Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Mürşidi Olmayanın Mürşidi Şeytan mıdır?

S Çevrimdışı

serindir

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Diğer konudan esinlendim merak ettiğim bir konu

Kuranı Kerim, ve Hz Muhammed den sonra da takibi gereken mürşid olması şart mıdır?
Şart ise bu mürşid olmassa (ki benim yok) şeytanın mı takibindeyim?
 
Hafsa binti Ömer Çevrimdışı

Hafsa binti Ömer

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
tasavvuf konusu size yardımcı olacaktır inşeAllah ...

 
S Çevrimdışı

serindir

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
  1. "Allah aşkını yaratabilecek bir mürşit bulmadan kendi başına bu işi halletmeye kalkışanların sonu hüsran olur. Kitap okuyarak sohbet dinleyerek bu işler hallolmaz; muhakkak bir ustaya ihtiyaç vardır. Usta nefis ile nasıl başa çıkacağını müride onun seviyesine inerek öğretmeye başlar."

    bulduğum açıklayıcı cümlelerden biri bu

    "Allah aşkını yaratabilmek için" , ,,, o aşkı yarattıktan sonra mürşidle bağlantım kesilecekmi?
    o sürekli aşk içinde benimki geçici mi olur
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
  1. "Allah aşkını yaratabilecek bir mürşit bulmadan kendi başına bu işi halletmeye kalkışanların sonu hüsran olur. Kitap okuyarak sohbet dinleyerek bu işler hallolmaz; muhakkak bir ustaya ihtiyaç vardır. Usta nefis ile nasıl başa çıkacağını müride onun seviyesine inerek öğretmeye başlar."

    bulduğum açıklayıcı cümlelerden biri bu

    "Allah aşkını yaratabilmek için" , ,,, o aşkı yarattıktan sonra mürşidle bağlantım kesilecekmi?
    o sürekli aşk içinde benimki geçici mi olur

yaratmak sadece yaraticiya Yani ALLAH celle celauhuya mahsustur.yapmayin kardesim bu ne sacmaliktir....
 
Hafsa binti Ömer Çevrimdışı

Hafsa binti Ömer

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi

  1. "Allah aşkını yaratabilecek bir mürşit bulmadan kendi başına bu işi halletmeye kalkışanların sonu hüsran olur. Kitap okuyarak sohbet dinleyerek bu işler hallolmaz; muhakkak bir ustaya ihtiyaç vardır. Usta nefis ile nasıl başa çıkacağını müride onun seviyesine inerek öğretmeye başlar."

    bulduğum açıklayıcı cümlelerden biri bu

    "Allah aşkını yaratabilmek için" , ,,, o aşkı yarattıktan sonra mürşidle bağlantım kesilecekmi?
    o sürekli aşk içinde benimki geçici mi olur
bu cümleleleri nereden buldunuz ki açıklayıcı olduğuna karar verdiniz?öncelikle bu sözü kim söylemiş?mürşit demek kılavuz demektir ..demekki bizim kılavuzumuz kuran ve sünnet olduğuna göre ben bu sözü şöyle algılıyorum ..evet bir insanın kılavuzu kuran olmassa ,sünnet olmazsa şeytan olur bu da benm algıladığım şekli...:)siz eğer ki gerçekten öğrenmek için sormuş olsa idiniz verdiğim linki incelerdiniz selametle ...
 
D Çevrimdışı

Dad

Üyeliği İptal Edildi
Banned
"Mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır!" diyen;
ŞEYTANDIR!
 
S Çevrimdışı

serindir

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
"mürşit demek kılavuz demektir ..demekki bizim kılavuzumuz kuran ve sünnet olduğuna göre ben bu sözü şöyle algılıyorum ..evet bir insanın kılavuzu kuran olmassa ,sünnet olmazsa şeytan olur bu da benm algıladığım şekli"

benimde anladığım bu
başka şeye hacet olmamalı

kapatılmış bir konuymuş okuduğum
ama kaldırılmalı oradan yanıltıyor
kapatılmış konulara ziyaretçilerde girebiliyor ise
benim gibi başını sonunu okumadan okur iseler
pek iyi sonuçlar doğmaz
 
S Çevrimdışı

serindir

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
linki tam olarak verirmisiniz...eger gercekten oyle ise ozur dilerim bakacagim

evet onu bende gördüm kardeş o konuda haklı yazının silinmesi lazım konu kapatılmış ama yazı oarada var ....buyrun linki ben vereyim Şeyhi Olmayanın Şeyhi Şeytandır !


inanmıyorum yaaa iğrenç bir konuymuş hemde
yok ben o yazılanı o linki içindeki tamamen alakasız bir forumdan almışım
ben özür dilerim
ne başını ne sonunu okumamıştım

mevlana ile ilgili olan
 
K Çevrimdışı

kelime-i şehadet

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu söz Bayezid-i Bestami isimli birine ait olduğu için bizleri bağlamaz. Mana olarak belki doğru olabilir. O mana da ancak şöyle olabilir. Mürşit, demek doğru yolu gösteren, kılavuz demektir. Bu bağlamda, bir şeyh mi doğru yolu gösterir, yoksa Kuran ve Sünnet mi? Elbette ki Kuran ve Sünnet. Ama şeyh denilen kişi harfiyyen Kuran ve Sünnete bağlı ve insanı bunlara bağlayan bir alim ise o da takip edilebilir. Bugün kimlerin mürşidi yoktur? dini, şeriatı olmayanların mürşidi yoktur. Vahyi olmayan ateistlerin, mürşitleri şeytandır. Rotası olmayan bir gemiyi denize salarsanız ne olur? Oradan oraya savrularak bir karaya varamadan batıp helak olur gider. İşte aklını vahye doğru çalıştırmazsan zavallı ezik akıl koskoca kainatı anlamaya çalışma gafletine düşüp helak olur gider. Allah habersiz, vahiysiz (vahyi gözardı eden) akıldan ve akılsız (değerlendirilen) haberden, vahiyden korusun. Allah insanlara önce haber, vahiy versin (vahye tabi etsin) sonra da akıl versin (aklını kullanmaya tabi etsin).
 
ibni kayyım Çevrimdışı

ibni kayyım

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
sa akhiler...illa bir mürşide tabbi olmak isteyen varsa ona Quranı tavsiye edin....gerçek mürşit Quran-ı kerimdir...izlenecek tek yol rasulullahın sünnetidir...tek veli ( dost - yardımcı ) Allah subhan dır....ayeti kerimede de buyurduğu üzere ; ''Allah iman edenlerin velisidir ( yardımcısı-dostu - evliyası ) dır. kendisine uyanları karanlıkLARDAN AYDINLIĞA çıkarır''... bakara 257 ( e onlarda zaten bu yolda gidiyolar diyenlere; bırak gitsinler..sen de git...illa onlar önden gidecek biz de onları takip etcez diye bir kural yokki zaten Allah diyor ben ışığı Quran ile tutup yolu aydınlattım yolda nasıl yürüneceğini de size peygamber göndererek göstedim...eee nedi bu savsata.....yok yok bu böle değil bu yapılan kolaycılık....şeyhin cebine girip cennete geçmeye çalışmak bu ...bu yapılan şey umutsuz bir şefaat beklentisinden ibaret....unutmayınki Allah c.c şefaat yetkisi verdiği kişiler yine Allahın dilediği kullara şefaat edecektir....Allah selamet versin..tutamadım yine dilimi....
 
S Çevrimdışı

Saadetdevri

Üye
İslam-TR Üyesi
Yolu islam olmayanin can dostu seytandir..
O yoldan sapanlari sever..
Allaha ortak kosulmasini ister
Fitnesiyle rizik korkusuna sebebiyyet verir
Cünkü Seytan Allahi inkar etmez.
Allaha sirk kosmaktan Allaha siginir
Ama saptirir Allaha sirk kosulmasini ister

Onun sirk fitnesi söyledir..
Ey Müslüman sen Allaha inaniyorsan mutlaka araciyla dua edeceksin
Seyhi araci kilacaksin onu vasita kilmazsan Allah duani kabul etmez
Cünkü sen günahkarsin ona tövbe edemessin..illaki bir Allah dostuna elini verceksin tövbeni onun sahitligi ile yapacaksin
Dara düstügünde medet yaa seyhim diceksin cünkü Allah dostlarin kerametleri vardir bunun icin ölüde olsalar yardim ederler..
Seyhde yok olcaksin seyhin alnina bakinca Allahin tecelli ettini görüldünü anlicaksin zira allahin nuru seyhin alnindadir
Nasil telefon bir insanla konusmak icin aracsa seyhte Allahla konusmak ona ulasmak icin aractir..hasa...
Seyhin senin bas tacindir..ona bir ölünün yikayicisina nasil teslim oldugu gibi sende öyle seyhine teslim olcaksin kitab sünnette sözü olmassa bile itaat edeceksin
Sen bilemessin seyhin bilir seyhin hatasizdir..
ayni zamanda seytan bunlari iyi niyyetle yapmasi icin fitnelerini fisildar..
ey Müslüman Bu zamanda issiz kalirsin rizik elde edemessin onun icin demokrasi putuna baglan
Korkma sen iyi niyyetle bunu yaparsin Allah affeder,,,
iSTE SEYTANIN FITNELERI BUNLARDIR VE COGU IMANI ZAYIF VE HURAFECILERE ALDANAN ZAVALLILAR VARDIRKI DÜSÜNMEZLER
ALLAH AYAKLARIMIZI KAYDIRMASIN AMIN
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Diğer konudan esinlendim merak ettiğim bir konu

Kuranı Kerim, ve Hz Muhammed den sonra da takibi gereken mürşid olması şart mıdır?
Şart ise bu mürşid olmassa (ki benim yok) şeytanın mı takibindeyim?

بسم الله الرحمن الرحيم

Kitap ve sünneti ümmetin salih selefinin anlayışı ile anlamak üzerinde çaba gösterirseniz bir mürşide ihtiyacınız yoktur. Mürşid ile kastedilen kitap ve sünneti bilen bir hoca ise, bilmediğiniz konularda meselenin hükmünü ve delilini bu hocaya sorarsınız. "Eğer bilmiyorsanız zikir ehline sorun" (Enbiya 7) Sormak için de sadece bir kişiyi belirleyip, dinin sadece bu kişinin bildiği kadarıyla amel etmek, başka bir alimin getirdiği delile bakmamak, o kişi din edinmek veya dinin bir kısmıyla amel edip diğer kısmını reddetmek demektir ve kişiyi küfre sokar.
ama mürşid kelimesiyle genelde bir tarikat şeyhi edinmeyi kastediyorlar. bu ise kişiyi şirke düşürecek diğer bir tehlikedir. çünkü bütün tarikat şeyhleri cinlerle bağlantı kurarlar, tevhid akidesine sahip değildirler ve bidatlerle amel ederler.
 
S Çevrimdışı

Sadat-ı Kiram

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Sormak için de sadece bir kişiyi belirleyip, dinin sadece bu kişinin bildiği kadarıyla amel etmek, başka bir alimin getirdiği delile bakmamak, o kişi din edinmek veya dinin bir kısmıyla amel edip diğer kısmını reddetmek demektir ve kişiyi küfre sokar.

Allah azze ve celle razı olsun Değerli kardeşim..

Şunu öğrenmek istiyorum ; mesela Bir amelde , İmamı Şafii ve İmamı Azam farklı ictihadda bulunmuşlardır..Hangisini taklid edip yapacaz ? eğer Şafii'nin dediğini yapıyor İmamı Azamın yapmıyorsak o zaman İmam şafiiyimi din edinip küfür işlemiş oluyoruz? yada tam tersi İmamı Azamımı?

