Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Hristiyanlar İslam'a İman Edebilir mi?

T Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Özellikle abdulmuiz hocam cevaplarsa daha iyi olur
selamun aleyküm

62. Şüphe yok ki iman etmiş olanlar, yahudiler, hristiyanlar ve sabiler; kim Allah'a ve âhiret gününe iman eder,
bununla beraber sâlih amelde bulunursa elbette onların Rableri katında ecirleri vardır. Hem onlara bir korku da
yoktur, onlar üzülecek de değillerdir ———Bunun üzerine bu âyet indi."[106]
2- İbn Ebî Hatim'in tahricinde Mücâhid'den gelen rivayette Selmân şöyle anlatıyor:
"Allah'ın Rasûlü (s.a.v.)'ne, daha önce içlerinde bulunduğum din mensuplarını sordum ve dedim ki:
"Ey Allah'ın elçisi, namaz kılıyorlar, oruç tutuyorlar, sana iman ediyorlar ve senin peygamber olarak
gönderileceğine şehadet ediyorlardı." Bunun üzerine Allah Tealâ bu âyeti indirdi."[107]
3- Ahmed b. Muhammed b. Ahmed el-Hafız, Abdullah b. Muhammed b. Cafer el-Hafiz'dan, o Ebû Yahya er Razî'den, o Sehl b. Osman el-Askerî'den, o Yahya b. Ebî Zaide'den, o İbn Cüreyc'den, o Abdullah b. Kesir'den, o
Mücahid'den şunu dediğini bize haber verdi:
"Selman, Peygamber (s.a.v.)'e kilise ashabının hikâyesini anlatınca, Rasulullah (s.a.v.):
"Onlar Cehennemdedir" buyurdu. Selmân dedi ki:
"Bu yüzden yeryüzü bana kapkaranlık kesildi. Nihayet bu âyet nazil oldu. Bu sebeple sanki üzerimden bir dağ
kalktı."[108


bakara suresi 62. ayetin tefsirinde iman eden hiritstyanlar vs diyor ya hocam tefsirine baktığımda kralın oğlu selman birgün bir rahibin kuran okuduğunu duyuyor orada iman ediyor ama tefsirde hristyan olduğu söyleniyor rahip hiristyanmış hatta isa peygambere as inen incili okuyorlarmış ona iman ediyorlarmış peygamber saw yetişen selman onlardan bahjsedince bu ayet iniyor hocam benim anlamadığım iman eden hiristyanlar diyor ama biz bunlara müslüman muaalmesi yapacakmıyız neden müslüman değilde iman eden hristyan diyor aklım almıyor bu konuyu islam her zaman varmı bu ayrımı yapamıyorum bir türlü


bu konuyu açıklarsanız gerçekten çoktandır bu ihtilaf üzereyim


tabi başka bir tefsir bapdada böyle diyor 4- Muhammed b. Abdu'1-Aziz el-Mervezî, Muhammed b. el-Hüseyn el-Haddadî'den, o Ebû Yezid'den, o İshak b.
İbrahim'den, o Amr'dan, o Esbât'tan, o da Süddî’den bu âyet hakkında şöyle dediğini bize haber verdi:
"Bu âyet Selmân-ı Farisi'nin ashabı hakkında nazil oldu. Selmân Rasulullah (s,a.v.)'a gelince kendi halkının
ibadetlerinden ve dini yorumlarından haber vermeğe başladı ve dedi ki:
"Ey Allah'ın Rasulü, onlar namaz kılıyorlardı, oruç tutuyorlardı, sana inanıyorlardı ve senin Peygamber olarak gön derildiğine şahidlik yapıyorlardı." Böylece Selmân onları övmeyi bitirince Rasulullah (s.a.v.):
"Ey Selmân onlar cehennem ehlindendir" buyurdu. Bunun üzerine Allah Teala: bu âyeti indirdi.

183. Ey iman edenler, oruç sizden öncekilere farz kılındığı gibi sizin üzerinize de farz kılındı. Belki Allah’a karşı gelmekten sakınırsınız. Ayetin nüzul sebebi ile ilgili rivayetler: a- Şa’bi ve Süddi’ye göre bizden önce geçen ve kendilerine oruç farz kılınan insanlardan maksat, Hıristiyanlardır. Onlara farz kılınan oruç ise sayı ve zaman bakımından bizimki gibiydi. Şa'bi diyor ki: "Bütün bir yılı oruçla geçirmiş olsam dahi, Ramazan mı yoksa Şaban mı? diye şüphe edilen günde oruç tutmam. Zira Hıristiyanlara da, bize farz kılındığı gibi Ramazan ayında oruç tutmaları farz kılınmıştı. Fakat onlar, orucu, sıcak olmayan mevsimlere kaydırdılar. Onlardan sonra gelen nesiller, kendilerine güven sağlamak için otuz günün bir gün öncesinden bir gün de sonrasından oruç tutar oldular. Daha sonra gelen nesiller de kendilerinden önce gelen nesillerin yolunu tuttular. Böylece oruçları elli güne kadar çıktı. Hıristiyanların oruçları günde bir defa ve yatsıdan sonra iftar edilmek suretiyle tutulan oruç şeklindeydi. Bu oruç şekli, müslümanlara önceleri farz kılınan oruç şekliydi. Bu bakımdan onların oruçları da bizimki gibiydi
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bakara 62. ayet metni şöyledir:

Şubhesiz iman edenler, Yahudiler, Hristiyanlar ve Sabii'lerden her kim Allah’a ve ahiret gününe iman eder ve iyi bir iş
yaparsa, onlar için Rabb'leri katında ödülleri vardır, onlara korku yoktur. Onlar üzülecekler de değillerdir.

Şubhesiz iman edenler": Bunların kim oldukları hakkında 5 görüş vardır:
Birincisi: Onlar Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem gönderilmeden önce İsa’ya iman edenlerdir. Bunu İbn Abbas söylemiştir.
İkincisi: Onlar İsa aleyhisselam gelinceye kadar Musa'ya iman edip onun şeriati ile amel edenlerdir, Sonra İsa’ya iman ettiler, Muhammed aleyhisselam gelinceye kadar onun şeriati ile amel ettiler. Bu Suddi’nin şeyhlerinden naklettiği görüşüdür.
Üçüncüsü: Onlar munafıklardır, bunu da Sufyan Sevri demiştir.
Dördüncüsü: Onlar İslam’ı arayanlardır, mesela Kus bin Saide, rahip Bahire, Varaka bin Nevfel ve Selman gibi.
Beşincisi: Onlar bu ummetin mûminleridir.

Yahudiler: Ayette geçen (
هَادُو ) hêdû aslnda tövbe edenler demektir.
İbn Mes’ud’dan şöyle rivayet edilmiştir: Onlara böyle denmesi Musa’nın (
هُدْنَٓا اِلَيْكَؕ ) “hudnê ileyk" (sana döndük) (Âraf: 156)

Hristiyanlara da böyle denmesinin sebebi, İsa’nın (
مَنْ اَنْصَار۪ٓي اِلَى اللّٰهِۜ ) “men ensari ilallah” demesindendir. (Al-i İmran: 52) Onlara Nasrani denmesi İsa’nın konuk olduğu Nasra köyünden dolayıdır, yahud da tenasur (yardımlaşma)larındandır, denilmiştir.

Sabiilere gelince bu kelime Kur’an’ın her yerinde hemze ile okunmuştur. Nafi ise hiç birini hemze ile okumazdı. Zeccac şöyle demiştir; Sabiiler, bir dinden başka dine geçenler demektir. Sabee fulanun denir ki din değiştirdi demektir, sabeetin nucum da yıldızlar doğdu manasınadır.

Sabiiler hakknda da 7 görüş vardır:
Birincisi: Onlar Hristiyanlardan bir cemaattir, daha yumuşak görüşleri vardır, onlar seyahat eder, başlarının ortasını kazırlar. Bu ibn Abbas’tan rivayet edilmiştir.
İkincisi: Onlar Hristiyanlarla mecusiler arasında bir kavimdir, dinleri yoktur, bunu da Mucâhid demiştir.
Üçüncüsü: Onlar Yahudilerle Hristiyanlar arasında bir kavimdir, bunu da Said bin Cubeyr demiştir.
Dördüncüsü: Onlar Mecusiler gibi bir kavimdir, bunu da Hasen ile Hakem demişlerdir.
Beşincisi: Onlar ehl-i kitabdan Zebur okuyan bir kavimdir, bunu da Ebu’l Aliye demiştir.
Altıncısı: Onlar kıbleye dönerek namaz kılarlar, meleklere taparlar, Zebur okurlar, bunu da Katade demiştir.
Yedincisi: Onlar yalnız la ilahe illallah derler, onların ne ameli ne kitab ne de peygamberi vardır. Bunu da îbn Zeyd demiştir.

Kim iman ederse": İmanın tekrar zikredilmesi hususunda da 3 görüş vardır:
Birincisi: Mûminlerle beraber bir bölük kâfir de zikredilince tekrar “kim iman ederse" denilmiştir.
İkincisi: Mana, kim imanında durursa demektir.
Üçüncüsü: Birinci iman munâfıkların İslam söylemeleri, ikincisi de kalblerdeki itikattır.
"İyi bir iş yaparsa”: İbn Abbas: Farzlar yerine getirirse, demiştir.


Bu ayetler muhkem midir yoksa mensuh mudur?
Bunda da 2 görüş vardır:
Birincisi: Muhkemdir, bunu Mucâhid, Dahhak ve diğerleri demiş ve sözü şöyle takdir etmişlerdir: İman edenler, Yahudilerden iman edenler.
İkincisi: Bu ayet "Kim İslam'dan başka bir din ararsa ondan asla kabul olunmaz" (Al-i İmran: 85) ayeti ile mensuhtur, bunu da bir
grup mufessir demiştir.
(Ebu'l Ferec ibnu'l Cevzi, Zâdu'l Mesir fi İlmi't Tefsir, C. 1, Sf: 95, Bakara 62 tefsiri)

 
Leprusal Çevrimdışı

Leprusal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kur’an’ı kabul edip İslam’a geçerlerse iman edebilirler çok normal değil mi bir sürü sonradan İslam’a geçen oldu.
 
Üst Ana Sayfa Alt