Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru İcra Yoluyla Nafaka Talebinde Bulunmak Caiz midir?

Muqarrab Çevrimdışı

Muqarrab

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Es-selemun aleykum. Musluman bir kadin bosanmis oldugu kafir kocanin nafakasini odememesi nedeniyle bu devletin icra dairesine bas vurmasi caiz mi? Bu taguta muhakeme olmak mi veya veli tayin etmek mi oluyor?
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Es-selemun aleykum. Musluman bir kadin bosanmis oldugu kafir kocanin nafakasini odememesi nedeniyle bu devletin icra dairesine bas vurmasi caiz mi? Bu taguta muhakeme olmak mi veya veli tayin etmek mi oluyor?

Aleykum selam ve rahmetullahi ve berakatuh:

Eğer devletin boşanmış erkeklere yüklediği nafakadan bahsediyorsan islamda bunun bir aslı yoktur.O parayı almak caiz değildir.

Sadece kadın hamile ise doğum yapana kadar veya daha doğru bir tabirle iddet süresi bitene kadar erkeğin kadına nafakasını vermesi,bakması gerekiyor.Ama iddet süresi bittikten sonra nafaka almak kesinlikle caiz değildir.Mevcut yasaların koymuş olduğu dinen aslı olmayan uygulamalardır.

Çocuklara ise baba bakmakla yükümlüdür.Eğer çocuklar kadının yanındaysa çocukların masrafını vermesi gereklidir.

Ben kısa bir şekilde anlatmaya çalıştım.Adminler gerekli olursa daha detaylı açıklama yaparlar.
 
Muqarrab Çevrimdışı

Muqarrab

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Şimdi bir müslüman abla 3 tane büyük çocuğu var. Kocası nafaka vermediği için gitmiş icra dairesine baş vurmuş. Başka bir abla demiş ki bu konuyu araştır. Abla araştırmamış. Şimdi bu muhakeme mi oluyor? Ben anlayamadım yazdığınızı.
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Şimdi bir müslüman abla 3 tane büyük çocuğu var. Kocası nafaka vermediği için gitmiş icra dairesine baş vurmuş. Başka bir abla demiş ki bu konuyu araştır. Abla araştırmamış. Şimdi bu muhakeme mi oluyor? Ben anlayamadım yazdığınızı.

Yazı gayet anlaşılırdı,neyse tekrar izah edeyim.

Boşanan kadının iddet süresi bittikten sonra islama göre nafaka alamaz.Ama şuan ki yasalarda kadının boşandığında süresiz nafaka alma durumu var.Bunlar kesinlikle caiz değildir.İslamda hiç bir aslı olmayan uygulamalardır.

Yani eğer ablanın almaya çalıştığı nafaka bu nafaka ise almaması gerekir.Adamdan haksız yere para almış olur,ahirette vebali ağır olur.

Yukarıda ki yazıda belirttiğim gibi babanın bülüğ çağına gelene kadar erkeğ çocuğa;evlenene kadar da kızına bakması gereklidir.Kızda ise hatırladığım kadarıyla buluğ çağı şartı aranmıyor diye hatırlıyordum.Tabi fakirlik,hastalık vb.durumlara göre de ayrıyeten durumlar değişebiliyor.

Yani sözün kısası kadın devletten süresiz nafaka alamaz.İslamda bunun bir aslı yoktur,caiz değildir.Ama çocukları varsa gidip adamla konuşabilir çocuklarının bakım,beslenme vb.masraflarını gidermesinin gerektiğini söylemelidir.Ama soruda da belirttiğiniz gibi adam kafir biraz zor gibi görünüyor.Allah yardımcısı olsun.

Yani mevzu tağuta muhakeme olma mevzusundan önce alınan paranın caiz olup olmama mevzusu.Umarım açıklayıcı olmuştur.Elimden geldiği kadar açık ve anlaşılır yazmaya çalıştım.Umarım faydam dokunmuştur.
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

2024 Resmi Kitap Sponsoru
İslam-TR Üyesi
Yazı gayet anlaşılırdı,neyse tekrar izah edeyim.

Boşanan kadının iddet süresi bittikten sonra islama göre nafaka alamaz.Ama şuan ki yasalarda kadının boşandığında süresiz nafaka alma durumu var.Bunlar kesinlikle caiz değildir.İslamda hiç bir aslı olmayan uygulamalardır.

Yani eğer ablanın almaya çalıştığı nafaka bu nafaka ise almaması gerekir.Adamdan haksız yere para almış olur,ahirette vebali ağır olur.

Yukarıda ki yazıda belirttiğim gibi babanın bülüğ çağına gelene kadar erkeğ çocuğa;evlenene kadar da kızına bakması gereklidir.Kızda ise hatırladığım kadarıyla buluğ çağı şartı aranmıyor diye hatırlıyordum.Tabi fakirlik,hastalık vb.durumlara göre de ayrıyeten durumlar değişebiliyor.

Yani sözün kısası kadın devletten süresiz nafaka alamaz.İslamda bunun bir aslı yoktur,caiz değildir.Ama çocukları varsa gidip adamla konuşabilir çocuklarının bakım,beslenme vb.masraflarını gidermesinin gerektiğini söylemelidir.Ama soruda da belirttiğiniz gibi adam kafir biraz zor gibi görünüyor.Allah yardımcısı olsun.

Yani mevzu tağuta muhakeme olma mevzusundan önce alınan paranın caiz olup olmama mevzusu.Umarım açıklayıcı olmuştur.Elimden geldiği kadar açık ve anlaşılır yazmaya çalıştım.Umarım faydam dokunmuştur.

suresiz nafakanin bazi sartlari var o sartlar olmaz ise suresiz nafaka alamiyor benim bildigim.
bir de zaten kadinin 3 cocugu varmis.
haliyle yazdigin gibi kadinin degil ama cocuklarinin bakim masraflarini odemesi gerekiyor adamin
bu durumda kadin kendi icin degil cocuklarinin bakimi icin nafaka talebinde bulunabilmeli değil mi?

Şimdi bir müslüman abla 3 tane büyük çocuğu var. Kocası nafaka vermediği için gitmiş icra dairesine baş vurmuş. Başka bir abla demiş ki bu konuyu araştır. Abla araştırmamış. Şimdi bu muhakeme mi oluyor? Ben anlayamadım yazdığınızı.

bu abla mihrini filan almiş mi ?
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yazı gayet anlaşılırdı,neyse tekrar izah edeyim.

Boşanan kadının iddet süresi bittikten sonra islama göre nafaka alamaz.Ama şuan ki yasalarda kadının boşandığında süresiz nafaka alma durumu var.Bunlar kesinlikle caiz değildir.İslamda hiç bir aslı olmayan uygulamalardır.

Yani eğer ablanın almaya çalıştığı nafaka bu nafaka ise almaması gerekir.Adamdan haksız yere para almış olur,ahirette vebali ağır olur.

Yukarıda ki yazıda belirttiğim gibi babanın bülüğ çağına gelene kadar erkeğ çocuğa;evlenene kadar da kızına bakması gereklidir.Kızda ise hatırladığım kadarıyla buluğ çağı şartı aranmıyor diye hatırlıyordum.Tabi fakirlik,hastalık vb.durumlara göre de ayrıyeten durumlar değişebiliyor.

Yani sözün kısası kadın devletten süresiz nafaka alamaz.İslamda bunun bir aslı yoktur,caiz değildir.Ama çocukları varsa gidip adamla konuşabilir çocuklarının bakım,beslenme vb.masraflarını gidermesinin gerektiğini söylemelidir.Ama soruda da belirttiğiniz gibi adam kafir biraz zor gibi görünüyor.Allah yardımcısı olsun.

Yani mevzu tağuta muhakeme olma mevzusundan önce alınan paranın caiz olup olmama mevzusu.Umarım açıklayıcı olmuştur.Elimden geldiği kadar açık ve anlaşılır yazmaya çalıştım.Umarım faydam dokunmuştur.
Koca kâfir ise kâfirin nafakası alınır mı ? Kâfirin nafakası da miras gibi değerlendirilebilir mi? Miras hukukunda din farkı mirasa engel olabiliyor.
"Kâfir bir kimse müslümana, müslüman da kâfire mirasçı olamaz” (Buhârî, Ferâiz 26) ve “Farklı din mensupları birbirlerine mirasçı olamazlar” (Ebû Dâvûd, Ferâiz 10; Tirmizî, Ferâiz 16) Şimdi söz konusu kâfir koca olunca bu evlilik zaten batıl din farkı var .Evlilik yok hükmünde ayriyeten kocanın ne zaman kâfir olup olmadığı da önemli kâfir olduktan sonra evlilik devam ettiyse zina yapmış olmuyorlar mı? Ve adam kâfir olduktan sonra kadın o adamdan çocuk yaptıysa bu çocuk veled-i zina olup ona nasıl bir miras verilmesi gerekir? Mesele sadece nafaka meselesi değil gibi gözüküyor.
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
suresiz nafakanin bazi sartlari var o sartlar olmaz ise suresiz nafaka alamiyor benim bildigim.
Bende eğer aldığı buysa bu caiz değildir dedim.

bir de zaten kadinin 3 cocugu varmis.
haliyle yazdigin gibi kadinin degil ama cocuklarinin bakim masraflarini odemesi gerekiyor adamin
bu durumda kadin kendi icin degil cocuklarinin bakimi icin nafaka talebinde bulunabilmeli değil mi?
Onu da yazıda belirttim zaten adamın çocuklarına bakması gerekiyor.
Mesele de burda patlak veriyor eğer verilen para kadının nafakası içinse bu caiz değil.Ama diğer taraftan çocukların nafakası var.Kadın aldığı bu parayı sadece çocuklara vermek şartıyla alabilir mi? Bu da işin ehli bir alimin vereceği bir karar.Yani o parayı çocuk nafaka parası olarak alabilir mi bunu ilim ehli birine sormak lazım.Ayrıca bu aşama halledilse bile bu sefer icra açmak için tağuta muhakeme olma mevzusu devreye giriyor.Orda da alimler şöyle diyor:

1-Şeriat devleti varsa iki kişi şeriata değilde başka birine giderse küfre girmiş olur.

2-Şeriat devleti yok ama alim,ilim ehli var bunlara gidip halletmeyen de kafir olur.

3-Hem şeriat devleti yok hemde karşıda ki muhatap kafir hiç bir şekilde şeriatle bu meseleyi halletmek mümkün değil.Burda ise bazı alimler mal ve can ikrahı sebebiyle caiz olabilir demişler.Örneğin İmam Muhammed siyerul kebirde mal ikrahı sebebiyle tağuta muhakeme olmayı anlatıyor ve caiz diyor.Bunu kitabına alan İmam Serahsi ve sonraki hanefi alimlerde buna küfür demiyor.

Ama yine her halükarda en doğrusu müslümana düşen böyle itikadi bir mevzuda 3.madde de verdiğim durumdan da kaçınması gerekir.

Yine de abla güvendiği bir alime danışsa daha iyi olur.En doğrusunu Allah bilir.
 
Son düzenleme:
Alketa Çevrimdışı

Alketa

2024 Resmi Kitap Sponsoru
İslam-TR Üyesi
Koca kâfir ise kâfirin nafakası alınır mı ? Kâfirin nafakası da miras gibi değerlendirilebilir mi? Miras hukukunda din farkı mirasa engel olabiliyor.
"Kâfir bir kimse müslümana, müslüman da kâfire mirasçı olamaz” (Buhârî, Ferâiz 26) ve “Farklı din mensupları birbirlerine mirasçı olamazlar” (Ebû Dâvûd, Ferâiz 10; Tirmizî, Ferâiz 16) Şimdi söz konusu kâfir koca olunca bu evlilik zaten batıl din farkı var .Evlilik yok hükmünde ayriyeten kocanın ne zaman kâfir olup olmadığı da önemli kâfir olduktan sonra evlilik devam ettiyse zina yapmış olmuyorlar mı? Ve adam kâfir olduktan sonra kadın o adamdan çocuk yaptıysa bu çocuk veled-i zina olup ona nasıl bir miras verilmesi gerekir? Mesele sadece nafaka meselesi değil gibi gözüküyor.

adam sonradan kafir olmus herhalde.
ya da kadin sonradan mi musluman olmus.
o benim de kafama takildiydi ama deşmedim
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi

adam sonradan kafir olmus herhalde.
ya da kadin sonradan mi musluman olmus.
o benim de kafama takildiydi ama deşmedim
İslâm hukuku biraz ayrıntılı ve elhamdülillah herşeyi ile kâmil bir hukuka sahibiz üzücü tarafı ise sadece Afganistan ve birkaç belde de uygulanıyor .
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

2024 Resmi Kitap Sponsoru
İslam-TR Üyesi
Bende eğer aldığı buysa bu caiz değildir dedim.


Onu da yazıda belirttim zaten adamın çocuklarına bakması gerekiyor.
Mesele de burda patlak veriyor eğer verilen para kadının nafakası içinse bu caiz değil.Ama diğer taraftan çocukların nafakası var.Kadın aldığı bu parayı sadece çocuklara vermek şartıyla alabilir mi? Bu da işin ehli bir alimin vereceği bir karar.Yani o parayı çocuk nafaka parası olarak alabilir mi bunu ilim ehli birine sormak lazım.Ayrıca bu aşama halledilse bile bu sefer icra açmak için tağuta muhakeme olma mevzusu devreye giriyor.Orda da alimler şöyle diyor:

1-Şeriat devleti varsa iki kişi şeriata değilde başka birine giderse küfre girmiş olur.

2-Şeriat devleti yok ama alim,ilim ehli var bunlara gidip halletmeyen de kafir olur.

3-Hem şeriat devleti yok hemde karşıda ki muhatap kafir hiç bir şekilde şeriatle bu meseleyi halletmek mümkün değil.Burda ise bazı alimler mal ve can ikrahı sebebiyle caiz olabilir demişler.Örneğin İmam Muhammed siyerul kabirde mal ikrahı sebebiyle tağuta muhakeme olmayı anlatıyor ve caiz diyor.Bunu kitabına alan İmam Serahsi ve sonraki hanefi alimlerde buna küfür demiyor.

Ama yine her halükarda en doğrusu müslümana düşen böyle itikadi bir mevzuda 3.madde de verdiğim durumdan da kaçınması gerekir.

Yine de abla güvendiği bir alime danışsa daha iyi olur.En doğrusunu Allah bilir.

yav bu durum çok karışık
3. maddeden de kacinicaksa napacak bu abla.
yani ablanin ailesi varsa onun anne ve babasinin ya da aile buyuklerinin onlarin mi bakmasi gerekir acaba.
ya da kafir dedigi esinin ailesi mi torunlarina bakmali maddi olarak.

yani bunlarin hicbirine bulasmadan boyle olsa dahi o da yük. kimse bu sekil sorumluluk da almak istemez. kadin ya tekrar evlenecek ya da calisacak o vakit
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

2024 Resmi Kitap Sponsoru
İslam-TR Üyesi


İslâm hukuku biraz ayrıntılı ve elhamdülillah herşeyi ile kâmil bir hukuka sahibiz üzücü tarafı ise sadece Afganistan ve birkaç belde de uygulanıyor .

valla benim bundan cikarttigim ders guclu bi mihir talep etmek arti takilan takilarla beraber yatirim yapmak ki, kadinin kendine has bir geliri olsun bari :D
bu sekilde isin icinden cikilmasi cok zor
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Koca kâfir ise kâfirin nafakası alınır mı ? Kâfirin nafakası da miras gibi değerlendirilebilir mi? Miras hukukunda din farkı mirasa engel olabiliyor.
"Kâfir bir kimse müslümana, müslüman da kâfire mirasçı olamaz” (Buhârî, Ferâiz 26) ve “Farklı din mensupları birbirlerine mirasçı olamazlar” (Ebû Dâvûd, Ferâiz 10; Tirmizî, Ferâiz 16) Şimdi söz konusu kâfir koca olunca bu evlilik zaten batıl din farkı var .Evlilik yok hükmünde ayriyeten kocanın ne zaman kâfir olup olmadığı da önemli kâfir olduktan sonra evlilik devam ettiyse zina yapmış olmuyorlar mı? Ve adam kâfir olduktan sonra kadın o adamdan çocuk yaptıysa bu çocuk veled-i zina olup ona nasıl bir miras verilmesi gerekir? Mesele sadece nafaka meselesi değil gibi gözüküyor.

Bu mevzuda tamamen aklımdan çıkmış.İşin o tarafı da var.Alimlerin çoğunluğuna göre kafir de müslüman da birbirine miras bırakamıyor.Aksini söyleyen bazıları da olsa bizi bağlayan açık naslar ve alimlerin çoğunluğun görüşü.Dediğim gibi mevzu tafsilatlı,işin ehli bir alime sorsa daha iyi olur.En iyisini Allah bilir.

Abdullah b. Amr b. As -radıyallahu anh- Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'in şöyle buyurduğunu işittim demiştir: «Şüphesiz Allah, ilmi insanlardan çekip almakla değil, alimlerin ruhlarını kabzetmek suretiyle kaldıracaktır. Nihayet hiç bir alim bırakmayınca insanlar kendilerine cahil bir takım kimseleri öncüler edinirler. Bunlara (soru) sorulur, onlar da ilimsiz fetva verirler de hem kendileri saparlar, hem halkı saptırırlar.»

(Muttefekun aleyh)
 
Muqarrab Çevrimdışı

Muqarrab

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
suresiz nafakanin bazi sartlari var o sartlar olmaz ise suresiz nafaka alamiyor benim bildigim.
bir de zaten kadinin 3 cocugu varmis.
haliyle yazdigin gibi kadinin degil ama cocuklarinin bakim masraflarini odemesi gerekiyor adamin
bu durumda kadin kendi icin degil cocuklarinin bakimi icin nafaka talebinde bulunabilmeli değil mi?



bu abla mihrini filan almiş mi ?
Bu abla evliyken iman ediyor. Sonra boşanıyorlar. Bir müddet sonra kocası nafakasını vermeyince icra dairesine baş vuruyor. Ve bu ablaya da buradaki müslümanlar maddi olarak yardım da ediyor. Zaten elektirk, şu indirimli bi yiyecek-giyecek kaldı. Devlette para veriyor Aile desteği, e abiler de yardım ediyor. Bunun üstüne abla araştırmadan gidiyor icra takibi başlatıyor. Bunu yapmadan önce başka bir abla uyarıyor araştırdın mı diye yok! Araştır diyor araştırmıyor
 
Muqarrab Çevrimdışı

Muqarrab

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
suresiz nafakanin bazi sartlari var o sartlar olmaz ise suresiz nafaka alamiyor benim bildigim.
bir de zaten kadinin 3 cocugu varmis.
haliyle yazdigin gibi kadinin degil ama cocuklarinin bakim masraflarini odemesi gerekiyor adamin
bu durumda kadin kendi icin degil cocuklarinin bakimi icin nafaka talebinde bulunabilmeli değil mi?



bu abla mihrini filan almiş mi ?
Bilmiyorum ki
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bunu yapmadan önce başka bir abla uyarıyor araştırdın mı diye yok! Araştır diyor araştırmıyor

Bir müslümanın bu konuları umursamaması ne kadar da üzücü.Para gelsin de nerden geliyorsa gelsin mantığıyla hareket ediyor birçoğu insan.

“Öyle bir zaman gelecek ki, insanoğlu kazandığı şeyin helâlden mi haramdan mı olduğuna hiç aldırmayacak”

(Buhârî, Buyû‘ 7; Nesâî Buyû‘, 23.)

Allah’ın size helâl ve temiz olarak verdiği rızıklardan yiyin ve kendisine iman ettiğiniz Allah’a karşı gelmekten sakının.”

(Mâide 5/88.)

“Ey iman edenler! Mallarınızı aranızda haksız yollarla yemeyin, ancak karşılıklı rızaya dayanan ticaretle yiyin

(Nisâ 4/29)

“Bir kimse Allah yolunda uzun seferler yapar da saçı başı dağınık toza toprağa bulanmış vaziyette ellerini gökyüzüne açar, Ya Rabbi Ya Rabbi diyerek duâ eder. Halbuki onun yediği harâm içtiği harâm, gıdası harâmdır. Böyle birinin duâsı nasıl kabul edilir.“

(Müslim, Zekât, 65.)

Kıyamet gününde insan, malını nereden kazanıp nereye harcadığının hesabını vermedikçe Allah’ın huzurundan ayrılamaz.”

(Tirmizî, Sıfatu‘l-Kiyâme 1, Hadîs No: 2416.)
 
Muqarrab Çevrimdışı

Muqarrab

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Maalesef. İnşeAllah doğru şeyi anlamışımdır, icraya baş vurması caiz değil . Alınan para da caiz olmuyor? Yanı icra dairesine başvuruda bulunmasi muhakeme olmuyor tağuta öyle mi?
 
A Çevrimdışı

Akansu55

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Maalesef. İnşeAllah doğru şeyi anlamışımdır, icraya baş vurması caiz değil . Alınan para da caiz olmuyor? Yanı icra dairesine başvuruda bulunmasi muhakeme olmuyor tağuta öyle mi?
Evet,eğer icra dairesine başvurduktan sonraki süreçte mahkeme vs. var ise ki büyük ihtimalle var.Bundan dolayı caiz değildir.Allah muhafaza tağuta muhakeme olmuş olursun buda küfürdür.Küfrü de sadece ikrah caiz kılabilir.Burda da öyle bir şey söz konusu değil.
Alınan para da caiz olmuyor?
Evet.Devletin erkekten aldığı nafaka caiz değildir.Bir müslüman bayanın böyle bir talebi olamaz.Gidip icra dairesine helal olmayan bir para için başvuramaz.Çünkü alınan nafaka Allahın hakkında hiç bir delil indirmediği, sistemin uydurduğu helal olmayan bir paradır.
 
Muqarrab Çevrimdışı

Muqarrab

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Zaten o abla baş vuruda bulunmuş... Ona müslümanlardan yardım geliyor... Allah azze ve celle onun rızkını gönderiyor. Her halde yetmiyor!!! Allah azze ve celle bizleri sırat-i mustaqim e ulaştırsın. Allahumme âmin
 
Üst Ana Sayfa Alt