Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

ALLAH’IM BİZİ KENDİMİZE GETİR !

eylemzayi Çevrimdışı

eylemzayi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bugün Müslümanlar olarak bulanık bir çağın baskısı altındayız. Zihinler, yürekler bulanık, kıble bulanık. Kitabı bile bulanık görmeye başladık. Oysa hayat boşluk kabul etmiyor. Hayatı hay huya değil, Hayyü’l-kayyum olana teslim etme mecburiyetimiz var. Allah’a teslimiyette gösterdiğimiz ihmalkârlıklarımız Allah’tan başkalarına teslim olma riski oluşturuyor.

Allah’ı bırakıp başkasına boyun eğenler, Şeytana boyun eğerler...4/117

İslami bilinci ve bu bilinç istikametinde olgunlaşan imanı gerçek bir kök kabul eder isek; Bunlar yaşandığı zaman tezahür eden hasletler ise köke nispetle birer çiçek veya birer meyve durumundadır. Kök anlaşılmadan, kökteki bilinç, kökteki iman yaşanmadan çiçeğe sahip çıkmaya çalışmak dalından koparılan bir çiçeğe sahip çıkmaya veya bu çiçeği yakaya takmaya benzer ki bu çiçek solmaya ve sararmaya mahkûmdur.

Yakalarımıza taktığımız bu çiçek geçici bir süre bizde gözükse de bizlerde kök salmadığı bizlere yabancı ve bizlerden kopuk olduğu için bizlerde emanet bir eşya, emanet bir duygu görüntüsü vermektedir. Oysaki sahiplendiğimiz veya sahipleneceğimiz hasletlerin bizlerin bir parçası olması, bizlerde yeşermesi gerekmez mi?

Belki de bizler amentüye göre kulluğumuzu değil de, Kulluklarımıza göre amentümüzü yaşıyoruz.

Hayatında hiç zeytin ağacı görmemiş ve zeytin yememiş saf bir adam ilk kez bir zeytin ağacıyla karşılaşır. Bu ağacın zeytin ağacı olduğunu öğrenince ağacının dalına uzanarak bir zeytin koparır. Ve ağzına götürür. Zeytin henüz olmadığı ve olgunlaşmadığı için ağzı acılanır. Ve bu acı ile yüzünü buruşturarak “ya Rabbi, sen bu zeytini kuranı kerim’de methediyorsun. Acaba, tadına baktın damı methettin, yoksa tadına bakmadan mı methettin” der.

Tebessüm ederek karşıladığımız imanı bilince ilişkin bu yanılgı değişik boyutlarda az veya çok olarak Müslümanlarda bulunmaktadır. Vahyin berrak pınarından beslenmeyince neler olduğunu anlamak için kafamızı kaldırıp resme bakmamız kâfi değil mi?

İnsanlık tarihinin her döneminde “Allah yolu”na yönelik çarpıtmaların, saptırmaların, ayak kaydırmaların yaygın bir tarzda yaşandığına tanık oluyoruz. Rububiyet ve ubudiyet davası bu noktada kilitleniyor. Kulluk yürüyüşündeki tıkanma ve çözülmenin,”yol” ve “istikamet” sapması ile başladığını görüyoruz. Saptıran şeytan “yolumuzda mevzilenmiş olan, kavşakları tutan düşman ve “Rabbimiz uyarıyor:

İblis: "öyle ise beni azdırmana karşılık ant içerim ki, bende onları (insanları)saptırmak için senin doğru yolunun üstünde tuzak kuracağım. Sonra elbette onlara önlerinden arkalarından, sağlarından, sollarından sokulacağım ve sen onların çoğunu şükredenlerden bulamayacaksın”dedi. (Araf : 16–17)

İkiyüzlülerin, gerçek yüzüdür şeytan... (2 / 14)

Paylaşmayı bilmeyen, bencil ve çıkarları için aldatan, kaybeden ve kaybettirendir şeytan... (2 / 36)

Fakirlik korkusu aşılayarak paylaşımı engelleyen, cimriliğin adıdır şeytan... (2 / 268)

İnsanlara ben kazandım dedirterek ayaklarını kaydıran... (3 / 155)

Yapılan her yanlışı şeytan süsler… (6 / 43)

Ve Allah için yapılan her mücadelede karşı safta yer alan her varlığın adı tağuttur, şeytanın dostu olan... (4 / 76)

Şeytan ve dostları tüm güçleri ile müminleri Allah yolundan koparmak için mevzilenmiş, Bu tehlikeye karşın Rabbimiz, kulluk çizgisinde duruşumuzu netleştirmeyi, kendi yolunda kararlılık göstermemizi tembihliyor:
Hepiniz topluca İslam'a girin ve şeytanın adımlarına tabi olmayın... (Bakara : 208)
Sadece kendisine kulak verenleri etkileyen, müminlere ve tam bir teslimiyetle Allaha teslim olanlara zarar veremeyen... (3 / 175)
Şeytan ve dostlarının yaklaşımlarına bir örnek olarak; teoride doğru fakat konum ve şartlar açısından pratikte yanlış hedefler ileri sürmelerini verebiliriz. İslami hareketin tabiatında batıl görüşlerle ve bu görüşlerden kaynaklanan hastalıklarla mücadele etmek elbet teki vardır. Çünkü batıl görüşler, apaçık bir mikrop gibidir. Ne var ki söz buraya geldiği zaman büyük bir “fakat” diyeceğiz.

FAKAT !

Bu mikroplarla mücadele ederken, bu bilinçli mücadelenin öncelikle vücuda giren, bizlerde yaşayan mikroplara karşı yapılmış olması gerekir. Falanca köyde verem, filanca köyde tifo salgını olabilir. Bizim köyün muhtarını dinleyerek vereme ve tifoya karşı mücadele vermezden önce bizim köyde hangi hastalığın olduğunu tespit etmemiz gerekir. Bizim köyde veba varsa ki yok diyemiyorum. Vereme veya tifoya karşı mücadele etmemizin ve Veba komasına giren cahil doktorların telkinine inanarak her gün vereme veya tifoya karşı aşılanmamızın ne anlamı olacaktır? Önemli olan yolun başında ortasında ya da sonunda olmak değil bizden istenen Hak yolda olmaktır.

”Şüphesiz bu benim dosdoğru yolumdur.(sırat_ı müstakimindir.)Buna uyun.(Başka )yollara uymayın. Zira yollar sizi Allah’ın yolundan ayırır. İşte sakınmanız için Allah size bunları emretti.”(En'am : 153)

Sizce öncelikle sağlıklı bir yürüyüşü aksatan marazları ve illetleri teşhis etmek gerekmiyor mu?

Zira insanoğlu sürekli bir yol ayrımının kıyısında köşesinde duruyor. Üstelik bu tercih ettiği yol üzerinde de yürümeli. İlahi sınavda işte bu gidip gelen bu gel-gitlerimiz üzerinde gerçekleşiyor. Acaba insan sahip olduğu imkânlarla nasıl bir tercihte bulunacak? Tabi ki ”Kim” olduğumuz “neyi” temsil ettiğimiz tercihlerimizden anlaşılacak. Tercihlerimiz noktasında kime doğru yaklaşıyoruz, nerede duruyoruz? Tercihlerimizde ağır basan noktalarımız nelerdir? Allah ve Resulü(s) bizlerin tercihlerinde ne kadar etkili? Kardeşlerimiz gündemimizin kaçıncı sırasında? Peki, hiç düşündünüz mü? Bu kadar dünyevi bağ ve bağımlılık, gemlenemeyen iş ve iştahla nereye doğru gidiyoruz? Sizce bu şartlarda evlerimizin yanı başına demir atan Nuh’un gemisine binmek için doğru tercihte bulunmak mümkün müdür? Değil Nuh’un gemisinin bir yolcusu olmak, üstelik birde Hz Nuh gibi bir kaptanın emirleri altında sefere çıkmak. Tercihlerimiz neticesinde nasıl bir akıntıya kapıldığımızın farkına varmak zorundayız.

Peki, olmadı deyip yenilgilerimizi kabul mü edeceğiz? Tabi ki iç hesaplaşmalarımız, gidip gelmelerimiz, kendimizi iyi hissetmediğimiz anlarımız olacak. Fakat bunlar bizlerin belini bükmemeli, bu durumumuzu kendi içimizde anlamlandırıp yürüyüşümüzü sürdürebilmeliyiz. Kendimizi kötü hissettiğimiz her anımızda İslam’dan yüz çevirmemeliyiz.

Hz.Peygamber(s.av)’in kâtiplerinden biri olan Hanzala diyor ki; Ebubekir bana rastlayıp;
—Ey Hanzala nasılsın? Diye sordu.
—Hanzala münafık oldu, dedim.
Ebubekir; -Suphanallah bu nasıl söz ey Hanzala? Deyince şu cevabı verdim:
-Biz peygamber (s.a.v) yanındayken bize cennet ve cehennem anlattığı zaman sanki onları gözle görüyor gibi oluyoruz; sonra onun yanından çıkınca kadınlarımızla mallarımızla ve evlatlarımızla oynayıp meşgul oluyoruz. Her şeyi unutuyoruz.
—Vallahi bizde de aynı şey oluyor. Dedi
Böylece ben ve Ebubekir beraberce yürüyüp doğrudan Allah resulü(s.a.v)yanına vardık. Ona bu durumu arz ettik. Peygamber(s.a.v)şöyle buyurdu:
—Nefsim kudret elinde olan Allah’a yemin olsun ki; eğer siz devamlı benim yanımda ki gibi olsanız, yollarınızda melekler gelip sizinle el sıkışırlar. Ne var ki, ey Hanzala, insan kâh böyle kâh öyle olur.(insanlar için bu normaldir.)dedi.

İşte onlarda bu endişeleri, sıkıntıları yaşıyorlardı. Onların da nifak korkusu, riya endişesi bellerini kırıyordu. Kılı kırk yararcasına bir iç sorgulamaya kendilerini tabi tutuyorlardı. Kullukta kemale uzanan çizgi bu bilinçten besleniyordu. İslami kimliği kirletecek sızmalara, Virüslere karşı daimi bir alarm haliydi hayatları.

Önemli olan neyi, niçin yaptığımız gerçeğinin farkında olmaktır. Durup kendimize bakmanın gereği uzun soluklu bir yürüyüş yolunda şarttır. Belki bir ayna taşımalı herkes, iç cebinde. Bakanlar ve Görenlerle uğraşmadan sıkça başvurmalı aynaya. Çünkü ayna ve aynaya akseden gözlerimiz, kendimizi kandıramadığımız iki mübarek ravzadır. Ayağımızı bir kere kaydıranın yeniden ve sürekli kaydırmak için pusuda beklediğini unutmadan, “Bugün Allah için ne yaptın?”sorusunu aşarak,”Koskoca 24 saattir Allah için yapman gerekirken neleri yapmadın? Sorusunu soralım kendimize? Ramazan Kayan’ın söylediği gibi;
Rabbimize karşı net olmalıyız;yani şirksiz,

Sonra kendimize karşı net olmalıyız;yani nifaksız,

Daha sonra insanlara karşı net olmalıyız;yani riyasız. ;

Özetleyecek olursak; Samimiyetimiz kadar varız …..

Selam ve dua ile...


Nurefşan ERDEN
 
F Çevrimdışı

Filistinim

Üye
İslam-TR Üyesi
Allah (c.c.) razı olsun

"Ne mutlu kendi ayıbıyla meşgul olmakla, onu düzeltmeye çalışmakla, onun üzerinde düşünmekle, başkasının ayıbına bakmaktan kendisini alıkoyan insana!.."
 
ruveyda Çevrimdışı

ruveyda

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Filistinim ' Alıntı:
ALLAH (c.c.) razı olsun

"Ne mutlu kendi ayıbıyla meşgul olmakla, onu düzeltmeye çalışmakla, onun üzerinde düşünmekle, başkasının ayıbına bakmaktan kendisini alıkoyan insana!.."
 
hayalet Çevrimdışı

hayalet

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allah razi olsun kardesim sorgu sual zamani geldi geciyor vaktimizi iyi degerlendirmek lazim ....
 
Pulcet Çevrimdışı

Pulcet

Forumun Bekçisi
Site Emektarı
Filistinim ' Alıntı:
ALLAH (c.c.) razı olsun

"Ne mutlu kendi ayıbıyla meşgul olmakla, onu düzeltmeye çalışmakla, onun üzerinde düşünmekle, başkasının ayıbına bakmaktan kendisini alıkoyan insana!.."
 
A Çevrimdışı

anti_put

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Dünyaya Kanmak; Dünyayla Aldanmak


İnsanların en aldanmışları dünyaya ve onun peşin nimetlerine aldanan, bunu ahirete tercih edip, ahiret yerine buna razı olan kimselerdir. Hatta bunların bazıları:


"Dünya peşin para, ahiret ise veresiyedir" derler.


Bunlardan kimisi: "Vaad olunan incidense peşin ödenen zerre daha iyidir" der.
Kimisi: "Dünyanın zevkleri peşin, ahretin ki ise şüphelidir; o yüzden şüphelinin ardına düşüp peşini bırakmam"
Bu, şeytanın en büyük aldatmaca ve kandırmacalarından dır. Dilsiz hayvanlar bunlardan daha akıllıdırlar. Çünkü hayvanlar kendilerine zarar verecek bir şeyden korktuklarında, dövülseler dahi oraya yaklaşmazlar. Bunlar ise kendilerini helâka götürecek şeylere dalarlar.
Böylesi biri ya inanıyordur, ya inanmıyordur. Eğer Allah'a, peygamberine Allah'la (c.c.) buluşmaya, O'nun (c.c.) amellerin karşılığını vereceğine inanıyorsa Kıyamet günü insanların en çok pişman olanı olacaktır. Çünkü yaptığını bile bile yapmıştır. Eğer inanmıyorsa ahirette daha az pişman olacak ve daha az hayıflanacaktır.
"Peşin para veresiyeden hayırlıdır" sözünün cevabı şudur:


Peşin ile veresiyenin değerleri aynı ise peşin daha hayırlıdır. Eğer değerleri farklıysa ve veresiye daha üstün ise veresiye peşinden daha hayırlıdır. Dünya, başından sonuna ahirete göre bir nefes gibi iken, nasıl olur da ahirete değişilir?
Nitekim Ahmed'in Müsned'inde ve Tirmizî'de, Müsetred b. Şeddâd'ın rivayetiyle zikredilen hadiste Rasûlullah şöyle buyurmuştur:


"Dünya ahirete göre birinizin denize parmak batırması gibidir. Baksın bir; parmağında ne kadar yaşlık var kalıyor. Dünya o ıslaklık, ahiret ise deniz gibidir"


Bu peşini o veresiyeye tercih etmek en büyük ahmaklık, en çirkin cehalettir. Bütün dünyanın ahirete oranı böyleyken, sadece bir insanın ömrünün, ahirete oranı nasıldır?
Akıllıya yaraşan hangisidir, peşini tercih edip ahiretteki daimî nimetten mahrum kalmak mı, yoksa değeri ve pahası biçilmez, sonsuz sayıdaki sürekli nimeti elde etmek için basit önemsiz ve hemen son bulacak nimeti terketmek mi?
Başka birinin "Şüpheli hatırına kesini terketmem" sözüne gelince; ona şu cevap verilir:
Sen Allah'ın vaad ve vaîdinden, peygamberlerin doğruluğundan şüphede misin, yoksa buna kesin inancın var mı?
Eğer buna kesin inanıyorsan, yakında sona erecek fani bir peşini, hiç kat'î ve sonsuz bir şeye tercih ediyorsun. Eğer şüphede isen Allah'ın varlığına, kudretine, vahdaniyetine ve peygamberlerinin Allah'tan haber verdiklerinin doğruluğuna işaret eden âyetlere bir göz at, tefekkür et, kendi içinde tartış. Ta ki peygamberlerin Allah'tan getirdiklerinin şüphe götürmeyen kesin hakikatler olduğunu, göresin.
Allah'a yakışmayan sıfatlar nisbet eden kimse O'na (c.c.) sövmüş, O'nu yalanlamış, Rabblığını, ve mülkün sahibi olduğunu inkar etmiş olur. Çünkü sağlıklı bir fıtrata sahip her kişinin nezdinde, hakiki hükümdarın aciz, hiçbir şeyi bilmeyen, işitmeyen görmeyen, konuşmayan, emretmeyen nehyetmeyen, ödül ve ceza vermeyen, dilediğini aziz dilediğini zelil kılmayan, mülkünün dört bir yanına elçilerini göndermeyen, hükümranlığı altındakilerin halleriyle ilgilenmeyip onları kendi hallerine bırakan ve onlara boş hayaller veren biri olması imkansız ve muhaldir. Bu, insan hükümdarların dahi hükümdarlığını zedeler ve onlara bile yaraşmazken, hakikî hükümdara nasıl yaraşır?
İnsan nutfe halinden büyüyüp kemale erene kadar ki halini düşünürse kendisine bu ehemmiyeti verip çeşitli evrelerden ve hallerden geçiren zatın onu ihmal edip kendi haline bırakmasının; ona hiç emretmemesinin, onu nehyetmemesinin, kendisine karşı görevlerini ona öğretmemesinin, ödül ve ceza vermemesinin asla yaraşmayacağını bilir.
Kul hakkiyle düşünecek olsa gördüğü veya görmediği her şey onun için tevhid, nübüvvet ve öbür dünyaya, Kur'an'ın Allah (c.c.) kelâmı olduğuna delil olur. Bunun delil oluş yönünü "Eymânu'l-Kur'an" (Kur'an'daki yeminler) isimli kitabımda, şu âyeti anlatırken açıkladım:


"Hayır. Gördüklerinize ve görmediklerinize yemin ederim ki, bu şerefli bir elçinin sözüdür." (Hakka, 38-40)


Ayrıca "ve kendinizde de âyetler var; görmüyor musun?" (Zâriyât, 21) ayetinde de buna değindik ve insanın; yaradanın varlığına ve birliğine, peygamberlerinin doğruluğuna delil olduğunu; yüce ve mükemmel sıfatlarının ispatı olduğunu söyledik.
Böylece fırsatı değerlendirmeyenin kişi her iki durumda da; inanması ve tasdik etmesi ile şüphe duyması ve yalanlaması durumlarında da kendini aldatmıştır.
Hem ahirete yakinen inanmak hem de gereğini yapmamak nasıl olur?
Şayet akıllı biri çıkıp da "Öte dünyaya, cennet ve cehenneme şüphe götürmez bir şekilde kesin inanç varken, onun gereğine göre amel etmekten geri durmak nasıl olur? Büyük bir cezayla cezalandırma veya en güzel şekilde ikram ve ihsanlarda bulunma için yarın gelmesi istenen bir insanın gafil ve rahat biçimde sabahlaması, hükümdarın huzuruna çıkışı aklına getirmemesi, ona hiçbir hazırlık yapmaması mümkün müdür?" denilirse...
Deriz ki Vallahi bu doğru ve çoğu insanlar hakkında geçerli bir sorudur. Bu ikisinin bir arada oluşu en hayret verici şeylerdendir. Amelden geri kalmanın bazı sebepleri vardır:
Bunlardan biri bilgi zayıflığı ve yakîn noksanlığıdır.
Bilginin ve bilmenin standart olduğu ve değişmeyeceği düşüncesi ise en bozuk ve en geçersiz görüşlerdendir. Halil ibrahim (a.s.) Allah'tan, gücünün yeteceğini bildiği halde yakîni artsın ve gıyaben bildiği gözle görülür şekilde bilinene dönüşsün diye ölüleri diriltişini kendisine göstermesini istemiştir.
Ahmed de Müsned'de Rasûlullah'tan şöyle rivayet etmiştir:


"Haber verme, apaçık görme gibi olmaz."


Bilgi azlığının yanına bir de menfî şeylerle iştigal etmesi nedeniyle ahireti aklına getirmemesi eklenirse; bunlara ayrıca:


- doğanın talebleri,
- hevâ hevesinin galebesi,
- şehvetinin istilası,
- nefsin süslemesi,
- şeytanın aldatması,
- vaad gününün uzak görülmesi,
- geleceğe dair uzun hayaller gaflet,
- dünya sevgisi,
- tevile sığınma ve alışkanlıklara bağımlılık eklenince...


İşte bu durumda insanın imanını ancak gökleri ve yeryüzünü tutup düşmesine engel olan tutabilir. Bu sebepten dolayı insanlar iman ve amel yönünden farklı farklıdırlar. Bu kalpte zerre miktarı iman kalmasına kadar varır.
Bu sebeplerin tümünün kaynağı basiret ve sabrın azlığıdır. Bu yüzden yüce Allah sabır ve yakin ehlini övmüş; onları dinin önderleri kabul etmiştir; Yüce Allah şöyle buyurur:


"Sabrettikleri ve âyetlerimize kesinlikle inandıkları zaman, onların içinden, buyruğumuzla doğru yola ileten önderler yetiştirmiştik." (Secde, 24)
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt