Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Mürşidi Olmayanın Mürşidi Şeytan mıdır?

karafi Çevrimdışı

karafi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Ama İmam şafii o sözü avam için değil , Müctehid durumdaki olanlara söylemiştir diye okumuştum..

nedeni ise , imam Şafii'nin kur'an ve sünnete ters bir ictihadını kendisi ve diğer müctehid imamlar anlamayacakta ben bu ilm'imlemi anlayacam , görüşüdür...
müçtehidler taklit ehlimidir?veya müçtehid müçtehidi taklit edebilirmi?ederse müçtehid denirmi?
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Yanlış okumussun kardeş. İmamlar bizzat bu sözleri genele söylüyor.

Ayrıca bak halkın ağzında olan bir söz'' Sen kimsin de onlar hakkında böyle konuşursun, onlar kadar ilmin var mı?''

Elbette ilim yok hatta dedikleri gibi ilimde tırnakları kadar da olduğumuzu kimse iddia etmiyor.

Dikkat edersen herhangibi konuda burada, o alim hatalı bakın doğrusu bizim dediğimiz diye yazan yok. Alimlerin konulardaki hatalarını yine başka alimlerin kuran ve sünnetten ispatlı delilleri ile buluyoruz. Zaten ilim gayet açıktır. Herhangibi alimin herhangibi konudaki görüşünü sahih olarak araştırılıra o aliminin görüşünün kuran ve sünnete gidip gitmediği de anlaşılır.

Taklit edilen alimler olamamalı, taklit edilen alimlerin kuran ve sünnete dayanan delilleri olmasıdır.
 
S Çevrimdışı

Sadat-ı Kiram

Üyeliği İptal Edildi
Banned
müçtehidler taklit ehlimidir?veya müçtehid müçtehidi taklit edebilirmi?ederse müçtehid denirmi?

Etmez değerli kardeşim , orda anlatmak istediğim taklid etmeden kur'ana ve sünnete ters olduğunu söylemeleridir...

İmamı Azamın bu zamana kadar ictihad ettiği konularda Kur'ana ve sünnete terstir Görüşü görüldümü Alimler tarafından ? Ben rastlamadım , belkide vardır..

eğer yok ise ictihadları kur'an ve sünnete uygunsa neden taklid etmeyeyim bütün görüşlerini ? ne gibi bir sakıncası vardır?
 
karafi Çevrimdışı

karafi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Etmez değerli kardeşim , orda anlatmak istediğim taklid etmeden kur'ana ve sünnete ters olduğunu söylemeleridir...
etmezse demekki hedef avamdırki zaten müçtehidin müçtehidi taklit etmesi caiz değildir.sen şimdi hanefi olunca ben ebu hanefinin kurana ve sünnete ters bir görüşünü görmedim dersin öbür yandanda şafii olan birisi bende şafii nin ters bir tarafını görmedim demekle haklı bir konuma düşerki böyle düşünmekte ebu hanifenin Nereden aldığımızı bilmeksizin sözümüzü kabullenmek bir kimseye helâl olmaz.sözünü ve imam malik in. Ben bir insanım. Doğru söyleyebilirim, yanılabilirim de... Görüşüme bakın. Kitap ve Sünnete uyan her şeyi alın, uymayanları da terk edin.dedilerini boşa çıkarmış olur çünkü kendileri söylemekte bunları.bunları nasıl tevil edelim?
 
S Çevrimdışı

Sadat-ı Kiram

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Yanlış okumussun kardeş. İmamlar bizzat bu sözleri genele söylüyor.

Ayrıca bak halkın ağzında olan bir söz'' Sen kimsin de onlar hakkında böyle konuşursun, onlar kadar ilmin var mı?''

Elbette ilim yok hatta dedikleri gibi ilimde tırnakları kadar da olduğumuzu kimse iddia etmiyor.

Dikkat edersen herhangibi konuda burada, o alim hatalı bakın doğrusu bizim dediğimiz diye yazan yok. Alimlerin konulardaki hatalarını yine başka alimlerin kuran ve sünnetten ispatlı delilleri ile buluyoruz. Zaten ilim gayet açıktır. Herhangibi alimin herhangibi konudaki görüşünü sahih olarak araştırılıra o aliminin görüşünün kuran ve sünnete gidip gitmediği de anlaşılır.

Taklit edilen alimler olamamalı, taklit edilen alimlerin kuran ve sünnete dayanan delilleri olmasıdır.

Aynen hemfikirim değerli kardeşim..

Bende diyorumki , Bu zamana Kadar İmamı Azam r.h Kur'an ve sünnete ters bir İctihadını diğer Alimler tarafından söylendiğini görmedim , eğer Kur'an ve sünnete ihtilaf yoksa sürekli İmamı Azamı taklid etmemde yada verdiği ictihadlar doğrultusunda amel etmemde ne sakınca vardır?

yoksa Kişiler hatadan münezzeh değildir , ama ittifak ile birleşilip Kur'an ve sünnete ters olmayan ictihadların hepsiylede amel etmek neden sorun olsun?
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Aynen hemfikirim değerli kardeşim..

Bende diyorumki , Bu zamana Kadar İmamı Azam r.h Kur'an ve sünnete ters bir İctihadını diğer Alimler tarafından söylendiğini görmedim , eğer Kur'an ve sünnete ihtilaf yoksa sürekli İmamı Azamı taklid etmemde yada verdiği ictihadlar doğrultusunda amel etmemde ne sakınca vardır?

yoksa Kişiler hatadan münezzeh değildir , ama ittifak ile birleşilip Kur'an ve sünnete ters olmayan ictihadların hepsiylede amel etmek neden sorun olsun?

burada anlasilmayan mevzuu ve burasi isin puf noktasi bostan yere tartismayalim nedir derseniz olay soyle gelisir bir seyi yapiyorsun yaptigin sey ehlisunnette kabul gormus birisi olsun ve sen onun hata yapma payinin olmadigi zannederek onu yapiyorsun velevki yaptigin is tamamen sunnete uygun hata kesinlikle yok....buaraya kadar kimse yazilanlara itiraz edemez gelelim filmin koptugu yere senin yapmis oldugun ameli,isi,hareketin niye oyle yaptigin ile illgili soru yoneltildigi zaman ne diyeceksin su mubarek oyle yapiyor bende ona uyuyorummu diyeceksin eger boyle dersen sapa oturdugunun resmidir...

ama yok sana sorulan suale dersenki su ayet su hadisi serif ve sunnetden ornekleri verip karsi tarafi mutmain edebiliyorsan cevaplarin ile gercek olan budur....

yukarida senin bahsettigine KOR TAKLIT DENIR.....
 
S Çevrimdışı

Sadat-ı Kiram

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Yine sorduğum soruya tatmin edici cevap yok değerli kardeşlerim :)

Eğer İmamı Azam'ın r.h ictihadları Kur'an ve sünnete uyuyorsa Hepsiyle amel ederim yada İmam Şafii'nin r.h...yada diğer Ehli sünnet müctehidlerin..

Kur'an ve sünnet ışığı altında birisinin peşine takılıp gitmemde bir sakınca görmemekteyim , Ktab ve sünnete aykırı olmadığı şartıyla.. Bu hizibcilik yada taassubculuk değildir ki , bende bu iki olguya karşı olanlardanım..

Neyse değerli kardeşlerim , şunuda söyliyim sizlerinde dedikleri Yanlış değil AllahuAlem...

Allah azze ve celle hepimizin canını ancak müslüman olarak alsın ve sonrasında rahmeti ile muamele etsin..AMİN !
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Yine sorduğum soruya tatmin edici cevap yok değerli kardeşlerim :)

Eğer İmamı Azam'ın r.h ictihadları Kur'an ve sünnete uyuyorsa Hepsiyle amel ederim yada İmam Şafii'nin r.h...yada diğer Ehli sünnet müctehidlerin..

Kur'an ve sünnet ışığı altında birisinin peşine takılıp gitmemde bir sakınca görmemekteyim , Ktab ve sünnete aykırı olmadığı şartıyla.. Bu hizibcilik yada taassubculuk değildir ki , bende bu iki olguya karşı olanlardanım..

Neyse değerli kardeşlerim , şunuda söyliyim sizlerinde dedikleri Yanlış değil AllahuAlem...

Allah azze ve celle hepimizin canını ancak müslüman olarak alsın ve sonrasında rahmeti ile muamele etsin..AMİN !



BASIT VE NET NE YAPIYOR ISEN DIN ADINA UCUNU KUR'AN VE SUNNETDE BILIYORSAN TAKLIT DEGILDIR YAPTIGIN ..SONUCTA ILIM OGRENMEK GEREKIYOR VE OGRENILEN ILIM ILE AMEL GEREKIYOR..SELAMETLE
 
salah-ad-din Çevrimdışı

salah-ad-din

Üye
İslam-TR Üyesi
her mezhep aliminin içtihadında delil kabul ettiği rivayetler aynı değildir. çünkü hepsine aynı rivayetler ulaşmamıştır. misal: imam-ı azam kufe, imam malik ise(allah hepsinden razı olsun) medine imamıdır. kufeye ulaşan hadisler ile medinedeki hadislerin saysının ve çeşidinin aynı olması beklenmez. ki o zamanlar siyasi nedenlerle ortaya çıkmış bir sürü uydurma hadisi de hesaba katarsanız imamların çok iyi bir süzgeç kullandıktan sonra delillerini seçtiklerini görürsünüz. özellikle de kufede şia propagandası çok yaygın olduğu için ebu hanife(ra) şüpheli gördüğü rivayetleri delil kabul etmemiştir. ancak imam şafii(ra) ise zaman ve mekan itibariyle daha zengin hadis kaynaklarına sahipri. dolayısıyla imam şafii'nin ebu hanife'yle bazı içtihadlarda örtüşmemesi kaçınılmazdır. kaldı ki imam şafii ömrünün son yıllarında kendisinin önceki içtihadlarında dahi düzeltmeye gitmiş ve önceki içtihadlarıyla amel edilmesini yasaklamıştır.

dolayısıyla bana göre bize düşen alimlerin ittifak ettikleri hadislere dayanarak amel etmek, imamların icmasına uymak; icma yok ise cumhurun reyine göre hareket etmektir.
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allah azze ve celle razı olsun Değerli kardeşim..

Şunu öğrenmek istiyorum ; mesela Bir amelde , İmamı Şafii ve İmamı Azam farklı ictihadda bulunmuşlardır..Hangisini taklid edip yapacaz ? eğer Şafii'nin dediğini yapıyor İmamı Azamın yapmıyorsak o zaman İmam şafiiyimi din edinip küfür işlemiş oluyoruz? yada tam tersi İmamı Azamımı?

Bir Ehli sünnet aliminin ictihadlarını sürekli takip etmek selamet açısından daha faydalı değilmidir ?

Tabiiki ,Hatadan Münezzeh Allah c.c Ve Vahy ile desteklediği Enbiyalarıdır..


بسم الله الرحمن الرحيم


dinde peygamber dışında hiç kimseyi taklid etmek caiz değildir. bu imamların getirdikleri delile bakılır ve o delile tabi olunur.
 
S Çevrimdışı

Sadat-ı Kiram

Üyeliği İptal Edildi
Banned
بسم الله الرحمن الرحيم


dinde peygamber dışında hiç kimseyi taklid etmek caiz değildir. bu imamların getirdikleri delile bakılır ve o delile tabi olunur.


Taklid derken Delilli ictihadlarından bahsetmiştim zaten değerli kardeşim..delilsiz yada Kur'an ve sünnete ters ictihadlara bilerek uymak taklidcilik değil sapkınlık olur..
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt