Yani önce Allah burada yazılanlara şahit sonra sizler. Yazılarımın neresinde ben Aidin Salih'in itikadına laf etmişim? Yada bu kadın kafir müşrik bundan tıp ilmi alınmaz demişim? Konuştuklarımızın tamamı kadının insanlara yaklaşımı ve haddi olmayan konularda insanlara fetva vermesidir? Bir kimseye kafir müşrik demek benim haddime zaten değildir. Bu yaptığınız açıkça göz göre göre konuyu saptırmak değil de nedir? Varsa öyle bir yazım buyurun getirin. Getiremezseniz özür diler misiniz?İbni Sina için "yanlış mı okuyorum" dedim ama "kafir" kelimesini iki kez zikretmişsiniz, ki bunun üzerine kısa bi araştırmada bulduğum bir yazıdan kesit:
Şu halde İbni Sina'yı tıp tarihi sahnesinden silmek icap edecektir ancak bunu kimse düşünmez sanırım.. Bu konu da işte kısaca aynı çerçevede.
Ortadan yere fıkhı bir konu üzerinden sual ediyorsun ki konu üzerinde icma dahi yok. Çetrefilli konu. Velev ki caiz değil desem ne değişecek? O edilen hakaretler islami bir kimlik mi kazanacak? Aslında size kısaca aradaki kontağı kurdurmak istedim. Anladığınızı da düşünüyorum ya neyse...
Konuya gelecek olursak "Benim sorumun cevabı bu değil" diyorsun da önce sorulan soruya sen cevab vermek yerine ne yazdığını gözden geçirmen lazım ki benden cevab bekleyesin.
Sanırım mesajlarımı detaylı okumadınız. Şahsen bu beni üzdü. Buraya tekrar yazıyorum kadının dini inancı kelam görüşleri ile ilgili mesaj zaten yazmadım. O konu üzerinden o kişiyi eleştirmedim. Benim eleştirdiğim noktaları bizzat kendim delilleri ile yazdım. Yukarıda mevcut. Sayfa numarası üzerinden delil verdim.Aidin salih de kâfir , sapık muşrik bir itikadda olabilir. Ben bunu ilim ehli, âlime bir kadın diye gerçekten bilmiyorum, tanımıyorum da. Burada arkadaşların tamamının öne sürdüğü iddialar gerçek te olabilir. (İbn Sina gibi) Kâfir der geçerim. Yalan yanlış iddialar ediyorsunuz demediğim gibi, iddialarınızı delillendirin ki bu kadının dini yönünü de öğrenmiş olalım maksadıyla yazdık.
Kalın puntoya aldığım kısmı dikkatle incelerseniz sanırım kopukluğun nereden kaynaklandığını anlayacaksınız. Tam olarak Aidin Salih isimli şahsı kalın puntoya aldığım kısımdaki gibi insanlara önerdiği bazı tedavi yöntemleri, eserine kaynaksız mevzu hadisleri alması, ayetleri bağlamından koparıp tefsir etmesi ve bu ayetler üzerinden haddi olmadığı halde fetva vermesi, özellikle eserinde modern tıp kullanmış kişilere karşı kullanmış olduğu kaba ve yerici uslup için eleştirdim. Bunu da yine eserinden vermiş olduğum kaynak üzerinden yaptım. Mesajlarımı detaylı okuduğunuz taktirde göreceğinizi düşünüyorum. Yine ek kaynak isteyen doktor beyin videosunu inceleyebilir ya da pdf olarak sanırım kitap internete düşmüş.Aidin Salih'in uyguladığı tedavi yöntemleri ise, kısmen bazılarına vâkıfım, pek çoğunu da bilmiyorum. Bildiklerim arasında İslam'a aykırı bir usul görmedim. Bu diğer kısmında yoktur anlamı da taşımaz. Denk gelirsem üstünü çizer kaldırır atarım, doğru, meşru usullerini onaylarım. Sonuçta bu kadından akide, din almıyoruz ki Sofilerin sapkın akide eserlerini reddettiğimiz gibi , Sağlık üzerine eser bırakmış birinin akidesi bozuk, bazı hatalı tedavi usul ve inançları var diye aynı şekilde karşı çıkalım. İstemeyen, beğenmeyen veya takva istiyoryum diyerek uzak duran durur ama sanki şahsın akidesini onaylamışız gibi yaklaşımınız tuhaf ve bâtıl.
Yine sizlere karşı şahsın akidesini onaylıyorsunuz gibi bir ifadem nerededir? Gösterdiğiniz taktirde ben özür dileyeceğim.
Bu kısımda yazdıklarınıza da gene şu mesajda yazdıklarım cevap niteliğindedir. Kadının kitabından alıntı yapıp eleştirdğimiz taktirde burada ortaya çıkan durum açıktır. Ya altarnatif tıp ya da sahih sünnete muhalefet etmişiz ya da sitede ilaç reklamı yapmışız ya da ücretsiz antideprasan dağıtmaya çalışmışız havası verilmekte ve insanların dini duyguları açıkça okşanmakta ve suistimal edilmektedir.Bu diğer kısmında yoktur anlamı da taşımaz. Denk gelirsem üstünü çizer kaldırır atarım, doğru, meşru usullerini onaylarım. Sonuçta bu kadından akide, din almıyoruz ki Sofilerin sapkın akide eserlerini reddettiğimiz gibi , Sağlık üzerine eser bırakmış birinin akidesi bozuk, bazı hatalı tedavi usul ve inançları var diye aynı şekilde karşı çıkalım.
kardeşim belirttiğim gibi bu işi alanında yetkin olmadan ticaret için kullanan tonlarca kişi var. İnsanları madden ve manen sömürenler. Benimki sadece bir nazireydi. Eğer bu işi ticaret için kullanmıyorsan alınmana zaten gerek yok. Bırakırsın eksisi artısı ne konuşulur. Aidin Salih eleştirilmez bir kişiymiş gibi en ufak eleştiride sektör yarıştırır gibi al modern tıp bunları yapmış onu ne yapacaksın o zaman demek ne kadar doğru? Kaldı ki sektör felan yarıştırmıyoruz. İlaç satan kişi muamelesi neden yapılıyor?
Sertleşme sebebim kısaca buydu. Eleştirilebilir deyip eleştirenlere Japonya namaz yoga vs örnek vermek pek iyi bir haslet değil. Hayırlı günler.
Düzeltme: Gene ilgili şahsa karşı takınmış olduğum tavır nedeniyle bana karşı çıkanlar oldu. Fakat benim gibi modern tıbbı kullanan kişilere karşı bu kadının ve öğrencilerinin kullandığı uslup yanında sanırım benim kelimelerim bir hiçtir. Eğer eseri detaylı inceleyebilirsem buraya veya farklı bir konuya (Aidin Salih yapmamış olsa bile) kaynaklarıyla ekleme yapacağım.
Son düzenleme: