Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Cemre, Kadir Mısıroğlu

S Çevrimdışı

Seyyid Talha bin Asım

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
Banned
CEMRE

BİR ÇOK LÂFZIN MÂNÂSI:
MUAMMA KUMKUMASI,
VE ÂDETA BİR UMMAN,
ZERREDE NİHAN OLAN!..
SIR ÂLEMİNE PANCUR,
SÂHİR ELİNDE MENŞUR!.​
*
BUNLARDAN BİRİ CEMRE,
DÜŞÜP ÂLEM-İ EMRE,
KARA, HAVA VE DENİZ..
MEVHUM VE SIRLI BİR İZ
HÂLİNDE... VERİR HAYAT!..
ONSUZ HER OLUŞ BAYAT!..​
*
FARZ-I MUHAL ŞU ZAMAN
KALDIRILSA ARADAN!..
GÖRÜLÜR: ARŞA KADAR
BIKTIRICI BİR TEKRAR!..
EZEL EBED BOYUNCA
AĞZINDA YEŞİL YONCA
MELEYEN KUZUYU AL;
SONSUZ TEKRARA MİSAL!..​
*
VARLIKLARIN DÜNYASI,
KEF İLE NUN ARASI!.
NİHÂYETSİZ BİR SAHNE,
VÜCÛD İÇİN BAHÂNE!.
ZAMAN - MEKÂN CİLVESİ,
ACABA NEYİN NESİ,
NÂR İLE NÛRUN FARKI.
BİR İSTİHÂLE ÇARKI!..
YA TAZELENİŞ İÇİN,
YÂHUD BİR DÖNÜŞ İÇİN,
KÂH KEMÂLDEN ZEVÂLE,
KÂH ZEVALDEN KEMÂLE!.​
*
DÖNEMEÇ VEYA SEKTE,
VEHMİ VEREBİLMEKTE!..
ZARÛRİOLAN CEMRE,
TÂBİ OLARAK EMRE,
ÂDEME NEFHA OLDU!..
HEP SAFHA SAFHA OLDU:
DİRİLİŞ VE HAREKET!.
DOLDU ÂLEM-İ KESRET,
VAKT-İ MERHUNLAR İLE
LÂKİN ZITLIKLAR BİLE,
MEKNUZKEN BİRBİRİNİ,
FÂŞ EDEİP DİĞERİNİ,
İDRAKLERE SUNARKEN,
MESELÂ "ÖLÜM!.." DERKEN,
"FENÂ" "BEKA" CEMOLUR
İKİ ZIT TAV'EM OLUR!...​
*
GÖZDEN SİLİNCE PASI,
RENKLİKUMAR TAHTASI,
GİBİ DÖNER MÂNÂLAR!..
BAZAN DİMDİK AYNALAR
ARASINDAKİ CÜMBÜŞ
ŞEKLİNDE VELÛD BİR DÜŞ,
ÂLEMİNDEGÖLGELER,
ÜST ÜSTE TUĞYÂN EDER!.​
*
İDDİA DİYE VÜCÛD
ONDAN İSTİĞFAR SÜCÛD!..
RU'YETİN UFKU TEVHİD,
HER ZÎİDRAK MUVAHHİD!..​
*
CEMRE,MED-CEZİR ÇARKI,
VEHİMDEN DOĞAN FARKI,
FIRLATINCA SONSUZA,
AÇILIVERİR FEZÂ!..
VAHDET SIRRI GÜLÜMSER,
İNSAN BÖYLECE GİRER,
MUHTEŞEM BİRİKLİME,
Kİ; BU KAPI CEMRE!.
ONU İÇMİŞ BEDENİM,
ANA RAHMİNDE BENİM!...
ANA RAHMİNDE BENİM!...​
 
S Çevrimdışı

Seyyid Talha bin Asım

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
Banned
GURBET

HİKÂYE-İ HAL

- I -

"ES-SÂKİTU AN'İL-HAK..."15
İTÂBINDAN KORKARAK,..
KLINCIMI BİLEYİP,
HAKTAN NUSRET DİLEYİP
TEKMİL YURDU TARADIM.
ÇIKAR BİR YOL ARADIM!..
EN BÜYÜK PUTA KARŞI,
BESTELEYİP HAK MARŞI,
OLDUM ONA TERCEMAN!..
LÂKİN AHVAL VE ZAMAN,
ZEHİR KATTI AŞIMA,
BELÂ YAĞDI BAŞIMA!..
*
YALANLAR ŞÂYÎ OLMUŞ,
GERÇEKLER ZÂYİ OLMUŞ,
VE İKBALDEYKEN PUTLAR
ÇEŞİT ÇEŞİT MÂBUDLAR,
BÖYLE OLURDU ELBET!..
MELÂL DOLU BİR GURBET,
GELDİ ÇATTI KARŞIMA,
ERDİM KEMÂL YAŞIMA,
TIRNAKLARIM KAN REVAN!..
VURMUŞTUM HAYLİZAMAN!..
KELÂM VE KALEM İLE,
ASRIN SİLÂHI DİYE!...
*
SONUNDA ŞAFAK SÖKTÜ!..
KÜFRÜN SONU GÖZÜKTÜ!..
TE'DÎBİBİTTİ HAKK'IN,
BİR ROL OYNAMAZ HALKIN
ARTIK ASLA KUSURU,
ÇATLADI KÜFRÜN SÛRU!..
ZİRA ERDİ KEMÂLE,
YÜZÜ DÖNDÜ ZEVÂLE!..
YAKLAŞTI İŞTE VİSÂL,
ÖMER BUNA BİRMİSÂL:
YETİŞİP ONA HŞMMET
AZMETTİĞİ CİNÂYET,
ERMEDEN NİHÂYETE!..
EĞER DİLERSE ALLAH,
"MEKERÛ MEKERELLAH!.."16
TECELLÎ EDİP BİR AN,
NURA GARK OLUR DEVRAN!.
İŞTEBÖYLE BİR ZAMAN
GELİYOR Kİ, PEK YAMAN!..
*
"VE KUL CÂEL HAK..."17 YAKIN!.
BAŞLAMAK ÜZRE AKIN!..
MÂNİLER KALKACAKTIR,
PUTLAR YIKILACAKTIR!..
BELKİ ÇOĞU KUCAKTA,
OYUNDA, OYUNCAKTA,
YARINKİ SUVARİLER,
DAVRANMADA VELİLER.
FECR-İ SÂDIK ÂNIDIR,
HAZIRLIK ZAMANIDIR...
GELİYOR DEVR-İ SEFÂ.
BELDEMİZİN BU DEFA,
FETHİ 'TEKBİR" İLEDİR!..
FETHİ 'TEKBİR" İLEDİR!..
LONDRA
1984

----------------------------------------
15- "Es-sâkitü an'il-hakkı şeytân'ül-ahres" -Hadîs-i Şerif-
Mânâsı: Hakkı söylemek mevkiinde olup da susan, dilsiz şeytandır.
16- "Ve mekerû ve mekerallah, vallâhü hayru'l-mâkirîn" Al-i İmrân Sûresi 154. âyet.
Meâli: Bununla birlikte hileye başvurdular, Allah da onların hilelerini boşa çıkardı. Allah, hileyi boşa çıkaranların en hayırlısıdır.
17- "Ve kul câel hakku ve zehekal bâtıl innel bâtıle kâne zehûka" İsrâ Sûresi 81. âyet
Meali: Ve de ki: Hak geldi bâtıl zevâle erdi hakîkaten bâtıl pek zavallıdır.
 
S Çevrimdışı

Seyyid Talha bin Asım

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
Banned
HİKÂYE-İ HAL
-II-

HABER VERMEK İSTERKEN AHVÂLİMDEN ÂLEME
MUAMMALAŞTI BİRDEN, BİLDİĞİM HER KELİME...

MÂNÂLARI DEĞİŞTİ, ÜSTÜNE EĞİLDİKÇE,
BİNBİR GİRDAP BELİRDİ, İDRÂKİME DEĞDİKÇE..

BAKTIM ZITLAR İÇİÇE, TECESSÜS NEYE YARAR.
HER SIR, YENİ BİR SIRRA, GEBE SONSUZA KADAR!.

MESELA VATAN NEDİR? HAK NE, VAR VEYA YOK NE?!
KABA İDRÂKLE BELLİ LÂKİN BİR DAL İÇİNE.

GÖRÜRSÜN Kİ; MÂNÂLAR İSTİÂB OLUNMUYOR.
TANTAL İŞKENCESİDİR18, TAM BİR SON BULUNMUYOR.

KİME NASIL ANLATSAM, TAZE YARADA TUZU,
SONSUZDAKİ ZERREYİ, ZERREDEKİ SONSUZU!..

HAKÎKAT KESKİN KILIÇ NEDİR HAYAL, NEDİR ZAN?!
BİR BELÂ İKEN GAFLET, RAHMET OLUYOR BAZAN!..

HAŞMETLİ GERÇEKLERİ, ARŞINDAN İDRÂKİME
İNDİRİP ANLATAYIM, LÂKİN NASIL VE KİME?

ESFEL-İ SÂFİLİYNDEN, ÂLÂ-YI İLLİYYÎNE
KADAR OLAN MAKAMIN MUHTELİF SAHİBİNE!..

NASIL TAKDİN EDİLİR, NEDİR BUNUN TERTİBİ?
İDRÂKİN SONU SÜKÛT, TIPKI EN BAŞI GİBİ!.
*
BİR KELİME KÂFİDİR, ASLINDA BİR KELİME,
TERCAMAN OLMAK İÇİN MACERAMA, HALİME

AMA O KİMSEYE Kİ; AŞKTAN HABERDAR OLA,
DESTAN YAZSAN FAYDASIZ, GİRMEMİŞSE BU YOLA.

AŞK Kİ; ÖZÜ GERÇEĞİN YETERLi, TEK BAŞINA,
ONDAN ALSIN HABERİ AKRABA, DOST ÂŞİNÂ!..

AŞKI TANIMAMIŞSA, BİLMEDİĞİ BİR LİSAN
KONUŞAN BİR KİMSEYLE NASIL ANLAŞIR İNSAN?!

AŞKTIR TEK KELİMEYLE HÂLİMİN İFÂDESİ,
BİLENE BU SÖZ YETER, BİLMEYENE NERESİ,

ANLATILSA GERÇEĞİN BOŞA GİDER BU GAYRET,
RABBİN İNCE SAN'ATI, AŞK VE BİR DE HAYRET,

DENİLEN MEVHUMLARI TANIYAN VARSA EĞER,
ONLAR İÇİN BAŞIMI KALDIRMAK BELKİ DEĞER.

KENDİ SIRLI DÜNYAMDAN GÖZLERİMDE YAŞ SELİ,
İLLE DE SÖZ LÂZIMSA, MEŞHUR DARB-I MESELİ

"AHMİN'EL-AŞK..." DİYEREK ARZ KÂFÎDİR VESSELÂM!..
HÂLİMİ MERAK EDEN YÂRÂNA OLSUN SELÂM!..

LONDRA
1984
----------------------------------------
18- Tandal İşkencesi: Yunan mitolojisine göre tanrılar Tantalos adında birisini sofralarına kabûl etmişler. Tantalos o sofradan tanrılara sonsuz yaşama kudrati kazandıran gıdayı çalmış. Bunu fark eden tanrılar, Tantalos'u bir kuyuya atmışlar. Orada her türlü yiyecek varmış. Fakat Tantalos hangisine elini uzatsa o geriye kaçıyor ve hiçbirini yakalıyamıyormuş.
Bu sebepledirki Batı Edebiyâtı'nda çok arzu edlip ulaşılmak istenilen fakat bir türlü elde edilemeyen matlûblar için "Tantal İşkencesi" tâbirini kullanmak yaygındır.
Her nev'î arzu için temin olunacak gibi göründüğü halde bir türlü temin edilemeyen keyfiyetlerden dolayı doğan sıkıntı bir nev'î işkence olarak telâkkî edilmekle bu isimle yâd edilir.
 
Üst Ana Sayfa Alt