Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Adem Özköse Ve Arkadaşları (sancaktar Dergisi) Demokrasiye Islami Bir Kılıf Aramaktalar!!!!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Şehide Filiz Çevrimdışı

Şehide Filiz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Özköse, Hamdavi İle Demokrasiyi Konuştu


Fas Tevhid ve Islah Hareketi’nin lideri Muhammed Hamdavi, Arap İslami hareketlerin demokrasi hakkındaki görüşlerini anlattı.

Röportaj: Adem Özköse
Diğer Arap ülkelerinde olduğu gibi Fas’ta da İslami hareket son yıllarda önlenemez şekilde yükseliyor. Hatta İslamcılar Adalet ve Kalkınma Partisi’nin bünyesinde girdikleri son seçimlerde parlamentodaki 395 sandalyeden 107’sini elde ederek büyük bir zafer kazanmışlardı. Bu seçim zaferinin ardından İslamcı bir lider olan Abdullah Benkira koalisyonla kurulan yeni hükümetin başbakanı olmuştu.
Fas’ta Adalet ve İhsan Cemaati, Fas Mücahidleri Cemaati, Devrimci İslamcı Gençlik Hareketi, Muhammedi Çağrı Hareketi, Tebliğ Cemaati gibi hareketler başta olmak üzere irili ufaklı otuza yakın İslami grup var. Fas ayrıca Ticani, Halveti ve Şazeli gibi tasavvufi ekollerin de toplumsal hayatta son derece etkin olduğu bir ülke. Fakat ülkedeki en itibarlı ve en güçlü İslami hareket ise Tevhid ve Islah Hareketi. Şu an Fas’daki iktidar partisi olan Adalet ve Kalkınma Partisi de Tevhid ve Islah Hareketi’nin siyasi kanadını oluşturuyor. Fikir ve yöntem olarak İhvan’ı kendine örnek alan Tevhid ve Islah Hareketi toplumu davet, kültürel faaliyet ve siyasi çalışma yönüyle dönüştürmeyi hedefliyor.
Tevhid ve Islah Hareketi’nin liderliğini ise Fas’ın başkenti Rebat’ta bir araya gelme imkanı bulduğumuz Muhammed Hamdavi yapıyor. 1957 doğumlu olan Hamdavi, yüksek lisansını Fransa ve Almanya’da tamamlamış bir ziraat mühendisi. Lise yıllarından beri Fas İslami hareketinin çeşitli kademelerinde görev yapan Hamdavi’nin sorularımıza verdiği cevapları ilgiyle okuyacağınızı düşünüyorum. Son derece sıcak, sempatik ve nazik bir adam olan Hamdavi Arap Baharı ile yükselişe geçen Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki İslami hareketlerin demokrasiye nasıl baktıklarını açık, anlaşılır bir şekilde ortaya koydu. Hamdavi ile ayrıca Arap Baharı’nın Fas’a etkisi, Türkiye’deki İslami hareket tecrübesine nasıl baktıklarını da konuştuk. Tevhid ve Islah Hareketi’nin lideri ile yaptığımız zevkli sohbetten benim aklımda ise en fazla şu cümleler kaldı: “Müslüman gruplar sadece ben doğruyum diğerleri yanlıştır şeklinde düşünmemelidir. Çünkü hiçbir grup hakikatin tamamını temsil etmez, bilakis hakikatin belli bir kısmını temsil eder. Bir Müslüman’ın sadece kendi görüşünü mutlak hakikat olarak görmesi; diğer kardeşinin görüşünü tamamen batıl olarak görmesi ise büyük bir hatadır.”
muhammed-hamdavi_adem-ozkose.jpg

-Tevhid ve Islah Hareketi olarak önceleri daha çok davet çalışmalarına önem veriyordunuz. Fakat daha sonra siyasete de girdiniz. Siyasete girmeniz ne tür sonuçlar doğurdu?
İslam ve İslami çalışma bir bütündür. İslam davettir, aynı zamanda da terbiyedir. İslam insanın ihtiyaç duyduğu her alanda vardır ve her alan hakkında söz söyler. İslam topluma kimi zaman cemiyetler, teşkilatlar vasıtasıyla anlatılırken, kimi zaman da siyaset vasıtasıyla anlatılır. Biz diğer alanlarda çalışmalarımızı sürdürürken aynı zamanda siyasete de girdik. Ve İslami hareket olarak siyasete girmek bizim zararımıza değil; faydamıza oldu. Çünkü bir toplumu dönüştürmenin en etkili yollarından biri de siyasettir.
-Özellikle Arap Baharı’ndan sonra İslami hareketlere yoğun bir ilgi oluştu. Özgür seçimlerin olduğu her yerde İslamcılar iktidara geliyor. İslamcılara karşı olan bu ilgiyi nasıl değerlendiriyorsunuz?
İslami hareketler yıllardır bu bölgelerde çalışmalar yapıyorlardı. Ve uzun zamandır da bir İslami uyanışa şahitlik ediyorduk. Fakat bu İslami uyanış siyasete yansımıyordu. Çünkü diktatörler, baskıcı yönetimler seçimlerde hile yaparak İslami hareketlerin önünü kesiyordu. Arap Baharı ile birlikte diktatör yönetimler devrilmeye, artık özgür seçimler yapılmaya başlandı. Bunun neticesinde de İslami partiler bu seçimlerin galibi oldular. Çünkü bölge halkları İslam’ı, İslami hareketleri istiyor. Özgür seçimler vasıtasıyla bölgede yaşayan halkların da gerçek görüşleri ortaya çıkmış oldu.
-Arap Baharı başlayınca Fas Kralı 6. Muhammed halkın bundan sonra yönetime daha fazla katılacağını söylemişti. Kral bu vaadini gerçekleştirdi mi?
Kral halka yaptığı konuşmadan sonra bütün grupların içinde bulunduğu bir heyet oluşturdu. İslami hareket de bu heyete girdi. Bu heyetin görevi yeni anayasayı hazırlamaktı. Ülkede şu ana kadar köklü bir değişiklik yapılmadı. Fakat olumlu bir adım atıldı. Yeni anayasayı hazırlayacak heyet artık Kral tarafından değil; halkın seçtiği başbakan tarafından yönetiliyor. Biz bu durumu olumlu bir gelişme olarak görüyoruz.
-Arap Baharı başlayınca Fas’ta da gençler özgürlük ve adalet için sokaklara çıktılar. Fakat bu gösteriler birdenbire kesildi. Ne oldu da Fas’ta gösteriler sona erdi?
Mağrip’in durumu fakirlik açısından diğer Arap ülkelerine benziyor. Fakat siyaset olarak benzemiyordu. Bizim ülkemizde Tunus ve Mısır’da olduğu gibi muhalif siyasi hareketlerin üzerinde baskı yoktu. Ayrıca Kral olaylar başlayınca halka reform sözü verdi. Bu da sokakların öfkesini hafifletti. Biz de Tevhid ve Islah Hareketi olarak sokaklara çıktık. Sokaklara çıkış amacımız kanlı bir devrim değil; reform yoluyla Mağribi değiştirmek, halkın yönetime daha fazla katılmasını sağlamaktı. Kral istenilen düzeyde olmasa da bu yönde bazı adımlar attı. Bunun üzerine gösterilere son verdik. Şu anda da insanların çoğu değişimin ıslah yoluyla gerçekleşmesi gerektiğini düşünüyor.
Bölgedeki İslamcılar Birleşsin
-Arap Baharı’nın geleceğini nasıl görüyorsunuz? Arap Baharı Ortadoğu’yu ve Kuzey Afrika’yı sizce nasıl etkileyecek?
Geçmişte İran’da, Afganistan’da, Sudan’da İslami hareketler açısından bazı yönetim tecrübeleri yaşanmıştı. Fakat bu tecrübeler birleştirici olmadı. Şu an yeni bir fırsat doğuyor. Mısır, Libya, Tunus, Mağrip hatta Cezayir’de yaşanan gelişmeler bizi umutlandırıyor. Yeni bir hat, yeni bir kuşak ortaya çıkıyor. Ortaya çıkan bu yeni hat ortak hareket edebilirse, İslamcılar birleşebilirse bu bölgeden yeni bir medeniyet, dünyaya yeni bir alternatif doğabilir. Arap Baharı ile birlikte gerçekleşen özgür seçimlerde iktidar olan İslami hareketler sadece kendi ülkelerini değil; ümmeti düşünmeliler. Çünkü bölge ülkeleri eğer ayağa kalkacaksa bu birlikle olacak. Asla kimse tek başına sorunların üstesinden gelemez. Arap Baharı’nın başarıya ulaşması için Mısır’daki, Libya’daki, Tunus’daki, Mağrip’deki İslamcıların birleşmesi gerekiyor. Bu bölgede sadece 170 milyon insan yaşıyor. Eğer bölge ülkeleri birleşirse ümmetin geleceği açısından da çok faydalı olacak.
-İslamcılar son yıllarda demokrasi kavramını çok kullanıyorlar. Demokrasi istediklerini söylüyorlar. Siz de demokrasi istediğinizi söylüyorsunuz. Nasıl bir demokrasi istiyorsunuz? Demokrasi’den kastınız tam olarak nedir?
Biz demokrasi istiyoruz çünkü bu bölgede yıllarca en fazla dışlananlar İslamcılar oldular. Demokrasinin olmamasının en büyük bedellerini de İslami hareketler ödediler. Düşünceden, farklı görüşlerden korkmamalıyız. Bu bir rahmettir. Bakın Mısır’da selefiler de İhvancılar da ayrı partiler kurdular. Başka İslami hareketler de parti kurabilirler, inanın bunda hayır vardır. Kimse tek başına İslam’ı temsil etmiyor ve edemez de. İslam işte bu renklerin, başka başka grupların bir bütünüdür. Biz demokrasiden başka başka İslami grupların arasından doğacak ihtilaftaki rahmeti anlıyoruz. Biz demokrasiden farklı farklı ictihadları anlıyoruz. Bizim için demokrasi budur, bundan fazlası değildir.
Yönetime Ümmet Hâkim Olmalı
-Yani demokrasi gerçekten İslam’da var mı? Demokrasi İslami bir yönetim biçimi midir?
Bizim demokrasiden kastımız şuradır. Bölgede yönetime artık ümmet hâkim olmalıdır. Çünkü yönetimin sahibi ümmettir. Namazda bile imam yanlış yaptığında cemaat onu düzeltir. Biz şu an ümmetin görüşünün yönetime yansımasını istiyoruz. Çünkü bu ümmet İslam’ı istiyor. Ümmetin görüşü yönetime yansımaya başladığı andan itibaren İslam’ın görüşü de yönetime yansımaya başlayacak. Biz demokrasiden ümmetin görüşünün yönetime yansımasını anlıyoruz. Ve bu gayri İslami değil; bilakis İslami’dir. Müslüman gruplar sadece ben doğruyum, diğerleri yanlıştır diye düşünmemelidir. Çünkü hiçbir grup hakikatin tamamını temsil etmez, bilakis hakikatin belli bir kısmını temsil eder. Bir Müslüman’ın sadece kendi görüşünü mutlak hakikat olarak görmesi; diğer kardeşinin görüşünü ise tamamen batıl olarak görmesi büyük bir hatadır.
-Türkiye’deki İslami hareketin tecrübesini nasıl değerlendiriyorsunuz? Ayrıca sizin siyasi kanadınız olan Adalet ve Kalkınma Partisi’nin hem isim hem de amblem olarak birbirine yakın olması ne anlama geliyor?
Biz Türkiye’deki İslami hareketin siyasi alandaki tecrübe ve çalışmalarını çok önemli buluyoruz. Özellikle rahmetli Necmeddin Erbakan Hoca bu konuda önemli bir isimdir. Çünkü İslami hareketler seçimlere girmenin haram mı helal mi olduğunu tartışırken Erbakan Hoca siyasi alanda mücadele etmeye başladı. Türkiye İslami hareketi dediğimiz zaman öncelikli olarak Erbakan Hoca’nın ismini zikretmemiz gerekiyor. Diğer İslami hareketler Erbakan Hoca’nın açtığı yoldan ilerlemişlerdir. Erbakan Hoca ısrarcı bir önderdi. Partisi defalarca kez kapatılsa da Erbakan Hoca ısrarından vazgeçmedi. Türkiye’deki AK Parti’nin ileri gelenlerinden bir grup, kuruluş aşamalarında bize gelip partimiz hakkında sorular sordular. Karşılıklı olarak tecrübelerimizi paylaştık. Türkiye’deki AK Parti iktidara geldiğinde medya AK Parti’ye savaş açmıştı. Aynı şey şu an bizim başımızda da var. Mağrip’deki laik medya bütün gücüyle bize saldırıyor. Türkiye’deki AK Parti medyaya rağmen halka kendini anlatmayı başardı, halkı ikna etti. Türkiye halkı artık duyduğuna değil; gördüğüne inanıyor. Arap dünyasındaki İslami hareketler de bunu başarmalılar, AK Parti’nin bu konudaki tecrübesinden faydalanmalılar. Çünkü biz şu an genel olarak bu sorunla uğraşıyoruz.
-Arap Baharı’nın arkasında Batılı güçlerin, özellikle de ABD’nin olduğu iddiaları hakkında neler söyleyeceksiniz?
Evet, Arap Baharı’nın arkasında ABD vardır. Çünkü Arap Baharı yıllardır bölge halklarını ezen ABD’nin bölgedeki işbirlikçilerine karşı bir başkaldırıdır. Bütün bunların ABD’nin bölgedeki sömürgeci politikalarının bir sonucudur. ABD şu an özellikle Mısır’da ordu üzerinden tekrar hâkimiyet sağlamaya çalışıyor. Bir zamanlar Latin Amerika’da kullandıkları yöntemlerin aynısını Mısır’da kullanıyorlar. Fakat Latin Amerika’da uğradıkları yenilginin aynısını Mısır’da da yaşayacaklar inşallah. ABD ve Batılı devletler yıllarca bölgedeki laik, milliyetçi grupları desteklediler. Onların başarılı olmasını, böylece İslami hareketlerin önlerin kesilmesini istediler. Fakat bu hareketler başarılı olamadı. Bölge halklarına tek verdikleri şey fakirlik ve istibdattı. Batı da Amerika da artık bu gerçeği kabullenmeli, İslami hareketlerin bu bölgedeki tek alternatif, tek gelecek olduğunu anlamalıdır. Eğer anlamamakta ısrar ederlerse daha çok bedel öderler.
-Türkiye sizin için ne anlama geliyor? Ayrıca Türkiye-Fas ilişkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Türkiye bir taraftan gelişmeyi, ilerlemeyi diğer taraftan da İslam’a önem vermeyi başardı. Bu bence diğer İslam ülkeleri için örnek alınması gereken bir durum. Çünkü diğer İslam ülkeleri fakirlik içinde yüzüyor. Cehalet almış başını gitmiş. Biz Faslılar olarak Endülüs’ü, siz Türkiyeliler olarak İstanbul’u temsil ediyorsunuz. İstanbul ve Endülüs medeniyettir, sanattır. İstanbul ve Endülüs ruhu birleştiğinde bu ruh yeni fetihler açar. İslam dünyasını ayağa kaldıracak ruh da İstanbul ve Endülüs ruhunun birleştiği, cem olduğu ruhtur. Biz medeniyetlerin, kültürlerin birbirleriyle yarışmasını, mücadele etmesini değil; birbirlerinden faydalanmasını istiyoruz. Geçmişte böyle olmuş ve hem Batı hem de Doğu bundan faydalanmış. Bunu da Doğu’da ancak Endülüs ve İstanbul ruhu başarabilir.
Kaynak: Sancaktar Dergisi

 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Arap Baharı’nın arkasında Batılı güçlerin, özellikle de ABD’nin olduğu iddiaları hakkında neler söyleyeceksiniz?
Evet, Arap Baharı’nın arkasında ABD vardır. Çünkü Arap Baharı yıllardır bölge halklarını ezen ABD’nin bölgedeki işbirlikçilerine karşı bir başkaldırıdır. Bütün bunların ABD’nin bölgedeki sömürgeci politikalarının bir sonucudur. ABD şu an özellikle Mısır’da ordu üzerinden tekrar hâkimiyet sağlamaya çalışıyor. Bir zamanlar Latin Amerika’da kullandıkları yöntemlerin aynısını Mısır’da kullanıyorlar. Fakat Latin Amerika’da uğradıkları yenilginin aynısını Mısır’da da yaşayacaklar inşallah. ABD ve Batılı devletler yıllarca bölgedeki laik, milliyetçi grupları desteklediler. Onların başarılı olmasını, böylece İslami hareketlerin önlerin kesilmesini istediler. Fakat bu hareketler başarılı olamadı. Bölge halklarına tek verdikleri şey fakirlik ve istibdattı. Batı da Amerika da artık bu gerçeği kabullenmeli, İslami hareketlerin bu bölgedeki tek alternatif, tek gelecek olduğunu anlamalıdır. Eğer anlamamakta ısrar ederlerse daha çok bedel öderler.

Bu Nasıl bir zihniyettir.Abd Bunu bilmiyor mu?Sizin gibi Adamları da Sanki Zafer kazanmış gibi Alttan gazı veriyor Devletin başına geçiriyor gazlarını alıyor.Hala Bunlar İslami Hareketliliğin Bilinçli Olduğunu Sanıyorlar.MISIR da KAFİR AŞŞAĞLIK TAĞUT MURSİ, TUNUS da Yine Aynı Bu mu İSLAMİ HAREKETLİLİK MALİDEKİ HAREKETE DESTEK VEREN ŞEREFİSİZler
 
HAMAS Çevrimdışı

HAMAS

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Bu Nasıl bir zihniyettir.Abd Bunu bilmiyor mu?Sizin gibi Adamları da Sanki Zafer kazanmış gibi Alttan gazı veriyor Devletin başına geçiriyor gazlarını alıyor.Hala Bunlar İslami Hareketliliğin Bilinçli Olduğunu Sanıyorlar.MISIR da KAFİR AŞŞAĞLIK TAĞUT MURSİ, TUNUS da Yine Aynı Bu mu İSLAMİ HAREKETLİLİK MALİYE HAREKETE DESTEK VEREN ŞEREFİSİZler

bunu söyleyene misli ile iade ediyorum
 
Muhammed Yusuf Çevrimdışı

Muhammed Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
mursi,kukla somali hükümetine de destek vererek oradaki mücahidlere düşmanlığını ilan etmişti; şimdi ya mursi müslüman! şebab kafir! ya da mursi kafir,şebab müslüman
hamas abi sence hangisi doğru söyler misin?
 
HAMAS Çevrimdışı

HAMAS

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
ben biri tekfir edildiğinde yıllardır şunu söylüyorum : Azıcık erkek olup ya muhatabın karşısına çıkın ya da temscilci/vekilinin karşısına çıkın.Buradan 3.şahısların bulunduğu yerde yazmakla olmuyor.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ben biri tekfir edildiğinde yıllardır şunu söylüyorum : Azıcık erkek olup ya muhatabın karşısına çıkın ya da temscilci/vekilinin karşısına çıkın.Buradan 3.şahısların bulunduğu yerde yazmakla olmuyor.

Bırak Abi Ya 3. 5. Ben bulduğum her yerde Söylerim Onu bunu bırak Abi Nedenini Bilelim de ona Göre Konuşalım.Neden Aynısı ile iade Ediyorusn
 
HAMAS Çevrimdışı

HAMAS

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
bu konuda artık detaya girip müslümanım diyenlerin hakkında konuşmayacağım.çünkü kimse ikna olmuyor.Müslümanlar hakkında yapıtığım ithamların ve hakaretlerin yarısını yahudi ve hristiyanlara yapalım.

birilerini eleştirebilmek için ortaya alternatifini koymadıkça konuşmaya yüzümüzün olmaması gerekir.

senin müslüman olarak adlandırdığın ve kabul ettiğin birisine ben bu ithamları söylesem sen susarmısın yoksa onu savunur musun ?
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bu konuda artık detaya girip müslümanım diyenlerin hakkında konuşmayacağım.çünkü kimse ikna olmuyor.Müslümanlar hakkında yapıtığım ithamların ve hakaretlerin yarısını yahudi ve hristiyanlara yapalım.

birilerini eleştirebilmek için ortaya alternatifini koymadıkça konuşmaya yüzümüzün olmaması gerekir.

senin müslüman olarak adlandırdığın ve kabul ettiğin birisine ben bu ithamları söylesem sen susarmısın yoksa onu savunur musun ?

Bende Sana SAvun diyorum Abi Tayyip De Müslümanım Diyor Her İddaa İsapat İster... Bu kadar Geniş olmayın
 
HAMAS Çevrimdışı

HAMAS

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
bak güzel kardeşim: tayyibi hararetle tekfir eden birkaç kişiye şunu söyledim,ne kadar tanıdığım varsa araya sokup tayyib ile sizi görüştüreceğim ve git adama de ki şunu şunu yaptın küfre düştün deyin dedim ama hepsi geri adım attı.Şunu unutuyorsunuz herşey dışarıdan göründüğü gibi değil.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bak güzel kardeşim: tayyibi hararetle tekfir eden birkaç kişiye şunu söyledim,ne kadar tanıdığım varsa araya sokup tayyib ile sizi görüştüreceğim ve git adama de ki şunu şunu yaptın küfre düştün deyin dedim ama hepsi geri adım attı.Şunu unutuyorsunuz herşey dışarıdan göründüğü gibi değil.

Abi Görüştüreceksen Herşeyim ortada buyur gel görüştür.Ama Bunu bil abi bu gün den itibaren Seni kale almıyorum abicim Kusura Bakma.Oğul Babaya Kılıç çekmişse Bu uğurda bu hiç bi şey
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bak güzel kardeşim: tayyibi hararetle tekfir eden birkaç kişiye şunu söyledim,ne kadar tanıdığım varsa araya sokup tayyib ile sizi görüştüreceğim ve git adama de ki şunu şunu yaptın küfre düştün deyin dedim ama hepsi geri adım attı.Şunu unutuyorsunuz herşey dışarıdan göründüğü gibi değil.


doğrusun kardeşim tevhidin yükü insanın omuzlarını çökertirmiş peki sana bişey soracağım sen kadirovu ne olarak görüyorsun
 
HAMAS Çevrimdışı

HAMAS

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
o tekfir ettiğiniz tayyip en az sizin kadar bilgiye sahip.ama sadece bilgi olarak kalmış kalbine indirememiştir.Bilmek farklı birşey biliyor olmak farklı birşey.

ben sadece şunu söylüyorum : siyasete girmiş ve 6-8 yılını onlarla geçirmiş birisi olarak; milli görüşçü partilerde iken her yaptığımızı Allah için yaptığımıza inanırdık.Ta ki hakkı bilene kadar.Eğer faydalı olacaksan muhataplarınla birebir görüşmen gerekir.

beni kaale almadığını da söylediğine göre aramızdaki konuşma bu konu ile birlikte sona ermiştir.
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
o tekfir ettiğiniz tayyip en az sizin kadar bilgiye sahip.ama sadece bilgi olarak kalmış kalbine indirememiştir.Bilmek farklı birşey biliyor olmak farklı birşey.

ben sadece şunu söylüyorum : siyasete girmiş ve 6-8 yılını onlarla geçirmiş birisi olarak; milli görüşçü partilerde iken her yaptığımızı Allah için yaptığımıza inanırdık.Ta ki hakkı bilene kadar.Eğer faydalı olacaksan muhataplarınla birebir görüşmen gerekir.

beni kaale almadığını da söylediğine göre aramızdaki konuşma bu konu ile birlikte sona ermiştir.

ahi mekkeli müşriklerde hırıstıyanlarda yahudilerde yaptıklarını Allah cc yaklaşmak için yapıyorlar ama sonuç değişmiyor
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
o tekfir ettiğiniz tayyip en az sizin kadar bilgiye sahip.ama sadece bilgi olarak kalmış kalbine indirememiştir.Bilmek farklı birşey biliyor olmak farklı birşey.

ben sadece şunu söylüyorum : siyasete girmiş ve 6-8 yılını onlarla geçirmiş birisi olarak; milli görüşçü partilerde iken her yaptığımızı Allah için yaptığımıza inanırdık.Ta ki hakkı bilene kadar.Eğer faydalı olacaksan muhataplarınla birebir görüşmen gerekir.

beni kaale almadığını da söylediğine göre aramızdaki konuşma bu konu ile birlikte sona ermiştir.

Benim Akp Gençlik Kollarından Tnıdığım çok kişi var ve her fırsatta konuşurum.Milli Görüşcü arkadaşlarımda Hala Saadette Kalmayı Güya Akp ye göre Cihad etmek olarak gören onlarla da her türlü konuşuyorum.Aynen Senin Dediğin gibi Ben Face To Face e inanırım.Aksi Halde Tebliğin çok da işe yaramadığını Düşünüyorum.Ama bu burada konuşmayacağım Anlamına Gelmez.

Sizde ki bu ayrışma oluşmadığı sürece; O sizden Daha bilgi şu daha bilgili, onunla konuşsan seni susturur , yok işte sen hayatın boyunca kaç kişi ye tebliğ ettib yok efendim sen hayaatın boyunca ne faaliyet yaptında gelmişsin eleşitiriyorsun bırakın efendim bu söylemleri.Tağutu RED ALLAH a İMAN diyorum.Vela ve Bera Kavramlarını öğrenmeni öneririm
 
Ebukutub Çevrimdışı

Ebukutub

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yapmayın müslümanlar... Kininizi birbirimize değil, kardeşlerimizin kanına giren ümmeti bu hale düşürenlere kusun. Bırakın tayyibi mursi'yi. Sen nasıl yönetilmeye layık olduğuna bak.Allah bizi affetsin. hamas kardeşe bir konuda katılıyorum. Eğer bir adamın küfründen eminsem bu sanal ortamlarda nefes tüketmem. Giderim sen şu hükümlerce kafir olmuşsun derim. Yani açık konu bu. Adama burdan tonlarca kafir desen eline ne geçecek? Müminlerin aklını bulandırmaktan başka bir işe yarayacağını sanmıyorum.

2. bir Görüş;

Ahkim hilafeti getirdinde tabi olmadık mı ? Sen hilafeti ikame et mursi'de sana biat eder başkasıda. Birbirimize kızmayalım. Dışardaki müminlerin halini düşünelim. kardeşlerimiz hatay'da çıplak yatıyorlar.....
 
A Çevrimdışı

asrinsirri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Maide Suresi, 44. Ayet... Hamd olsun ki, kur-an'a göre herşey ortada... Cennet kolay değil... Onlardanmış gibi görünemeyiz, onların Küfr yasaları ile olmaz...
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ben biri tekfir edildiğinde yıllardır şunu söylüyorum : Azıcık erkek olup ya muhatabın karşısına çıkın ya da temscilci/vekilinin karşısına çıkın.Buradan 3.şahısların bulunduğu yerde yazmakla olmuyor.

bak güzel kardeşim: tayyibi hararetle tekfir eden birkaç kişiye şunu söyledim,ne kadar tanıdığım varsa araya sokup tayyib ile sizi görüştüreceğim ve git adama de ki şunu şunu yaptın küfre düştün deyin dedim ama hepsi geri adım attı.Şunu unutuyorsunuz herşey dışarıdan göründüğü gibi değil.

Tağutların şerrinden korktuğu için onların yüzüne karşı "kafir" demeyen, tevriye yapan ve sözünü esirgeyen nice Peygamber ve salih insan vardır. Mesela İbrahim (aleyhisselam) bir beldeye uğramıştı ve o beldenin zalim sultanı İbrahim'in eşi olan Sare'nin kim olduğunu sorunca şerrinden korktuğu için "kız kardeşimdir" demişti. Çünkü karım deseydi onu öldüreceğini biliyordu. (Hadisin tam metni için Buhari ve Muslim Sahihlerine bakılabilir)

Abdullah İbn Abbas'ın talebelerinden Said İbn Cubeyr. Haccac'ı tekfir etmişti ve ona biat etmemişti. 10 yıl boyunca Mekke'de saklandı Haccac'tan kaçtı. Ta ki Haccac onu yakalattı ve (inşaAllah) şehid etti.

Yine İbn Abbas'ın talebesi Mücahid'e Haccac hakkında sorulduğunda dedi ki:"Bana o yaşlı kafirden mi soruyorsunuz?"

Kimse de Mücahid'e sen erkeksen bunu Haccac'ın yüzüne karşı söyle dememiştir.

Yine İbn Abbas'ın talebelerinden Tavus Haccac hakkında dedi ki: "Ben onu Müslüman olarak isimlendirene şaşarım." Bir cemaatte onu tekfir ettiler. Bunlar: Said İbn Cübeyr, İbrahim En Nehai, Mücahid, Asım İbni'l Nucud, Şabi ve diğerleri.."

Bu zikredilen Tabiin alimlerinin hiçbiri Haccac'ı aynı dönemde yaşamalarına rağmen yüzüne karşı tekfir etmemişlerdir. Gel gelelim kimsede bu insanlara senin dediğini dememiştir. Düşmanları bile.

Nice sahabe ve İslam ulemasına küfür ve şirk ehli kimselerden bahsettiklerinde arkalarından onları tekfir etmişlerdir. Kimsede çıkıp "erkeksen git yüzüne söyle" gibi bir itirazda bulunmamıştır.

Şimdi ben sana soruyorum: Bu tabiin alimleri senin deyiminle "erkek" değiller miydi ki Haccac'ın zulmünden korktukları için yüzüne karşı tekfir etmediler?


o tekfir ettiğiniz tayyip en az sizin kadar bilgiye sahip.ama sadece bilgi olarak kalmış kalbine indirememiştir.Bilmek farklı birşey biliyor olmak farklı birşey.

ben sadece şunu söylüyorum : siyasete girmiş ve 6-8 yılını onlarla geçirmiş birisi olarak; milli görüşçü partilerde iken her yaptığımızı Allah için yaptığımıza inanırdık.Ta ki hakkı bilene kadar.Eğer faydalı olacaksan muhataplarınla birebir görüşmen gerekir.

Ne Tayyib ne Necmettin Erbakan ne de diğerleri. Hepsi birer zır cahil. İslam'ın i'sinden haberleri yok. Hiçbir ilmi birikimleri de yok ki milli görüş teşkilatının en alimi bile zır mürekkeb cahildir. Ama mesela Erbakan Yahudilik hakkında İslam'dan daha çok bilgi sahibidir. Belki de yahudi olduğu içindir.

Bende bunu çocukluğu, ortakul-lise yılları Milli Gençlik Vakfında geçmiş biri olarak söylüyorum. Ben bu teşkilatın içinde büyüdüm. Bizde Allah'ı razı ettiğimizi zannederek sabahlara kadar afiş asardık. Allah'a hamd olsun ki Rabbim hidayet etti de müşriklikten kurtulup İslam'a girdik ve Müslüman olduk.

Elhamdulillah.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hayır Savunulan Ya Erbakandır Ya İran.

Erbakan denen lanet adam jön türktür.Babası Bizzat İstiklal Mahkemeleri Savcısıdır.28 Şubat sürecinde süreci hazırlayan ev ev dolaşıp tüm evleri Mite dinlettiren yine aynı adamdır.Tayyibi başımıza bela eden yine aynı adamdır.1980 lerden 2013 lere kadar 30 yıllık Mücadeleye gem vuran ve bu insanları Milliyetci Ve demokrat yapan aynı insandır.

İran ise Mevzu Bahis Suriye ye bakman yeterli bu aşşağlık İran ve taraftarlığı Zulumlerine bi de utanmadan "Filistin davası" gibi söylemlerle ortaya çıkmaktadır.

Sizin yazdığınız Aynen iade Ediyorum lafı var ya İşte ona binaen yazılmış bir yazıdır bu
 
HAMAS Çevrimdışı

HAMAS

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Tağutların şerrinden korktuğu için onların yüzüne karşı "kafir" demeyen, tevriye yapan ve sözünü esirgeyen nice Peygamber ve salih insan vardır. Mesela İbrahim (aleyhisselam) bir beldeye uğramıştı ve o beldenin zalim sultanı İbrahim'in eşi olan Sare'nin kim olduğunu sorunca şerrinden korktuğu için "kız kardeşimdir" demişti. Çünkü karım deseydi onu öldüreceğini biliyordu. (Hadisin tam metni için Buhari ve Muslim Sahihlerine bakılabilir)

Abdullah İbn Abbas'ın talebelerinden Said İbn Cubeyr. Haccac'ı tekfir etmişti ve ona biat etmemişti. 10 yıl boyunca Mekke'de saklandı Haccac'tan kaçtı. Ta ki Haccac onu yakalattı ve (inşaAllah) şehid etti.

Yine İbn Abbas'ın talebesi Mücahid'e Haccac hakkında sorulduğunda dedi ki:"Bana o yaşlı kafirden mi soruyorsunuz?"

Kimse de Mücahid'e sen erkeksen bunu Haccac'ın yüzüne karşı söyle dememiştir.

Yine İbn Abbas'ın talebelerinden Tavus Haccac hakkında dedi ki: "Ben onu Müslüman olarak isimlendirene şaşarım." Bir cemaatte onu tekfir ettiler. Bunlar: Said İbn Cübeyr, İbrahim En Nehai, Mücahid, Asım İbni'l Nucud, Şabi ve diğerleri.."

Bu zikredilen Tabiin alimlerinin hiçbiri Haccac'ı aynı dönemde yaşamalarına rağmen yüzüne karşı tekfir etmemişlerdir. Gel gelelim kimsede bu insanlara senin dediğini dememiştir. Düşmanları bile.

Nice sahabe ve İslam ulemasına küfür ve şirk ehli kimselerden bahsettiklerinde arkalarından onları tekfir etmişlerdir. Kimsede çıkıp "erkeksen git yüzüne söyle" gibi bir itirazda bulunmamıştır.

Şimdi ben sana soruyorum: Bu tabiin alimleri senin deyiminle "erkek" değiller miydi ki Haccac'ın zulmünden korktukları için yüzüne karşı tekfir etmediler?




Ne Tayyib ne Necmettin Erbakan ne de diğerleri. Hepsi birer zır cahil. İslam'ın i'sinden haberleri yok. Hiçbir ilmi birikimleri de yok ki milli görüş teşkilatının en alimi bile zır mürekkeb cahildir. Ama mesela Erbakan Yahudilik hakkında İslam'dan daha çok bilgi sahibidir. Belki de yahudi olduğu içindir.

Bende bunu çocukluğu, ortakul-lise yılları Milli Gençlik Vakfında geçmiş biri olarak söylüyorum. Ben bu teşkilatın içinde büyüdüm. Bizde Allah'ı razı ettiğimizi zannederek sabahlara kadar afiş asardık. Allah'a hamd olsun ki Rabbim hidayet etti de müşriklikten kurtulup İslam'a girdik ve Müslüman olduk.

Elhamdulillah.

erkeklikten kastım korkudan ve zulümden korkuyor olmak değil.İşkembe-i kübradan konuşmak ile muhatabının duyacağı ya da haberinin ulaşacağı şekilde söylemektir.Yoksa ebu kutubun dediği gibi burada binlercekez yaz,muhatabın duymadıktan sonra kendi nefsinizi rahatlatmak için mi yazıyorsunuz ?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt