Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Bağdadi'ye - Işid Biat Etmemenin Delili Nedir?

Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Şöyle ki, hanefi ve şafii fıkıhtan okuduğum kadarı ile halife kafir olmadıktan sonra ona itaat farzdır. Yani bidat ehli bile olsa, eğer toprağı ufak da olsa şeriatla hükmetmesi ve kendisine biat eden küçük bir grup olması halifeliği için yeterlidir.;
Bir, Bağdadi kafir midir?
Kafir ise, net delilimiz nedir?
İki, Işidin küçük de olsa toprağında şeriat ile hükmetmediğine dair NET delilimiz var mı?
-Adam öldürüyorlar, kan akıtıyorlar ibareleri hilafeti reddetmek için de yeterli delil değil imiş.

Not: Harici siteyi terk et gibi çocukça ithamları dikkate almayacağım, Allah kalplerin özünü bilendir, sadece delil arıyorum ve hakikaten cevabı merak ediyorum.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Şöyle ki, hanefi ve şafii fıkıhtan okuduğum kadarı ile halife kafir olmadıktan sonra ona itaat farzdır. Yani bidat ehli bile olsa, eğer toprağı ufak da olsa şeriatla hükmetmesi ve kendisine biat eden küçük bir grup olması halifeliği için yeterlidir.;
Bir, Bağdadi kafir midir?
Kafir ise, net delilimiz nedir?
İki, Işidin küçük de olsa toprağında şeriat ile hükmetmediğine dair NET delilimiz var mı?
-Adam öldürüyorlar, kan akıtıyorlar ibareleri hilafeti reddetmek için de yeterli delil değil imiş.

Not: Harici siteyi terk et gibi çocukça ithamları dikkate almayacağım, Allah kalplerin özünü bilendir, sadece delil arıyorum ve hakikaten cevabı merak ediyorum.
Okuduğun Hanefi ve Şafi fıkhı, ummetin ekserisinin kabul edib benimsediği Halifenin itaati ve hangi şartlarda böyle bir Halifeye itaattan el çekiliri hakkındadır. Yoksa ummetin büyük (muteber) kısmının teveccuhunu almamış, toprak sahibi gurubların, çıkardığı şahsiyetlerine kendilerince Halife ilanlarına tereddutle yaklaşılması doğaldır.

Bağdadi kâfir değildir, Bağdadi'nin kâfirliği hakkında (kat'i) bir delil yoktur.
İslam dini ve ummetinin izzeti için son 30 senedir canlarıyla, mallarıyla Allah yolunda cehd eden muteber, mucahid âlimlerimize, Işid (devle)'nin yaptıkları, söyledikleri (hakâretleri) ve tavrı ortada iken; Dava uğruna dünyasını feda eden emirlere yapılanlar ayyuka çıkmışken, Onların kanları daha kurumamışken ve kendileri, velileri , cihad gurubları ve ömrünü tağut zindanlarında muvahhidce tüketen âllameler dururken; biz koltuk sahiblerinin Halifemiz diyerek Biat edebilecek ilmimiz, yüzümüz, ve amelimiz yoktur.
Yaşanan süreçte girilen haklar ve dökülen kanlar, ne zamanki bu yolun emektarları ve sahiblerince İslama göre halleşilir (muhakeme vs) ve helalleşilir, bu durumdan sonra Hilafet konusunda ummetin ekserisinde vahdet gündeme gelebileceğini düşünüyorum.
Bu konuda zaman pek çok şeye gebedir. Rabbim (c.c.), İslam'ın Garib olduğu ahir zamanımızda kalblerin sûrur bulacağı, hilafet çatısı altında, topyekun ummetin vahdetini kavuştursun inşeallah.
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Abi eyvallah, dediklerin doğru da olabilir fakat kafam karışıyor, ben samimi bir bacınız olarak şunu soruyorum: bu dedikleriniz şeyler bir halifeye biat etmemek/Onun safında yer almamak için fıkhen geçerli hükümler midir? Yani Allah katında, Allah'ın şeriatı ve ehli sünnet itikadı, usülü dururken "mücahidlere zulmettiler, kafalarına göre hilafet ilan ettiler" iddiası fıkhen bir delil bulabilir mi, varsa hakikaten söyleyin ben mi yanılıyorum. Hakikaten bilmiyorum abi
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Kardesim, demis oldugunuz durum, Kuran ve sünnet metoduna göre bir halife secilse idi hepimize biad etmek vacip olurdu ancak hangi amel olursa olsun hele ki bu durum müslümanlarin genelini ilgilen bir durum iken kendi kendine halife secen birine istinaden halifelikle alakali islami yaptirimlari yapmazsam ne olur diye sormak bir celiskidir cünkü en basit ( basit demekden Allaha siginirim, tesbihde hata olmasin) bir amelde bile o amel kuran ve sünnette yok ise o amel merdut iken müslümanlarin genelini ilgilendiren bir amel nasil müslümanlara bir yaptirim saglayabilsin.

O zaman daha önce birilerinin bir yerlerden kafalarina göre tevil ederek kendilerine halifeligi nispet ettigi gibi daha cok halife cikan olur o zaman müslümanlar kime itaat edecek. Iste o yüzden böyle en ciddi ve müslümanlari ilgilendirecek en ciddi siyasi olayi kuran ve sünnete dayandirmazsak o zaman sapikliga gittigimizin isaretidir ki suan insanlar bu ciddi ameli kuran ve sünnete göre tahlil etmedigi icin müminlerin kafalarini kesebilmekteler.
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kardesim, demis oldugunuz durum, Kuran ve sünnet metoduna göre bir halife secilse idi hepimize biad etmek vacip olurdu ancak hangi amel olursa olsun hele ki bu durum müslümanlarin genelini ilgilen bir durum iken kendi kendine halife secen birine istinaden halifelikle alakali islami yaptirimlari yapmazsam ne olur diye sormak bir celiskidir cünkü en basit ( basit demekden Allaha siginirim, tesbihde hata olmasin) bir amelde bile o amel kuran ve sünnette yok ise o amel merdut iken müslümanlarin genelini ilgilendiren bir amel nasil müslümanlara bir yaptirim saglayabilsin.

O zaman daha önce birilerinin bir yerlerden kafalarina göre tevil ederek kendilerine halifeligi nispet ettigi gibi daha cok halife cikan olur o zaman müslümanlar kime itaat edecek. Iste o yüzden böyle en ciddi ve müslümanlari ilgilendirecek en ciddi siyasi olayi kuran ve sünnete dayandirmazsak o zaman sapikliga gittigimizin isaretidir ki suan insanlar bu ciddi ameli kuran ve sünnete göre tahlil etmedigi icin müminlerin kafalarini kesebilmekteler.

Kardeş işte içlerindeki müslümanlara bunu dediğim vakit bana halife seçimi için sadece o an mevcut grubun biatının yeterli olduğunu söylüyorlar delil getiriyorlar. Yani "elbet her alime sormak daha iyidir ama grubun içinde olmayan alimlere sormamak hilafeti reddetmek için fıkhi delil değildir" diyorlar. Köşeye sıkıştırıyorlar. Ben bu cümleye verecek delilli bir cevap arıyorum, bu konuyu da esasen özetle bu cümle için açmıştım ama hala tam tatmin olamadım
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Kardeş işte içlerindeki müslümanlara bunu dediğim vakit bana halife seçimi için sadece o an mevcut grubun biatının yeterli olduğunu söylüyorlar delil getiriyorlar. Yani "elbet her alime sormak daha iyidir ama grubun içinde olmayan alimlere sormamak hilafeti reddetmek için fıkhi delil değildir" diyorlar. Köşeye sıkıştırıyorlar. Ben bu cümleye verecek delilli bir cevap arıyorum, bu konuyu da esasen özetle bu cümle için açmıştım ama hala tam tatmin olamadım

iyi de kardesim yaptiklari A- dan Z ye kuran ve sünnete uymuyor ki, onlar dünya disi bir gezegende mi yasiyor, ben yaptim oldu bitti mantigi birak islamiyette kafirlerin ideolojilerinde bile yadirganan bir etmenken ümmetin genelini ilgilendiren bir mesele de kuran ve sünnetin bizlere emrettigi yolu takip etmeden her grup kendi icinde bir halife secerse bu ümmetin durumu nice olur? Düsün sadece suriye de onlarca grup var ve her biri bu dedigin mantikla biz halifemizi sectik deseydi dogru hangisi olacakti.

Bizler Allah Rasulu savin yolundan uzak kalip aklimiza ve hevamiza uyarsak daha cok halifeler cikar, eger ki yöntem bu olursa bunun adi halifelik olmaz adina grubun lideri denir. Ve sunu da asla unutma imanin kökünde emniyet ve güvenlik varken bu halife denen sahis müslümanin kellelerini koltuklarina vererek nasil bir emniyetten bahsedip de kendisine biad istiyor. Vel hasili kelam konusmanin bir anlami yok cünkü sacma sapan usul ve yöntemlerle tarihin diktatörleri gibi ben yaptim oldu bitti mantigi ile ümmetin genelini ilgilendiren en tepedeki siyasi konum kisilere mal edilip bunun üzerinden tartisilmaz.

Ve sunu da diyorum bu sekilde halifelige inanan müslümanlarin küfür topraklarini terk etmeleri boyunlarinadir aksi halde inandiklari akideleri boyunlarina dolanacaktir cünkü kimse demesin ki ben gitmeye yol bulamiyorum.
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
iyi de kardesim yaptiklari A- dan Z ye kuran ve sünnete uymuyor ki, onlar dünya disi bir gezegende mi yasiyor, ben yaptim oldu bitti mantigi birak islamiyette kafirlerin ideolojilerinde bile yadirganan bir etmenken ümmetin genelini ilgilendiren bir mesele de kuran ve sünnetin bizlere emrettigi yolu takip etmeden her grup kendi icinde bir halife secerse bu ümmetin durumu nice olur? Düsün sadece suriye de onlarca grup var ve her biri bu dedigin mantikla biz halifemizi sectik deseydi dogru hangisi olacakti.

Bizler Allah Rasulu savin yolundan uzak kalip aklimiza ve hevamiza uyarsak daha cok halifeler cikar, eger ki yöntem bu olursa bunun adi halifelik olmaz adina grubun lideri denir. Ve sunu da asla unutma imanin kökünde emniyet ve güvenlik varken bu halife denen sahis müslümanin kellelerini koltuklarina vererek nasil bir emniyetten bahsedip de kendisine biad istiyor. Vel hasili kelam konusmanin bir anlami yok cünkü sacma sapan usul ve yöntemlerle tarihin diktatörleri gibi ben yaptim oldu bitti mantigi ile ümmetin genelini ilgilendiren en tepedeki siyasi konum kisilere mal edilip bunun üzerinden tartisilmaz.

Ve sunu da diyorum bu sekilde halifelige inanan müslümanlarin küfür topraklarini terk etmeleri boyunlarinadir aksi halde inandiklari akideleri boyunlarina dolanacaktir cünkü kimse demesin ki ben gitmeye yol bulamiyorum.

Kardeşim, ben bu dediklerini hep söylüyorum ve hepsine cevapları da var.
Hilafete gelmenin Hanefi ve şafii fıkhında üç yolu var:
1) Veliaht tayiniyle,
2) Şura seçimiyle
3) Güç yoluyla.


Ehli sünnete göre üçüne de itaat farzdır. Oysaki üçüncüsü sünnete uygun değildir. Buna rağmen imamlar itaate farz diyorlar.. Dediğin çok halife çıkar meselesine de "İki halife çıkarsa ikincisinin boynunu vurun" hadisini söylüyorlar.

Kardeş ben diğerlerinin akidelerini, samimiyetini bilmem, gitme planlarının olup olmadığını da bilmiyorum. Ne ben onlardan, ne onlar benden sorulacak. Ben sadece gerçeği anlamaya çalışıyorum, ahirette sizler gibi ben de rabbime hesap vereceğim. Bunu sorgulamamı anlayışla karşılayın..
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Buna da cevap verir misiniz inşallah

"Ey İnsanlar, bilinki ehli sunnetin icmasıyla Abbasiler ve Emeviler ve hatta Selcuklular İslam Devleti’dir.

Oysa sahabileri ve cocuklarını öldüren, İmam Azamları hapislerde şehid edenler de yine Abbasiler ve Emevilerdi. Fakat Ulema tüm zulüm ve haksızlıklarına rağmen sırf Şeriati tatbik edip, Allah’ın hadlerini uyguladıkları için onların İslam Devleti olduğunu ve emirlerine de itaat etmenin vacib olduğunu soylemişlerdir.. Şimdi Halif Ebu Bekir el-Bağdadi el-Kureyşi sahabi mi öldürdü, imamları mı astı?

Hiç biri Emevilerin eliyle öldürülen sahabilerden daha değerli değildi.. İmam İbn Teymiyyeyi hapislerde çürüten Selçuklu Sultanları sufi oldukları halde imam İbn Teymiyye karşı çıkmamış itaat etmistir. İmam Ahmed bin Hanbel Kur’an mahluktur diyen, Mutezile mezhebini devletin resmi mezhebi kabul eden ve İmam Ahmed’in bir çok arkadaşını sırf Kur’an mahluk değildir dedikleri için öldüren ve İmam Ahmed’e de işkence eden dönemin İslam devletine, İslam Devleti demiş ve herşeye rağmen itaat etmiştir.. Peki neden? Çünkü imamlar demişki Allah’ın şeriatini tatbik ettikleri surece onlara karşı ayaklanmak değil itaat etmekle mükellefiz. Bu devletlerin ve hilafetlerin hepsi sünnete göre seçimle gelmedi, herkese sorulmadı. İslam Devleti ilanının zamanlaması belki yanlış olabilir ama bu içtihadi bi durumdur, içtihadi meseleden ötürü halife reddedilmez."
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt