Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Mehmet Emin Akın Hoca Ne Sebeple Said Nursi Hakkında Rahmet Okuyor?

Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Said Nursi Tekfir Edilir mi?

İslam'da Tekfirin Yeri Var mı? Kimler Tekfir Edilir?
Her Küfür İşleyen Tekfir Edilir mi?

 
C Çevrimdışı

chveneburi

Üye
İslam-TR Üyesi
bir kişi bir islami konuyu konuşurken kimden örnek verdiğini bilmiyorsa cahildir
ister hoca olsun ister normal fert bir konuyu anlatırken kimden örnek veriyorsa onun görüşünü benimsemiştir yada sadece o sözü benimsemiştir
her halukarda örnek verilen kişi örnek veren için değerlidir çünkü ondan örnek vermiştir

gözden kaçan bir detay var hepimz bu yanlışa düşüyoruz
felanca alim felancayı tekfir ettimi etmedimi ettiyse kötü etmediyse iyidir

bizim tek delilimiz alimlerin tekfir edip etmediğiyse biz alimleri rab edinme tehlikesiyle karşı karşıya kalabiliriz Allah muhafaza
burda A kişisini konuşuyoruz bu kişi kendisine birr kitap geldiğini yazdırıldığını ihtar v.s edildiğini iddia ediyor

bu durumda biz alimlerin görüşünemi başvuracağız yoksa dinin temeli olan Kuran ve sünnetemi başvuracağız
biz önce alimlerin görüşüne başvuruyorsak helak olmuşuz

din tamamlanmış son Rasulle birlikte vahiy kesilmiştir biz buna inanıyormuyuz inanmıyormuyuz
eğer vahiy kesilmişse ve biri çıkıp bana kitap geldi diyorsa bunun durumunu neden Kurana ve sünnete sormuyoruz


Allah Rasulu ve sahabe döneminde kendisine vahiy geldiğini iddia edenler olmuştur.Allah Rasulunun ve sahabenin tavrı ne olmuştur ne yapmışlardır
hiçmi örnek yok .bilgisi olan varsa lütfen yazsın
onlar ne yapmışşsa inandık ve iman ettik
onlar dönemimde bir örnek yoksa ozaman tamam alimlerin sözlerini kabul edelim
 
A Çevrimdışı

ALI25

La edri
İslam-TR Üyesi
bir kişi bir islami konuyu konuşurken kimden örnek verdiğini bilmiyorsa cahildir ister hoca olsun ister normal fert bir konuyu anlatırken kimden örnek veriyorsa onun görüşünü benimsemiştir yada sadece o sözü benimsemiştir her halukarda örnek verilen kişi örnek veren için değerlidir çünkü ondan örnek vermiştir gözden kaçan bir detay var hepimz bu yanlışa düşüyoruz felanca alim felancayı tekfir ettimi etmedimi ettiyse kötü etmediyse iyidir bizim tek delilimiz alimlerin tekfir edip etmediğiyse biz alimleri rab edinme tehlikesiyle karşı karşıya kalabiliriz Allah muhafaza burda A kişisini konuşuyoruz bu kişi kendisine bir kitap geldiğini yazdırıldığını ihtar v.s edildiğini iddia ediyor bu durumda biz alimlerin görüşünemi başvuracağız yoksa dinin temeli olan Kuran ve sünnetemi başvuracağız biz önce alimlerin görüşüne başvuruyorsak helak olmuşuz din tamamlanmış son Rasulle birlikte vahiy kesilmiştir biz buna inanıyormuyuz inanmıyormuyuz eğer vahiy kesilmişse ve biri çıkıp bana kitap geldi diyorsa bunun durumunu neden Kurana ve sünnete sormuyoruz Allah Rasulu ve sahabe döneminde kendisine vahiy geldiğini iddia edenler olmuştur.Allah Rasulunun ve sahabenin tavrı ne olmuştur ne yapmışlardır hiç mi örnek yok.bilgisi olan varsa lütfen yazsın onlar ne yapmışşsa inandık ve iman ettik onlar dönemimde bir örnek yoksa ozaman tamam alimlerin sözlerini kabul edelim
bir kişi bir islami konuyu konuşurken kimden örnek verdiğini bilmiyorsa cahildir

Üsteki yazin sari cizmeli mehmed aga misalinden olmus ve neyse diyorum.

Sen olsun bir baskasi olsun kim olursa olsun meseleyi saptirmadan yazsin o kadar diyorum iste.

Suanda mesele ne buna dair var mi bir diyecegin yahut bununla ilgili bir sözün var ise buyur de onu alayim senden.

Ben havas degilim avam im ister istemez ulemaya veyahut ulemadan birinede makul ve makbul bulabilirim benim icinde ve bu konuda kiside fert olarak ya itibar edilir yahut da kisacasi edilmez olur.

Bu sözümüde aciklayim bugünkü sahsiyetlerden veyahut günümüze kadar da yakin gelen insanlar icin demistim.

Sen havas isen buyur de ve bende demiyorum bizden cok o ulemanin isi olur bu bizzat nass ile amel etmek ve bunun icinde isin bir ehli olur.

Öyle al ayeti yapistir veyahut al bir hadis-i direk bir nass dan bir seyi oku sirf bununlada yetinmek ve sonra amil olmak makul olmaz o kisi icin sayet o kisi havas degil de bir avam ise biiznillah.
 
C Çevrimdışı

chveneburi

Üye
İslam-TR Üyesi
birilerini hedef alarak yazmıyorum yazsam alıntı yaparım.
sizide hedef almadım

yukarda verdiğiniz videolardaki şahısların görüşünü benimsiyorsanız sizinle zaten aynı fikirde olmamız mümkün değil


yazdıklarımdan birşey anlamamışsınız daha anlaşılır yazmaya çalışayım.

said nursi risaleyi nur adlı kitabı kendisine Allah tarafından yazdırıldığını ilham edildiğini ihtar edildiğini söylüyor
bu Kurana göre mümkünmüdür.?
Allah Rasulu ve sahabe r.a döneminde kendisine kitap geldiğini iddia edenlere ne uygulama yapıldı

bana kitap geldi diyenlere alimmi dediler yoksa sahte peygamber uygulamasımı yaptılar

ve bu kendisine kitap geldiğini iddia eden kişilere uyanlara veya inananlara ne dediler ve ne yaptılar

biz anlamayız doğrusunu Allah bilir demişlerse bizde susalım doğrusnu Allah c.c. bilir diyelim
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kimileri dili sürçmeyen, hata etmeyen, konuşmadan evvel her konuyu 3kere teyit edip bir de hakkında makale yazan alim peşinde. Gel gör ki hatasız kul olmaz. İnsanların sabah müslüman akşam kafir olduğu bu devirde tekfirde yavaşlamayan kaybeder kardeşlerim. Tekfir ederken müslüman olduğu ana denk gelirsin dinin elinden gider. Bu sebeple bir kimseyi tek kalemde silmek için hatasını kollamaktansa söylediklerinin iyisini alıp kötüsünü bırakmasını öğrenmek lazım. bunun için de birden fazla kişiyi dinlemek karşılaştırmak lazım en doğrusunu Allah bilir.
 
A Çevrimdışı

ALI25

La edri
İslam-TR Üyesi
yazdıklarımdan birşey anlamamışsınız daha anlaşılır yazmaya çalışayım.

said nursi risaleyi nur adlı kitabı kendisine Allah tarafından yazdırıldığını ilham edildiğini ihtar edildiğini söylüyor
bu Kurana göre mümkünmüdür.?
Allah Rasulu ve sahabe r.a döneminde kendisine kitap geldiğini iddia edenlere ne uygulama yapıldı

bana kitap geldi diyenlere alimmi dediler yoksa sahte peygamber uygulamasımı yaptılar

ve bu kendisine kitap geldiğini iddia eden kişilere uyanlara veya inananlara ne dediler ve ne yaptılar

biz anlamayız doğrusunu Allah bilir demişlerse bizde susalım doğrusnu Allah c.c. bilir diyelim
Eline saglik tesekkür ederim vermis oldugun bu bilgi ve o aciklama icinde Chveneburi.

Bu kur´an-i kerim´e göre mümkün degil bunu o degil kim derse desin abes ile istigal olur.

Böyle bir sözü kim kabul eder ve bu söz ister istemez sakat söz olur.

Suanki konuda sen bir haklisin ve bu mevzu üzerine diyecegim sana karsi hic bir sözümde yoktur.

hallacı mansur bestami v.s sapıklar için evliya demişşe o kişinin hiç bir sözü benim geçerli ve değerli değildir
Senin yerinde olsam bu bakis acisindan da cikardim ve bu sende ki tutumda hos degil o kadar diyorum.

Her insani bir kefeye sokamazsin bunlarin da arasinda fark var ve bu konuda bilgili isen o zaman makul de yok cahil isen de bilmiyorum de ve dikkat et ileri geri konusup söz edip durma bu senin lehinde degil aleyhinde olur.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
C Çevrimdışı

chveneburi

Üye
İslam-TR Üyesi
Kuranı Kerime göre son peygamber olan Muhammed Mustafa s.a.v dan sonra bir kimseye Allah katından bir kitap gelebilirmi
eğer gelmeyecekse kendine bir nevi Allah katından bir kitap geldiğini (ihtar edildi yazdırıldı diyor ) iddia eden kişinin durumu nedir

mehmet emin hoca said nursiye rahmetullahi aleyh diyor ve onu değerli kabul ediyorsa
o zaman said nursinin bana kitap yazdırıldı iddiasına bir şey demiyor
oda kabul ediyor diyemiyorum en azından dinlediğim konuşmalarında böyle bir şey duymadım
peki neden reddetmiyor

doğru cümleler bulamaya çalışıyorum
şunumu anlamalıyız Allah c.c. dilerse ihtar yoluyla ilham yoluyla bir kuluna kitap yazdırabilir
mehmet emin hoca buna inanıyormuki said nursiyi reddetmiyor

bazı arkadaşlar basit görüyor üzerinde çok konuşulmaması gerektiğini düşünüyorda ben bu konuyu çok önemsiyorum.
yarın yeni saidler çıkıp ellerinde yeni kitaplar olabilir
bizde onları kınamayan hocaları dinler islamı öğreniriz dehşete kapılıyoum
 
A Çevrimdışı

ALI25

La edri
İslam-TR Üyesi
Kuranı Kerime göre son peygamber olan Muhammed Mustafa s.a.v dan sonra bir kimseye Allah katından bir kitap gelebilir mi.

Bunu kabul etmek demek ilk hetab da yeni bir peygamberin gelmesi demek olur benim suanda anladigim ve bu aklimdan gecen seydir.

Hic peygamber gelmeden kitab mi gelir ve o kitab da resul denilen o sahsiyete gelir bilenen ve buda o vakia olarak.

eğer gelmeyecekse kendine bir nevi Allah katından bir kitap geldiğini(ihtar edildi yazdırıldı diyor)iddia eden kişinin durumu nedir

Burda anladigim kadariyla bu söz ile oda evliya ullahtan olmus oluyor ve öylede olsa bende sunu derim ve ayni zamanda sorarim kendisinden önce ne kadar cok evliyaullahtan insanlar gelip gittiler kimlere kitab verildi mi veyahut onlara bir kitab da ilham ile yazdirildi mi var mi böyle sey buda bir vakia ve vakilik olarakta olsun.

mehmet emin hoca said nursiye rahmetullahi aleyh diyor ve onu değerli kabul ediyorsa

Bizim icin insan ilk hetab da ölcü mü veyahut bizim icin de ölcü o delil veyahut o delalet denilen sey degil mi ve baska ifade ile kaynak ve dayanak gerekmez mi sonra dinde delil olacak seylerde bilinmektedir.

o zaman said nursinin bana kitap yazdırıldı iddiasına bir şey demiyor

Bu o degil cok kimse sukut ediyor ve oysa bunlarda birer ilim ehli demeleri gerekmez mi var ise bir yanlis veyahut hata da olsa ilk hetab da bu gibi zevatin bunun gibi seyi düzeltmeleri gerekir.

oda kabul ediyor diyemiyorum en azından dinlediğim konuşmalarında böyle bir şey duymadım
peki neden reddetmiyor

Simdi onun yapisini veyahut niye böyle bir tutum sergiliyor bilmiyorum hangi sebebten dolayi sukut ediyor ve onun aleyhinde söz etmiyor ve orta bir hata var ise veyahut yanlis da olsa denilmesi gerekir.

doğru cümleler bulamaya çalışıyorum

Bazen iste böyle insan düsünür durur ve ne diyecegini veyahut ne yazacagini birden kestiremez olur.

Birde su var bazen arada sirada insan bir sey desem mi veyahut demesem mi diye düsünür ve iki arada bir derede kaliverir misalinden olur.

Alttaki yazilarin icinde üstte bunlara da bir degindim ve kisaca yazdim umarim mesele hasil olmustur.


Kuranı Kerime göre son peygamber olan Muhammed Mustafa s.a.v dan sonra bir kimseye Allah katından bir kitap gelebilir mi.

Bunu kabul etmek demek ilk hetab da yeni bir peygamberin gelmesi demek olur benim suanda anladigim ve bu aklimdan gecen seydir. Hic peygamber gelmeden kitab mi gelir ve o kitab da resul denilen o sahsiyete gelir bilenen ve buda o vakia olarak.

eğer gelmeyecekse kendine bir nevi Allah katından bir kitap geldiğini(ihtar edildi yazdırıldı diyor)iddia eden kişinin durumu nedir

Burda anladigim kadariyla bu söz ile oda evliya ullahtan olmus oluyor ve öylede olsa bende sunu derim ve ayni zamanda sorarim kendisinden önce ne kadar cok evliyaullahtan insanlar gelip gittiler kimlere kitab verildi veyahut onlara bir kitab da Ilham ile yazdirildi var mi buda bir vakia ve vakilik olarakta olsun.

mehmet emin hoca said nursiye rahmetullahi aleyh diyor ve onu değerli kabul ediyorsa

Bizim icin insan ilk hetab da ölcü mü veyahut bizim icin de ölcü o delil veyahut o delalet denilen sey degil mi ve baska ifade ile kaynak ve dayanak gerekmez mi sonra dinde delil olacak seylerde bilinmektedir.

o zaman said nursinin bana kitap yazdırıldı iddiasına bir şey demiyor

Bu o degil cok kimse sukut ediyor ve oysa bunlarda birer ilim ehli demeleri gerekmez mi var ise bir yanlis veyahut hata da olsa ilk hetab da bu gibi zevatin bunun gibi seyi düzeltmeleri gerekir.

oda kabul ediyor diyemiyorum en azından dinlediğim konuşmalarında böyle bir şey duymadım
peki neden reddetmiyor

Simdi onun yapisini veyahut niye böyle bir tutum sergiliyor bilmiyorum hangi sebebten dolayi sukut ediyor ve onun aleyhinde söz etmiyor ve orta bir hata var ise veyahut yanlis da olsa denilmesi gerekir.

doğru cümleler bulamaya çalışıyorum

Bazen iste böyle insan düsünür durur ve ne diyecegini veyahut ne yazacagini birden kestiremez olur.

Birde su var bazen arada sirada insan bir sey desem mi veyahut demesem mi diye düsünür ve iki arada bir derede kaliverir misalinden olur.

Alttaki yazilarin icinde üstte bunlara da bir degindim ve kisaca yazdim umarim mesele hasil olmustur.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
mehmet emin akını tekfir etmek istesem direk ederim yanımda birilerini arıyor değilim
said nursinin düşüncelerine göre müşrik olabileceği inancını taşıyorsunuz ama onu öven birinede ictihad etmiştir diyebiliyorsunuz
benim ne düşündüğümü irdelemek yerine kendi düşüncenizin ne kadar tezat içerdiğini düşünseniz diyorum.
yazdığı eserlerde şirk içeren konular olan biri ve onu öven bir bir hoca
Allah için bir düşünün

başka bir şey demiyorum

Mehmed Emin Akın hocanın uzun bir sohbet esnasında Helal lokmanın önemini zikrederken 10 saniye süren "Annem beni abdestsiz emzirmedi" manasındaki sözünü (kâfiri) övme olarak değerlendirmeniz art niyetli çabanız gereğidir.

