Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Âmene'r Rasulu Ne Zaman Okunmalı?

I Çevrimdışı

ibni abbas

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hadiste geçtiğine göre gece bu iki ayeti okumak yeter. Yani o kadar sevap denilmek isteniyor.

Benim sorum şu: İslamda gece ve gündüz olarak gün ikiye mi ayrılıyor, yoksa gündüz, akşam ve gece olarak üçe mi ayrılıyor?

Mesela hadiste gece olarak geçiyorsa yatsı vakti girdiği anda mı o hadisle amel etmek gerekir, yoksa akşam vakti girince artık gece midir?

Mesela başlıktaki hadisle amel etmek isteyen kişi bu ayetleri akşam vakti girdikten sonra hemen okuyabilir mi yoksa yatsı vaktinin girmesi mi gerekir?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Günü kaça bölmek istersen ona bölersin, eğer aydınlık ve karanlık diye böleceksen gece ve gündüz diye ikiye, namaz vakitlerine göre böleceksen beşe bölebilirsin.

İslam'da gece, akşam namazının vakti ile başlar, fecr-i sâdık doğmasına kadar devam eder.

"O, içinde dinlenesiniz diye geceyi sizin için (karanlık); gündüzü ise aydınlık kılandır. Şubhesiz bunda işiten bir toplum için ibretler vardır." (Yunus 67)

"Allah, gece ile gündüzü birbirine çeviriyor; geceyi gündüze, gündüzü geceye dönüştürüyor; sürelerini uzatıp kısaltıyor. Elbette bunda görebilenler (kalb gözü açık) olanlar için alınacak bir ders vardır." (Nur, 44)

Ebu Mes'ud el-Ensârî (r.anh)'dan rivayet edildiğine göre, Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmaktadır:
Kim bir gece içerisinde Bakara suresi'nin sonundaki şu iki (Âmene'r rasûlü) ayeti , bu iki ayet o kimseye her konuda yeterlidir
(Buhârî, Meğâzî, Bab 9, 12, Hadis no: 56, Fezâilu'l-Kıır'an 10, 27; Muslim, Salat-ul Musafirin: 17; Ebu Dâvud, Şehru Ramadân, Bab 9, Hadis no: 1397; Tirmizî, Fezâilu'l- Kur'an, Bab 4, Hadis no: 2881; Nesâî (el-Kubrâ); Fezâilul-Kuran 5/9, 8003, 8004, 5/10, 8005, 5/14, 8018, 8019, 8020, Amelul-yevm ve'1-Leyl , 6/180, 10554, 6/181, 10555, 10556, 10557; İbn Mâce, İkâmetu's-Salat 183, 1368; Ahmed b. Hanbel, 4/118, 121, 122)

Bilindiği gibi Bakara Sûresi'nin son iki âyeti yatsı namazlarından sonra, mihrâbiye olarak okunan “Amene'r rasûlu"dür.

Rivayetin sonundaki "ona yeter'' sözünü birkaç şekilde anlamak mümkündür:
a. Geceyi ihya yönünden kâfidir.
Gece namazı yerine geçer. İbn Adiyy'in İbn Mes'ûd'dan rivayet ettiği şu haber bu manayı te'yid etmektedir:
Rasûlullah (s.a.v.); "Allah (c.c.) Cennet hazinelerinden iki âyet indirdi. Rahman, onları, mahlûkatı yaratmadan ikibin sene önce eliyle yazdı. Her kim yatsıdan sonra bu âyetleri okursa bu gece namazı yerine kâfidir" buyurdu.
b. Şeytana karşı kâfidirler.
Bu anlayışın delili Taberânî'nin ceyyid (sahih) bir senedle Şeddâd b. Evs'den rivayet ettiği şu merfû hadistir:
"Şubhesiz Cenabı Allah, semaları ve yerleri yaratmadan iki bin sene önce bir kitap yazıp ondan iki ayet indirmiş, bunlarla Bakara sûresini sona erdirmiştir. Bu âyetler üç gece bir evde okunmazsa oraya şeytan yaklaşır."
c. Bütün kötülüklere karşı kâfidir.
d. İtikadî esaslarda kâfidir.
e. İnsanlardan ve cinlerden gelecek kötülükleri defetmeye kâfidirler. Bütün bu mânâlarının tümünü birden murad etmek de mümkündür. Buna mâni olacak bir şey söz konusu değildir.

Bu âyet-i kerimelere böyle bir faziletin tahsis edilmesinin hikmeti muhtevaları bakımından olmalıdır. Orada Ashab-ı kiram övülmekte ve onların imana olan bağlılıkları dile getirilmektedir. Ayrıca bu âyet-i kerimeler mü'-minlerin Rablerine dönüp niyaz etmelerini, yalvarmalarını ihtiva etmektedirler.

Bakara Sûresinin sonundaki bu âyetler hakkında başka hadisler de vârid olmuştur.
Hâkim'in Ebu Zer'den rivayet ettiği şu hadis bunlardan biridir:
"Allah (c.c.) Bakara Sûresini iki âyetle bitirdi. Bunları bana Arşın altındaki hazinesinden indirdi. Onları öğreniniz, kadınlarınıza ve çocuklarınıza öğretiniz. Çünkü onlar namazdır, Kur'ân'dır, duadır."

Hadiste işaret edilen sevabı elde edebilmek için bu âyetlerin mutlaka namazdan sonra okunması şart değildir. Yatsı namazının içinde okunması ile de aynı netice alınabilir.





İlgili Konu:


Yatmadan Önce Ayet el Kursi Okumanın Delili Nedir?
https://www.islam-tr.org/konu/uykudan-Önce-ayetel-kürsi-okumanın-hükmü.34704/
 
I Çevrimdışı

ibni abbas

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hocam benim sorum amenerrasulü okumak ile ilgili. Hadiste gece okumaktan bahsediyor ya hani, işte hadisteki o gece yatsı vaktiyle mi başlıyor ? Yoksa akşam vaktiyle mi?
 
Üst Ana Sayfa Alt