Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Hicab'ın Toplumsal Etkileri..

muvahhide sehidan Çevrimdışı

muvahhide sehidan

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hicap, sadece İslam`ın farz kıldığı bir giyiniş tarzı ya da Şer`i bir vazife değil, aynı zamanda insan topluluğunun en temel ihtiyaçlarındandır.
Resim_1309797078.jpg



Onun varlığı toplumda büyük etkilerin oluşumuna zemin hazırlamakta, hicaba uyulmaması durumunda ise toplumun genel kültüründe büyük sarsıntıların meydana gelmesine yol açmakta, toplumun sosyal dokusunun bozulmasıyla birlikte ekonomisine ve hatta siyasetinde bile etki edebilmektedir. İslami hicaba bürünen kadın, toplumda sağlıklı ilişkilerin kurulmasına, insani ve İslami değerlerin korunmasına büyük ölçüde etki eder.

Bundan dolayı hicap, Müslüman kadının en belirgin özelliği ve şahsiyetini tanımlayan kimliği olarak ortaya çıkar. Etrafımızı sathi bir bakışla incelediğimiz zaman bunun etkilerini rahatlıkla görebiliriz. Sömürgecilerin tecavüzüne uğrayan ve birçok değerini yitiren ülkelerde bilinçli ve programlı olarak hicabın yok edildiğine ya da zayıflatıldığına tanık olmaktayız. Zaten hicabın İslam düşmanlarının biricik hedefi olduğunu, Müslüman toplumları bu özellikten alıkoymakla İslami hassasiyetlerini yok etmeye çalıştıklarını, bunda da büyük başarılar elde ettiklerini görmekteyiz. Hicaptan sıyrılan toplumların kendilerini toparlamaları, özlerine dönüşü sağlamaları ve değerleriyle yaşamaları oldukça zor ve imkânsız hale gelmektedir. Bu yazımızda hicabın toplumdaki etkilerine kısaca değinmeye çalışacağız:


Aile Temellerinin Güçlenmesi:
Hicabın öncelikli etkilerinden biri toplumun en küçük birimi olan ve toplumun temel taşını oluşturan ailesel yapıyı muhkem hale getirmesidir. Hicaba riayet etmekle, evin dışına çıkıldığında İslam’ın emrettiği gibi hicaba bürünmekle, kadının ve kocasının haremi korunmakta, ailede sebat meydana gelmektedir.


Ölçünün bütün berraklığıyla ortaya konduğu Nur suresinde Allah Teala şöyle buyurmaktadır: “Mü`min kadınlara da söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Başörtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar…” (Nur Suresi 31)


Kur’an-ı Kerim kadınlardan, eller ve yüz bölgesi hariç bütün bedenlerini örtmelerini istemektedir. Bu durum, ev ortamında kadın ile erkek arasında güçlü irtibata ve güçlü bağlara yol açmaktadır. İslami hicap vasıtasıyla bedenini örten kadın, sadece helali olan eşinin yanında hicabından sıyrılabilmektedir. Neticede hicap, kadın ile erkek arasında güçlü bağlara yol açmakta, bu da aile temellerinin sarsılmaz bağlarla güçlenmesine sebep olmaktadır.


Kadınların süslenmeleri ve bu süslerini toplumda deşifre etmeleri, Allah Teala’nın emrettiği gibi uygun örtüyle örtünmemeleri, hem kendi hayatlarını hem de toplumun diğer fertlerinin hayatlarını tehlikeye sürüklemektedir. Cazibelerini sokak ve pazarlarda neşreden hicapsız kadınlar toplumun fertlerinin gözlerini üzerlerine çekmekte, bu da ailelerin derinliklerinde sorunların oluşmasına ve yıpranmalarına yol açmaktadır. Öyleyse hicabın öncelikli faydası ve zararı yine şahsın kendi hayatına yansımakta, huzur ve sükun üzerine bina edilmesi gereken ailesel yapısı hicapsızlık dalgaları arasında fırtınalara teslim edilmektedir.


Hicabın azalması ya da zayıflamasıyla toplumda hicapsızlığa doğru bir yönelişin başladığına, ahlaksızlığın arttığına, boşanmaların gün geçtikçe fazlalaştığına tanık olmaktayız. Buna karşın evliliklerin sayıları azalmakta, aile fertleri arasındaki ilişkiler gittikçe zayıflamaktadır. Toplumda gittikçe artan gayrı meşru irtibatlar, süslenip bedenlerini topluma sunan kadınların yoğunluk kazanmasıyla birlikte evlilik müessesesi ciddi sarsıntılar geçirmekte, evlilik ise, insan ilişkilerini sınırlandıran ve büyük mesuliyetler içeren bir iş olarak yorumlanmakta böylece evliliğe ilgi her geçen gün zayıflamaktadır.


Hicabın zayıflamaya başladığı, kadınların ziynetlerini (bedenlerini) örtmediği toplumlarda evlilik yaşındaki gençler evliliğe yanaşmamakta, böylece toplumun sağlığında bozulmalar başlamaktadır. Bunun da neticesinde fesat, toplumu ciddi bir şekilde kuşatmaya, nefes almayı zorlaştırmaktadır. Fesat dalgası yeni evliliklerin çoğunun işin başında dağılmasına yol açmaktadır.

Hicabın yok oluşu ve kadınların açılıp saçılmasıyla, iman açısından zaafı bulunan insanlar, sokaktaki manzaraların etkisinde kalıp eşlerinde aradıklarını bulamadıklarına inanmakta başka alanlara yönelmektedirler. Bu tür ailelerde hangi sağlıklı ilişkilerden bahsedilebilir ki?


Eşiyle birlikte yıllarca zorluklara katlanan, birlikte acı ve tatlı günler yaşayan, hayatı birlikte paylaşan, bin bir zorluklarla çocuklarını büyüten ve hayat yolculuğunda gençliklerini kaybeden aileler bundan sonraki süreçte rahat ve huzurlu bir yaşama ihtiyaç duyarlar.

Oysa hicapsız olup cadde ve pazarlarda boy gösteren genç kadınların evlilik yoluyla gelip hayatlarına adım atmasıyla bir ömür büyük zorluklarla kurulan ailede sarsıntı sesleri duyulmaya başlar. Yıllarca çabalayıp büyük bir azimle geliştirilen aile, hicapsızlığın baskısı altında güçlü direniş setleri oluşturmada gerekli başarıyı gösteremez. El emeği göz nuruyla oluşturulan değerler kısa sürede rüzgarların önüne bırakılır.


Böylesi toplumlarda kadınların hicapsızlığı karşısında erkekler imani ve iffeti çizgilerini sıkıca koruyabilirlerse nispeten bozulmaların önüne geçilebilir. Allah Teala bununla ilgili Mü’min erkeklere şu uyarılarda bulunur. “Mü`minlere söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar. Bu, onlar için daha temizdir.” (Nur Suresi 30)

Ruhen Huzur ve Sükûnet
Hicap, toplumun psikolojisinin huzur ve sükûnetle kuşanmasına yol açar. Kadınların hicapsız oluşları ve açılıp saçılmaları, bunlara paralel olarak erkeklerin de aynı türden yaklaşımları insanlarda cinsi arzu ve heyecanın artmasına yol açar. Bu durum, bu tipteki insanları her geçen gün daha fazla serkeşliğe sürükler ve insanlarda ruhun susamışlığı gibi bir hastalık şeklinde ortaya çıkar. İnsanlardaki bu meyil sadece bedensel yönlerini bağlamakla kalmaz.

Aksine geniş ve sınırsız şekilde ruhlarını kuşatmaya başlar. Hatta beden, bu alanda cisme ulaşmakta güçlük çeker. Neticede insanın mahrumiyet hissi ve ruhi bağları şahısta ruhi dengenin altüst olmasına sebep olur. Kadınların hicaptan sıyrılarak açık bedenleriyle topluma çıkmalarıyla cinsi tahrike kapılan insanlar psikolojik sıkıntılarla karşılaşmakta, bu esnada süratlenmeye başlayan zehirli hormonlar kanlarına karışmakta, bedendeki bütün organlara bir ağla bağlı olan beyin birkaç saniye içinde bu zehiri bedenin bütün organlarına aktarmaktadır. Bu da insan sağlığının büyük risklerle yüz yüze gelmesi anlamı taşımaktadır.
Buna karşılık bazıları, hicabın sınırlamalara sebep olduğunu, dolayısıyla sınırlanan insanlarda psikolojik sorunlara yol açtığını ileri sürerler. Toplumda hicapsızlığın artmasıyla açılıp saçılanların yoğunluğundan dolayı cazibiyetlerin kaybolacağını dolayısıyla insanların bunlara karşı ilgilerinin kalmayacağını savunurlar.
Bu görüşe karşı çıkan ŞehidMutahhari, böyle bir sonucun tek bir fert için geçerli olabileceğini, ancak mutlak olarak hicapsızlık ve iffetsizlik için doğru olamayacağını ileri sürer. Yani insanların iffetsizliğin bir bölümünden yorulabileceklerini, ancak bunun da onları iffete yönlendirme gibi bir sonuca ulaştırmadığını belirtir.
Örneğin geçmiş zamanlarda padişahların haremlikleri kadınlarla dolu olduğu halde bunlarla yetinmeyip sürekli yeni kadınlara sahip olmak için çabalarlardı. Bugün Batıda sözde cinsi özgürlükler ileri boyutlarda olduğu ve kadınlar büyük ölçüde açık oldukları halde insanlardaki cinsi arzuların daha fazla arttığına tanık olmaktayız. Bu sadece kadın ve erkeklerle sınırlı kalmamakta, toplumda farklı çarpık şekillerde kendisini göstermektedir. Her gün toplumda sapıklık sayılabilecek birçok olayla karşılaşıyoruz. İnsanın ruhu hassas ve tahrik edilmeye müsait olduğundan, hicapsızlıklar ve iffetsizlikler toplumu sarsan büyük bir musibet gibi her alanda kendini hissettirmektedir.


Kadın Onur ve Kerametinin Korunması:
Hicap, kadınların şahsiyet ve kerametlerini koruyan en önemli faktörlerdendir. Kadınların önemli bir kısmı dış güzelliklerinin toplum tarafından görülmesine büyük ilgi duyarlar. Oysa kadınlar cinsi olarak değerlendirilmeden önce bir insan olarak değişik kabiliyetlere sahip faziletli şahıslar olarak toplumda insani bir değere sahip olabilecekken, hicaptan sıyrılınca bütün değerlerini bir tarafa itmekte, cismani cezbediciliklerini ön plana çıkarmakta, zahiri görüntülerinin perdesi altında kemalatlarına sebep olan güzel hasletleri cezbedicilik görüntüsü altında yok etmektedirler.


İslam, hiçbir şekilde bugünkü dünyanın kadına biçtiği müşterileri cezbetme aracı, tüketim mallarının reklam vasıtası ya da cinsi bir vasıta olarak kullanılmasını kabul etmez. Bundan dolayı kadının gerçek kimliğinin korunmasını İslami hicap çerçevesinde güvence altına alır. İslam’ın öngördüğü şekilde ahlak, ilim, basiret ve keramet özellikleriyle donanmış kadınlar hiçbir şekilde kendilerini heves peşinde koşanların, sömürgecilerin ve patronların oyuncağı haline getirmezler. Hicapsız kadınlar ise insani kimlikten nasiplerini almamış, ahlaki ve manevi sermayeden yoksun kişilere karşı eksikliklerini gidermek için bedensel görüntülerini arzetmeye çalışırlar. Böylece bir insan kişiliği değil, sadece bir kadın olarak görünmekte, sahip oldukları insani kabiliyetler ise hiçbir şeye yaramamaktadır.


Hicabı kadının hürmetini ve kerametini koruyan bir perde olarak gören Allah Teala bu konuda şunları buyurur:
“Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü`minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur” (Ahzab Suresi 59)
Kur’an-ı Kerim, hicaptan bahsettiği zaman, namahremlerin kadına bakmamaları için hicabın bir nevi kadına saygı ve hürmet gösterilmesine yol açan bir kalkan olduğunu ortaya koyar. Ancak Müslüman olmayan kadınlar ise maalesef bu büyük nimetten ve bu yüce hürmetten uzak kalmaktadırlar.


İslam’ın bakışında kadına uygun görülen hicap kuru bir örtünmeden ibaret değildir. Kur’an-ı Kerim latif ve görkemli beyanatlarıyla bu konuda şu güzel ifadeyle deyi dile getirmektedir: “ırzlarını korusunlar” (Nur Suresi 31) Yani burada korunmak kuru bir örtüyü başın üzerine atmak değil, aynı zaman kendilerini korunmaya almaktır.


Örtünme olmadan korunma gerçekleşemez. Yani insan örtünebilir, ancak bu örtü gerçek bir hicap mahiyetinde değilse bakışlardan ve tehlikelerden koruyamaz. Diğer bir ifadeyle insanlar örtünme olmadan kendilerini koruyabileceklerini iddia edemezler. Üzerlerindeki her örtünün kalkan vazifesi göreceğini de savunamazlar. Öyleyse örtü İslam’ın ölçüsüne uygun olmalı ve bedeni tamamıyla örtebilmelidir.

Meryem BAŞAK

 
selsebil Çevrimdışı

selsebil

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
hicab diye dayatmak doğru değil.'örtünmenin' toplumdaki etkisi diye konuşsak daha iyi olur diye düşünüyorum...
 
La Yezal Çevrimdışı

La Yezal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Zaten Hicap da bayanın istenilen şekilde örtülmesini saglayan Örtü manasında degil mi. .
 
selsebil Çevrimdışı

selsebil

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
evet,öyledir.ama resime bakarsan daha iyi anlarsın beni.yazıda hicab derken tam o resimdeki kastedilmiş.
ve hakikaten gerekli olan şekil bu mudur bilmiyorum.su götürür...
 
muvahhide sehidan Çevrimdışı

muvahhide sehidan

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
“Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü`minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur” (Ahzab Suresi 59)

biz'ce nasil gerektigininin oneminden, ziyade Allah'in nasil hosnut olmasi onemlidir .. hicab ve tesettur giyimi arasinda oldukca fark vardir kiyasi bile yalnistirki cekicilik detayina hic girmiyorum .. yazida dayatilmasindan ziyade kadinin nasil giyinmesini ve daha fazla nasil kendini muhafaza etmesi ele alinmistir.. bunun neresi yalnis_?
 
selsebil Çevrimdışı

selsebil

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kimse cilbabı(dış kıyafeti)inkar etmiyo ki.şekli hakkında kesin bişey yok.belirgin hatları örtmesi gerekir falan...amenna.ama mesela resimdeki gibi tepeden tek parça halinde inmesi gerekir mi?siyah olmak zorunda mıdır?el-yüz örtülmeli midir?bunlar problem...
ve hicab denince gerçek anlamı değil direk o resimdeki örtü geliyo akla.o yüzden iyi niyetimle daha geniş anlamlı bişey kullanalım dedim...
 
muvahhide sehidan Çevrimdışı

muvahhide sehidan

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
O halde hicab olmasinda ne zarar var kardesim maksat en guzel sekilde zirhi kusanmak degilmi .. zaten suanki toplum bizi elimizden geldigini kadar kapanmaya zorlamiyormu ? gunumuzdeki ortunme sekli cicekli basortuler renga renk mantolar Asil Allah'in bizden istedigi ortunme sekline vurulmus en buyuk darbe degilmidir.. Rabbim bizleri gercek manada '' razi'' olacagi sekilde ortunenlerden eylesin .. amin..
 
S Çevrimdışı

soru işareti

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Ben şu çicekli-böcekli, parlak kumaşlı örtülerden hoşlanmıyorum çünkü; Dikkat çekiyor. Diyelim ki örtünmenin şekli belirlenmiştir ancak desen, renk, kumaş konusunda bir kısıtlama getirilmemiştir fakat bir Müslüman hanımın dikkatleri üzerine çektiğini bile bile o şekilde örtünmesi doğru mudur? Peygamberimizin hanımları nasıl örtünüyorlardı? Rengarenk, desenli, parlak kumaşlı örtüler mi? Bununla birlikte zorunlu olmayan (burka gibi) şeyleri dayatmak da doğru mudur?
 
muvahhide sehidan Çevrimdışı

muvahhide sehidan

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü`minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur” (Ahzab Suresi 59)
“Aişe (r.a) dedi ki: Resulullah yapmak istediği bir gazvede aramızda kura çekti ve bu kurada benim adım çıktı. Ben Rasulullah’ın beraberinde sefere çıktım. Bu sefer Hicab ayeti indikten sonra idi. Ben hevdecimin içinde taşınır ve onun içinde olarak yere indirilirdim. Bütün yolculuğu bu şekilde yürüdük. Nihayet Resulullah bu gazvesinden ayrılıp da döndüğü ve Medine’ye yaklaştığımızda bir yerde konakladı. Geceleyin hareket edilmesini bildirdi. Hareket emrini verdiği zaman ben kalkıp hacetimi yerine getirmek için yalnız başıma ordunun konakladığı bölgeyi seçtim. Hacetimi yerine getirdiğim zaman dönüp yerime geldim. Baktım ki Yemen boncuğundan dizilmiş gerdanlığım kopup düşmüş. Hemen dönüp gerdanlığı aradım. Fakat onu aramak beni yoldan alıkoymuştu. Benim yol nakliyatımı yapmakta olan kimseler gelip benim hevdecimi yüklemişler ve binmekte olduğum deve üzerinde götürmüşler. Onlar beni hevdecin içinde sanıyorlarmış. O zaman kadınlar hafif hafif idiler, şişmanlamazlardı, et ve yağ onları ağırlaştırmazdı. Çünkü az yemek yerlerdi. Bu sebeple bana hizmet edenler hevdeci ağırlık derecesine bakmadan yüklemişler. Ordu gittikten sonra ben gerdanlığımı buldum. Akabinde ben ordu birliklerinin konakladığı yere geldim. Fakat oralarda kimse kalmamış. Ve onlar beni hevdecde bulamazlarda beni aramak üzere yanıma gelirler diye düşündüm. Ben bu düşünce ile yerimde otururken uyumuşum.

Safvan İbnul Muattal es-Sulemi sonra ez-Zekvani arkadan gelmekte, kalmış olan eşyalarını toplamak ve diğer konak yerine götürerek sahiplerine vermekle görevli idi. Bu zat askerin arkasından sabaha kadar yürümüş. Benim bulunduğum yere gelmiş. Uyuyan bir insan karaltısı görünce benim yanıma gelmiş ve beni görünce tanımış. Bu zat beni Hicab’tan önce görür idi. Ben onun beni tanıdığı sırada onun:

“ İnna lillahi ve inna ileyhi raciun” (Bakara (2)/ 156) istirca sözlerini söylemesiyle uyandım.

Uyanınca hemen feraceme bürünüp yüzümü örttüm. Allah’a yemin ederim ki, o bana bir tek kelime söylemedi, bende ondan “inna lillahi ve inna ileyhi raciun” istirca sözünden başka bir kelime işitmedim. Devesini ıhtırıp çöktürdü. Benim binmem için devenin ön ayağına bastı, bende deveye bindim. Safvan, bindiğim deveyi önünden çekerek yürüdü. Nihayet kafile konak yerine indikten sonra, öğle sıcağında orduya yetiştik...”

(Buhari – 10. c / 4598 – Ebu Davud / 4735 – Müslim / 2770)

Aişe annemiz ne diyor, istirca sözüyle uyandım, onu karşımda görünce hemen yüzümü kapadım diyor. Ve o beni Hicab’tan öncede tanırdı diyor.

Şimdi bu kelimelerin üzerinde biraz durun. Hicab’tan önce derken, hicab emri ne burada? Üzerini örtünmüyor bakın, sadece yüzünü örtüyor. Hicab katiyen kadının üzerini örtmesi değildir. Üzerinde olan cilbabın bir parçasıyla yüzünü örtmesidir. Aişe annemizin yaptığı gibi

Yani hicab dediğimizde eli ve yüzü örtme emridir. Değilse vücudu bedeni örtme değil. Ondan önce kadınlar açık saçık mı geziyorlardı. Hatta Mekke’de bile müslüman kadınlar örtünüyordu.

Misal mi, Allah’ın Resulu (sav), Arafat’ta hacılara tebliğ ederken yoruluyor ve bir ağacın altına oturuyor dinlenmek için. O sırada kızı Rukiye (r.a) geliyor. Elinde su kabı ile. Allah’ın Resulu (sav)’in eline su döküyor, elini yıkıyor su içiyor. O sırada Rukiye’nin gerdanı açılmış. Allah’ın Resulu (sav) – Kızım gerdanını kapat diyor.

(Ahmed b. Hanbel)

Yani bakın daha Mekke’de iken bile tesettürün bu kısmına dikkat edilen taraf var. Değilse hicab gelmeden evvel müslüman kadınları açık saçık gezemiyorlardı. Oradaki hicab emri yüzünün kapanmasıdır. Üstünü örtme değil. Aişe validemiz üstünü örtmüyor. Örtülüydü. Sadece uyku haliyle yüzü açıktı. O beni Hicab’tan öncede tanırdı, diyor. Ve yüzünü kapatıyor.

Şimdi ayetle tanınıp eziyet edilmemeleri sözüyle o beni Hicab’tan öncede tanırdı deyip yüzünü kapamayı alakalandırdınız değil mi?

Hicab yüzü örtmedir. Tanınmama onu kapamadır. Açık tutarsan kapanır. Şimdi bu ayetin tefsirini biz ne ile yaptık., sahabenin yaşantısıyla. Bakın bir hadiste Aişe annemiz:

“Biz ihramlı olarak Resulullah (sav)’le beraber bulunurduk. Kafileler bizim yanımızdan geçerlerdi. Tam hizamıza geldikleri vakit biz kadınlardan herhangi birimiz başından örtüsünü yüzüne indirir, kafile geçince yine açardık. “
(Ebu Davud / 1833 – İbn Mace / 2935)

“İhramlı kadın yüzüne peçe vurmasın ve ellerine eldiven giymesin” buyurdu.

(Buhari – 4.c / 1729 – Ebu Davud / 1826)

Bu neyi gösteriyor? Demek ki hacdan evvel “el ve yüz” kapanıyormuş.
 
Muzzammil Çevrimdışı

Muzzammil

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ben şu çicekli-böcekli, parlak kumaşlı örtülerden hoşlanmıyorum çünkü; Dikkat çekiyor. Diyelim ki örtünmenin şekli belirlenmiştir ancak desen, renk, kumaş konusunda bir kısıtlama getirilmemiştir fakat bir Müslüman hanımın dikkatleri üzerine çektiğini bile bile o şekilde örtünmesi doğru mudur? Peygamberimizin hanımları nasıl örtünüyorlardı? Rengarenk, desenli, parlak kumaşlı örtüler mi? Bununla birlikte zorunlu olmayan (burka gibi) şeyleri dayatmak da doğru mudur?


SunnetUllah ve seriati ancak akil ve hevamizi onun onune gecirmedigimiz, ona sadece teslim oldugumuz vakit anlayabiliriz ( Rabb'imizin de izin verdigi muddetce ).
Yoksa daha cok Felseye yakisan bu uslubunuz ile Islam'da bir arpa boyu yol alinamaz.
Guzel akibet takwa sahiblerinin degil midir ?
 
Üst Ana Sayfa Alt