Bütün muasır selefilerin yapmış olduğu en büyük hata, "şirki ekber" meselesini yanlış anlamalarıdır. "Şirki ekber", Allahtan başkasına ilah demek anlamına gelir ve büyük şirk olarak kabul edilir. Ancak bu kavram, kişinin hüccet ikame edildikten sonra küfre girip küfleri biriktirmesi ve nihayetinde tağutları ilah zannetmesi sonucu ortaya çıkar. Yani "şirki ekber" yapmak, büyük şirke düşmek anlamına gelir ve bu durumda kişi İslam'dan çıkmış olur.
(Haram ayları) ertelemek (sayısını artırmak), sadece küfürde bir artış (sebebi)dir. Onunla, kâfir olanlar saptırılır
9. Tevbe suresi 37. ayet
"Nesi' ancak küfürde bir artıştır" buyruğunu (kıraat) okuduğunu imamların(ın) çoğunluğu böylece okurlar. en-Nehhas der ki: Bildiğimiz kadarıyla "Nesi' ancak ... " ifadesini Nafi'in hemzesiz olarak okuduğunu Verş'den başka rivayet eden bir kimse yoktur. Bu kelime tehir etmek anlamında; "Onu erteledi," kökünden türetilmiştir. Bu iki kullanılışı da el-Kisai nakletmektedir.
Teşri meseleside aynı oy kullanmak tağuta muahkeme olmak hepsi küfürde artıştır büyük şirke şirki ekbere girdimi ilah zanneder işte bütün ameller boşa çıkar sonra kişi münafık olur amel bittiğinden dolayı
Ancak muasır selefi gruplar, bu kavramı yanlış anlayarak küçük küfre girenleri hemen tekfir etme yoluna gitmişlerdir. Bu da yanlış bir yaklaşım olduğu gibi, ciddi sonuçlara da yol açabilir.İşte bütün muassır selefi grupların yaptığı hatanın özü tam da burada yatıyor: Tağuta itaat edenler veya diğer şirk günahlarını işleyenler, tağutlara hüccet ikame edildikten sonra büyük şirke düşüyorlar. Yani tağutlar, hüccet ikame edildikten sonra yalanlayıp elçiye karşı gelince kendilerini ilah sanıyorlar. Halk da hüccet ikame edildikten sonra tağutların safında yer aldıklarında, tağutların mahkemelerine gittiklerinde veya benzeri şirk fiillerini işlediklerinde şizofreni gibi hastalıklarla karşılaşarak tağutları ilah sanabiliyorlar. Böylece, tağutlara tapanların bile bile küfre girdikleri ve hastalıklarının arttığı, sonunda rezil ve rüsva oldukları anlaşılıyor.Büyük şirke (şirki ekber) düşen ve bu fiili işleyenlerin İslam'dan çıkışı ile ilgili meseleyi ve bilerek küfre girerek şizofreniye neden olan sonuçlarını farklı bir başlık altında ele alacağız.Evet, tekfir meselesinde en aşırısı cehaleti mazaret saymayan muassır selefilerdir. Fakat cehaleti mazaret sayan muasır selefiler de onlar kadar aşırı değilse de, hüccet ikame edilsin edilmesin küfürden razı olarak küçük ve ameli küfür olan şirk günahını işleyerek Allah'a ortak koşanları tekfir ediyorlar. Halbuki küçük küfürden dolayı asla ve asla tekfir edilmez. Onların yapacağı küçük şirke girip küfürlerin birikmesi sonucu büyük şirke (şirki ekber) dönüşmesi durumunda küfre girenlerin nefisleri inkar etmesi sonucu tekfir etmek daha doğru olacaktı.Sonuç olarak, hepimiz "hariciler büyük günahlardan dolayı tekfir ediyor" şeklinde kulaktan kulağa yayılan nakilleri duymuşuzdur. Çünkü küçük küfre büyük küfür diyerek razı olursa, ameli küfre girenlerin hepsinin kafir olduklarını söylerler. Bir kişi amele küfre girerse kafir olmaz. Küfürleri birikir, sonra nefsi inkar ettiğinden kafir olacağına şüphe etme. Ehli sünnetin görüşü tam da budur.
İnkar edip kafir olarak ölenler ise hem ALLAH'ın, hem meleklerin ve hem halkın lanetini kazanır.
2. Bakara suresi 161. ayet
Onlar tıpkı sapkın gibidir: İnsana, "İnkar et" der. Sonra o inkar edince de "Benim seninle bir ilişkim yok. Ben, evrenlerin Efendisi ALLAH'tan korkarım" der.
59. Haşr suresi 16. ayet
Bu şundandır: onlar önce İman ettiler sonra küfrettiler. Bu nedenle, onların kalpleri mühürlenmiştir. Artık onlar, gerçeği kavrayamazlar.
63. Münafikun suresi 3. ayet
Yani hüccet ikame edildikten sonra inkar edip kafir oldular Bu hüccet ikame edilmeden önce münafığa kafir demeyecez anlamına gelmiyor münafıklar gerçekten iman etmediği için münafıktırlar hüccet ikame edildikten sonrada imanı inkar ettiklerinden dolayı tekfir edilirler mürted oldukları kesinleşir.
Ey iman edenler! Allah'a, Resul'üne ve Resul'üne indirdiği Kitap'a ve daha önce indirilmiş kitaplara iman edin. Kim, Allah'ı, meleklerini, kitaplarını, resullerini ve Ahiret Günü'nü İnkar ederse; o, çok derin bir sapkınlığa düşmüştür.
4. Nisa suresi 136. ayet
İşte bu yüzden kafirun suresini çok yanlış anlıyorsunuz.....
1. Kul yâ eyyuhel kâfirûn.
2. Lâ a’budu mâ ta’budûn.
3. Ve lâ entum âbidûne mâ a’bud.
4. Ve lâ ene âbidun mâ abedtum.
5. Ve lâ entum âbidûne mâ a’bud.
6. Lekum dînukum ve liye dîn.
Kafirun suresi
Yani kafirun suresini inkar etmiyoruz aslında doğru yerde kullanıyoruz işte bu sebeple amel biterse nefis devreye giriyor.. Kişi inkar edip kafir oluyor işte böyle
Onlar tıpkı sapkın gibidir: İnsana, "İnkar et" der. Sonra o inkar edince de "Benim seninle bir ilişkim yok. Ben, evrenlerin Efendisi ALLAH'tan korkarım" der.
59. Haşr suresi 16. ayet