Bir Ehli sünnet aliminin ictihadlarını sürekli takip etmek selamet açısından daha faydalı değilmidir ?

Tabiiki ,Hatadan Münezzeh Allah c.c Ve Vahy ile desteklediği Enbiyalarıdır..
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Allah azze ve celle razı olsun Değerli kardeşim..

Şunu öğrenmek istiyorum ; mesela Bir amelde , İmamı Şafii ve İmamı Azam farklı ictihadda bulunmuşlardır..Hangisini taklid edip yapacaz ? eğer Şafii'nin dediğini yapıyor İmamı Azamın yapmıyorsak o zaman İmam şafiiyimi din edinip küfür işlemiş oluyoruz? yada tam tersi İmamı Azamımı?

Bide Ehli sünnet aliminin ictihadlarını sürekli takip etmek selamet açısından daha faydalı değilmidir ?

Tabiiki ,Hatadan Münezzeh Allah c.c Ve Vahy ile desteklediği Enbiyalarıdır..

Kardeş hiç bir ehli sünnet alimi gelin bizim görüşlerimize tabii olun dememiştir. Günümüzde insanların beyinlerinde bir hizipçilik vardır o yüzden sanarlarki illede birine yanlış da olsa tabii olmak şarttır.

Halbuki tabii oldukları imam şafi r.a bir sözünde derki: Benim sözüm ictihadım kuran ve sünnetle çelişirse onu alın ayağınızın altında ezin, siz kuran ve sünnete tabii olun der. Bu söz gayet açık ve net ki bizler herhangibi şahıs yerine kuran ve sünnete her zaman tabii olduğumuz müddetçe sorun çıkmayacaktır.

Daha önce mezheplerle alakalı konu sorulmuştu, oraya bizzat mezhep imamlarından sözler ekledim. Okursanız tam sizin soruya yanıt olacak sözleri var.

https://www.islam-tr.org/konu/mezhebler-mezheblerde-neden-farkli-ibadet-sekilleri-var.2216/

Allah korusun, imamlar arasında sırf, hizibçilik,bağnazlıkdan dolayı ben şu imama tabiyim o yanlışda olsa kuran ve sünnette bu mesele de başka olsa ben yinede felancayi takip ederim derse, tevbe 31le imtihan olur. Allah cc bizleri hizibçilikten sakındırsın.
 
karafi Çevrimdışı

karafi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Allah azze ve celle razı olsun Değerli kardeşim..

Şunu öğrenmek istiyorum ; mesela Bir amelde , İmamı Şafii ve İmamı Azam farklı ictihadda bulunmuşlardır..Hangisini taklid edip yapacaz ? eğer Şafii'nin dediğini yapıyor İmamı Azamın yapmıyorsak o zaman İmam şafiiyimi din edinip küfür işlemiş oluyoruz? yada tam tersi İmamı Azamımı?

Bir Ehli sünnet aliminin ictihadlarını sürekli takip etmek selamet açısından daha faydalı değilmidir ?

Tabiiki ,Hatadan Münezzeh Allah c.c Ve Vahy ile desteklediği Enbiyalarıdır..
Alimleri taklit etmeden önce onların delillerini araştırsan daha sağlıklı olmazmı?çünkü imamlar bu konuda şöyle diyorlar:
İmam Ebû Hanife radıyallahu anh der ki: «Hadîs sahih olursa, mezhebim odur»[1]
İmam Ebû Hanife radıyallahu anh yine der ki: «Nereden aldığımızı bilmeksizin sözümüzü kabullenmek bir kimseye helâl olmaz.[2]
Yine onun sözlerinden bir kaçı:
«Delilimi bilmeden benim görüşümle fetva verene yazıklar olsun...»
«Bizler insanız. Bugün bir söz söyler, yarın ondan döneriz.»
«Yazık sana ey Yakub! Benden her duyduğunu yazma. Bugün bir görüşte olurum, yarın onu terk ederim. Yarın bir görüş bildiririm, öbür gün onu terk ederim.»
«Allah’ın Kitabına ve Resûl’ün haberine aykırı bir görüş bildirdiysem onu terk edin.»[3]
İmam Mâlik de radıyallahu anh der ki: «Ben bir insanım. Doğru söyleyebilirim, yanılabilirim de... Görüşüme bakın. Kitap ve Sünnete uyan her şeyi alın, uymayanları da terk edin.»[4]
Yine onun sözü: «Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem hariç, sonrakilerin sözü alınır da, bırakılır da...»[5
İmam Şâfiî’ye radıyallahu anh geçelim. Der ki: «Dediğimin aksine nakil ehli katında Allah Resûlü’nden sallallahu aleyhi ve sellem geldiği sahih olan her meselede hayattayken de, öldükten sonra da ben dönüyorum.»[6]
«Hiç kimse yok ki! Allah Resûlü’nün sallallahu aleyhi ve sellem sünnetinden bir şeyler kaçırmış olmasın. Ne zaman bir görüş bildirir veya bir usûl ortaya koyarım da onun aksine Allah Resûlü’ndenbir söz nakledilir. Benim sözüm; Allah Resûlü’ nün sallallahu aleyhi ve sellem söylemiş olduğudur.»[7]
«Müslümanlar, kendisine Allah Resûlü’nden bir Sünnet zahir olup da başka birinin sözü için bunu bırakana yaptığının helâl olmadığı noktasında icmâ etmişlerdir.»[8]
«Kitabımda Allah Resûlü’nün sallallahu aleyhi ve sellem Sünnetine aykırı bir şey bulursanız Allah Resûlü’nün sallallahu aleyhi ve sellem Sünnetini alın, benim dediğimi bırakın.»[9]
«Hadîs sahih olursa, mezhebimdir.»[10]
«Peygamber’den sallallahu aleyhi ve sellem dediğimin aksine bir rivayet sahih olduğu halde beni görüş bildirirken görürseniz, bilin ki aklım başımda değildir.»[11]
«Benden duymazsanız da Allah Resûlü’nden sallallahu aleyhi ve sellem gelen her hadîs benim görüşümdür.»
«Allah Resûlü’nden sallallahu aleyhi ve sellem dediğimin aksine sahih bir hadîs varsa, onun hadîsi kabul edilmeye daha lâyıktır. Bu durumda beni taklit etmeyin»[12]
«Beni taklid etmeyin. Mâlikî, Şâfiî’yi, Evzâî’yi, Sevrî’yi taklit etmeyin. Aldıkları yerden siz de alın.»[13]
«Cüzzî’nin, Mâlik’in, Ebû Hanife’nin görüşleri neticede birer görüştür. Bence hepsi birdir. Hüccet, ancak nakledilen haberlerdedir.»[14]
«Allah Resûlü’nün sallallahu aleyhi ve sellem hadîsini reddeden helâk olmanın eşiğindedir.»[15]
İmamların radıyallahu anhüm bu konudaki sözleri daha pek çoktur. Bu sözler, derin kavrayışlarının birer göstergesidir.
«Rabbinizden size indirilene uyun. Ondan başka dostlar edinip de uymayın. Ne kadar az öğüt alıyorsunuz.»(A’raf, 7/3)
Büyük âlim Muhammed Emin Şenkıtî rahimehullah der ki: «Sonradan gelenlerin, sahabe ve diğer hayırla anılan çağlarda yaşamış olanlara muhalefet ettiği taklit türü, tüm âlimleri bırakıp tek bir şahsa bağnazca tutunmaktır. Bu tür taklit hakkında ne Kur’ân’da, ne de Sünnette bir delil yoktur. Ne sahabeden ne de hayırla anılan çağlarda yaşamış birinden nakledilen bir söz de mevcut değildir. Bu taklit, imamların sözlerine de aykırıdır. Onlardan hiçbiri, tüm âlimleri bırakıp bir şahsın görüşlerine bağlanmayı söz konusu etmemiştir.Belli bir şahsı taklit hicretin dördüncü asrında ortaya çıkmış bir bid'attır.aslını iddia eden ilk üç asırda belli birini tenkit eden birisini göstersin gösteremez çünkü böyle bir şey yok.16
[1] İbn Abidin, Haşiye, cilt.15, shf. 63.

