Ben bu sofilerden aklı başında olanına denk gelmedim. Delile tabi olana da denk gelmedim. Adam zikir ayeti yazıp zikrin içini kendi dolduruyor. Nefis ayetlerini yazıp nefis ve nefis terbiyesini tarikat jargonuyla anlatıyor. Bak şuan evde semerkand yayınlarından bir kitap var oradan bir kaç soru sorayım, geniş ilmin ile bizi de aydınlatıver.
Behcetus Seniyye diye bir kitap, yazarı Muhammed b. Abdullah Hani.
Sayfa 181; ...Ayrıca fena fişşeyh (bütün varlığını şeyhin manevi şahsiyetinde yok etme hali) fena fillahın (bütün benliğini Allah'ın varlığında yok olmasının) başlangıcıdır.
Böylece devam ederken Gazali'nin sapık fikirleri dışında ne Kuran'dan ne Sünnet'ten bu amellere dalalet eden bir delil görüyorum.
VEFAT ETMİŞ ZATLARA RABITA(?)
Bu kısımda da herhangi bir delil yok.
KABİR BAŞINDA RABITA(?)
Şayet rabıta vefat etmiş zatın kabri başında yapılacaksa şöyle yapılır: diyor ve saçma sapan delilsiz bir yapılacaklar kısmı anlattıktan sonra uydurma bir hadis ile konuyu destekliyor;
"Sizler işlerinizden şaşkınlığa ve hayrete düştüğünüz vakit, kabir ehlinden yardım isteyiniz" (Acluni, Keşfu'l-Hafa)
Böyle münker bir metni ancak cahil cühela hadis diye kabul eder. Hiçbir muhaddisin süneninde olmadığı gibi ilim ehli tarafından mevzu kabul edilmiştir.
En heyecanlı yeri sona sakladım..
TASARRUF ve İMDAT
Şeyhin Tasarrufu
Şeyhin, müridin batınında, iç aleminde tasarruf etmesi ve müptela olduğu hastalığı gidermesi... diyor ve sayfalarca ne Kuran'dan ne Sünnet'ten delil getirmeden bu şekilde devam ediyor. Falanca anlatıyor, şöyle uçmuş böyle kaçmış hikayeleri var dipnotlarda. Ve tabii ki bir sürü kuddise sırruhü denen zatların nakilleri geçiyor.
Ölen Bir Kimsenin Halini Öğrenmek (?)
Şeyh, ölmüş bir kimsenin -iyi ve ya kötü- hallerini öğrenmek için kabrin hizasına oturur ve kalbini bütün düşüncelerden arındırır. Sonra ayetel kürsiyi, peşinden de on iki adet ihlas suresini okur. Bundan sonra içine doğan hal, ölünün içinde bulunduğu halidir(?)
Tabii ki bu bölümde de kaynağımız İşkembe-i Kübra Hazretleri..
Birazdan yola çıkacağım için daha fazla yazamıyorum, bu kitabı yazan şeyhin Kuran ve Sünnet'ten delil getirmemiş belki sen getirirsin, sendeyiz..