Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Çoğunluk Hakk Yolda mıdır?

A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
assalamu alaykum wa rahamtullahi wa barakatuh

Maturidi ve Ash´ari´lerle konusdugumda ve onlar sikisinca hep bu Hadis´lere kaciyorlar.

"Herzaman cogunlun görüsünü al", veya "cogunlun yolundan yürü" diye.

Ve diyor Maturidi ve Ash´ari cogunluk´dur. Siz ise azinlik´siniz.

Bu Hadis´ler dogrumu? Hadis´ler Sahih´se, nasil anlasilir bunlar?

wa alaykum salam wa rahamtullahi wa barakatuh
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللّهِ إِن يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُ
ونَ

Eğer sen yeryüzünde yaşayan insanların çoğuna uyacak olursan, bunlar seni Allah'ın yolundan saptırırlar. Onlar sadece zanların, sanıların peşinde giderler, sırf tahmin yürütürler. (En'am 116)

İslam’da Ölçü Çoğunluk Değildir

“Yani İnsanların çoğu, gerek inanç yapılarını, gerek hayat düzenlerini ve gerekse diğer amellerini olsun, menfaatlerine, heva-heveslerine, zanlarına ve tahminlerine göre düzenlerler. Allah’ın şeriatindeki hükümleri, sahih aklın ve selim fıtratın kabul ettiği doğruları ise hiç önemsemezler. Çünkü onların ölçü edindikleri değerler; heva-hevesleri, zanları, tahminleri ve menfaatlerine uygun olan şeylerdir.”

Allah (c.c)’ın En’am suresi 116. ayette bize bildirdiği diğer bir gerçek de şudur:

Her zaman hakka bağlı olanların sayısı az, batıl üzerinde olanların sayısı ise çok olacaktır. Bu sebeble Kur’an’ın hükümlerini gözönünde bulundurmaksızın insanların çoğunluğuna bağlı olmak, itaat etmek ve bunu ölçü edinmek insanı her zaman sapıklığa düşürür.

Öyleyse şu çok iyi bilinmeli ve idrak edilmelidir:

Bir şeyin hak olup olmadığı veya doğru olup olmadığı, o şeye bağlananların çokluğu ile ölçülmez. Çünkü islam bir demokrasi dini değil ki, çokluk nerdeyse, hak da orada olsun. Bir şeyin hak olup olmadığını öğrenmek için baş vurulacak ölçü; şeriat hükümleri (Kur’an ve Sünnet), sahih akıl (tarafsız, herhangi bir etki altında olmayan akıl) ve selim (sağlam, kusursuz.) fıtrattır. Buna göre insanların çoğu hakka karşı gelse, heva-heveslerine ve menfaatlerine hoş gelmediği için şeriate, sahih akla ve selim fıtrata bağlanmasalar bile, her ferde düşen görev; şeriatin, sahih aklın ve selim fıtratın kabul ettiği delillere tabi olmaktır.

Şu iyi bilinmelidir ki şeriat, sahih akıl ve selim fıtrat asla birbirine zıt olmazlar, çelişmezler.

Bütün insanlar hakka karşı çıkmış olsa, onu benimseyen tek bir kimse bulunmasa dahi “hak” yine haktır ve gerçek olan odur.

Yüce Allah şöyle buyuruyor:
“Eğer hak onların arzu ve isteklerine uysaydı, mutlaka gökler, yer ve bunlarda bulunan kimseler bozulur giderdi.” (Mu’minun: 71)

“De ki: “Hak Rabbinizdendir. Öyleyse dileyen iman eder, dileyen inkar eder.”

(Kehf: 29)

Hakka tabi olan insanların az olması onların yanlış yolda olduklarını göstermez. Öyle rasuller vardır ki hiç ümmeti yoktur.

Rasulullah (s.a.v) bize şöyle haber vermiştir:

“Kıyamet gününde nebilerden bazıları beraberlerinde bir kaç kişi ile, bazı nebiler de yanlarında hiç kimse olmadığı halde gelecektir.” (Buhari ve başkaları rivayet etmiştir)

Yine Müslimde geçen bir hadiste Rasululluh (s.a.s) şöyle buyuruyor:

Ümmetler bana gösterildi. Bir nebi gördüm ki onunlu beraber ona tabi olan bir topluluk vardı. Bir nebi gördüm ki onunla beraber bir veya iki kişi, bir nebi de gördüm ki onunla beraber hiç kimse yoktu.” (Muslim)

Nuh a.s 950 yıl tebliğ yapmasına rağmen ona çok az kimse iman etmişti. Bu yüzden tevhid ehlinin üzülmemesi gerekir. Hidayeti vermek yanlızca Allah'a aittir.

Hz. Nûh (a.s), bir çok eziyetlere tahammül etmiş, kavmini, gece-gündüz ve açık-gizli olarak Allah’a davet etmiş ve onların arasında 950 sene kalarak onlara vaaz etmiş, hikmetle ve nasihatle onları Allah’a ibadet etmeye çağırmıştır. Fakat Hz. Nûh (a.s) bu yaptıklarının karşılığında onlardan, yalanlamanın, zulmün, yüz çevirmenin ve zorbalığın bütün şekliyle karşılaştı. Zira onların kalpleri taştan daha katılaşmış ve akılları demirden daha da sertleşmişti.

Hz. Nûh (a.s) onların arasında 950 yıl tebliğ yapmasına rağmen onlardan çok azı iman etmişti. Nitekim Yüce Allah, bu durumu şöyle haber vermektedir:

“Çok az kimse onunla (yani Nuh’la) birlikte iman etmişti.” (Hûd: 40)

“Andolsun ki biz Nuh'u kendi kavmine gönderdik de, O, dokuzyüz elli yıl onların arasında kaldı...” (Ankebut: 14)

Kur’anı kerimin bir çok ayetinde insanların çoğunun cahil olduğu ve bu yüzden şirke düştükleri bildirilmiştir. İnsanların cahil olmaları kendileri için mazeret (kurtuluş) olacak mıdır?

Allah (c.c) şöyle buyuruyor :

“İşte! Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.” (Yusuf: 40)

İbn Kesir yukardaki ayetin tefsirinde şöyle diyor:

"Yani; insanların çoğu cehalet sebebiyle müşriktir.” (İbn Kesir Tefsiri)

““Ne kadar istersen iste, insanların çoğu iman etmezler.” (Yusuf: 103)

“Fakat insanların çoğu bilmiyor.” (Casiye: 26)
“Fakat insanların çoğu şükretmiyor.” (Mü’min: 61)

“Fakat insanların çoğu iman etmiyor.” (Mü’min: 59)

“Buna rağmen insanların çoğu nankörlükten vazgeçmedi.” (Furkan: 50)

“Onların çoğu Allah’a ortak koşmadan iman etmezler.” (Yusuf: 106)

“Onların çoğu haktan hoşnut değildir.” (Mü’minun: 70)

“Oysa onların çoğu akletmezler.” (Ankebut: 63)

“Hamd, Allah’a aittir de! Fakat insanların çoğu bilmezler.” (Lokman: 25)

“Biz onları, yalnızca hak ile yarattık. Fakat insanların çoğu bilmezler.” (Duhan: 39)

“Onun (asıl) koruyucuları sadece korkup sakınanlardır. Ancak onların çoğu bilmezler.” (Enfal: 34)

“Onlar Allah’ı hakkıyla tanıyıp bilemediler. Kıyamet günü bütün yeryüzü o’nun tasarrufundadır. Gökler O’nun kudret eliyle dürülmüş olacaktır. O, müşriklerin ortak koşmalarından yüce ve münezzehtir.” (Zümer: 67) Bu ayetler bizlere şunları göstermektedir ki;

Gerek zamanımızda ve gerekse her zaman insanların çoğu şirk, küfür ve her türlü sapıklık üzere olmuştur ve olacaklardır. Çünkü insanların çoğunluğu; Allah (c.c)’ın şeriatini terkedip yürürlükten kaldırıp, beşer ürünü olan kanunlara ve heva-heveslerden çıkan adetlere uymaktadırlar.

Allah (c.c) Kur’an’ı Kerim’de bir çok ayetinde insanların çoğunun cahil ve bilgisiz olduklarını bilgisizlikleri yüzünden de şirke düştüklerini ve bunun kendileri için mazeret olmadığını bildirmiştir. Eğer cehalet mazeret olsa idi Kur’an’ı Kerim’de bilgisiz olduğu halde Allah’a şirk koşan kimselerden mazeretli kimseler diye bahsedilirdi. Allah (c.c) Kur’an’ı Kerim’de müşriklerden bahsederken onların bilgisiz kimseler olduğunu fakat bilgisiz olmalarının müşrik olmalarına engel olmadığını bildirmiştir.
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Onlarin dedikleri Insanlar degil, sadece Müsliman´lar. Yani, Ümmete hep cogunluk hakk´da olacaktir diye. Ve Ulemalarin cogunlugu nun görüsleri hak´tarafi diye.

Ben bi onlarin andiklari hadisleri arayim bi in shaa Allah.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Abu Ja´far;208455' Alıntı:
Onlarin dedikleri Insanlar degil, sadece Müsliman´lar. Yani, Ümmete hep cogunluk hakk´da olacaktir diye. Ve Ulemalarin cogunlugu nun görüsleri hak´tarafi diye.

Ben bi onlarin andiklari hadisleri arayim bi in shaa Allah.

Müslümanların kendi içindeki Çoğunluktan kasıt "Ehl-i sunnetin Cumhurunun görüşü" ise bu durum tabi ki farklıdır.

Allah ummetimi dalalette birleştirmez (dalalette birleşmelerine izin vermez). Allah’ın (yardım) eli cemaatin üzerindedir. Cemaatten ayrılan ateşe ayrılmış olur.” (Tirmizî, Fiten,7).

Ummetim dalalet üzerinde ittifak etmez.” (Mecmau’z-Zevaid, 5/218)

"Ummetim dalâlet üzerinde birleşmez" (İbn Mâce, Fiten, 8).

"Müslümanların güzel gördüğü şey, Allah katında da güzeldir" (Ahmed b. Hanbel, I, 379).

Diğer bir rivayette şöyle buyuruluyor:

Cemaatten bir karış kadar ayrılan kimse, İslam’ın boyunduruğunu boynundan çıkarmış olur.” (Tirmizî, Emsal,3).

CEMAAT ŞUURU VE RAHMETİ


https://www.islam-tr.org/konu/cemaat-suuru-ve-rahmeti.9194/

İslam'daki İcma konusunu araştırırsan daha iyi anlayacaksın inşeallah.
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Muhammad, sallallahu alayi wa sallam, diyor:

رَأَيْتُمْ اخْتِلَافًا فَعَلَيْكُمْ بِالسَّ
ِٕ
نَّ أُمَّتِي لَا تَجْتَمِعُ عَلَى ضَلَالَةٍ فَا
ِٕ
ا وَادِ الْأَعْظَمِ ، رواه الامام ابن ماجة

"Benim Ümmetim hic bir zaman delalet üzere birlesmiyecek´tir. Bir Ihtilaf gördügünüz´de cogunluga (sawad al-A´zam) tutun.
[Sunan Ibn Maja]

إنَّ لله لا يجمع أمتي على ضلالة أبدا، يد لله مع الجماعة فاتبعوا السواد الأعظم، ومن شذَّ شذَّ في
النار، رواه الإمام احمد وغيره

"Allah benim Ümmetim´i hic bir zaman delalet üzeri birlestirmiyecek´tir. Allah´in yardimi benim Ümmeti ile´dir. Öyley´se cogunluga takip edin. Kimi ondan ayrilirsa, kendisini ceheneme yolastirir.
[Imam Ahmet ve baskalari]

Bu hadisleri aniyorlar ve diyorlar. Ve diyorlar Maturidi ve Ash´ari´ler 80% veya 90%´in Dünya´da.

Bu Hadisler Sahih mi? Alimler ne dedi? Ve nasil anlat´ti?

Bu tercümeleri ben kendim yaptim, ondan belki biraz baska olabilir, wa Allahu a3lam.
 
E Çevrimdışı

enes malik

Üye
İslam-TR Üyesi
Egerki hak çogunluk ile beraberse ve onlara uymaksa şu nasları nasıl anlayacagız :

(yeryüzünde bulunanların çoguna uyacak olursan ,seni Allahın yolundan saptırırlar .Onlar zandan başka bir şeye tabii olmazlar ,yalandan başka sözde söylemezler ) enam 116

Allahın elçisi buyuruyorki Muhammed (s.a.v):
Müslümanlık garip olarak başladı, başladığı gibi garip olarak avdet edecektir. Ne mutlu o gariplere!” (Müslim)

imam Ahmed ibni hanbel bu hadis hakkında şöyle diyor :
Garipler sayıları pek az olan sâlih kişilerdir. Bu kişiler sâlih olmayan bir topluluk içinde yaşarlar. Yaşadıkları bu topluluk içinde kendilerini seven az, buğz eden ise çoktur.” (Ahmed bin Hanbel)
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Allah razi olsun, cok yardim etti Sahih Muslim´den Hadis.

Daha fazla var´isa in shaa Allah yazin. Künkü bu Hadis´lerle giciklik yapiyorlar :D

Ilk anilan Hadis´de simdi´ye kadar bulduguma göre Ikhtilaf vardir Ulemalar´in arasinda. Baszilari diyorlar, bu Hadisin cok Asaniid´leri (rivayetyollari) vardir, onun icin Hassan´dir. Baskalari, mesela Imam An-Nawawi, bunu Da´if (zayif) demis.

Ikinci Hadis´i Al-Hafidh Ibn Kathir ve Al-Hafidh Ibn Hajar da´if (zayif) demisler.
واسناد الحديث فيه معان بن رفاعه وقال عنه ابن حجر فى التقريب لين الحديث كثير الارسال وفيه ايضاً ابو خلف الاعمى قال فيه ابن حجر متروك الحديث رماه ابن معين بالكذب
وقال ابن كثير عن هذا الحديث بأنه ضعيف الاسناد وذكره ابن حجر فى كتاب موافقة الخبر الخبر وقال انه غريب
فالحديث كما نرى انه ضعيف لكن اخذ به التابعين وكانوا كثيراً ما يطلق على السنتهم هذا القول

Daha fazla bu hadisler üzeri varsa, yazin in shaa Allah.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kardeşim , İslamın kafirlere olan durumuyla ; Muslumanların birbirleri arasındaki dikkat edilmesi gereken özellikleri bildiren ayet ve hadisleri birbirine karıştırıyorsunuz.
Ayrıca Mauturi'di veya Eş'ari'liği Kafirler veya tamamı sofi gibi görüp, hareket ediyorsunuz.
İslamın garib gelmesi kafirlere karşı bir durumdur, Maturudiye, Eşariye karşı değil! Ayrıca Maturi'di veya Eşari olup muvahhid mucahhidler pek çok olduğu gibi Selefiyim diye geçinen, fakat Tağutun Kral'ına emirul Muminin deyip hakimiyeti Allahtan başkasına veren cahiller de pek çoktur!
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Yok ya. Biz Maturidi ve Ash´ari´leri Kafir olarak görmiyoruz.

O Kardesin Garibler üzeri Hadis sadece göztermek isdiyor bir azinti hakk tarafi olacagani. Ve onlarin, yani Maturidi ve Ash´ari´lerin dediginen uymiyor.

Yanlis anlasma oldu burda.

Ve üstdeki hadisler: "Cogunluluk", Ilk üc asir demek, onlarin cogunlulugu.
 
Üst Ana Sayfa Alt