Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Kâfire Had Cezası Uygulanır mı?

Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Dar'ul İslam'da; kâfirlerin (ehl-i kitab) cizye verip itaat etmelerine karşılık İslâm topraklarında yerleşmelerine izin verilerek mal, can, ırz ve dini inançlarının korunması ve dışardan gelecek harici saldırılara karşı İslâm devleti tarafından savunulmaları amacıyla karşılıklı yapılan andlaşmaya Zimmet akdi, failine - andlaşmayı kabul eden gayr-ı muslime ise Zımmi denir.

İslâm muctehidleri, zimmet akdinin Müslümanlar için bağlayıcı (lazım) bir akid olduğunda görüş birliği içindedirler. Müslümanlar tek yanlı irade ile böyle bir andlaşmayı bozamazlar. Gayr-i muslimler için ise bağlayıcı olmayan bir akittir.

Hanefîlere göre kitab ehli ile yapılan zimmet sözleşmesi aşağıdaki üç sebeben birisi ile bozulabilir.
a. Zimmînin Müslüman olması,
b. Dâr'ulharbe kalmak üzere geçmesi,
c. Bir bölgede üstünlüğü sağlayarak, İslâm toplumuna karşı savaş açmaları.

Her devletin kamu düzenini sağlamaya yönelik emir ve yasakları olduğu gibi, İslam hukukunda da bu prensib geçerlidir. Buna göre, gayr-i muslimlerin mâbetlerine karışılmaz. İçkilerine ve domuzlarına -kamu düzenini bozacak şekilde- bunları açıktan işlemedikleri sürece dokunulmaz.

Zimmîlerin İslâmî yasaklara saygı göstermesi gerekir. Zimmet ehli, İslâm'ın yasakladığı ve kendi inançlarına göre de yasak olan şeyleri İslâm ülkesinde işlememekle yükümlüdür. Yine zimmîlerin Müslümanlarla karışık bulunduğu yerlerde İslâm'ın şeârine, İslam hukukuna aykırı olan şeyleri açığa vurmamakla yükümlüdürler. Bu şey kendi aralarında caiz olsa bile hüküm değişmez. (Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 6/441-450)

Fakihlerin çoğunluğuna göre Müslümana da kâfire de zina haddi uygulanır. Fakat Hanefilere göre muhsan / evli olan gayri müslime recm cezası uygulanmaz, değnek vurulur. Mâlikîlere göre Müslüman olmayan bir erkek Müslüman olmayan bir kadınla zina etse had uygulanmaz. Fakat zinasını açığa vurursa te'dib edilir. Müslüman bir kadını zinaya zorlarsa öldürülür. Şafii ve Hanbelîlere göre pasaportlu gayr-i muslim yabancılara, ne zina ve ne de içki içme cezası verilmez. Çünkü bunlar Allah haklarından olup, mustemen(İslâm ülkesinde yaşamasına izin verilen)ler bu hakları üstlenmemiştir. (Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 6/42)
 
Üst Ana Sayfa Alt