Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Allah'ın Eli ?

A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
assalamu alaykum wa rahamtullahi wa barakatuh

Allahin eli üzeri Selef es Salihin ve Ehli Sünnet Alimlerin sözerli ariyorum.

Jazaka Allahu khaira.

wa alaykum salam wa rahamtullahi wa barakatuh
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Birkac bilmedigim hadisler var icinde. Ve Imam Ibnu´l Qayyim´in sözleri de gözel. Allah razi olsun.

Bilindigi gibi Maturidi ve Asha´ira cok Imamlar´in sözlerine düskünler, cünkü ilk dönem Müslimanlar´dan (Sahabe, Tabi´in, Taba Tabi´in) den birsey getiremiyorlar.

Allah´in eli veya elleri üzeri Imam Ahmad bin Hanbal, rahimahullah, ve Imam Ash-Shafi´i, rahimahullah,´in sözleri varsa da cok güzel olur, veyahut diger Selef Alimlerin´den.

Allah razi olsun.

wa alaykum salam wa rahmatullahi wa barakatuh
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
حدثني سعيد بن أبي مريم عن نافع بن عمر الجمحي قال سألت ابن أبي مليكة عن يد الله أو احدة أو اثنتان قال بل اثنتان

Said bin Ebi Meryem bana Nafi bin Ömer el-Cemhi’den rivayet etti; dedi ki: İbn Ebi Muleyke’den Allah'ın eli’ni sordum: "(Allah'ın eli) bir tanemi’dir, yoksa iki tane mi?" Dedi ki: "Hayır, iki tanedir." ər-Darimi alel-Merisi el-Anid fima İftera ala Allah Azze ve Celle min et-Tevhid", 1/286

İmam-İbn-Ebi-Muleyke İmam El-Hücce El-Hafiz Ebu Bekr ve Ebu MuhammEd El-Kuraşi Et-Teymi El-Mekki. Alinin Hilafeti zamanı ve ya daha evvel doğmuştur.

قال مستقيم قال كنا عند علي بن حسين قال فكان يأتيه السائل قال فيقوم حتى يناوله ويقول إن الصدقة تقع في يد الله قبل أن تقع في يد السائل قال وأومأ بكفيه

."Mustakim dedi ki: Biz Ali bin Hüseyin'in yanında idik. Onun yanına bir dilenci geldi ve o, ayağa kalkarak eliyle ona (sadaka) verdi ve dedi ki:" Şüphesiz, sadaka dilencinin elinde olmadan önce Allah'ın elinde olur ". (Bunu derken ) elinin içine işaret etti.İbn Sad Tabakat 5/166

Ebu Talib el-Uşari tarafından rivayet edilen ve Şafii’ye nisbet edilen Cüz’ül-İ’tikad’da şöyle geçmektedir:Allah’ın sıfatları ve inanılması zorunlu hususlar sorulunca İmam Şafii şunları söyledi: Allah Teala kitabında geçen ve Peygamberinin ümmetine haber verdiği birtakım isimleri ve sıfatları vardır Kendisine bu sıfatların Kur’anda yer aldığı konusunda delil ulaşan ve Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’den gelen sahih rivayetlerden haberdar olan hiçbir kimsenin onlara muhalefet etmesi caiz olmaz Bir kimse kendisine delil ulaştıktan sonra onlara muhalefet ederse Allah’ı inkar etmiş olur Fakat haber yönünden kendisine bir delil ulaşmazsa cehaletinden dolayı mazur sayılır Çünkü bu akıl düşünce görüş vb ile bilinemez……devamında diyor ki: ve iki elinin bulunduğunu haber vermiştir Bilakis Allah’ın iki ali de açıktır (Maide /64) şu ayette de sağ elinin olduğunu haber vermiştir Kıyamet günü gökler de O’nun sağ elinde dürülmüş olacaktır (Zümer /67) el-Muvaffak İbn kudame Kitabu Zemmil-Tevil s.124 İbn Ebi Yala Tabakat 1/283 Usulu’d-Din İnde’l-İmam Ebu Hanife.s.36

Bu konuda İmam Eşari rahımullah El İbane’de şöyle der: Yine birisi Allah’ın iki eli olduğuna inanırmısınız diye soracak olursa ona Allah’ın eli onların elleri üstündedir (Feth /48/10) Ey İblis O Benim iki elimle yarattığıma secde etmene sana ne engel oldu (Sad 38/75) ayetleri gereği Allah’ın keyfiyetsiz eli olduğuna inanırız Öte yandan Hz Peygamber sallallahu aleyhi ve selem şöyle buyurdu: Allah Adem’in sırtını eliyle sıvazladı ve ondan zürriyetinin gelmesini sağladı İşte bu hadis Allah’ın keyfiyetsiz eli olduğunu göstermektedir. Allah’ın iki elimle yarattığıma sözü ve Hz Peygamberin Allah Adem’i eliyle yarattı Aden cennetini eliyle yarattı Tevratı eliyle yazdı ve Tuba ağacını eliyle dikti şeklindeki rivayet de anlayışımızı ispat etmektedir. El İbane.s.65

Yine İmam Eşari Rahımullah Makalatül İslamiyyin ve İhtilaful Musallin adlı eserinde şöyle der: Ashabı Hadis ve Ehli Sünnetin Görüşünün Özeti şudur:İki elimle yarattığıma ve Allah’ın iki eli’de açıktır ayetlerinde dediği gibi keyfiyetsiz iki eli vardır.ve sonunda şöyle der: Bunlar onların emrettikleri yaptıkları (Yani Ashabı Hadis ve Ehli Sünnet)’in ve gerekli gördükleri hususların özetidir. Anlattığımız görüşlerine katılıyoruz ve benimsiyoruz.Makalatül İslamiyyin ve İhtilaful Musallin.s.237
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
assalamu alaykum wa rahamtullahi wa barakatuh

Allah senden razi olsun Ehli Hadis ve sana Jennet el-Firdaus versin, Amin!

Su sözü Imam ash-Shafi´i´den buldum, ama kaynaksiz, kaynaigi bilen varmidir, in shaa Allah?

Imam Safii söyle demistir: ―Yüce Allah'ın Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'in su buyruğu gereğince de parmağı vardır:
"Aziz ve celil olan rahmanın parmaklarından iki parmağı arasında bulunmayan hiçbir kalp yoktur."
Yüce Allah'ın kendi zatını, Rasûlünün de onu nitelendirdiği bu hususların fikirle, idrak ile kavranılmasına imkân yoktur. Kendisine bu hususlara dair haber ulasmadıkça bunları bilmediğinden ötürü hiç kimse de tekfir edilmez. Sayet bu hususlara dair varid olmus haber eğer anlamak bakımından isitmek itibariyle müsahedenin konumuna ulasıyor ise bu haberi isiten kimsenin hakikatine dinen inanması ve tıpkı Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'den dinlemis ve müsahede etmis gibi buna dair tanıklıkta bulunması gerekir. Fakat bizler bu sıfatları kabul etmekle birlikte tesbihi de (yani yaratılmıslara benzerliği) reddederiz. Nitekim Yüce Rabbimiz de kendi zatı hakkında tesbihi (yani yaratılmıslara benzerliği) kabul etmeyerek söyle buyurmustur:
"Onun benzeri hiçbir şey yoktur ve o her şeyi işitendir, görendir." (Sura, 42/11)

wa alaykum salam wa rahamtullahi wa barakatuh
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
وأن له إصبعاً بقوله - صلى الله عليه وسلم: "ما من قلب إلاَّ هو بين إصبعين من أصابع الرحمن عزَّ وجلَّ" وإن هذه المعاني التي وصف الله بها نفسه، ووصفه بها رسول الله - صلى الله عليه وسلم - لا تُدرَك حقيقتها تلك بالفكر والدراية، ولا يكفر بجهلها أحد إلا بعد انتهاء الخبر إليه به، وإن كان الوارد بذلك خبراً يقوم في الفهم مقام المشاهدة في السَّماع؛ وجبت الدينونة على سامعه بحقيقته والشهادة عليه، كما عاين وسمع من رسول الله - صلى الله عليه وسلم، ولكن نثبت هذه الصفات، وننفي التشبيه كما نفى ذلك عن نفسه تعالى ذكره فقال: { لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَهُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ


Yine Peygamber sallallahu aleyhi ve selem’in bildirdiğine göre Allah’u Teala’nın parmakları vardır:

Hiçbir kalp yoktur ki Rahman’ın parmaklarından iki parmağın arasında olmasın.
Allah Teala’nın kendisini vasfettiği ve Rasülullah sallallahu aleyhi ve sellem’in O’nu nitelendirdiği bu vasıfların hakikati akıl ve düşünceyle kavranmaz Kendisine bu konuda herhangi bir bilgi ulaşmayan kimse de onları bilmediği için tekfir edilmez.Bu konuda kendisine müşahade /gözlem ve işitme yoluyla elde edilen bilgi sağlam bir haber ulaşan bir kişinin onu Rasülullah’tan görmüş ve işitmiş gibi gerçekliğine hükmetmesi gerekir.Biz bu sıfatları kabul ederiz ancak teşbihi de redderiz.Nitekim Allah Teala da kendisi hakkında teşbihi reddetmiş ve şöyle buyurmuştur:

O’nun benzeri hiçbir şey yoktur O işitendir görendir (Şura 11) Bunları Ebu Talib el-Uşari Şafii’ye nisbet edilen Cüz’ül-İ’tikad da zikretmiştir.Bu alıntı Hollanda Leiden Ünüversitesi Merkez Kütüphanesin’de muhafaza edilen yazma aslın fotokopi nüshasından yapılmıştır.

Muhammed İbn Ali el-Uşari Meşhur ve saduk bir alimdir Sonradan içine birtakım şeyler sokuşturulan bu cüzü sadece o rivayet etmiş ve bunu da halis bir niyetle yapmıştır.bkz Zehebi el-Mizan 3/356

Bu cüzde sabit olan bilgileri seleften pek çok kişi kabul etmiştir. (ve nakletmiştir) Mesela bkz.el-Muvaffak İbn Kudame Kitabu Zemmit-Tevil.s.124 İbn Ebi Ya’la et-Tabakat 1/283 İbn Kayyim İçtimaul-Cuyuş.s.165 Zehebi es-Siyer 10/79 Usulu’d-Din İnde’l-İmam Ebi Hanife.s.37.38

Parmak (İsba’ çoğulu Esâbi’) lafzı sahih hadislerde geçmektedir. Bazıları şunlardır:

Âdemoğullarının kalplerinin hepsi Rahman’ın parmaklarından iki parmak arasında tek bir kalp gibidir. Onları dilediği gibi çevirir.” Ahmed (2/168, 173); Müslim (No: 2654); İbn Ebî Âsım, es-Sünne (No: 222) ve diğerleri Abdullah b. ‘Amr b. el-’Âs’tan. Hadis bu lafızla sahihtir. Bk. el-Elbânî, Silsiletü’l-Ehadîsi’s-Sahîha (No: 1689); Muhtasaru Sahîhi Müslim (No: 1851); Zılâlu’l-Cenne (1/100, No:222); Mişkâtü’l-Mesâbîh Tahkiki (No: 89). Hadisi ayrıca: “Muhakkak kalpler Rahmân’ın (başka bir rivâyette Allah’ın) parmaklarından iki parmak arasındadır. Onları çevirir” lafzıyla Ahmed (6/182, 251, 302, 315); Tirmizî (No: 2140); İbn Mâce (No: 3834); İbn Ebî Âsım, es-Sünne (No: 225) ve diğerleri Enes b. Mâlik’den rivâyet etmişlerdir. Hâdis bu lafızla da sahihtir. Bk. Sahîhu’l-Câmii’s-Sağîr (No:1685); Zılâlu’l-Cenne (1/101, No: 225); Mişkâtül-Mesâbîh Tahkiki (No: 102).

Hadisi bu iki sahâbî dışında en-Nevvâs b. Sem’ân (İbn Mâce No: 199, İbn Ebî Âsım No:219); Ahmed Müsned 4/182 İbn Mace Mukaddime Babu fima enkerat el-Cehmiyye 1/72 h no:199 Hakim el-Müstedrek 1/525 el-Acurri eş-Şeria s.317 İbn Mende er-Radd ale’l-Cehmiyye.s.87 en-Nevvas İbn Sem’an’dan rivayet etmiştir. El-Hakim bu hadis hakkında Müslim’in şartına uygundur. Buhari ve Müslim bu hadisi tahric etmemiştir. Demiş ez-Zehebi de et-Telhis’te ona katılmıştır. İbn Mende de bu hadis hakkında şöyle der: en-Nevvas İbn Sem’an hadisi hiçbiri hakkında olumsuz söz söylenemeyecek kadar meşhur hadis imamlarının rivayet ettiği sabit/sahih bir hadistir. Ümmü Seleme (Tirmizî No: 3522, İbn Ebî Âsım No: 223); Âişe (İbn Ebî Âsım No:224); Câbir b. Abdullah (Hâkim No: 3140); Ebû Hureyre (İbn Ebî Âsım No: 229); Nuaym b. Hammâr (İbn Ebî Âsım No: 221); Sebre b. el-Fâkih (İbn Ebî Âsım, No: 220) ve daha başka sahâbîler de rivâyet etmişlerdir. Bunlar da sahihtir. Bk. el-Elbânî, Zılâlu’l-Cenne (1/98-103).

“Yahûdi bir adam Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem’e gelir ve şöyle der: “Ey Muhammed! (Başka bir rivâyette Ey Eba’l-Kâsım!) Kuşkusuz Allah kıyamet günü gökleri bir parmağına, yedi kat yeri bir parmağına, dağları bir parmağına, ağaçları bir parmağına ve yaratıkları bir parmağına alır, sonra şöyle der: ‘Bugün melik (padişah) benim’. Bunun üzerine Rasûlullah (bir rivâyette Yahûdi’nin bu sözünü beğendiği ve tasdik ettiği için) ön dişleri görünecek şekilde gülümsemiş sonra da: “Onlar Allah’ı hakkıyla takdir edemediler. Oysa kıyamet günü yeryüzü bütünüyle O’nun avucundadır, göklerde sağ elinde dürülmüş olacaktır.” (Zümer, 67) ayetini okumuştur.” Ahmed (1/457); Buhârî (No: 4811, 7414, 7415, 7451, 7513); Müslim (No: 2786, 2788); Tirmizî (No: 3238, 3239); İbn Ebî Âsım, es-Sünne (No: 541-544) ve diğerleri Abdullah b. Mes’ûd radiyallâhu anh’den. Hadis sahihtir. Bk. el-Elbânî, Zılâlu’l-Cenne (1/238-240); Mişkâtü’l-Mesâbîh Tahkiki (No: 5524).
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Rasulullah (s.a.v.)'in sürekli ettiği dualardan biri :
Ey kalbleri çeviren Allah'ım! Kalbimi dinin üzerine sabit kıl!"

Ben (bir gün kendisine): "Ey Allah'ın Rasulu ! Biz sana ve senin getirdiklerine inandık. Sen bizim hakkımızda korkuyor musun?" dedim.
Bana şöyle cevab verdi: "Evet! Kalbler, Rahman'ın iki parmağı arasındadır. Onları istediği gibi çevirir."
(Tirmizi, Kader 7)
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
assalamu alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh

Jazakum Allahu khairan. Fathu Rabbi´l Bariyya bi Tahlisi´l Hamawiyyah, Al-Allamah Muhammad bin Salih al-Uthaimin´den cok deliler var. O kitabi okudum bile.

ad-Darimi´yi Maturidi ve Asha´ira kabul etmezler. Ve Mujassim der´ler ona.

Ama bir son sorum var.

قال مستقيم قال كنا عند علي بن حسين قال فكان يأتيه السائل قال فيقوم حتى يناوله ويقول إن الصدقة تقع في يد الله قبل أن تقع في يد السائل قال وأومأ بكفيه

"Mustakim dedi ki: Biz Ali bin Hüseyin'in yanında idik. Onun yanına bir dilenci geldi ve o, ayağa kalkarak eliyle ona (sadaka) verdi ve dedi ki:" Şüphesiz, sadaka dilencinin elinde olmadan önce Allah'ın elinde olur ". (Bunu derken ) elinin içine işaret etti.İbn Sad Tabakat 5/166

Bunun Senedi varmidir? Ve Sahih´midir?

Allah razi olsun sizden, baraka Allahu fiikum.

wa alaykum salam wa rahamtullahi wa barakatuh
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
قال مستقيم قال كنا عند علي بن حسين قال فكان يأتيه السائل قال فيقوم حتى يناوله ويقول إن الصدقة تقع في يد الله قبل أن تقع في يد السائل قال وأومأ بكفيه


"Mustakim dedi ki: Biz Ali bin Hüseyin'in yanında idik. Onun yanına bir dilenci geldi ve o, ayağa kalkarak eliyle ona (sadaka) verdi ve dedi ki:" Şüphesiz, sadaka dilencinin elinde olmadan önce Allah'ın elinde olur ". (Bunu derken ) elinin içine işaret etti.İbn Sad Tabakat 5/166

Bunun Senedi varmidir? Ve Sahih´midir? (Senedi’nin sahih’mi zayıf’mı olduğunu bilmiyorum araştırmak lazım ama bu konuda sahih hadisler mevcuttur mesela:

حدثنا قتيبة حدثنا الليث عن سعيد بن أبي سعيد المقبري عن سعيد بن يسار أنه سمع أبا هريرة يقول قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ما تصدق أحد بصدقة من طيب ولا يقبل الله إلا الطيب إلا أخذها الرحمن بيمينه وإن كانت تمرة تربو في كف الرحمن حتى تكون أعظم من الجبل كما يربي أحدكم فلوه أو فصيله قال وفي الباب عن عائشة وعدي بن حاتم وأنس وعبد الله بن أبي أوفى وحارثة بن وهب وعبد الرحمن بن عوف وبريدة قال أبو عيسى حديث أبي هريرة حديث حسن صحيح

قال الترمذي : حديث حسن صحيح

قال الشيخ الألباني : صحيح


Saîd b. Yesâr (r.a.)’in Ebû Hüreyre’den işittiğine göre Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Kim helal kazancından bir sadaka verirse ki - Allah helal maldan verilen sadakadan başkasını asla kabul etmez- Allah o sadakayı sağ eliyle kabul eder, bir hurma değerinde olsa bile o sadakayı sizden birinizin atının yavrusunu veya sütten kesilmiş deve yavrusunu büyüttüğü gibi büyütür. O hurma değerindeki sadakanın sevâbı dağdan daha büyük olur.” (Buhârî, Zekat: 6; Müslim, Zekat: 19)

Tirmîzî: Bu konuda Adiyy b. Hatîm, Enes, Âişe, Abdullah b. ebî Evfâ, Hârise b. Vehb, Abdurrahman b. Avf ve Büreyde’den de hadis rivâyet edilmiştir.

Tirmîzî: Ebû Hüreyre hadisi hasen sahihtir. (Şeyh Elbani rahımullah’ta sahih olduğunu söylemiştir.)

قال غير واحد من أهل العلم في هذا الحديث وما يشبه هذا من الروايات من الصفات ونزول الرب تبارك وتعالى كل ليلة إلى السماء الدنيا قالوا قد تثبت الروايات في هذا ويؤمن بها ولا يتوهم ولا يقال كيف هكذا روي عن مالك وسفيان بن عيينة وعبد الله بن المبارك أنهم قالوا في هذه الأحاديث أمروها بلا كيف وهكذا قول أهل العلم من أهل السنة والجماعة وأما الجهمية فأنكرت هذه الروايات وقالوا هذا تشبيه وقد ذكر الله عز وجل في غير موضع من كتابه اليد والسمع والبصر فتأولت الجهمية هذه الآيات ففسروها على غير ما فسر أهل العلم وقالوا إن الله لم يخلق آدم بيده وقالوا إن معنى اليد ها هنا القوة وقال إسحاق بن إبراهيم إنما يكون التشبيه إذا قال يد كيد أو مثل يد أو سمع كسمع أو مثل سمع فإذا قال سمع كسمع أو مثل سمع فهذا التشبيه وأما إذا قال كما قال الله تعالى يد وسمع وبصر ولا يقول كيف ولا يقول مثل سمع ولا كسمع فهذا لا يكون تشبيها وهو كما قال الله تعالى في كتابه { ليس كمثله شيء وهو السميع البصير

İmam Tirmîzî rahımullah diyor ki: Pek çok ilim adamı bu hadis ve benzeri rivâyetler ve belirlemelerle Allah’ın her gece dünya semasına inişi hakkında ki meselede şöyle diyorlar: “Bu tür rivâyetler sabittir bunlara inanılmalı vehme kapılarak nasıl olabilir? Denmemelidir.”

Aynı şekilde Mâlik, Sûfyân b. Uyeyne, Abdullah b. Mübarek bu çeşit hadisler hakkında diyorlar ki: “Bu tür hadisleri “nasıl” sız olarak kabul edip inanın, Ehli Sünnet vel cemaat ilim adamlarının görüşü böyledir.

Cehmiyye mezhebi bu tür rivâyetleri reddederek bu “benzetme” olur demektedir.
Allah, Kitabı’nın pek çok yerinde Yed (El), Sem’ (Kulak) ve Basar (Göz) tabirlerini zikrediyor. Cehmiyye ise bu ayetleri ilim adamlarının tefsirine aykırı yorumlayarak diyorlar ki: “Allah, Adem’i eliyle yaratmamıştır. Burada “el” kelimesi güç ve kuvvet anlamındadır.”

İshâk b. İbrahim şöyle diyor: “Teşbih” (benzetme) şöyle söylenirse olur: El gibi el, ele benzeyen el; Kulak gibi kulak, kulağa benzeyen kulak.

Allah’ın buyurduğu gibi “Yed (El)”“Sem (Kulak)” “Basar (Göz)” denir de nitelik ve özelliği araştırılmaz ise ve kulak gibi kulağa benzer denilmezse bu teşbih olmaz ve Allah’ın kitabındaki şu ayete benzemiş olur: “…Ama hiçbir yönde ve şekilde hiçbir şey Allah’ın benzeri olamaz…” (42 Şûrâ 11)
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Tamam, khair in shaa Allah. Allah razi olsun ehli hadis, bu kadar cok zaman harcadigin icin.

Cogu Hadisler bana tanidik. Ilk Hadislerin birkaci yenidir. Imam Tirmidhi ve onun Hocasinin Ishaq bin Rahway, rahimahumullah´in lözü de tanidik.

Bu Kitabda, bircok deliler var Allah´in elleri üzeri ve baska Aqidah konular üzeri, ve güzel bir kitab´dir:

?sim ve S?fatlar Tevhidinde Ehl-i Sünnet?in Muhaliflere Cevab? - Türkçe

Burda indirile bilinir, in shaa Allah.

wa alaykum salam wa rahamtullahi wa barakatuh
 
ibnikayyim Çevrimdışı

ibnikayyim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah(s.w.t)'nın eli vardır. hiç kimse buna yok diyemez. Allah'ın eli vardır demek onun elleri de bizim ellerimiz gibidir demek değildir. Allah'ın elinin keyfiyetini Allah'tan başka kimse bilemez. şuna veya buna benzer demek yanlıştır. nasıl ki; insan başı, dağın başı ve odanın başı aynı şey değilse, yarattıklarının eli ile Allah'ın eli de aynı şey değildir. onun şeklini veya nasıllığını ondan başkası bilemez...
Maide 64:
Bir de Yahudiler, "Allah'ın eli bağlıdır" dediler. Söylediklerinden ötürü kendi elleri bağlansın ve lanete uğrasınlar! Hayır, onun iki eli de açıktır, dilediği gibi verir.

Selefin Allah Teala yı Kur an ve Sünnet in ifade ettiği şekilde vasıflandırdığını, bu noktada bir değişiklik ya da inkar içerisinde olmadıklarını, sıfatların keyfiyetini açıklama ya da onları insanların sıfatlarına benzetme yoluna da sapmadıklarını söyleyen İbn Teymiyye (te vil yoluyla) sıfatların bir kısmını inkar edenlerin Allah Teala yı hakkıyla bilemediklerini dolayısıyla da şu ayetin muhatabı olduklarını iddia eder[14]: Allah ın kadrini gereği gibi bilemediler. [15]

Allah Teala yı yaratılmışlara benzetmekten tenzih edebilmek için müteşabih ayetleri te vil eden kelamcıları Yahudilerden daha tehlikeli gören İbn Teymiyye[18] savunduğu fikirlerin sahabe, tabiun, hadis hafızları ve Ahmed b. Hanbel e ait olduğunu söyler.[19]

"Allah'ın eli, mü'minlerin ellerinin üzerindedir. Fakat bu el, kulların elleri gibi değildir." [16] [16] el-Fıkhu'1-Ebsat, sh: 56
-------------------------------------------------------------------

20. Ebu Hanîfe demiştir ki:

"Musa -aleyhisselâm- Allah Teâlâ'nın kelâmını işitmiştir.

Nitekim Allah Teâlâ bu konuda şöyle buyurmuştur:

"Allah, Musa ile gerçekten (aracısız) konuştu." [22]

Allah Teâlâ, Musa ile konuşmadan önce de konuşan (mütekellim) idi."[23][23] el-Fıkhu'1-Ekber, sh: 302.
"Hiç kimsenin Allah'ın zatı hakkında (kendinden) birşey söylememesi gerekir. Ancak Allah'ı kendini tanıttığı şeylerle tanımlayabilir. O'nun hakkında kendi görüşüyle birşey söyleyemez. Alemlerin rabbi olan Allah yücedir, kutsaldır." (el-Usuli'l-Münife lil İmam-ı Ebu Hanife, 45)


"O'nun Kur'an'da zikrettiği gibi eli, yüzü ve nefsi vardır. Allah'ın kitabında zikretmiş olduğu yüz, el ve nefs gibi sıfatlar O'nun keyfiyetsiz sıfatlarındandır." (el-Fıkhul Ekber, 59)



 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Hureyre Radıyallahü Anh'den
Resulullah Aleyhisselâm'ın şöyle söylediğini rivayet etmiştir;


"Kim Benim bir dostuma (veli kuluma) düşmanlık ederse Ben ona savaş açarım, kulum Bana kendine farz kıldığım amellerden daha sevimli bir amelle yaklaşamaz. Kulum nafile amellerle de bana yaklaşmaya devam ederse, ben onu severim. Onu sevdiğim zaman da, onun duyan kulağı, gören gözü, tutan eli, yürüyen ayağı olurum. Benden bir şey istediğinde istediğini veririm, Bana sığındığı zaman kendisini korurum, Mü'min bir kulumun canını almakta tereddüt ettiğim kadar hiçbir şeyde tereddüt etmiş değilim. O ölümü istemezken, Ben de fazla yaşlanarak fena duruma düşmesini arzulamam.
 
kanepe21 Çevrimdışı

kanepe21

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
bu konu ve daha fazlası için "Akide i tahaviyye"(muhammed el humeyyis) ve selefi salihin akidesi"(abdulah el eseri) kitapları okunabilir.
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
assalamu alaykum wa rahamtullahi wa barakatuh

Allah hepinizden razi olsun.

bu konu ve daha fazlası için "Akide i tahaviyye"(muhammed el humeyyis) ve selefi salihin akidesi"(abdulah el eseri) kitapları okunabilir.

Bu kitablarda deliler de icinde var midir, yoksa sadece yazar kenisi mi konusiyor? Yani Muhammad al-Humays ve Abdullah al-Asari mi konusiyorlar?

Mesela Aqidat at-Tahawiyyah´yi delilerle mi acikliyor (Sharh) veya kendi söleriyle mi?

Jazakum Allahu khairan.

wa alaykum salam wa rahamtullahi wa barakatuh
 
kanepe21 Çevrimdışı

kanepe21

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
assalamu alaykum wa rahamtullahi wa barakatuh

Allah hepinizden razi olsun.



Bu kitablarda deliler de icinde var midir, yoksa sadece yazar kenisi mi konusiyor? Yani Muhammad al-Humays ve Abdullah al-Asari mi konusiyorlar?

Mesela Aqidat at-Tahawiyyah´yi delilerle mi acikliyor (Sharh) veya kendi söleriyle mi?

Jazakum Allahu khairan.

wa alaykum salam wa rahamtullahi wa barakatuh
akidei tahaviye ehli sünnet(selefi salihininn) görüşlerine değiniyor ki bende bu kitabı yeni okumuştum tavsiye üzerine ve çok güzeldi tahavinin hayatınada kısaca değiniyor. .selefi salihin akidesi kitabında da abdullah el eseri hadis ve ayet delilleri ile konuşuyor konular hakkında.ayrıca adında da anlaşılacağı üzere selefin görüşlerinin hangisi olduğunu açıklıyor. yani her iki kitapta çok güzel
 
A Çevrimdışı

Abu Jafar

Üyeliği İptal Edildi
Banned
akidei tahaviye ehli sünnet(selefi salihininn) görüşlerine değiniyor ki bende bu kitabı yeni okumuştum tavsiye üzerine ve çok güzeldi tahavinin hayatınada kısaca değiniyor. .selefi salihin akidesi kitabında da abdullah el eseri hadis ve ayet delilleri ile konuşuyor konular hakkında.ayrıca adında da anlaşılacağı üzere selefin görüşlerinin hangisi olduğunu açıklıyor. yani her iki kitapta çok güzel

Allah razi olsun.

Benim tafsiyem "Fathu Rabbi´l Bariyya bi Talhisi´l Hamawiyyah", su kitabdir:

Ehli Sünnetin Muhaliflere Cevabı

Fiyatı: 15.00 TL
7.50 TL

Kazancınız: 50.00%

FETHU RABBİ’L-BERİYYE Bİ TELHISİ’L-HÂMEVİYYE
Te’lif: Şeyhulislam İbn Teymiyye
Telhıs: Muhammed es-Sâlih el-‘Useymîn
Tahkik ve Çeviri: Necmi Sarı
Boyut: 16×23,5
Sayfa: 330
 
Üst Ana Sayfa Alt