Evvela şunu biliniz ki; yukarıda da link verdiğim konudaki gibi her ne kadar kitablarında küfür, şirk sözler bulunsa da tekfir ilmine vâkıf olan ilim ehli muayyen olarak tekfirinden uzak durmuşlardır.
Günümüzde bazı gençlerin, Said Nursi'nin eserlerindeki şirk içeren ifadelerden dolayı sahibini de muayyen olarak tekfir etseler de bu durum kendilerini bağlamaktadır, Mehmed Emin Akın hocanın hatasını değil. Yâni Said Nursi küfür şirk içeren görüşleri vardır, fakat kendisi el an hayatta değil ve kendisini sorgulayamıyor, açıklama alamıyoruz. Ayrıca devrinde kendisini tekfir eden bir âlim de bilmiyoruz. Ez cumle görüşlerini şirk görüp reddetsek de, tekfir usulu gereğince ebedi cehennemlik kâfir ollduğuna dair muayyen tekfir edemiyor, kâfir demekten imtina edilmektedir.
Mehmed Emin Akın hocaefendi de çelişki var zannederek videoyu eleştirenlerin aslında kendilerinde tekfirde usulu dolayısıyla inceliğe vâkıf olmadıklarını ortaya arz etmişlerdir.


4' 40'' sonrasını dinleyiniz.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kuranı Kerime göre son peygamber olan Muhammed Mustafa s.a.v dan sonra bir kimseye Allah katından bir kitap gelebilir mi.

Bunu kabul etmek demek ilk hetab da yeni bir peygamberin gelmesi demek olur benim suanda anladigim ve bu aklimdan gecen seydir.

Hic peygamber gelmeden kitab mi gelir ve o kitab da resul denilen o sahsiyete gelir bilenen ve buda o vakia olarak.

eğer gelmeyecekse kendine bir nevi Allah katından bir kitap geldiğini(ihtar edildi yazdırıldı diyor)iddia eden kişinin durumu nedir

Burda anladigim kadariyla bu söz ile oda evliya ullahtan olmus oluyor ve öylede olsa bende sunu derim ve ayni zamanda sorarim kendisinden önce ne kadar cok evliyaullahtan insanlar gelip gittiler kimlere kitab verildi mi veyahut onlara bir kitab da ilham ile yazdirildi mi var mi böyle sey buda bir vakia ve vakilik olarakta olsun.

mehmet emin hoca said nursiye rahmetullahi aleyh diyor ve onu değerli kabul ediyorsa

Bizim icin insan ilk hetab da ölcü mü veyahut bizim icin de ölcü o delil veyahut o delalet denilen sey degil mi ve baska ifade ile kaynak ve dayanak gerekmez mi sonra dinde delil olacak seylerde bilinmektedir.

o zaman said nursinin bana kitap yazdırıldı iddiasına bir şey demiyor

Bu o degil cok kimse sukut ediyor ve oysa bunlarda birer ilim ehli demeleri gerekmez mi var ise bir yanlis veyahut hata da olsa ilk hetab da bu gibi zevatin bunun gibi seyi düzeltmeleri gerekir.

oda kabul ediyor diyemiyorum en azından dinlediğim konuşmalarında böyle bir şey duymadım
peki neden reddetmiyor

Simdi onun yapisini veyahut niye böyle bir tutum sergiliyor bilmiyorum hangi sebebten dolayi sukut ediyor ve onun aleyhinde söz etmiyor ve orta bir hata var ise veyahut yanlis da olsa denilmesi gerekir.

doğru cümleler bulamaya çalışıyorum

Bazen iste böyle insan düsünür durur ve ne diyecegini veyahut ne yazacagini birden kestiremez olur.

Birde su var bazen arada sirada insan bir sey desem mi veyahut demesem mi diye düsünür ve iki arada bir derede kaliverir misalinden olur.

Alttaki yazilarin icinde üstte bunlara da bir degindim ve kisaca yazdim umarim mesele hasil olmustur.


Kuranı Kerime göre son peygamber olan Muhammed Mustafa s.a.v dan sonra bir kimseye Allah katından bir kitap gelebilir mi.

Bunu kabul etmek demek ilk hetab da yeni bir peygamberin gelmesi demek olur benim suanda anladigim ve bu aklimdan gecen seydir. Hic peygamber gelmeden kitab mi gelir ve o kitab da resul denilen o sahsiyete gelir bilenen ve buda o vakia olarak.

eğer gelmeyecekse kendine bir nevi Allah katından bir kitap geldiğini(ihtar edildi yazdırıldı diyor)iddia eden kişinin durumu nedir

Burda anladigim kadariyla bu söz ile oda evliya ullahtan olmus oluyor ve öylede olsa bende sunu derim ve ayni zamanda sorarim kendisinden önce ne kadar cok evliyaullahtan insanlar gelip gittiler kimlere kitab verildi veyahut onlara bir kitab da Ilham ile yazdirildi var mi buda bir vakia ve vakilik olarakta olsun.

mehmet emin hoca said nursiye rahmetullahi aleyh diyor ve onu değerli kabul ediyorsa

Bizim icin insan ilk hetab da ölcü mü veyahut bizim icin de ölcü o delil veyahut o delalet denilen sey degil mi ve baska ifade ile kaynak ve dayanak gerekmez mi sonra dinde delil olacak seylerde bilinmektedir.

o zaman said nursinin bana kitap yazdırıldı iddiasına bir şey demiyor

Bu o degil cok kimse sukut ediyor ve oysa bunlarda birer ilim ehli demeleri gerekmez mi var ise bir yanlis veyahut hata da olsa ilk hetab da bu gibi zevatin bunun gibi seyi düzeltmeleri gerekir.

oda kabul ediyor diyemiyorum en azından dinlediğim konuşmalarında böyle bir şey duymadım
peki neden reddetmiyor

Simdi onun yapisini veyahut niye böyle bir tutum sergiliyor bilmiyorum hangi sebebten dolayi sukut ediyor ve onun aleyhinde söz etmiyor ve orta bir hata var ise veyahut yanlis da olsa denilmesi gerekir.

doğru cümleler bulamaya çalışıyorum

Bazen iste böyle insan düsünür durur ve ne diyecegini veyahut ne yazacagini birden kestiremez olur.

Birde su var bazen arada sirada insan bir sey desem mi veyahut demesem mi diye düsünür ve iki arada bir derede kaliverir misalinden olur.

Alttaki yazilarin icinde üstte bunlara da bir degindim ve kisaca yazdim umarim mesele hasil olmustur.
Kardeşim; Said Nursi'nin bu sözleri bâtıl olsa da muayyen tekfiri için yeterli değildir. Çünkü tekfirin engelleri vardır ki onlardan biri da "tevil"dir. Kendisi hayatta olsa ve bunu sorsak mutlaka "bana cebrail geldi kitab indirdi" demeyecek, ilham tarzı fâsid tevillere yönelecektir. Said Nursi'nin yanlış ve tezatlarını 20 senedir zikrederken, tekfiri noktasında da insafı elden bırakmamak gerekir.

Ölen bir kişi kafir ise veya kâfir olduğuna hukmediyor ise Allah'dan kendisine rahmet dileyemez. Fakat yukarda da değindiğimiz gibi cehennemlik kâfir olarak kesin hukum veril(e)memiş bir kişiye, Allahın rahmet etmesini dilemesi haram değildir, câizdir. Fakat şahsen bu kadar fahiş hataları olan kişilere uluorta rahmet okumam, okumayı da uygun görmem. Benim böyle görmem bunu fetva açısından değil takva açısından olmasındandır.
 
A Çevrimdışı

ALI25

La edri
İslam-TR Üyesi
Eline saglik vermis oldugun bu bilgi icinde sen sag ol Abdulmuiiz.

Yanliz ögrendigimiz ve kitablardan gecenlerden bir misal vereyim bazi sözler var onlar icin bunu demek veyahut yapmak küfür dür diye denir.

Veyahut böyle demek caiz degil denir.

Birisi bizzat birini tekfir edecegine bir misal olarak bu demis oldugun söz veyahut yapmis oldugun sey küfür dür dese güne ona bir kafi gelir.

Buda kisinin kendisini o tehlikeye atmamasi icin olur ve sayet o karsidaki kisi ehli küfür degil ise acik ve bizzat kesin olarak buda ayni zamanda bir ihtiyat bakimindan esas olur.

Sonra karsidaki kisi ehli küfür ise buda bir misal olarak iki kere ikinin dört ettigi gibi ona da zaten bu da denilir ve bizim bildigimiz kisacasi bundan ibarettir.

Sayet bu konuda o kisinin bir delili yok ise ve o kisi acik ve kesin olarak tekfir etmekten sakinmasi kendi adina kendisi tehlikeye atmamak olur. Kisi bir delile binaen birisini tenkid edebilir veyahut baska bir söz ile onuda ayni zamanda tekfir de edebilir ve buda o delilden cikiyor yani o delile dayaniyor biiznillah.

Yani o kisiye denilir o denilen kavli küfür diye veyahut yapilan fiil icin de küfür diye.


Birine sen kafirsin diyecegine bir misal olarak demek yerine söyle demen hos olur ve bu demis oldugun söz küfür dür veyahut bir baska ifade ile bu yapmis oldugun is küfürdür diye demek ihtiyatli davranmak olur o kimse icin de.< Bu bizzat duymus veyahut görmüs oldugun bir hal icindir.<
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
C Çevrimdışı

chveneburi

Üye
İslam-TR Üyesi
yazılanları okudum eyvallah

cevabını alamadığım kısımı belirteyim


henüz Allah Rasulu hayatteyken ve onun vefatından sonra sahte peygamberlerin ortaya çıkışları var
biraz araştırdım ama detaylı bilgi bulamadım

öğenmek istediğim şu bu sahte peygamberler neyle gelmişler ne söylemişler neyi delil göstermişler ne iddia etmişler
ve Allah Rasulu ve sonrasındaki dönmeler sahabenin tutumu nasıl olmuş sahte peygamberlere nasıl muamele etmişler
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
yazılanları okudum eyvallah

cevabını alamadığım kısımı belirteyim


henüz Allah Rasulu hayatteyken ve onun vefatından sonra sahte peygamberlerin ortaya çıkışları var
biraz araştırdım ama detaylı bilgi bulamadım

öğenmek istediğim şu bu sahte peygamberler neyle gelmişler ne söylemişler neyi delil göstermişler ne iddia etmişler
ve Allah Rasulu ve sonrasındaki dönmeler sahabenin tutumu nasıl olmuş sahte peygamberlere nasıl muamele etmişler
Farklı Sorular forumda arayınız, bulamaz iseniz yeni konu olarak açınız.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Eline saglik vermis oldugun bu bilgi icinde sen sag ol Abdulmuiiz.

Yanliz ögrendigimiz ve kitablardan gecenlerden bir misal vereyim bazi sözler var onlar icin bunu demek veyahut yapmak küfür dür diye denir.

Veyahut böyle demek caiz degil denir.

Birisi bizzat birini tekfir edecegine bir misal olarak bu demis oldugun söz veyahut yapmis oldugun sey küfür dür dese güne ona bir kafi gelir.

Buda kisinin kendisini o tehlikeye atmamasi icin olur ve sayet o karsidaki kisi ehli küfür degil ise acik ve bizzat kesin olarak buda ayni zamanda bir ihtiyat bakimindan esas olur.

Sonra karsidaki kisi ehli küfür ise buda bir misal olarak iki kere ikinin dört ettigi gibi ona da zaten bu da denilir ve bizim bildigimiz kisacasi bundan ibarettir.

Sayet bu konuda o kisinin bir delili yok ise ve o kisi acik ve kesin olarak tekfir etmekten sakinmasi kendi adina kendisi tehlikeye atmamak olur. Kisi bir delile binaen birisini tenkid edebilir veyahut baska bir söz ile onuda ayni zamanda tekfir de edebilir ve buda o delilden cikiyor yani o delile dayaniyor biiznillah.

Yani o kisiye denilir o denilen kavli küfür diye veyahut yapilan fiil icin de küfür diye.


Birine sen kafirsin diyecegine bir misal olarak demek yerine söyle demen hos olur ve bu demis oldugun söz küfür dür veyahut bir baska ifade ile bu yapmis oldugun is küfürdür diye demek ihtiyatli davranmak olur o kimse icin de.< Bu bizzat duymus veyahut görmüs oldugun bir hal icindir.<

Tekfir oldukça hassas ve riskli bir mesele olup, güneş gibi ayan beyan net olmadıkça zan veya ihtimalle muayyen tekfir etmekten sakınılmalıdır. Aksi taktirde tekfirin (günahının) kendisine dönmesi gündeme gelir.

Küfür şirk olduğunda ihtilaf olmayan bir meselede (misal şeriata kufredip, demokrasi, laikliği savunan) kendisini müslüman kabul eden kişiye; içinde bulunduğu hal delilleriyle sunulur ve kufurden şirkten vazgeçip tevbe etmesi istenir. Buna rağmen kufru ve şirki savunur ve işlerse tekfir edilir. Böyle bir kişiye kâfir değil demek murcieliktir, sapıklıktır!
Fakat küfür olduğuna itikad edilen bir meselede kişi câhilliğinden yahud kendince (meşru) tevil ederek ya da ikrah söz konusu olan bir meselede muhatabımızı muayyen olarak tekfirden sakınsak da fiilini - amel, sözünü kufur görürüz.
 
C Çevrimdışı

chveneburi

Üye
İslam-TR Üyesi
bu farklı soru değil aslında
yukarda sordum bu sorunun cevabını alamadım

said nursi kendisine kitap ilham edildiğini v.s iddia etmiyormu
bu olay kurana göre bu mümkünmü ki değil


sahte peygamber olayları var
onlara neden sahte paygamber muamelesi yapılmış
Allah Rasulu ve sahabenin uygulaması nasıl olmuş
hiçmi benzerlik arzetmiyor
benzerlik arzediyorsa neden Allah Rasulunun uygulaması yerine hocaların görüşleri üzernden olayı değerlendiriyoruz

anlamak için soruyorum

benim art niyetli olduğumu söylemenize pek takılmadım
bu sorularıma Allah için kafa yorarsanız niyetimin ne olduğunu anlarsınız.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Sahte peygamberler, bana da Muhammed'e indirilen sure gibi cibril sure indirdi deyip okumuş, ve alenen ve zahiren son peygamberliğini ilan etmiştir.

Museyleme'nin Kezzab olmasının sebeblerinden , Kur'ana nazire şeytanın uydurduğu suresi :
“el-Fîlu me’l-Fîlu ve mâ edrâke me’l-fîlu lehu zenebun kasirun ve hurtumun tavil.”
("Fil, filin ne olduğunu bilir misin? Onun kısacık bir kuyruğu ve uzun bir hortumu var...")

(Ebu'l-Hasan Seyfeddin Ali b. Muhammed b. Sâlim el Âmidi, Gayetu’l-Meram fi ilmi’l-kelam, 344; Adududdin el-Îcî, el-Mevakıf, 3/393)

Said Nursi'nin yazılarındaki sözleri sıkıntılı olsa da tevile ve yoruma açık yönleri mevcud olup, muhatabımız da bugün hayatta değildir ki kendisinden bunların izahatını isteyelim.
Ayrıca Said Nursi, kendisi kitab ilham edildiğini söylemiyor, bazı konular hakkında yazmak isterken 'yazdırıldı' gibi ilhama yönelik tevile açık cumleler kullanmıştır. Bu sözler sapkınca olsa da kâfirce olmadığından Museyleme gibi kıyas edilip tekfir edilmemektedir. Ayrıca Said Nursi, Museyleme gibi peygamberi inkar etmiyor, peygamberliğini ilan etmiyor, ahirat gününe inanıyor. Said Nursi'de görülen sıkıntıların pek çoğu tasavvuf ehlinin genelinde mevcud olmasına rağmen, tasavvufcular topyekun tekfir edilmemektedir.
 
Üst Ana Sayfa Alt