[2] İbn Abidin, Haşiye.

[3] İbn Abdilberr, İntika.

[4] Fulânî, Îkaz.

[5] İbn Abdilberr, Câmi; Fulânî, İkaz..

[6] Ebû Nuaym, Hilye.

[7] Fulânî, İkaz.

[8] Fulânî, Îkaz, shf. 68.

[9] Nevevî, Mecmu’ul-Feteva

[10] Nevevî, Mecmu’ul-Feteva.

[11] İbn Ebî Hatim, Âdâbı Şâfiî.

[12] İbn Ebî Hatim, Âdâbı Şâfiî. shf. 63..

[13] İbn Kayyum-i’lam.

[14] İbn Abdilberr, Câmi.

[15] İbn Cevzî, Menakıb.

[16] Edvau’l-Beyan, cilt 7, shf. 458.
 
S Çevrimdışı

Sadat-ı Kiram

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Kardeş hiç bir ehli sünnet alimi gelin bizim görüşlerimize tabii olun dememiştir. Günümüzde insanların beyinlerinde bir hizipçilik vardır o yüzden sanarlarki illede birine yanlış da olsa tabii olmak şarttır.

Halbuki tabii oldukları imam şafi r.a bir sözünde derki: Benim sözüm ictihadım kuran ve sünnetle çelişirse onu alın ayağınızın altında ezin, siz kuran ve sünnete tabii olun der. Bu söz gayet açık ve net ki bizler herhangibi şahıs yerine kuran ve sünnete her zaman tabii olduğumuz müddetçe sorun çıkmayacaktır.

Daha önce mezheplerle alakalı konu sorulmuştu, oraya bizzat mezhep imamlarından sözler ekledim. Okursanız tam sizin soruya yanıt olacak sözleri var.

https://www.islam-tr.org/konu/mezhebler-mezheblerde-neden-farkli-ibadet-sekilleri-var.2216/

Allah korusun, imamlar arasında sırf, hizibçilik,bağnazlıkdan dolayı ben şu imama tabiyim o yanlışda olsa kuran ve sünnette bu mesele de başka olsa ben yinede felancayi takip ederim derse, tevbe 31le imtihan olur. Allah cc bizleri hizibçilikten sakındırsın.

Amin Amin Amiinnn değerli kardeşim...

Kalbi güzel kardeşim , evet bende hizibcilik heleki Taassubculuğa şedid bir şekilde karşı olanlardanım..

Ama İmam şafii o sözü avam için değil , Müctehid durumdaki olanlara söylemiştir diye okumuştum..

nedeni ise , imam Şafii'nin kur'an ve sünnete ters bir ictihadını kendisi ve diğer müctehid imamlar anlamayacakta ben bu ilm'imlemi anlayacam , görüşüdür...

İmam Şafiinin bir ictihadının Kur'an ve sünnete ters düştüğünü söylememiz için en az onun kadar yada diğer alimler kadar İlm'e vakıf olmamız lazımdır.. kaldıki hiçbir müctehid alimlerinde 4 mezheb imamlarında birbirlerinin ictihadlarına Kur'an ve sünnete terstir görüşünü görmedim..onlar görmediyse ben bu ilm'sizliğim ile nasıl görücem ?

En Doğrusunu İlm'i Ezeli ve ebedi olan Allah azze ve celle bilir...

Link'teki bilgileride okuyacağım şimdi insaAllah değerli ve kalbi güzel kardeşim... Allah c.c diye diye canın çıksın insaAllah sevgilerimle..
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt