildir. Bu zaten fitratta olan birseydir. Yani kisinin rabbini tek ilah ve tek mabud olarak tanimasi.

Yoksa "La ilahe illAllah" sözünü anlamadan söylemis olur, ki bu sözün mahiyetini bilmedigi icin müslüman degildir. Nasil arapca bilmedigi icin arapca olan küfür bir söz söyleyen dinden cikmiyorsa, Kelime-i Tevhidin mahiyetini bilmeden söyleyen kiside islam dairesine girmis degildir.

Imzamda Ibni Kayyim Rahimehullahin söyledigi gibi:

"İslam; Allah'ı birlemek, tek olan ve şeriki olmayan Allah'a ibadet etmek, Allah'a, Rasulune ve Rasulün bildirdiklerine iman edip tabi olmaktır. Bunları yerine getirmeyen kul, Müslüman değildir. Şayet bunları yerine getirmeyen, bilerek inkar eden inatçı kafir değilse, o taktirde cahil kafirdir."
(İbni Kayyım Tariku’l Hicreteyn s: 382)

Selametle
 
I Çevrimdışı

ibn teymiyye

Üye
İslam-TR Üyesi
IbnIbraheem kardeş, Afganistan ve Tr karşılaştırmasını yapıp, Afganistan halkının mazeretli olabileceğini, tr halkının olamayacağını söylüyorsunuz. Ve bir de ifadenizin başına '' Umum Tekfir edilir, Şahısa indirdiğin zaman durumuna bakılır'' kardeşim, burada Umum kelimesini örneğin Tuvaletler için kullanılan veya af buyur kerhaneler için kullanılan ''umumhane, umuma açıktır'' cümlesindeki ''umum'' ile aynı olarak mı anlıyorsun. Oysa sen farkında olmadan şeriatı lugat manalarına hamlediyorsun fakat şeriat ise ıstılah manaları ile maksadı anlaşılır. Bu nedenle selef imamlarının tamamı bir fiil işlemeye küfrdür der iken umum kavramını bu fiili işleyen küfr işlemiştir, şeklinde kullanmışlardır. Fakat kufr işlemek ile kafir olmak arasındaki farkı anlamadığını tahmin ediyorum. Ve bir de ibn el kayyım el cevziyye rahimehullah'ın Tariku'l Hicreteyn adlı kitabından cehaletin bir tanımını almışsın ve o da cahil kafirler diye adlandırılmış. Doğrudur fakat diğer cahalet durumlarını da ibn el kayyım rahimehullah anlatıyor ve der ki aynı kitapta '' çaba sarfedip Allah'ın rızasına ulaşmaya çalışan kişi her çabasına rağmen yanlışa, sapıklığa giriyorsa, bu kişi mazeretlidir'' dolayısıyla alimlerin sözlerini cem edip toplu olarak ele almak lazım. Örneğin yeryüzünün en büyük küfrü olan Vahdeti vucud küfrünü işleyenlere karşı en büyük mücadeleyi veren ibn teymiyye rahimehullah'ın külliyatının ikinci cildini baştan sona okumanı ve o kitapta şu cümlelerle karşılaştığında şaşmamanı isterim:
''Vahdeti Vucud düşüncesinin savunucuları olan tilimsani, ibn arabi, konevi gibi kişiler görüldüğünde boyunlarının vurulması gerekir. Fakat onların yolunda olan müridleri gördüğünüzde direkt tekfir etmeyin çünkü o müridler vahdeti vucud konusunda şaşkın ve cahil kişilerdir. Onlara hakkın hüccetini ap açık anlatmadğınız müddetçe onları tekfir etmeyin.'' kitabın başka bir yerinde de der ki:
''Ben, ibn arabi'nin, konevinin kafir olarak öldüğünü söylemiyorum. Fakat o sözleri söyleyen kişi o sözlerden dolayı tevbe etmediyse kafir olur. Bu nedenle ben görmediğim kişilerin ve ıspatı sahih olmayan kişilerin hükmünü vermekten kaçınırım'' benzeri cümle kullanmış. Başka bir yerde de '' Vahdeti vucudcular ayet ve hadisleri cem etmeden müridlerini kandırdıkları için, mürid de bu konuda mazeretlidir. çünkü şeriatta malumdur ki nashi, mensuhu, muhkem, mutaşabihi ,amm,hass'ı bilmeden nass ile hareket etmek bir te'vil türüdür''. benzeri cümleler kullanır mecduddin ebu'l abbas takyuddin abdulhalim ahmed ibn teymiyye rahimehullahuteala.
Dolayısıyla biz mücahidlerin taraftarı olan kardeşler artık bu halkın durumu hakkında neden onca açıklamalara rağmen( bkz: Şeyh ebu muhammed asım el makdisi'nin errisaletu'sselasniyye kitabına, ebu seleme eşşami'nin risalesine vb) mücahid alimlerimizin usulunu bırakıyoruz. Eşşeyx dr fadl el mısri Abdulkadir ibn abdulaziz (hafızehullahuteala) el umde fi i'dadi'l udde adlı kitabında der ki: ''Muvahhidlerin cihadi selefi akideyi toplumlara mal etmeyi bilmeleri gerek. Bu nedenle Bu cihadi akide toplumlara mal edilmezse, tağutlar, muvahhidleri tere yağından kıl çeker gibi avlarlar'' Bu nedenle ibn teymiyye rh dahi en büyük küfr olan vahdeti vucudun temsilcileri için külliyatın ikinci cildinin tamamında dahi ''umumen tekfir ediyoruz fakat şahıs olarak tekfir etmiyoruz'' saçmalığını (affedersiniz) söylememiştir. Bu nedenle konular açık ve kapalı olarak ele alındığında ehli sünne wel cemea'nın açık olan mes'eleleri imanın altı şartı, islam’ın beş şartı olarak ele almışlardır ve bunların detaylı durumlarını ise kapalı mes’eleler olarak ele almıştır. Sizin de bu halka umumen kafirdir söyleminiz akaid kitaplarında Allah’a iman bölümünün detayında anlatılan ‘’ettewhidul uluhiyye’’ kısmını ilgilendirir ki tıpkı şeyhulislam rahimehullah’ın kül hadisini anlatırken ‘’kül hadisindeki şahsın durumu şu anki bir cok müslümanda da mevcuttur çünkü tevhidin kısımlarının detaylarında Müslümanlar da mazeretlidir’’ gibi cümleler kullanıyor. Sizden isteğim kardeş olarak, halk ile uğraşmaktan ziyade mumteni kafirlerle uğraşmanız sizi davanızda başarılı kullardan edecektir ve bu yolda bizi de kendinize duacı ve yardımcı görmeniz sizi şaşırtmamalıdır…
Selamun aleykum…
 
sahabeerkam Çevrimdışı

sahabeerkam

Üye
İslam-TR Üyesi
burada konu açık değildir.

köylülerin ilk oyu değildir.son oyuda olmayabilr.

laik-demokrasi dinindeki çoğunluğun kararı islam dininde yoktur.insanların cahil olması mazeret değildir.insan kendisini bir yaratan olduğunu bilip nankör olmamakla hükümlüdür.


yoksa herkes cahilliğe sığınıp öğrenmeyi kabül etmez.

zaten islamı bilmiyenler cahillerdir.

Allah c.c yar ve yardımımız olsun
 
Üst Ana Sayfa Alt