İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler
İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
ÇözüldüNamaz kılmamak küfür ise Türkiye toplumunun hükmü nedir?
Esselamu aleykum ve rahmetullahi ve berekatuh.
İmam Ahmed, İbni Teymiye ve pek çok muasır alime göre namaz kılmamak küfür.
Şu halde çoğu namaz kılmayan Türkiye toplumu bu alimlerin mezhebine göre küfür toplumumudur?
Âleykum selam we rahmetullahiwe berakatuh kardeşim
Evvela açtığınız konunun başlığının ilk harflerini her zaman büyük harfle yazmaya çalışınız. Bu uyarım soruyu okuyan tüm üyelerimiz içinde geçerlidir. Israrla soru nasıl açılır, kuralları nedir diye konuyu hatırlatmaktan yorulduk. Bundan sonra eski üyeler hâla önemsemez, dikkat etmez ise konuları genele açılmadan silinecektir.
Şimdi konuya gelelim:
Namaz kılmamanın mezheblere göre hükümleri bellidir.
Namazı Terk Etmenin Hükmü Namaz Kılmayanın Hükmü Bütün alimler, namazın akıllı, bulûğ çağına girmiş hayız ve nifastan temizlenmiş, deli olmayan, baygın bulunmayan her Müslümana farz olduğu hususunda ittifak etmişlerdir. Namaz bedenî bir ibadet olup asla vekâlet ve niyabeti kabul etmez. Bir...
islam-tr.org
Dediğiniz gibi Hanbeli mezhebince ağırlık görüş özürsüz olarak namazı kılmayan (2 vakit) kişi dinden çıkar ve kâfir olarak öldürülür. Diğer mezheblerde (Şafi, Mâliki) öldürülme hükmen değil hadden olduğundan kişi dinden çıkmış kabul edilmez, büyük günahkar müslümandır.
Türkiye halkının çoğu namaz kılmıyor diye, kalabalığa bakarak Tüm toplum için hüküm verilmez. Ayrıca Türkiye halkı Asli Kâfir bir halk değildir ve Hanbeli mezhebiyle amel etmemektedir. Namazı tembellik, gevşeklik gibi sebeblerden dolayı inkar etmeden kılamayana kâfir demeyen Şâfi rahimehullah, bir nevî öğrencisi olan Ahmed bin Hanbel tarafından "sen kâfire musluman diyorsun" diyerek tekfir etmemiştir. İkisi de görüşlerini delile dayandırmaktadırlar.
Ebu Muhammed el Makdisi: "Türkiye halkı, tekfir, IŞİD, akide ve güncel konular" Türkiye Meselelerine Açık Cevablar Bismillâhirrahmânirrahîm Allâh’a hamd, Rasûlu’ne salât ve selâm olsun Türk kardeşlerimizden biri beni ziyaret etti ve Türkiye’deki gençlerin durumundan bahsedip özetle şu...
Tekfirde Aşırıya Kaçmaktan Ric'at! Türkiye'de Son yıllarda Tekfirde aşırıya kaçanlar furyasından pek çok musluman etkilenmiş, mağdur olmuştu. 2009 yılında Kandıra F tipi cezaevinde mucahid alimlerin akideleriyle tanışan Ubeydullah Hoca, Tekfirde aşırılığa kaçmaktan...
MEZHEB - MEZHEBLERİN ÇIKIŞ SEBEBLERİ VE HUKMU MEZHEB Dinin inanç esaslarını veya amelî hükümlerini anlama ve yorumlama konusunda kendine özgü yaklaşımlara sahip düşünce sistemi; bu yaklaşımlar etrafında meydana gelen ekolleşmenin ürünü olan ilmî ve fikrî birikim. Sözlükte "gitmek"...
Âleykum selam we rahmetullahiwe berakatuh kardeşim
Evvela açtığınız konunun başlığının ilk harflerini her zaman büyük harfle yazmaya çalışınız. Bu uyarım soruyu okuyan tüm üyelerimiz içinde geçerlidir. Israrla soru nasıl açılır, kuralları nedir diye konuyu hatırlatmaktan yorulduk. Bundan sonra eski üyeler hâla önemsemez, dikkat etmez ise konuları genele açılmadan silinecektir.
Şimdi konuya gelelim:
Namaz kılmamanın mezheblere göre hükümleri bellidir.
Namazı Terk Etmenin Hükmü Namaz Kılmayanın Hükmü Bütün alimler, namazın akıllı, bulûğ çağına girmiş hayız ve nifastan temizlenmiş, deli olmayan, baygın bulunmayan her Müslümana farz olduğu hususunda ittifak etmişlerdir. Namaz bedenî bir ibadet olup asla vekâlet ve niyabeti kabul etmez. Bir...
islam-tr.org
Dediğiniz gibi Hanbeli mezhebince ağırlık görüş özürsüz olarak namazı kılmayan (2 vakit) kişi dinden çıkar ve kâfir olarak öldürülür. Diğer mezheblerde (Şafi, Mâliki) öldürülme hükmen değil hadden olduğundan kişi dinden çıkmış kabul edilmez, büyük günahkar müslümandır.
Türkiye halkının çoğu namaz kılmıyor diye, kalabalığa bakarak Tüm toplum için hüküm verilmez. Ayrıca Türkiye halkı Asli Kâfir bir halk değildir ve Hanbeli mezhebiyle amel etmemektedir. Namazı tembellik, gevşeklik gibi sebeblerden dolayı inkar etmeden kılamayana kâfir demeyen Şâfi rahimehullah, bir nevî öğrencisi olan Ahmed bin Hanbel tarafından "sen kâfire musluman diyorsun" diyerek tekfir etmemiştir. İkisi de görüşlerini delile dayandırmaktadırlar.
Ebu Muhammed el Makdisi: "Türkiye halkı, tekfir, IŞİD, akide ve güncel konular" Türkiye Meselelerine Açık Cevablar Bismillâhirrahmânirrahîm Allâh’a hamd, Rasûlu’ne salât ve selâm olsun Türk kardeşlerimizden biri beni ziyaret etti ve Türkiye’deki gençlerin durumundan bahsedip özetle şu...
Tekfirde Aşırıya Kaçmaktan Ric'at! Türkiye'de Son yıllarda Tekfirde aşırıya kaçanlar furyasından pek çok musluman etkilenmiş, mağdur olmuştu. 2009 yılında Kandıra F tipi cezaevinde mucahid alimlerin akideleriyle tanışan Ubeydullah Hoca, Tekfirde aşırılığa kaçmaktan...
MEZHEB - MEZHEBLERİN ÇIKIŞ SEBEBLERİ VE HUKMU MEZHEB Dinin inanç esaslarını veya amelî hükümlerini anlama ve yorumlama konusunda kendine özgü yaklaşımlara sahip düşünce sistemi; bu yaklaşımlar etrafında meydana gelen ekolleşmenin ürünü olan ilmî ve fikrî birikim. Sözlükte "gitmek"...
Selefiler Hz. Ömer ve Hz. Ali'nin namaz kılmayanlara kâfir dediklerini söylerler ama. Yani Hz. Ali ve Hz. Ömer bile böyle dediyse hanefilik, şafiilik ve malikilikte neden böyle değildir?