Kardeşler inşAllah bu müslümanlar gök bilimcilkden anlıyordur yoksa herkesin harcı değil inşAllah anlarsınız demek istedimi ben tutuyorum
Kardeşler inşAllah bu müslümanlar gök bilimcilkden anlıyordur yoksa herkesin harcı değil inşAllah anlarsınız demek istedimi ben tutuyorum
Zaten hadiste geçen o iki Bedevi uzay bilmem ay bilmem neyden çok iyi anlıyorlardı..peygambere gelmeden önce gök bilimlerine müracaat ederek ayın şu saatte şurda şurda görülmedi ama biz çölde şurda gördük bunu internetten filan araştırdık demişlerdi!!!Kardeşler inşAllah bu müslümanlar gök bilimcilkden anlıyordur yoksa herkesin harcı değil inşAllah anlarsınız demek istedimi ben tutuyorum
Bizler ümmi veya bedevi değiliz çağımız o zamana bakarsak biz daha ileriyiz ve daha çok ilim eseri var Osmanlı hükümeti ve eski İslam devletlerinde gök bilimci ilim adamları ayın her şeyini inceleyip ona göre hareket ederdiZaten hadiste geçen o iki Bedevi uzay bilmem ay bilmem neyden çok iyi anlıyorlardı..peygambere gelmeden önce gök bilimlerine müracaat ederek ayın şu saatte şurda şurda görülmedi ama biz çölde şurda gördük bunu internetten filan araştırdık demişlerdi!!!
Eski islam devletlerinde matematiksel geometrik ölçüm yapılırdı onlar niye yapardı ayın açısı santimi vs vs hepsine bakıp karar verirdi bunlar gök bilimci ilim adamlarıydı Osmanlı ya kadar geldi bunlarEğer ki adil şahitler hilâlin görüldüğüne şahitlik ediyorsa yok güneşin konumu yok ayın konumu bizi ilgilendirmez.İslam tüm çağlara hitap eder.Biz matematiksel hesaplamalara değil İslam'ın bu konuda ne söylediğine bakarız.Bu konudaki ihtilafa binaen oruç tutanlara kimse bir şey diyemez fakat matematiksel hesaplamalarla konuşanlara anlam veremiyorum.Rabbim hepimizi doğruya iletsin.Bayram yapan tüm Müslümanların Ramadan bayramını kutlarım.
İslam bilimi inkar etmez, red etmez. Fakat sunnet varken, gözle görmenin mutmainliği varken hesaba itibar etmez.Eski islam devletlerinde matematiksel geometrik ölçüm yapılırdı onlar niye yapardı ayın açısı santimi vs vs hepsine bakıp karar verirdi bunlar gök bilimci ilim adamlarıydı Osmanlı ya kadar geldi bunlar
Afganistan İslam İmâreti ne manâya geliyor ?Dediğiniz gibi çıplak gözle gorulmeyi referans aldığımızda da ihtilaf çözülmüyor. Esasen burada ihtilafa konu olan asıl iki konu var.
1. Müslümanlar için gün akşam ezaniyla birlikte tamamlanır. Eğer akşam ezanından önce görülen hilal bir önceki günün hilalidir. Aslolan gün battıktan sonra görülen hilalldir. Zira bu hilal yeni günün hilalidir. Ihtilafın birinci ayağı bu . Dolayısıyla hilali gorduk diyenler gün batımından önce gormus olabilir
2. Eğer 1. Madde dediğim gibi gün batımından sonraki hilalli baz alacaksak (olması gereken bu) 30 nisan aksami mutevatir derecesinde günbatımından sonra hilalin görülme ihtimali yok . Bu hesabı kitabı yapanların hepsi mulumanlarin ramazan ayını önemsediği iciin bu hesaplari yapmıyor. Her ay bu hesaplari yapıyorlar. Neredeyse tamamına yakını 30nisanda görülme ihtimali yok diyor.
Netice olarak şunu belirteyim ki hilalin görülmesi olayınin tabiatında su var. Ihtilaflı durumlarda bir gün sonrasını kabuk etmek çıplak gözle gorulmeyi referans alanlar icin doğru tercihtir. Çünkü ihlafli günlerin ikincisi artık kesindir. Ya gözle görursunuz, yada goremeediysenniz 30 tamamlarsaniz.
Kardeşim bende bozdumAfganistan İslam İmâreti ne manâya geliyor ?
İhtilaf eden kim? Hilalle bayram yapanlar mı, rasathaneyle bayram günü oruç tutanlar mı?
Neden Bugün bayram yapayım da, kalbim mutmain olmasa bile daha sonra en fazla 1 gün kaza ederim denmez?
Dediğiniz gibi çıplak gözle gorulmeyi referans aldığımızda da ihtilaf çözülmüyor. Esasen burada ihtilafa konu olan asıl iki konu var.
1. Müslümanlar için gün akşam ezaniyla birlikte tamamlanır. Eğer akşam ezanından önce görülen hilal bir önceki günün hilalidir. Aslolan gün battıktan sonra görülen hilalldir. Zira bu hilal yeni günün hilalidir. Ihtilafın birinci ayağı bu . Dolayısıyla hilali gorduk diyenler gün batımından önce gormus olabilir
2. Eğer 1. Madde dediğim gibi gün batımından sonraki hilalli baz alacaksak (olması gereken bu) 30 nisan aksami mutevatir derecesinde günbatımından sonra hilalin görülme ihtimali yok . Bu hesabı kitabı yapanların hepsi mulumanlarin ramazan ayını önemsediği iciin bu hesaplari yapmıyor. Her ay bu hesaplari yapıyorlar. Neredeyse tamamına yakını 30nisanda görülme ihtimali yok diyor.
Netice olarak şunu belirteyim ki hilalin görülmesi olayınin tabiatında su var. Ihtilaflı durumlarda bir gün sonrasını kabuk etmek çıplak gözle gorulmeyi referans alanlar icin doğru tercihtir. Çünkü ihlafli günlerin ikincisi artık kesindir. Ya gözle görursunuz, yada goremeediysenniz 30 tamamlarsaniz.
Sayın hocam ben bayram namazı kilacam Hanefiyim ama yazdınız yerde kafam karıştı hutbe şartmı bide Hanefilerde tekbir kaç defa ve nerdeAfganistan İslam İmâreti ne manâya geliyor ?
İhtilaf eden kim? Hilalle bayram yapannlar mı, rasathaneyle bayram günü oruç tutanlar mı?
Neden Bugün bayram yapayım da, kalbil mutmain olmasa bile daha sonra en fazla 1 gün kaza ederim denmez?
Suuudd değil kardeşim rabıta denen bir şey diİhtilaf felan yok 1. Madde zaten akla ziyan çocuğun bile akledeceği birşey.
2. Neye göre hangi kaideye hangi sünnete göre doğru tercihtir?
Ya gözle görürsünüz ya 30 demişsiniz adamlar görmüş zaten 30 a ne gerek var?
Apaçık sarih hadisler varken niye insanların bu kadar zoruna gidiyor anlamıyorum hanefiler diye mi, terlikliler diye mi?
Daha düne kadar Suud gördüm diyince kimse ay hesap kitap yapmıyordu şimdi ne oldu da böyle oldu?
Nijerya mali gibi ülkelerde bayram ilan edilmiş devlet bazlı, illa bunun onayı suuddan mı geçmesi lazım?
Kardeşim; Bayram namazı farz değil , Hanefi mezhebinde vâcib, cumhur da sunnettir.Sayın hocam ben bayram namazı kilacam Hanefiyim ama yazdınız yerde kafam karıştı hutbe şartmı bide Hanefilerde tekbir kaç defa ve nerde
Tamam inşaAllah benim burda hiç kimse yok yani benim gibi bende tek mescidde kilacamKardeşim; Bayram namazı farz değil , Hanefi mezhebinde vâcib, cumhur da sunnettir.
Hanefi mezhebinde Hutbe namazdan sonra okunur, sünnettir.
Çeşitli sebeblerden dolayı Bayram namazını bir gün sonra kılınabiliyor. Zaten Bugün Bayram yapan vakıf ve dernekler de fitne çıkmasın diye Bayram namazını mescidlerinde yarın kılacaklar. Diğerleri de zaten yarın kılacaklar. Bu sebeble isteyenelr bayram namazını yarın eda edebilirler.
Hanefi mezhebinde bayram namazında tekbir 3 keredir.
Çözüldü - Mezheblere Göre Bayram Namazı Hükmü ve Tekbir Sayısı Nasıldır?
Hanefi Mezhebine göre bayram namazlarındaki tekbir sayılarının delili nedir? Bayram Namazlarındaki Tekbir Sayıları : Hanefi'lere göre iftitah tekbirinden sonra birinci rekatta fatiha'dan önce 3, ikinci rekatta zamm-ı sureden sonra 3 tekbir getirilir. Malikîler ve...www.islam-tr.org
Onu da kaçırırsan ;Tamam inşaAllah benim burda hiç kimse yok yani benim gibi bende tek mescidde kilacam
Kardeşim kaç defa yapdiysam adam gibi kilamadimOnu da kaçırırsan ;
Çözüldü - Bayram Namazının Kazası Olur mu ?
Fethul Bari'nin üçüncü cildinin elli üçüncü sayfasında aynen şöyle yazıyor: Said ibn Mansur'un sahih bir senedle naklettiğine göre İbn Mesud şöyle demiştir: "Kim bayram namazını imamla birlikte kılamazsa dört rekat namaz kılsın." Bu hadis hangi kaynaklarda geçiyor?islam-tr.org
İmam Buhari vakfı resmi instagram sayfasından Bayram tebriğini paylaştı
Ekli dosyayı görüntüle 29234 bütün müslümanların bayramı mübarek olsun