Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Cami İmamlarının Arkasında Namaz Kılmak (Kılabilmek)

İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
YAZI NETSE VE AÇIKSA ALTINA İMZA ATAN O YAZIDAN SORUMLU OLUR İHTİMALLİ YAZILARDA ANCAK İMZAYA ATANA SORULUR NEYİ KASTETTİN DİYE
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
Frm. Yöneticisi
Yani bir adam kağıda "Ben kafirim, hristiyanım vs." yazsa kafir olmaz mı?
bir adamın kagıda ben kafirim diye yazmasıyla kafir olduğuyla ilgi
li herhangi bir delilin varmı?. halbuki ilimde küfür sözü söyleyen küfür ameli işleyen diye geçer küfür yazısı yazan kafir olurmu . delil nedir.
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
Frm. Yöneticisi
YAZI NETSE VE AÇIKSA ALTINA İMZA ATAN O YAZIDAN SORUMLU OLUR İHTİMALLİ YAZILARDA ANCAK İMZAYA ATANA SORULUR NEYİ KASTETTİN DİYE
bunun delili nedir kardeş? bu usul kimin usulu? hangi alimin açıklaması bu. mantıgımızla nezamandır hareket eder olduk ehli sünnet olalı?
kime göre net kime göre açık kime göre kapalı kkim karar verecek senmi?.

halbuki o söylediğin 657 kanunu dahi açıkmı değilmi diye ihtilaflıdır. bu yğzden yazın demiştikte olece kaldı sanırım. yazında size kapalılığı göstereyim
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
Frm. Yöneticisi
Güzel özetledin.
müslüman kardeşin hata ederken güzel özetledin demek te neymiş alkıştan önce söylenen söz hakmı batılmı. alimdenmi mantıktan akıldanmı bakmak gerek. delil getirecegim inş. kaynagı getirecegim dedim hala üstüne yazı yazılmış . her ne kadar ben ebu hanifinin görüşünde olmayıpta bu tip anlaşmalara imza atmanın küfür ameli olduğuna itikad etsemde yinede ilmin asaletindendir ihtilafı göz ardı etmek birşeyi değiştirmez. eğer bir kimse imam ebu hanefinin bu görüşünden dolayı bu imzayı atsa bu yüzden tekfir edilmez. kaldıki fiilin tekfiri ile failin tekfiri arasında ki farkları gozetmeksizin yazılmış bütün bu konudaki yazılar. burada konu bu tip evraklara imza atmak küfürmüdür değilmidir ise ozaman fiil konuşulur ama ilimden yoksun kardeşler. failide içine dahil ederek fiili tekfir ederken failide eder olmuş. bu zaten baştan yanlış . bir amelin küfür olması onu işeyen asli bir müslümanın kafir olması anlamına gelmez. bu fiili işleyen asli müslüman için küfür ameli işlemiş müslüman denir. haram işleyen müslüman dendiği gibi . mutlakla muayyen ayrımını yapmaz isek ozaman işte böylece tekfir hastalığına yakalnmış oluruz. kendi anladıgımız dogruya gore deıl ehli sünnetin sahabenin dogrusuna gore anlamak lazım meseleleri. bir kimseye denseki şu küfür ameli işliyor su adam dense
ona ilk sorulması gerkeen şey bu ameli işlleyen kişi asli müslümnanmıdır değilmidir.
zaten değilse ozmana kafirden küfür amelimi sorulur.
ama eger müslümansa o halde işlemiş oldugu küfür ameli kendisine sorulur şartlar ve engellere bakılır.
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
müslüman kardeşin hata ederken güzel özetledin demek te neymiş alkıştan önce söylenen söz hakmı batılmı. alimdenmi mantıktan akıldanmı bakmak gerek. delil getirecegim inş. kaynagı getirecegim dedim hala üstüne yazı yazılmış . her ne kadar ben ebu hanifinin görüşünde olmayıpta bu tip anlaşmalara imza atmanın küfür ameli olduğuna itikad etsemde yinede ilmin asaletindendir ihtilafı göz ardı etmek birşeyi değiştirmez. eğer bir kimse imam ebu hanefinin bu görüşünden dolayı bu imzayı atsa bu yüzden tekfir edilmez. kaldıki fiilin tekfiri ile failin tekfiri arasında ki farkları gozetmeksizin yazılmış bütün bu konudaki yazılar. burada konu bu tip evraklara imza atmak küfürmüdür değilmidir ise ozaman fiil konuşulur ama ilimden yoksun kardeşler. failide içine dahil ederek fiili tekfir ederken failide eder olmuş. bu zaten baştan yanlış . bir amelin küfür olması onu işeyen asli bir müslümanın kafir olması anlamına gelmez. bu fiili işleyen asli müslüman için küfür ameli işlemiş müslüman denir. haram işleyen müslüman dendiği gibi . mutlakla muayyen ayrımını yapmaz isek ozaman işte böylece tekfir hastalığına yakalnmış oluruz. kendi anladıgımız dogruya gore deıl ehli sünnetin sahabenin dogrusuna gore anlamak lazım meseleleri. bir kimseye denseki şu küfür ameli işliyor su adam dense
ona ilk sorulması gerkeen şey bu ameli işlleyen kişi asli müslümnanmıdır değilmidir.
zaten değilse ozmana kafirden küfür amelimi sorulur.
ama eger müslümansa o halde işlemiş oldugu küfür ameli kendisine sorulur şartlar ve engellere bakılır.

Abdurrahman el-Cezerî yazının söz gibi olup olmadığı konusunda şöyle demektedir:

"Hanefiler yazının iki şart dahilinde söz gibi sayılabileceğini söylemişlerdir. Bunlardan ilki yazının sabit olmasıdır. Yani yazı kâğıt ya da tahta gibi bir şey üzerine yazılmalıdır ve okunaklı olmalıdır. Aksi takdirde o yazıya itibar edilmez. Diğer şart ise adresinin belli olması lazımdır. Yani bunu şu kadına yazıyorum seklinde yazının kime yazıldığı bilinmelidir. Aksi takdirde talak vaki olmaz.

Malikiler yazı talaka sebeptir. Kim “Ben karımı boşadım” diye yazarsa boşanmış olur demişlerdir.

Şafiler ise yazı ile boşanmak ancak şu üç şart dâhilinde mümkün olur. Birincisi yazı niyet ile birlikte olmalıdır. Niyet olmaksızın boşanma gerçekleşmez. Zira yazı kinayedir. İkincisi üzerine yazı yazılan şeyin sabit olması (kâğıt gibi) gerekir. Üçüncüsü ise koca bunu kendisi yazmalıdır. Aksi takdirde boşanma vaki olmaz.

Hanbeliler ise yazının su üzerine veya havaya olmaksızın sabit bir madde üzerine yazılması halinde boşanmanın gerçekleşeceğini söylemişlerdir." (Dört Mezhep Fıkhı, 4/289.)

Eger tevhidi gerceklestirmis bir muvahhid, küfür sözlesmesinin altina imza atsa elbette onunla konusulur, isin asli arastirilir, belki gözünden birsey kacmistir, belki küfür iceren ibarenin karisikligi sebebi ile anlamamistir, belki anlasmayi hic okumadan imza atmistir. Müslüman bir kardesimiz icin elbette özür arariz ve durumunu küfür mahalinden cikaracak te'villere basvururuz, eger te'vil edilme imkani varsa.

Fiilin ve failin tekfiri arasinda her meselede ayirim yapilmaz. Ama bu gibi konularda eger fail tevhidi gerceklestirmis ise, tekfir edilmeden önce durumuna bakilir, hüsnü zan edilir, özür aranir.

Ama mutlak sekilde "her konuda fiil ve faail arasinda ayrim yapilir" demek batil bir sözdür.

Eger bir koca hanimi icin, kagida "ailene git, babanin evine git," yazsa, niyeti sorulur, zira burdaki sözler ihtimal tasiyor, yani kinayedir. Ama acik bir sekilde "Sen artik bossun, zevcem degilsin, senden bosaniyorum, seni bosadim" ve benzeri sözler yazilsa ve yazinin kocaya ait oldugu sabit olursa kisi bosanmis olur vAllahu A'lem. Eger kocanin bir'den fazla esi varsa, hangi esine bunun yazildigida sabit olmasi lazim. Yoksa mevcut olan ihtimalden dolayi yine bosanma sabit olmaz.

En dogrusunu Allah SvT bilir.
 
U Çevrimdışı

UmarIbnAbdulAziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selam aelykum Muhaajir kardes sana bir sorum var ...

Bir kardes sunu yazmis:Çünkü tevhidi anlamak küfrün ve şirkin NE olduğunu anlamaktan geçer ve sende böyle cevap vermisin:Kisi eger müslümani, müsrikten ayirdedemiyorsa, sirki ve tevhidi tanimiyor demektir

Meslela Kabir de ibadeti ben Sirk görüyorum(ölülülerden yardim dileme ...) ve böyle birsey yapanin müshrik oldunu inaniyorum ....Ama simdi bir kisi(Mr.X) bu ameli yapiyor ve bende ona hemen tekfir etmiyorum cünkü durmuna(nerede yasiyor..oturdugu yerde ilim varmi) bakiyorum ...Simdi alimlerin bazilari cehaletin özür oldunu söyliyorlar ve baskalari ise cehaleti özür görmüyrlar..Simdi ben cehaletin özür olduguna inaniyorum(bu sirk yapanin durumuna bagli)..ben diyorum ki: ben buna hüccet ikame edikten sonra ya tekfir ederim yahut o kabul eder ver sirkinden döner...sen Bunu baska görüyorsun ...sen onu önceden müshrik görüyorsun ama bu dünya icin ve hücceti ikame etikten sonra her iki taraf icin tekfir edersin yahut o kabul eder ver sirkin den döner.

Simdi..Akidemizde ayni ..cünkü ikimiz de sirkin islami bozduguna inaniyoruz ama sadece tekfir de baska görüs degis ver cehalet meselesinde

1 sen beni tekfir edermisin..cünkü hemen tekfir etmiyorum

2 bu fiqhi ihtilaf degil mi..

Simdi sen sirk yapan birisini hemen tekfir etmeyen kisiyi nasil tewhidi anlamdini söylersin ?
 
U Çevrimdışı

UmarIbnAbdulAziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardes ..sen beni anlamamissin ...ben tekfir etmemek den konusmuyorum...sadece nasil yapilmasindan konusuyorum..eger birisi bir musülmanin sirk islesede müsilman kalir derse yani sirkin onen tewhidini bozmiyacani o zaman zaten islami anlamamis ben burda ..tekfir nasil yapilir ..onun üzere soruyorum ...hem ibrahimin kavmi müsülman miydi..yoksa müsrik...evet onalr aslen müshrikler iyidi.
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Selam aelykum Muhaajir kardes sana bir sorum var ...

Bir kardes sunu yazmis:Çünkü tevhidi anlamak küfrün ve şirkin NE olduğunu anlamaktan geçer ve sende böyle cevap vermisin:Kisi eger müslümani, müsrikten ayirdedemiyorsa, sirki ve tevhidi tanimiyor demektir

Meslela Kabir de ibadeti ben Sirk görüyorum ve böyle birsey yapanin müshrik oldunu inaniyorum ..Ama bunu mutlak olarak sirk görüyorüm..Ama simdi bir kisi bu ameli yapiyor ve bende ona hemen tekfir etmiyorum cünkü durmuna bakiyorum ...Simdi alimlerin bazilari cehaletin özür oldunu söyliyorlar ve baskalari ise cehaleti mazeret görmüyrlar..Simdi ben cehaletin mazaret olduna inaniyorum(bu sirk yapanin durumuna bagli)..ben diyorum ki ben buna hüccet ikame edikten sonra ya tekfir ederim yahut o kabul eder...sen Bunu baska görüyorsun ...seni onu önceden müshrik görüyorsun ma bu dünya icin ve hücceti ikame etikten sonra her iki taraf icin tekfir edersin yahut o kabul eder.

Simdi..Akidemizde ayniyis ..cünkü ikimiz de sirkin islami bozduguna inaniyoruz ama sadece tekfir de baska görüs degis

1 sen beni tekfir edermisin

2 bu fiqhi ihtilaf degil mi..

Simdi sen sirk yapan birisini hemen tekfir etmeyen kisiyi nasil tewhidi anlamdini söylersin ?

Aleykum Selam

Bazi yerleri anliyamadim. Yazdigin yaziyi tekrar gözden gecirip düzeltebilir misin?
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Selam aelykum Muhaajir kardes sana bir sorum var ...

Bir kardes sunu yazmis:Çünkü tevhidi anlamak küfrün ve şirkin NE olduğunu anlamaktan geçer ve sende böyle cevap vermisin:Kisi eger müslümani, müsrikten ayirdedemiyorsa, sirki ve tevhidi tanimiyor demektir

Meslela Kabir de ibadeti ben Sirk görüyorum(ölülülerden yardim dileme ...) ve böyle birsey yapanin müshrik oldunu inaniyorum ....Ama simdi bir kisi(Mr.X) bu ameli yapiyor ve bende ona hemen tekfir etmiyorum cünkü durmuna(nerede yasiyor..oturdugu yerde ilim varmi) bakiyorum ...Simdi alimlerin bazilari cehaletin özür oldunu söyliyorlar ve baskalari ise cehaleti özür görmüyrlar..Simdi ben cehaletin özür olduguna inaniyorum(bu sirk yapanin durumuna bagli)..ben diyorum ki: ben buna hüccet ikame edikten sonra ya tekfir ederim yahut o kabul eder ver sirkinden döner...sen Bunu baska görüyorsun ...sen onu önceden müshrik görüyorsun ama bu dünya icin ve hücceti ikame etikten sonra her iki taraf icin tekfir edersin yahut o kabul eder ver sirkin den döner.

Simdi..Akidemizde ayni ..cünkü ikimiz de sirkin islami bozduguna inaniyoruz ama sadece tekfir de baska görüs degis ver cehalet meselesinde

1 sen beni tekfir edermisin..cünkü hemen tekfir etmiyorum

2 bu fiqhi ihtilaf degil mi..

Simdi sen sirk yapan birisini hemen tekfir etmeyen kisiyi nasil tewhidi anlamdini söylersin ?

Eger birisi kabirde yatan ölüden birseyler istiyorsa o kisi müsriktir ve cehaleti sebebi ile müsrik ismi kalkmaz. Bu konuda alimleri birak, rasullerin icmasi vardir. Bu cesitli ümmetlerin klasik sirkidir. Ama seytan elebtte suret-i haktan gelip bu sirkleri de bir sekilde güzel göstermeye calisir.

Eger bir kisi bu müsrigi müslüman olarak görüyorsa, o zaman sirkin ve tevhidin hakikatini anlamamis ve müslüman olmamis demektir. Hakki bilen ehlinide bilir. Ayni sekilde, sirki bilen ehlinide bilir, tevhidi bilen ehlinide bilir. Hakki, sirki, tevhidi bilmeyen, ehlinide bilmez.

Sen eger, kabirlere tapan müsriklerin cehaletleri sebebi ile mazur müslümanlar oldugunu söylüyorsan, tevhidin ve sirkin hakikatini bilmiyorsun demek. Kisinin mazur olabilecegi konular elbette mevcuttur. Ama böylesi acik sirklerde cehalet mazeret degildir ve Allah SvT'dan baskasina ibadet eden bir sahis rasullerin ve ümmetin icmasi ile müsriktir. Ahiretteki durumlari hakkinda ise ümmet ihtilaf etti. Bu ise tamamen farkli bir mesele.

Sen tanidigin bir muvahhidi kabir önünde secde halinde görürsen, hemen tekfir etmen gerekmez. Te'vil edersin halini. Orda belki vefat etmis annesi yatiyor ve yere kapanip üzüntüden agliyordur. Böyle bir ihtimal var yani. Yanina gidip haline bakarsin. Ama eger acik bir sekilde bir sirk fiili ortada varsa, bu sirk fiilinin sahibi müsrik olur ve sende eger müsrik olduguna itikad etmezsen kafir olursun, sirki tevhidden temyiz edemedigin icin.

Büyük sirk hususunda hüccet ikamesi diye birsey yoktur. Kisi sirk isledigi anda müsrik vasfini/ismini alir. Azab ve ikab konusu ise bundan ayir bir konu. Büyük sirk hususunda alimlerin bazilari ancak ceza ve azab sebebi ile hüccet ikamesini zikretmisler.

Mutezile ve Hanefi ulemasi ise büyük sirk isleyen kisinin velev ki fetret ehli olsun ve hic bir hüccet ikame edilmis olmasin, ebedi olarak cehennemde yanacaklarina dair bir görüs sergilediler.

Ehl-i Sünnetten baska bir taife ise, Ibnu Teymiyye ve necid ulemasi gibi mesela, fetret ehlinin ahirette imtihan edilecegini söylüyorlar ve bu konuda bazi ayet ve hadislere dayaniyorlar. Elbette Hanefi ulemanin da dayandigi ayet ve hadisler vardir. Ama bütün alimler büyük sirk isleyenlerin müsrik oldugunu söylüyorlar.

Sana Aridu-l Cehl kitabini tavsiye ederim bu konuda: http://archive.org/download/AridulCehl/AridulCehl.pdf

Bu kitapta hangi konularda hüccet ikamesi uygulanir, hangi konuda uygulanmaz, cehalet hangi konularda mazerettir, hangi konularda mazeret degildir sorularina cevap bulursun insaAllah.

En dogrusunu Allah SvT bilir.
 
U Çevrimdışı

UmarIbnAbdulAziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardes..burda tekfir den konusuyoruz ....ben o amelin acik bir sirk oldugunu inaniyorum ..ama tekfir etmeden önce hüccet ikame ediyorum yani burda sadece ondan konusuyorum...simdi mesela muaz peygamberimizin sallahu aleyhi ve sellem önünde secde yaperken bur sirk degilmiydi..ama ona hüccet ilame edildi ..anlatabildim mi..bu kisi bilmiyordu....simdi ALLAHtan baska ibadete laik yokdur diye inan bir kimse bu amelin sirk oldugunu bilmiyor(burada herkesi kast etmiyorum mesela ..ilimin mevcut oldugu bir yerde yasiyan birisi burada kast edmiyorum ama bir köyde yasiyor ve ilim ehli yok )simdi bunu niye mazeret sahbi kabul edilmez ...
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Kardes..burda tekfir den konusuyoruz ....ben o amelin acik bir sirk oldugunu inaniyorum ..ama tekfir etmeden önce hüccet ikame ediyorum yani burda sadece ondan konusuyorum...simdi mesela muaz peygamberimizin sallahu aleyhi ve sellem önünde secde yaperken bur sirk degilmiydi..ama ona hüccet ilame edildi ..anlatabildim mi..bu kisi bilmiyordu....simdi ALLAHtan baska ibadete laik yokdur diye inan bir kimse bu amelin sirk oldugunu bilmiyor(burada herkesi kast etmiyorum mesela ..ilimin mevcut oldugu bir yerde yasiyan birisi burada kast edmiyorum ama bir köyde yasiyor ve ilim ehli yok )simdi bunu niye mazeret sahbi kabul edilmez ...

Muaz Ra'in yaptigi fiil sirk degildi. Biraz arastir. Sirk olmadigini görürsün. Yukarda verdigim kitapta da bu süphenin izalesi var. Muaz'in secdesi ile ibadet secdesinin uzaktan yakindan hic bir alakasi yok. Yoksa Meleklerin ademe secdeside sirk olurdu ki, böyle bir iddia dan Allaha siginiriz.

Sen hücceti ikame edebilirsin, lakin hücceti ikame etsende etmesende Allah'tan baskasina ibadet eden yine müsriktir. Sen Müslümandir diyorsan o zaman sirki ve tevhidi anlamis sayilmazsin. Hüccet ikamesi ile sirk isleyenenin müsrik ismini almasi iki ayri konu. Konulari karistirma.

Bugün muazin yaptigi secdeyi baska birisi yapsa yine müsrik olmaz. Günahkar olur. Cünkü muazin secdesi ile ibadet secdesi arasinda daglar kadar fark var. Ayrica muazin secde seklinde alimler ihtilaf ettiler. Velev ki basini yere koysa dahi bu selamla amaciyla yapildigi icin, ibadet secdesinden tamamen farkli birsey. Eski ümmetlerde bu babalara ve büyüklere karsi yapilirdi. Ve bugün bazi kavimlerde halen mevcut bu selamlama sekli.

Bari Sahabelere sirk isledi iftirasini atmayin SubhanAllah.

Kisi isterse kutuplarda yasasin. Allah'tan baskasina ibadet eden her halükarda müsriktir. Ikrah, dil sürcmesi ve sarhosluk hali haric. Cehalet, taklid ve te'vil büyük sirk konusunda gecerli bir mazeret degildir. Yoksa hiristiyan ve yahudilerde mazur sayilmalari gerekirdi. Ama Allah SvT onlari tekfir etti. Muvahhid tevhidi ve sirki bildigi ve ikisini birbirinden ayirabildigi icin ILIM SAHIBIDIR. Müsrik ise bu ikisini ayirdedemedigi icin CEHALET SAHIBIDIR. Cehalet müsrigin vazgecilmez vasiflarindandir. Her müsrigin, tevili ve cehaleti var. Mekkeli müsriklerin dahil. Ama bu onlarin müsrik olmalarina engel degil. Kur'an'da cehaletin özür olmadigini beyan eden o kadar cok ayet var ki. Alimlere bu konuda hic gerek yok.

Bütün sorularina verdigim kitapta cevaplar var. Oku insaAllah.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bugün muazin yaptigi secdeyi baska birisi yapsa yine müsrik olmaz. Günahkar olur. Cünkü muazin secdesi ile ibadet secdesi arasinda daglar kadar fark var. Ayrica muazin secde seklinde alimler ihtilaf ettiler. Velev ki basini yere koysa dahi bu selamla amaciyla yapildigi icin, ibadet secdesinden tamamen farkli birsey. Eski ümmetlerde bu babalara ve büyüklere karsi yapilirdi. Ve bugün bazi kavimlerde halen mevcut bu selamlama sekli.
.

Saygı, tâzim secdesi İslam ile nesh olunmuştur.
Muaz'ın (r.anhum) yaptığı secdeyi bugün yaparak İslam üzere kalan kavimler hangileridir?
 
muhammet87 Çevrimdışı

muhammet87

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kim hidâyete ererse; kendi nefsi için hidâyete ermiş olur, kim de dalâlete düşerse, kendi nefsi aleyhine dalâlete düşmüş olur. Hiç kimse başkasının yükünü yüklenmez. Biz, bir peygamber göndermedikçe azâb ediciler değiliz(ısra 15)

Allah Teâlâ'nın «Biz bir peygamber göndermedikçe azâb ediciler değiliz.» kavli de aynı şekilde Allah'ın adaletini haber vermekte ve hiç bir kimseyi peygamber gönderilerek hüccet ikâme edilmeden azâblandırmayacağını bildirmektedir. Nitekim Allah Teâlâ başka sûrelerde de bu konuda şöyle buyurur : «İçine her bir topluluğun atılmasında bekçileri onlara : Size bir uyarıcı gelmemiş miydi? diye sorarlar. Onlar : Evet, doğrusu bize bir uyarıcı geldi, fakat biz yalanladık ve Allah hiç bir şey indirdemiştir, siz büyük bir sapıklık içindesiniz demiştik, derler.» (Mülk, 8-10) «Küfredenler bölük bölük cehenneme sürülürler. Oraya vardıklarında kapıları açılır. Bekçileri onlara : Size içinizden Rabbınızın âyetlerini okuyan ve bugüne kavuşacağınızı ihtar eden peygamberler gelmedi mi? derler. Onlar : Evet geldi, derler. Fakat azâb sözü kâfirlerin aleyhine gerçekleşti. Onlara : Temelli kalacağınız cehennemin kapılarından girin. Mütekebbirlerin durağı ne de kötüdür, denir.» (Zümer, 71-72) «Orada : Rabbımız, bizi çıkar. Yaptığımızdan başka sâlih amel işleyelim diye bağınşırlar. O zaman onlara şöyle deriz : Öğüt alacak kişinin Öğüt alabileceği kadar bir süre sizi yaşatmadik mı? Size uyarıcı da gelmişti. Artık azabı tadın. Zâlimler için bir yardımcı yoktur.» (Fâtır, 37). Ve daha buna benzer âyetler, Allah Teâlâ'nın peygamber göndermeden hiç bir kimseyi cehenneme girdirmeyeceğini göstermektedir.(ibn kesir)

ayetler tebliğ gelmeyenlerin cehenneme girmeyeceğini söylüyor....putperest bir köyde doğan biri puttan medet umuyorsa ona İslam tebliğ edilmeden tekfir edilmez...ayetler bunu söylüyor..mesela cübbeli ahmet açık bir müşriktir,tebliğ gelipte Allah'a şirk koştuğu için
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Saygı, tâzim secdesi İslam ile nesh olunmuştur.
Muaz'ın (r.anhum) yaptığı secdeyi bugün yaparak İslam üzere kalan kavimler hangileridir?

Elbette nesh olunmustur. Onun icin bu selamlama seklini yapan kisi günahkar olur.

Ben bunu (su an) kendini islama nisbet eden kavimlerin yaptigindan bahsetmedim. Bu selamlama seklinin baska kavimlerdede halen mevcut oldugunu dile getirmek istedim. Muaz Ra'da bunu islam üzere olan bir topluluktan görmedi. Sam'da, ordaki insanlarin bunu patrik ve psikoposlarina yaptiklarini gördü ve Rasulullah Savs'in buna daha layik olduguna kanaat getirdi. Sonra bu fiili yapinca Rasulullah Savs tarafindan nehyedildi.
 
M Çevrimdışı

Muhaajir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Kim hidâyete ererse; kendi nefsi için hidâyete ermiş olur, kim de dalâlete düşerse, kendi nefsi aleyhine dalâlete düşmüş olur. Hiç kimse başkasının yükünü yüklenmez. Biz, bir peygamber göndermedikçe azâb ediciler değiliz(ısra 15)

Allah Teâlâ'nın «Biz bir peygamber göndermedikçe azâb ediciler değiliz.» kavli de aynı şekilde Allah'ın adaletini haber vermekte ve hiç bir kimseyi peygamber gönderilerek hüccet ikâme edilmeden azâblandırmayacağını bildirmektedir. Nitekim Allah Teâlâ başka sûrelerde de bu konuda şöyle buyurur : «İçine her bir topluluğun atılmasında bekçileri onlara : Size bir uyarıcı gelmemiş miydi? diye sorarlar. Onlar : Evet, doğrusu bize bir uyarıcı geldi, fakat biz yalanladık ve Allah hiç bir şey indirdemiştir, siz büyük bir sapıklık içindesiniz demiştik, derler.» (Mülk, 8-10) «Küfredenler bölük bölük cehenneme sürülürler. Oraya vardıklarında kapıları açılır. Bekçileri onlara : Size içinizden Rabbınızın âyetlerini okuyan ve bugüne kavuşacağınızı ihtar eden peygamberler gelmedi mi? derler. Onlar : Evet geldi, derler. Fakat azâb sözü kâfirlerin aleyhine gerçekleşti. Onlara : Temelli kalacağınız cehennemin kapılarından girin. Mütekebbirlerin durağı ne de kötüdür, denir.» (Zümer, 71-72) «Orada : Rabbımız, bizi çıkar. Yaptığımızdan başka sâlih amel işleyelim diye bağınşırlar. O zaman onlara şöyle deriz : Öğüt alacak kişinin Öğüt alabileceği kadar bir süre sizi yaşatmadik mı? Size uyarıcı da gelmişti. Artık azabı tadın. Zâlimler için bir yardımcı yoktur.» (Fâtır, 37). Ve daha buna benzer âyetler, Allah Teâlâ'nın peygamber göndermeden hiç bir kimseyi cehenneme girdirmeyeceğini göstermektedir.(ibn kesir)

ayetler tebliğ gelmeyenlerin cehenneme girmeyeceğini söylüyor....putperest bir köyde doğan biri puttan medet umuyorsa ona İslam tebliğ edilmeden tekfir edilmez...ayetler bunu söylüyor..mesela cübbeli ahmet açık bir müşriktir,tebliğ gelipte Allah'a şirk koştuğu için

Birisi afrikada oturuyorsa ve putlara tapan bir kavimde yetismisse, islamdan hicbirsey duymamissa ve hicbir sekilde kendisine risalet ulasmamissa ve hicbir sekilde ilme ulasma imkani yoksa hakki aramasina ragmen, Ehl-i sünnet ulemasina göre fetret ehlinden sayilir ve cehennem AZABINA carptirilmaz ve imtihan edilir. Ama rasullerin ve ümmetin icmasi ile yinede müsriktir. Ebu hanife ve ashabina göre ise böyle bir kisi, risalet velev ki ulasmasin, yinede ebedi olarak cehenneme giren bir müsrik olarak ölür. Ulema dünyadaki müsrik hükmünde icma ettiler. Ahiretteki durum konusunda ise ihtilaf ettiler. Ibnu-l Kayyim, bunu Tariku-l Hicreteyn'de zikrediyor.

Meseleler hala karistiriliyor. Sirk kosanin müsrik olmasi ve azaba carptirilmasi ayri konular. Eger ilme ulasma imkani var ise azaba carptirilan bir müsriktir. Eger hicbir sekilde ilme ulasma imkani yoksa ahirette imtihan edilecek bir müsriktir. Ehli Sünnetin görüsü budur, mutezile ve hanefi ulemasi haric.

En dogrusunu Allah SvT bilir.
 
Üst Ana Sayfa Alt